Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 20 ... 285 286
Romāns Vainšteins

'antisemiet'

Op deze aarbool weinig slapper dan kritiek op het vieze oorlogskabinet Netanyahu pareren met 'wèèè`h, an-ti-se-miet!!'. Onwaarschijnlijk suf.

SprintMaster

Niet in  willen zien hoe gevaarlijk die Capitool bestorming was, dan snap je het niet. Het is de bijl zetten aan de wortels van de democratie. De politici moesten vluchten naar de kelders.

Toen in NL iemand Fortuyn een taart in het gezicht drukte was iedereen aan de rechterkant over de rooie. 

Laatst gewijzigd
Marik
Romāns Vainšteins
#469
Uiteindelijk gaat Trump gewoon aan de boom bungelen voor zijn couppoging, een beetje jury propt hem...

Je kijkt te veel met een Europese bril naar deze kwestie Romans, Amerika zit echt anders in elkaar.
Overigens gebeurt er helemaal niets als Trump weer president wordt, dan veegt hij legaal zijn eigen straatje brandschoon.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik zoek een filmpje over miljoenen doden in Nederland de komende jaren

Volgens magarin en Leo 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#479
Ik zoek een filmpje over miljoenen doden in Nederland de komende jaren Volgens magarin en Leo 

Ik heb daar niks over gezegd, weer lekker aan het framen en liegen roel? 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#476
'antisemiet' Op deze aarbool weinig slapper dan kritiek op het vieze oorlogskabinet Netanyahu parer...

Weet je niet wat zelfbenoemd inhoudt Romans? Los daarvan heb je wouter z'n teksten in het israel topic destijds toch wel meegekregen?

Sufferdje

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#480
Ik heb daar niks over gezegd, weer lekker aan het framen en liegen roel? 

Je sloeg er wel heel eenzijdig op aan

Sorry hoor Leo zionisten moet je intimideren pardo

Romāns Vainšteins

Ik zie hem wel nat gaan in dat coupproces Marik, serieus. Zeker nu hem veroordelen al mogelijk blijkt, maakt hem een stuk kwetsbaarder.

'Oef, dat is gewoon de opmars naar een dictatuur' : onderschat onze eigen peroxidekop niet op dat vlak, dat is ook gewoon een openlijke wannabe dicatator. Borstelt en plein publique de aars van soortgenoot Orban en heeft alleen maar uit noodzaak en met tegenzin zijn Putinknuffel in de kliko gegooid.

 

 

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#483
Ik zie hem wel nat gaan in dat coupproces Marik, serieus. Zeker nu hem veroordelen al mogelijk blijk...

Inderdaad. Vergeet niet wat ie over journalisten heeft gezegd, en sowieso alle troep die hij uitspuit op Twitter. Bizar eigenlijk, dat zo iemand die duidelijk geen filter voor zijn gedachten heeft zomaar ons land mede kan gaan besturen.

Thurau
Il Leopardo della Primavera
#473
Ik wil Trump wel zien zwemmen daar, hahaha

Trump is gewoon een veroordeelde crimineel, dat is een feit. Hij riep op tot een Insurrection en dat gedeelte van zijn aanhang dat wat extra chromosomen miste volgde zijn oproep en bestormde het Capitool. Daarvoor zijn de meesten veroordeeld. Het extra probleem met Trump is zijn narcisme wat er voor zorgt dat hij nooit toekomt aan het uitbouwen van zijn potentiele macht, al het campagnegeld gebruikt hij voor zichzelf (lees peperdure rechtzaken) terwijl Biden die heerlijk geniet van het feit dat hij seniel genoemd wordt ondertussen een echte top Get out the vote operatie in gang zet. Overschatting is iets waar Republikeinen al langer last van hebben bij de stembus. Mocht Donald de verkiezing verliezen en ik acht die kans veel groter dan de polls nu laten zien zit hij tot aan lengte van jaren vast aan rechtzaken en wat NY bewees is dat een veroordeling niet onmogelijk is, dit was eigenlijk de minst zware zaak waar hij voor terecht stond.

