Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 23 ... 399 400
Sunneklaas

Romans met een linkje. Mijn werk zit erop. Oant sjen op 'e chat.

Thurau
Romāns Vainšteins
'Dit kabinet lijkt daar werk van te maken. Mooi toch' Ik vrees er voor. Wanneer je daar werk v...

Papier is geduldig. succes draait om handhaving en op de 1 of andere manier is illegale huisvesting voor dat type personeel nooit een topprioriteit en waarom zou dat nu wel, deze mensen werken vaak in de slachthuizen, kassen en wegenbouw waar nooit wordt gecontroleerd. BBB en VVD bv, gaan die echt hun eigen achterban opzadelen met controles? Nee dus! Zal er weer op uitdraaien dat de sector zichzelf mag controleren omdat Arbeidsinspectie, of de voedsel en waren autoriteit geen mensen hebben. Immers er moeten talloze ambtenaren weg en er zijn al zo weinig toezichthouders daadwerkelijk op pad.

Romāns Vainšteins

Dat linkje kwam er vanwege copy - paste vanuit Raul, snuggere.

Op Sunny is er iets te veel zon geschenen, schijnt.

Thurau
Sunneklaas
Ai, nou in dat geval zal ik geen kinders meer zeggen. Zag dat ik het ook in de chat gebruikt had, da...

Het is nooit zo gek als een foto van een dode agent te plaatsen om daarmee een punt te maken.

Romāns Vainšteins

Als ik trouwens tussen de regels eea oppak klink jij me als een klassieke SP'er Raul, laat je toch niet gek maken door kwezels en engerds die je bang proberen te maken.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Wat mij betreft saneren ze daar idd behoorlijk in, en dat kan heel mooi samen met andere doelen. Me...

In regeeraccoorden worden niet louter agenda's uitgevoerd. Het is geven en nemen.

Mbt stikstof. Dit kabinet gaat toch de depositie waarde (?) van stikstof flink verhogen, in lijn met de ons omringende landen

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Als ik trouwens tussen de regels eea oppak klink jij me als een klassieke SP'er Raul, laat je toch n...

Ik benni bang voor Marik hoor!

Romāns Vainšteins

Maar ik meen het wel : kan me voorstellen dat je Lillian niet pruimde en meer als een PvdA'er zag (dat heeft ze denk ik veel gekost) maar die Jimmy, is dat niet de man die je liever je stem zou geven dan die valse Wilders, die helemaal geen reet geeft om H&I maar alleen zichzelf?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
In regeeraccoorden worden niet louter agenda's uitgevoerd. Het is geven en nemen. Mbt stikstof. Dit...

Ze willen het graag verhogen, maar dat kan feitelijk gezien niet omdat we de afgelopen jaren een veel hogere waarde hebben gehanteerd dan omliggende landen. Dat wordt nu gelijk getrokken met een lagere waarde.

Raul Alcala
Ze willen het graag verhogen, maar dat kan feitelijk gezien niet omdat we de afgelopen jaren een vee...

Hebben die omliggende landen dat getal recent verhoogd? Want de waarde stikstof ligt in bv Duitsland momenteel juist stukken hoger, volgens dit kabinet 

Maw ik snap niks van je verhaal 😄

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Hebben die omliggende landen dat getal recent verhoogd? Want de waarde stikstof ligt in bv Duitsland...

In principe ligt dat gelijk voor de hele EU, alleen Nederland heeft dat met een geitenpaadje weten te verhogen (tov de door de EU vastgestelde waarde) een jaar of 10-20 geleden. Dat geitenpaadje is uiteindelijk ongeldig verklaard waardoor we nu moeten compenseren met lagere waardes dan andere landen, om zo over een langere periode op een gelijke waarde uit te komen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Typisch VVD ja, leven op voorschoten en vervolgens een stomme verbaasde kop trekken wanneer het uitkomt. Zo ook met onze mooie provincie die ze leeggezogen hebben.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Maar ik meen het wel : kan me voorstellen dat je Lillian niet pruimde en meer als een PvdA'er zag (d...

Ik denk dat jij Wilders verkeerd inschat.

Nee, Lilian vind ik een leuk wijf, en PvdA politiek zonder woke gedoe en realistische standpunten op het gebied van immigratie en de islam, dig ik zeer. Die laatste 2 wegen wel zwaar voor mij mbt het geheel.

Komt bij wat ik al eerder aangaf. Ik ben denk ik te pragmatisch, analytisch, efficiënt gedreven om politiek vol op het idealenorgel te spelen. De school van Wouter Bos en vooral Jeroen Dijsselbloem hang ik meer aan.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
In principe ligt dat gelijk voor de hele EU, alleen Nederland heeft dat met een geitenpaadje weten t...

Dan hebben ze daar nog een hele kluif aan in Brussel

Raul Alcala
Dan hebben ze daar nog een hele kluif aan in Brussel

Daarom zeg ik ook, de depositiewaarde veranderen gaat ze niet lukken, een loze belofte van het nieuwe kabinet. Ze kunnen beter inzetten op andere zaken waardoor we sneller huizen kunnen bouwen.

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
Maar ik meen het wel : kan me voorstellen dat je Lillian niet pruimde en meer als een PvdA'er zag (d...

Ik heb het eigenlijk altijd heel vreemd gevonden waarom Marijnissen niet aansprak. Ze is niet elitair (zeker niet in vergelijking met al het andere op links), ze heeft leuke memmen (dat moet kraam aanspreken), ik vond haar altijd heel duidelijk qua taalgebruik, en ze draaide weinig om de brei heen. Bovendien heeft de SP als 1 van de weinige partijen een duidelijke visie op een samenleving; een visie die prima aan zou moeten sluiten bij Henk en Ingrid. En zeker de laatste jaren is ze veel beter en minder bit(ch)sig geworden in het debat.

