Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 24 ... 399 400
Romāns Vainšteins

En het is een persoonlijk iets: hoofddoek of doorlopende nektattoe, wat stoort iemand meer?

Thurau
Romāns Vainšteins
En het is een persoonlijk iets: hoofddoek of doorlopende nektattoe, wat stoort iemand meer?

Vrouwen die zichzelf met maatje 60 in een legging proppen storen mij meer dan een jonge dame met een hoofddoek bij de Action. 

Romāns Vainšteins

Het onderzoeken of specifiek deze groep een gelijke vorm van (arbeids)discriminatie kent zou erg interessant zijn. Reken er maar op dat ze in de buurt gaan komen.

Raul Alcala

Ik discrimineer iedereen, dus ik discrimineer niemand.

Il Leopardo della Primavera

Hoe zou dat zitten onder joden met een keppeltje, of bakkebaarden en een hoed?

Raul Alcala
Hoe zou dat zitten onder joden met een keppeltje, of bakkebaarden en een hoed?

Microagressie?

Raul Alcala
Microagressie?

discriminatie. sowieso wel interessant om verschillende uiterlijke geloofskenmerken eens naast elkaar te zetten als het gaat om discriminatie lijkt mij.

Raul Alcala

I know, was grapje

SprintMaster

Je zou verwachten dat Wilders zich wat verantwoordelijker zou gaan gedragen nu zijn partij een hoofdlijnenakkoord heeft afgesloten.

Het laatste nieuws: gisteren werd er gestemd over het wetsvoorstel Van Houwelingen voor een referendum over een Nexit. Twee partijen waren voor: FVD en ... PVV!

Bron: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?cfg=wetsvoorsteldetails&qry=wetsvoorstel%3A36346#wetgevingsproces

Dat Wilders nu weer flirt met een Nexit is veelzeggend. Hij kan dan later, als het hem uitkomt, weer zeggen: ja mensen, ik was altijd al voor een Nexit! Het zou wel fijn zijn als iemand de stekker van zijn koelkast er uit trekt zodat die rotzooi wegrot.  

Overigens, over zijn steun aan Oekraïne blijft hij ook vaag en is dus niet zeker. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Is onleesbaar zo. Stop nou eens met die linkjes en filmpjes 

Romāns Vainšteins

Wilders zou gewoon de Oekraine keihard laten vallen mocht hij het kunnen, linea recta in het remspoor van zijn buddy Orban.

Raul Alcala

Hartverscheurende oorlog, met honderdduizenden doden. Ontvoeringen ook. Al die pro Oekraïne demonstraties die we door de hele wereld op straten en pleinen zien. Dat ontroert me.

Wheely

Er gaat helemaal geen tram naar Diemen Zuid. Trein of Metro kun je pakken.

Wheely

Je bent in de war met Sniep.

Wheely

Ik weet nog steeds niet wat ik ga stemmen... wat denken jullie van de piratenpartij?

Raul Alcala

Ghihi. Vandaar dat de plek naast Fatima altijd leeg is.

Romāns Vainšteins

Debat gezien:

ik ga denk ik ook maar voor Eikhout, die komt mij het beste over.

Gerbrandy (wat saai) Azmani (gejaagd) ook professionals: maar ik vertrouw dat renew europe niet als verbond.

NSC vond ik het ergst, qua niet kiezen en alles met fluwelen handschoentjes op de lange baan schuiven zijn die nog eentikje erger dan CDA traditineel altijd was/is/zal zijn. Komt totaal overbodig over en kan nog wel eens een 0-klapper gaan worden, wat dan een bommetje onder de coalitie leggen gaat. VVD gaat natuurlijk inleveren vanwege hun schizofrenie tussen Europees en landelijk beleid, die BBB gast heeft zijn kop niet mee maar zie ik vanwege de trouwe achterban juist een extra zeteltje pakken.

het gaat kiele kiele worden tussen GL/PvdA en PVV als de grootste.

Raul Alcala

Ik vond die Dirk juist sterk overkomen. Goed geïnformeerd, weloverwogen.

Dat meisje van Volt...

Romāns Vainšteins

Dat zijn ze altijd : weloverwegen uitstellen, de gulden middenweg, meer informatie. Als knoop zijnde leef je er velig bij in de buurt.

Raul Alcala

Doe je dans, zoek de balans.

Thurau
Romāns Vainšteins
Debat gezien: ik ga denk ik ook maar voor Eikhout, die komt mij het beste over. Gerbrandy (wat saa...

Azmani is de droevigste man van Nederland, zo dicht bij de prestigieuze baan als leider van de Renew fractie en dan door Dilan en haar geklungel nu veroordeeld tot het dezelfde leugens als haar moeten vertellen. Zijn hart zit niet in die manier van debatteren en dat merkte je. Helaas voor hem gaat de VVD verder op die electorale koers naar beneden. Eickhout was rustig en kende zijn materie, Gerbrandy is oerdegelijk net als zijn beroemde familielid en Gotink is bijna doorzichtig in zijn vaagheid, NSC lijkt steeds meer twijfelen als leidraad te kiezen. PVV'er niet slecht, jammer dat hij van Geert niet meer mocht doen dan dit optreden. Ze zijn daar nog altijd bang voor ongelukjes. SP meneer kwam totaal niet uit de verf en het CDA, tsja 1 Bontebal maakt nog geen zomer.

