Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 24 ... 285 286
Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#568
Maar ik meen het wel : kan me voorstellen dat je Lillian niet pruimde en meer als een PvdA'er zag (d...

Ik heb het eigenlijk altijd heel vreemd gevonden waarom Marijnissen niet aansprak. Ze is niet elitair (zeker niet in vergelijking met al het andere op links), ze heeft leuke memmen (dat moet kraam aanspreken), ik vond haar altijd heel duidelijk qua taalgebruik, en ze draaide weinig om de brei heen. Bovendien heeft de SP als 1 van de weinige partijen een duidelijke visie op een samenleving; een visie die prima aan zou moeten sluiten bij Henk en Ingrid. En zeker de laatste jaren is ze veel beter en minder bit(ch)sig geworden in het debat.

En toch leed ze nederlaag na nederlaag. De erfenis van haar vader? Het stempel "links"? Haar houding (waar ik dan blijkbaar minder moeite mee heb dan anderen)? Waar zit t m in?

Zeker als zou blijken dat Jimmy de boel weet te keren (met dezelfde partij, en eigenlijk ook dezelfde standpunten).

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#575
Daarom zeg ik ook, de depositiewaarde veranderen gaat ze niet lukken, een loze belofte van het nieuw...

Even de film terugspoelen in m'n hoofd. Was het niet Omzigt die laatst op zo'n vergelijkbare reactie aangaf dat het doel uit Brussel het verbeteren van de natuur is? En dat daar meer manieren voor zijn dan alleen stikstof?

Ja nogmaals, ik wens ze veel succes. Met alles 

kraamhol
Wijsgeer
#576
Ik heb het eigenlijk altijd heel vreemd gevonden waarom Marijnissen niet aansprak. Ze is niet elitai...

Het magische woord moest eens vallen, dank geer. En ik was altijd al wel op lili.

josemanuelfuente

Slaat misschien nergens op maar haar accent had iets knulligs.

kleomantre

Ikzelf zou voor een Nederland dat de juiste kant op gaat het best iets hebben gevonden als de VVD samen met de SP een coalitie vormt. SP het geluid en beleid voor de gewone arbeider, kortom betere bestaanszekerheid en de VVD voor het economische c.q. (Europese) handelsbeleid omdat er ook verdient moet worden.  Maar de dogmatische insteek van beide kanten en struikelen over teveel wissewasjes maakt dat ze niet zien dat ze wellicht een prima combinatie zijn voor NL die heel goed te pruimen is qua beleid. Voeg er een NSC aan toe die wellicht iets aan de ambtenarij kan en wil doen en je bent een eind op weg. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

De stand van het land

Over mijn geliefde en bewierookte UVA

Het interview van studenten met demissionair minister Kajsa Ollongren (Defensie) op de UvA is vanwege veiligheidsoverwegingen afgelast. (...) “Wij hebben negatief geadviseerd,” legt een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema het driehoeksbesluit uit. “Dat is vanwege de onrust en wanordelijkheden van de afgelopen weken, waardoor het voorstelbaar is dat er iets zou plaatsvinden."

Dan denk je als student natuurlijk, "wat nu?" Je wilt begeesterd worden. Ne pas de problem. 10 juni as is op de Radbout Universiteit een afgevaardigde van Samidoun wel te bewonderen. Bijna al uitverkocht naar het schijnt.

 

Tijd voor tijdrijden, net op tijd

Raul Alcala
kleomantre
#580
Ikzelf zou voor een Nederland dat de juiste kant op gaat het best iets hebben gevonden als de VVD sa...

De gedegen uitvoerders vs de creatievelingen 

Love it! 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als latent SP'er (dank voor de openbaring romans) gruwel ik natuurlijk van discriminatie, en dergelijke. Nu blijkt dat moslima's met een hoofddoek vaker worden gediscrimineerd op de werkvloer. Hieronder wat uitleg zonder link van de NOS.

'Ook wordt er meer duidelijk over hoe vrouwen met een moslimachtergrond discriminatie op de werkvloer ervaren. "Dit uit zich voornamelijk in de vorm van microagressies: een subtiele, vaak niet heel openlijke vorm van ongewenst gedrag die voor mensen die het niet betreft meestal minder duidelijk zichtbaar is dan voor de moslima's in kwestie", klinkt het.'

Microagressie. Dat is dus elke handeling, hoe subtiel ook, die de ontvangende partij als niet comfortabel ervaart, wat de intentie ook moge zijn van de dader. Kunnen m'n linkse broeders, creatief als ze zijn, aangeven hoe we dit probleem gaan oplossen?

Alleen nog maar 1 persoons zitplaatsen in trams, treinen en bussen, om te beginnen als pilot?