En toch leed ze nederlaag na nederlaag. De erfenis van haar vader? Het stempel "links"? Haar houding (waar ik dan blijkbaar minder moeite mee heb dan anderen)? Waar zit t m in?

Zeker als zou blijken dat Jimmy de boel weet te keren (met dezelfde partij, en eigenlijk ook dezelfde standpunten).

Raul Alcala
Daarom zeg ik ook, de depositiewaarde veranderen gaat ze niet lukken, een loze belofte van het nieuw...

Even de film terugspoelen in m'n hoofd. Was het niet Omzigt die laatst op zo'n vergelijkbare reactie aangaf dat het doel uit Brussel het verbeteren van de natuur is? En dat daar meer manieren voor zijn dan alleen stikstof?

Ja nogmaals, ik wens ze veel succes. Met alles 

kraamhol
Wijsgeer
Ik heb het eigenlijk altijd heel vreemd gevonden waarom Marijnissen niet aansprak. Ze is niet elitai...

Het magische woord moest eens vallen, dank geer. En ik was altijd al wel op lili.

josemanuelfuente

Slaat misschien nergens op maar haar accent had iets knulligs.

kleomantre

Ikzelf zou voor een Nederland dat de juiste kant op gaat het best iets hebben gevonden als de VVD samen met de SP een coalitie vormt. SP het geluid en beleid voor de gewone arbeider, kortom betere bestaanszekerheid en de VVD voor het economische c.q. (Europese) handelsbeleid omdat er ook verdient moet worden.  Maar de dogmatische insteek van beide kanten en struikelen over teveel wissewasjes maakt dat ze niet zien dat ze wellicht een prima combinatie zijn voor NL die heel goed te pruimen is qua beleid. Voeg er een NSC aan toe die wellicht iets aan de ambtenarij kan en wil doen en je bent een eind op weg. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

De stand van het land

Over mijn geliefde en bewierookte UVA

Het interview van studenten met demissionair minister Kajsa Ollongren (Defensie) op de UvA is vanwege veiligheidsoverwegingen afgelast. (...) “Wij hebben negatief geadviseerd,” legt een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema het driehoeksbesluit uit. “Dat is vanwege de onrust en wanordelijkheden van de afgelopen weken, waardoor het voorstelbaar is dat er iets zou plaatsvinden."

Dan denk je als student natuurlijk, "wat nu?" Je wilt begeesterd worden. Ne pas de problem. 10 juni as is op de Radbout Universiteit een afgevaardigde van Samidoun wel te bewonderen. Bijna al uitverkocht naar het schijnt.

Tijd voor tijdrijden, net op tijd

Raul Alcala
kleomantre
Ikzelf zou voor een Nederland dat de juiste kant op gaat het best iets hebben gevonden als de VVD sa...

De gedegen uitvoerders vs de creatievelingen 

Love it! 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als latent SP'er (dank voor de openbaring romans) gruwel ik natuurlijk van discriminatie, en dergelijke. Nu blijkt dat moslima's met een hoofddoek vaker worden gediscrimineerd op de werkvloer. Hieronder wat uitleg zonder link van de NOS.

'Ook wordt er meer duidelijk over hoe vrouwen met een moslimachtergrond discriminatie op de werkvloer ervaren. "Dit uit zich voornamelijk in de vorm van microagressies: een subtiele, vaak niet heel openlijke vorm van ongewenst gedrag die voor mensen die het niet betreft meestal minder duidelijk zichtbaar is dan voor de moslima's in kwestie", klinkt het.'

Microagressie. Dat is dus elke handeling, hoe subtiel ook, die de ontvangende partij als niet comfortabel ervaart, wat de intentie ook moge zijn van de dader. Kunnen m'n linkse broeders, creatief als ze zijn, aangeven hoe we dit probleem gaan oplossen?

Alleen nog maar 1 persoons zitplaatsen in trams, treinen en bussen, om te beginnen als pilot?

God verhoede natuurlijk dat er niemand in die lege stoel naast Fatima gaat zitten, in de tram naar Diemen Zuid.

Thurau

Als je een stuk weglaat uit het stuk van de NOS kun je alles draaien. Er staat letterlijk in dat vrouwen met een hoofddoek minder vaak op gesprek kunnen komen, 2 tot 7x in een sollicitatie procedure. Puur dus op basis van de hoofddoek en dat is discriminatie. Micro agressie zijn die domme vragen als: waar kom je vandaan en als iemand met of zonder hoofddoek maar met een kleurtje dan zegt Amersfoort dat je dan blijft doorvragen waar ze 'werkelijk' vandaan komt. Derksen heeft daar ook zo een last van. Immers, kamerlid de Hoop kon nooit een 'echte' Fries zijn.

Romāns Vainšteins

Ik vind dit een lastiger probleem, en veel breder. Prominent aanwezige (religieuze) uiterlijke kenmerken hebben nou eenmaal hun weerslag op een omgeving. Hetzelfde type microdiscriminatie komt bij veel andere groepen voor die het nodig vinden om dat kracht bij te zetten in uiterlijk vertoon. Uiteraard zet het religieuze component hier de boel nog 'een tandje zwaarder'.

in een oneliner: Als ik een jezuspak aantrek naar kantoor ga ik daar ook wat merken. Het zou niet moeten maar dat het gebeurt is, ook sociaalpsychologisch, verklaarbaar. Helaas.

Ik weet hoeveel meerwaarde een neutraal voorkomen heeft, zeker qua eerste indruk maar ook doorlopend. Ideaal combineerbaar met mijn onmacht modieus te zijn (type buitenmens, draagt kleren die doen waarvoor ze gemaakt zijn) trouwens.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 23 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.