Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 25 ... 285 286
Raul Alcala

Ghihi. Vandaar dat de plek naast Fatima altijd leeg is.

Romāns Vainšteins

Debat gezien:

ik ga denk ik ook maar voor Eikhout, die komt mij het beste over.

Gerbrandy (wat saai) Azmani (gejaagd) ook professionals: maar ik vertrouw dat renew europe niet als verbond.

NSC vond ik het ergst, qua niet kiezen en alles met fluwelen handschoentjes op de lange baan schuiven zijn die nog eentikje erger dan CDA traditineel altijd was/is/zal zijn. Komt totaal overbodig over en kan nog wel eens een 0-klapper gaan worden, wat dan een bommetje onder de coalitie leggen gaat. VVD gaat natuurlijk inleveren vanwege hun schizofrenie tussen Europees en landelijk beleid, die BBB gast heeft zijn kop niet mee maar zie ik vanwege de trouwe achterban juist een extra zeteltje pakken.

het gaat kiele kiele worden tussen GL/PvdA en PVV als de grootste.

Raul Alcala

Ik vond die Dirk juist sterk overkomen. Goed geïnformeerd, weloverwogen.

Dat meisje van Volt...

Romāns Vainšteins

Dat zijn ze altijd : weloverwegen uitstellen, de gulden middenweg, meer informatie. Als knoop zijnde leef je er velig bij in de buurt.

Raul Alcala

Doe je dans, zoek de balans.

Thurau
Romāns Vainšteins
#602
Debat gezien: ik ga denk ik ook maar voor Eikhout, die komt mij het beste over. Gerbrandy (wat saa...

Azmani is de droevigste man van Nederland, zo dicht bij de prestigieuze baan als leider van de Renew fractie en dan door Dilan en haar geklungel nu veroordeeld tot het dezelfde leugens als haar moeten vertellen. Zijn hart zit niet in die manier van debatteren en dat merkte je. Helaas voor hem gaat de VVD verder op die electorale koers naar beneden. Eickhout was rustig en kende zijn materie, Gerbrandy is oerdegelijk net als zijn beroemde familielid en Gotink is bijna doorzichtig in zijn vaagheid, NSC lijkt steeds meer twijfelen als leidraad te kiezen. PVV'er niet slecht, jammer dat hij van Geert niet meer mocht doen dan dit optreden. Ze zijn daar nog altijd bang voor ongelukjes. SP meneer kwam totaal niet uit de verf en het CDA, tsja 1 Bontebal maakt nog geen zomer.

Wheely

Weinig verrassends gehoord in dat debat. De hele tijd weer heen en weer van "jullie doen zus" - "ja maar jullie doen zo" 

Ik had graag wat argumenten gehoord om op een bepaalde partij te stemmen maar die gaven ze niet.

Thurau
Wheely
#607
Weinig verrassends gehoord in dat debat. De hele tijd weer heen en weer van "jullie doen zus" - "ja...

Eens, maar dat komt vooral door de opzet van dit soort debatten. Te weinig tijd want teveel onderwerpen en dus is de inzet om vooral de ander aan te vallen ipv je eigen verhaal te houden. Iets wat de presentatoren ook niet graag willen, al deden Winfried en Simone het lang niet slecht. Als Jeroen Pauw zich er mee bemoeit krijg je die stunts zoals vorig jaar, opdonderen met die vent.

Klootje Kriekeljon

Moet vaak denken aan Hans Dijkstal, met zijn Jip en Janneke-taal. Nou dat hebben we gekregen.

Of het referendum over de Europese grondwet. Eindelijk konden we eens onze stem laten horen, maar weinig mensen wisten dat wij als klein landje een relatief aanzienlijke onderhandelingspositie in Europa hadden. En dat we met de tegenstem dan wel onze stem lieten horen, maar ook stemden op een paar stappen terug qua onderhandelingspositie in Europa. 

De politiek in Nederland is heel slecht geworden in het uitleggen van grote thema's aan de boerenlul in de straat. Als er eens iemand bijv. zou zeggen dat er met de grote groep babyboomers binnenkort een flinke bevolkingskrimp aan zit te komen, zou er al wat meer draagkracht zijn voor bijv. immigranten.