God verhoede natuurlijk dat er niemand in die lege stoel naast Fatima gaat zitten, in de tram naar Diemen Zuid.

Thurau

Als je een stuk weglaat uit het stuk van de NOS kun je alles draaien. Er staat letterlijk in dat vrouwen met een hoofddoek minder vaak op gesprek kunnen komen, 2 tot 7x in een sollicitatie procedure. Puur dus op basis van de hoofddoek en dat is discriminatie. Micro agressie zijn die domme vragen als: waar kom je vandaan en als iemand met of zonder hoofddoek maar met een kleurtje dan zegt Amersfoort dat je dan blijft doorvragen waar ze 'werkelijk' vandaan komt. Derksen heeft daar ook zo een last van. Immers, kamerlid de Hoop kon nooit een 'echte' Fries zijn.

 

Romāns Vainšteins

Ik vind dit een lastiger probleem, en veel breder. Prominent aanwezige (religieuze) uiterlijke kenmerken hebben nou eenmaal hun weerslag op een omgeving. Hetzelfde type microdiscriminatie komt bij veel andere groepen voor die het nodig vinden om dat kracht bij te zetten in uiterlijk vertoon. Uiteraard zet het religieuze component hier de boel nog 'een tandje zwaarder'.

in een oneliner: Als ik een jezuspak aantrek naar kantoor ga ik daar ook wat merken. Het zou niet moeten maar dat het gebeurt is, ook sociaalpsychologisch, verklaarbaar. Helaas.

Ik weet hoeveel meerwaarde een neutraal voorkomen heeft, zeker qua eerste indruk maar ook doorlopend. Ideaal combineerbaar met mijn onmacht modieus te zijn (type buitenmens, draagt kleren die doen waarvoor ze gemaakt zijn) trouwens.

 

 

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En het is een persoonlijk iets: hoofddoek of doorlopende nektattoe, wat stoort iemand meer?

Thurau
Romāns Vainšteins
#586
En het is een persoonlijk iets: hoofddoek of doorlopende nektattoe, wat stoort iemand meer?

Vrouwen die zichzelf met maatje 60 in een legging proppen storen mij meer dan een jonge dame met een hoofddoek bij de Action. 

Romāns Vainšteins

Het onderzoeken of specifiek deze groep een gelijke vorm van (arbeids)discriminatie kent zou erg interessant zijn. Reken er maar op dat ze in de buurt gaan komen.

Raul Alcala

Ik discrimineer iedereen, dus ik discrimineer niemand.

Il Leopardo della Primavera

Hoe zou dat zitten onder joden met een keppeltje, of bakkebaarden en een hoed?

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#590
Hoe zou dat zitten onder joden met een keppeltje, of bakkebaarden en een hoed?

Microagressie?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#591
Microagressie?

discriminatie. sowieso wel interessant om verschillende uiterlijke geloofskenmerken eens naast elkaar te zetten als het gaat om discriminatie lijkt mij.

Raul Alcala

I know, was grapje

SprintMaster

Je zou verwachten dat Wilders zich wat verantwoordelijker zou gaan gedragen nu zijn partij een hoofdlijnenakkoord heeft afgesloten.

Het laatste nieuws: gisteren werd er gestemd over het wetsvoorstel Van Houwelingen voor een referendum over een Nexit. Twee partijen waren voor: FVD en ... PVV!

Bron: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?cfg=wetsvoorsteldetails&qry=wetsvoorstel%3A36346#wetgevingsproces

Dat Wilders nu weer flirt met een Nexit is veelzeggend. Hij kan dan later, als het hem uitkomt, weer zeggen: ja mensen, ik was altijd al voor een Nexit! Het zou wel fijn zijn als iemand de stekker van zijn koelkast er uit trekt zodat die rotzooi wegrot.  

Overigens, over zijn steun aan Oekraïne blijft hij ook vaag en is dus niet zeker. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Is onleesbaar zo. Stop nou eens met die linkjes en filmpjes 

Romāns Vainšteins

Wilders zou gewoon de Oekraine keihard laten vallen mocht hij het kunnen, linea recta in het remspoor van zijn buddy Orban.

Raul Alcala

Hartverscheurende oorlog, met honderdduizenden doden. Ontvoeringen ook. Al die pro Oekraïne demonstraties die we door de hele wereld op straten en pleinen zien. Dat ontroert me.

Wheely

Er gaat helemaal geen tram naar Diemen Zuid. Trein of Metro kun je pakken.

Wheely

Je bent in de war met Sniep.

Wheely

Ik weet nog steeds niet wat ik ga stemmen... wat denken jullie van de piratenpartij?

1 2 ... 24 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.