Wheely

Weinig verrassends gehoord in dat debat. De hele tijd weer heen en weer van "jullie doen zus" - "ja maar jullie doen zo" 

Ik had graag wat argumenten gehoord om op een bepaalde partij te stemmen maar die gaven ze niet.

Thurau
Wheely
Weinig verrassends gehoord in dat debat. De hele tijd weer heen en weer van "jullie doen zus" - "ja...

Eens, maar dat komt vooral door de opzet van dit soort debatten. Te weinig tijd want teveel onderwerpen en dus is de inzet om vooral de ander aan te vallen ipv je eigen verhaal te houden. Iets wat de presentatoren ook niet graag willen, al deden Winfried en Simone het lang niet slecht. Als Jeroen Pauw zich er mee bemoeit krijg je die stunts zoals vorig jaar, opdonderen met die vent.

Klootje Kriekeljon

Moet vaak denken aan Hans Dijkstal, met zijn Jip en Janneke-taal. Nou dat hebben we gekregen.

Of het referendum over de Europese grondwet. Eindelijk konden we eens onze stem laten horen, maar weinig mensen wisten dat wij als klein landje een relatief aanzienlijke onderhandelingspositie in Europa hadden. En dat we met de tegenstem dan wel onze stem lieten horen, maar ook stemden op een paar stappen terug qua onderhandelingspositie in Europa. 

De politiek in Nederland is heel slecht geworden in het uitleggen van grote thema's aan de boerenlul in de straat. Als er eens iemand bijv. zou zeggen dat er met de grote groep babyboomers binnenkort een flinke bevolkingskrimp aan zit te komen, zou er al wat meer draagkracht zijn voor bijv. immigranten.

Wat ik hier ook zie gebeuren, is dat nog steeds heel veel mensen voorbij gaan aan jaren van legitieme problemen van heel wat andere mensen. De PVV is niet de grootste omdat Nederland een xenofoob tokkieland is. Zo kom je niet aan zoveel stemmen. De PVV is zo groot geworden nu ook heel wat andere mensen er op gestemd hebben. Mensen die dit nooit gedacht hadden, maar het gewoon niet meer weten. En vooral heel boos zijn. Ze voelen zich al jaren niet gerepresenteerd, gepasseerd, niet gehoord, in de hoek gezet. Ze hebben jarenlang flink moeten interen op vrijwel alles. We zijn de eerste generatie die het minder goed dan hun ouders heeft. De Euro is ons door de strot geduwd, daar leverden we al in. Toen kwam 9/11 met alle consequenties van dien, niet alleen financieel. Toen kwam een kredietcrisis, en wat recessies. Toen corona. Om vervolgens te zien en horen dat er nog moeilijkere tijden aankomen. Maar voor de rijksten en multinationals is al die jaren prima gezorgd. En dan nog gebombardeerd worden met stikstof en weet ik niet wat. Als je op het punt raakt dat de middeninkomens niet meer rond kunnen komen, dan krijg je dit. Mensen hebben het geld gewoon niet meer. Dit hele land is kapot gemaakt door vrije marktwerking. Je druk maken om milieu? Dat kan je doen als je het jezelf kunt permitteren! Geef een grote groep Nederlanders lastenverlichting en je zult zien dat ze opeens wel geven om allerlei thema's waar ze nu alleen maar heel boos van worden. De tweedeling in dit land is gewoon heel groot qua dagelijkse realiteit. Neem bijv. roken of gezond eten. Mensen met lage inkomens hebben zoveel meer zorgen en stress, dat ze die peuken nodig hebben. Ja je leest het goed. Zo'n kutleven hebben dat dat nog enigszins een verzetje is. Gezond eten? Ongezond voer is veel goedkoper. Fruit en groenten? Konden we het maar betalen. En dan leef je ook nog eens in een land waar je vanuit de groep die het allemaal wat breder hebben voortdurend morele superieure mantras op je afgevuurd krijgt. Maar goed, Den Haag denkt dat we allemaal 30k hebben liggen om een elektrische auto te kopen die je kunt afschrijven zodra er iets met de batterijen is. En dat het netwerk dat allemaal aan gaat kunnen. Nee, gewoon weer een voorbeeld van totaal verwijderd zijn van de gewone burger. Maar wel het typische truukje van subsidie geven die je na een paar jaar weer afpakt en zo weer keiharde nieuwe cashkoe gecreeerd hebben. Die Diederik Ebbinge zei het een tijdje geleden prima:

heel raak.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Moet vaak denken aan Hans Dijkstal, met zijn Jip en Janneke-taal. Nou dat hebben we gekregen. Of he...

De grap is dat het grootste gedeelte van de PVV-stemmers wel degelijk op de PVV heeft gestemd vanwege hun immigratiebeleid, niet vanwege bestaanszekerheid. De mensen die jij noemt zullen er ongetwijfeld tussen zitten maar zijn níet het grootste gedeelte.

Dit artikel zet dat heel mooi uiteen, inclusief plaatjes, kaartjes en grafieken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 24 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.