 

Wat ik hier ook zie gebeuren, is dat nog steeds heel veel mensen voorbij gaan aan jaren van legitieme problemen van heel wat andere mensen. De PVV is niet de grootste omdat Nederland een xenofoob tokkieland is. Zo kom je niet aan zoveel stemmen. De PVV is zo groot geworden nu ook heel wat andere mensen er op gestemd hebben. Mensen die dit nooit gedacht hadden, maar het gewoon niet meer weten. En vooral heel boos zijn. Ze voelen zich al jaren niet gerepresenteerd, gepasseerd, niet gehoord, in de hoek gezet. Ze hebben jarenlang flink moeten interen op vrijwel alles. We zijn de eerste generatie die het minder goed dan hun ouders heeft. De Euro is ons door de strot geduwd, daar leverden we al in. Toen kwam 9/11 met alle consequenties van dien, niet alleen financieel. Toen kwam een kredietcrisis, en wat recessies. Toen corona. Om vervolgens te zien en horen dat er nog moeilijkere tijden aankomen. Maar voor de rijksten en multinationals is al die jaren prima gezorgd. En dan nog gebombardeerd worden met stikstof en weet ik niet wat. Als je op het punt raakt dat de middeninkomens niet meer rond kunnen komen, dan krijg je dit. Mensen hebben het geld gewoon niet meer. Dit hele land is kapot gemaakt door vrije marktwerking. Je druk maken om milieu? Dat kan je doen als je het jezelf kunt permitteren! Geef een grote groep Nederlanders lastenverlichting en je zult zien dat ze opeens wel geven om allerlei thema's waar ze nu alleen maar heel boos van worden. De tweedeling in dit land is gewoon heel groot qua dagelijkse realiteit. Neem bijv. roken of gezond eten. Mensen met lage inkomens hebben zoveel meer zorgen en stress, dat ze die peuken nodig hebben. Ja je leest het goed. Zo'n kutleven hebben dat dat nog enigszins een verzetje is. Gezond eten? Ongezond voer is veel goedkoper. Fruit en groenten? Konden we het maar betalen. En dan leef je ook nog eens in een land waar je vanuit de groep die het allemaal wat breder hebben voortdurend morele superieure mantras op je afgevuurd krijgt. Maar goed, Den Haag denkt dat we allemaal 30k hebben liggen om een elektrische auto te kopen die je kunt afschrijven zodra er iets met de batterijen is. En dat het netwerk dat allemaal aan gaat kunnen. Nee, gewoon weer een voorbeeld van totaal verwijderd zijn van de gewone burger. Maar wel het typische truukje van subsidie geven die je na een paar jaar weer afpakt en zo weer keiharde nieuwe cashkoe gecreeerd hebben. Die Diederik Ebbinge zei het een tijdje geleden prima:

 

heel raak.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#609
Moet vaak denken aan Hans Dijkstal, met zijn Jip en Janneke-taal. Nou dat hebben we gekregen. Of he...

De grap is dat het grootste gedeelte van de PVV-stemmers wel degelijk op de PVV heeft gestemd vanwege hun immigratiebeleid, niet vanwege bestaanszekerheid. De mensen die jij noemt zullen er ongetwijfeld tussen zitten maar zijn níet het grootste gedeelte.

Dit artikel zet dat heel mooi uiteen, inclusief plaatjes, kaartjes en grafieken.


Laatst gewijzigd
kraamhol

Ik moet zeggen, en het valt me ietwat zwaar, kudoo's voor de romein, toen ie dit topic startte, niet verwacht dat het zou kunnen gaan werken. Even buiten het gehak op elkaar, maar daartussendoor zitten prettige uiteenzettingen. Verder zo...

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Die gast van de BBB staat overigens vrij los van de realiteit, loopt te huilen over 10% minder land voor boeren terwijl ze in Nederland al ruim 50% van het land gebruiken. En voedselzekerheid is helemaal geen thema joh, we produceren meer dan genoeg in de EU. En dan nog een beetje op gevoel spelen door megastallen 'familiebedrijven' te noemen, allemaal onzin. 

Strolenberg was overigens erg sterk. Goed inhoudelijk, prima argumenten, duidelijk uiteengezet. Laat zich niet van de wijs brengen. Als je daar als jongste staat en zoveel beter bent dan de meeste andere lijsttrekkers mogen die anderen toch wel eens goed nadenken wat ze daar doen. Eickhout ook heel fijn trouwens. Rustig, beheerst, en heel duidelijk in wat hij zegt. Ik weet wie mijn stem krijgt.

Laatst gewijzigd
kraamhol

Marik
kraamhol
#613

Totaal nutteloze reacrties van 't Holleke in dit topic. Bizar buiten de realiteit.

kraamhol
Marik
#614
Totaal nutteloze reacrties van 't Holleke in dit topic. Bizar buiten de realiteit.

Wheely

Chapeau voor de bijdrages idd Klootje en Leo. 

Wat betreft de anti immigranten stem die je ziet denk ik dat er weer precies hetzelfde gebeurt is als destijds met de LPF. Er zijn een hoop mensen in Nederland die zich grote zorgen maken over de uitwassen van de Islam en bijbehorende cultuur hier in Nederland. Daar zit nou eenmaal wel een probleem en of de partijen dat probleem nou groter maken of niet, dat probleem moet wel aangepakt worden. Als de overheid dat niet doet dan krijg je automatisch dat stemmen naar de PVV gaan met dit kabinet als gevolg. 

 

Benieuwd wat vandaag brengt.

SprintMaster

Deze zag ik op Twitter. Ik kon hem verder niet vinden maar ga er vanuit dat het gewoon echt is. Ik wist niet dat Yesilgöz de campagneleider is. Totaal radeloos... 

Chris Kijne on X: "Heel gek, maar ik dacht dat er drie andere letters bij dit plaatje hoorden. https://t.co/HwnQTkUUVi" / X

Ook wordt steeds gezegd dat NL aantrekkelijker is dan Duitsland terwijl ze per 1000 inwoners meer asielzoekers hebben. NL zit in de Europese middenmoot.

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Volgens mij stond Strolenberg er als stand-in? Jonge meid die er nog in moet komen maar nog niet helemaal uit de verf kwam tussen de meer gelouterde politici. Dat vergt trainen en oefenen natuurlijk, haar hart lijkt in ieder geval goed aan de linkerkant gepositioneerd te zijn.

En ik moet (helaas) zeggen dat PVV een aardige kandidaat naar voren heeft geschreven die op knappe wijze wegbleef van schreeuwen en foeteren en beschaafd zijn verschrikkelijke visie tentoonspreidde. Zoals eerder gezegd eentje met meer kwaliteit dan veel van de 36 kamerleden waarvan er verschillende niet veel anders uit de ogen kijken dan de groene kikkers die mijn dochter uit de sloot vist.

kraamhol

Thurau
SprintMaster
#617
Deze zag ik op Twitter. Ik kon hem verder niet vinden maar ga er vanuit dat het gewoon echt is. Ik w...

Tekenend idd voor de VVD, ooit kwamen ze met de hangmat poster als symbool voor mensen in de bijstand en nu een plaatje waarbij je 36000 verdronken mensen in 10 jaar tijd gebruikt als afschrikmiddel. Echt een schandalige partij geworden. Totaal geen geweten meer.

Raul Alcala
SprintMaster
#617
Deze zag ik op Twitter. Ik kon hem verder niet vinden maar ga er vanuit dat het gewoon echt is. Ik w...

Alleen maar afgeven op de PVV, en nu VVD. En mij natuurlijk. Interessant hoor. Lucht het ook op?

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

VVD is al meer dan een decennium een visieloos zooitje opportunisten. Alleen kwamen ze daarmee weg door de immer goedlachse Rutte. Maar nu die het schip verlaat zie je eigenlijk pas echt waar de partij voor staat. Namelijk nergens voor. 

En ze schamen zich overigens ook nergens voor. Heel goed zorgen voor de rijkste 5% van het land, en tegelijkertijd de schuld van alle ellende neerleggen bij mensen in een bootje op weg naar veiligheid en een betere toekomst. 

Het is nooit mijn partij geweest, en zal het ook nooit worden.

Romāns Vainšteins

'dat probleem moet wel aangepakt worden. Als de overheid dat niet doet dan krijg je automatisch dat stemmen naar de PVV gaan'

'Hét probleem' zowel als 'Dé oplossing' zijn geen eenduidige begrippen. Wat ik wél weet is dat wanneer je deze zoekt in het wegdrukken van groepen dit leiden zal tot nóg meer gezeik, voilà PVV. Wat ík zou doen is inzetten op het, zeer geleidelijk want dat kan niet anders, wegdrukken van álle religievormen richting de hoek 'spiritualiteit en zingeving' waar je ook zaken als yoga, bushcraften en jaja, wielerspelletjes ook ziiten. Hoe díchter je bij hobbyisme komt des te veiliger de toekomst. Op dat vlak helpt het ook niet dat met name PVV en BBB nu overdwars in de reet van de pijpenkrulmormonen zitten, daarmee geef je af : 'my religion, is better than yours, better than yours, better than youours!'

SprintMaster
Raul Alcala
#621
Alleen maar afgeven op de PVV, en nu VVD. En mij natuurlijk. Interessant hoor. Lucht het ook op?

Precies de twee partijen die er voor zorgen dat keihard repressief beleid wordt door gevoerd en denken dat dat gaat werken...

Verder: stel je toch voor dat er iets aan de ongelijkheid wordt gedaan. Wordt de vermogensbelasting een beetje verhoogd naar 36% , moet dit in het hoofdlijnenakkoord meteen weer worden terug gedraaid.

Hypotheekrente aftrek mocht in 1998 niet ter discussie worden gesteld want dan wordt je door Bolkestein meteen terug in je hok geschopt. Terwijl toen al lang duidelijk was dat dat een villa subsidie is. 

Brievenbusfirma's mogen niet worden aangepakt want dat is een Nederlands verdienmodel.

Yesilgöz steekt lachend een mes in de rug van haar twee ministers vdBurg en vdWal die eindelijk wat deden aan lastige vraagstukken. 

Laatst gewijzigd
kraamhol

De blacks zitten in de body, we nemen afscheid van de liefdesliedjes, we wake up

1 2 ... 25 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.