Raul Alcala

Ik haak voor de rest van de dag af, de zie mij nu weer kekke woorden gebruiken vibe van Romans is net ff teveel.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#482
Je sloeg er wel heel eenzijdig op aan Sorry hoor Leo zionisten moet je intimideren pardo

Zionisten zijn - uitzonderingen daargelaten - gewoon tuig van de richel. (vrij naar Wilders)

Thurau
Romāns Vainšteins
#483
Ik zie hem wel nat gaan in dat coupproces Marik, serieus. Zeker nu hem veroordelen al mogelijk blijk...

Heeft Geert dat speldje al teruggegeven trouwens? Je bent ook geen goede vriend als je bij een beetje moorden, verkrachten en platbombarderen van een land al niks meer van Vladimir wil weten. Juist dan moet de vriendsschapspeld prominent op de revers. Nu gebeurt dat stiekem door moties van steun aan de Oekraine niet te tekenen maar je mag er best wat trotser op zijn dat Rusland een steun en toeverlaat van jou is.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Het blijft toch een bijzonder spel daar in de VS. Met rechters van politieke kleur, die uiteindelijk bepalen of een politicus wel of niet vervolgd wordt voor misdaden. Rechters, die nota bene benoemd zijn door de betreffende politicus zelf.

Zou dat ook ons voorland hier zijn, mocht Wilders zijn gang kunnen gaan? Ik zou er niet raar van op kijken.

Marik

Er is niet zoveel ruimte meer voor afgeronde rechtzaken. Ze gaan vanuit het Trump kamp natuurlijk rekken en dan is het op een gegeven moment te laat.

Romāns Vainšteins

'Zou dat ook ons voorland hier zijn, mocht Wilders zijn gang kunnen gaan? Ik zou er niet raar van op kijken'

Tuurlijk gebeurt dat wanneer Wilders zijn gang mag gaan, dat heeft hij de afgelopen 20 jaar toch overal keihard zitten verkondigen. Kijk ook naar de lui waarmee hij heult, gewoon een wannabe dicatator;. Het is vooral bidden dat het Schoofhondje niet in de achterzak zit want die wordt dan nu zijn sleehond en straks hoofd geheime dienst. Lachen man, leven in een politiestaat.

 

SprintMaster

@Wijsgeer: precies dat, Trump heeft nu op allerlei sleutel posities zijn vazallen neer gezet om na november een coup te gaan plegen. In 2020 lukte het niet omdat er in Georgia, Arizona en in Washington (Pence) mensen zaten die nog wel integer zijn. 

Ik denk dat je kunt stellen dat van vrijwel alle populistische partijen macht het doel is ten kosten van alles wat in de weg staat. We mogen hopen dat die lui op tijd ontmaskerd gaan worden en het gezonde verstand terug keert. Laat maar zien wat voor ramp politici als Trump, Bolsonaro, Johnson, Orban, Erdogan, Poetin en Netanyahu zijn. Het bewijs stapelt zich alleen maar meer op. 

Laatst gewijzigd
kraamhol

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#491
'Zou dat ook ons voorland hier zijn, mocht Wilders zijn gang kunnen gaan? Ik zou er niet raar van op...

Wijsgeer

Ik vraag me vooral af waarom zoveel kiezers dit blijkbaar een mooi vooruitzicht vinden. Want ik heb laatst hier gelezen dat je deze kiezers niet als dom of niet-ingelezen mag beschouwen. Dus blijkbaar hebben ze geen enkele moeite met een ondermijnde rechtstaat, waarbij politici nadrukkelijk de rechtstaat zo inrichten dat ze hun handen vrij hebben en tegelijkertijd hun eigen straatje schoon kunnen vegen.

Blijkbaar hechten veel kiezers niet zoveel waarde aan de scheiding der machten. En dat vind ik een bijzonder fenomeen. "Vrijheid, maar dan enkel als het in de kraam past..."

SprintMaster

Het is omdat Wilders al zijn extreme standpunten geparkeerd heeft. Kiezers hebben over het algemeen een korte termijn geheugen dus zijn enorm opportunistisch. Wat vooral keer op keer benadrukt werd in de campagne was de grote afkeer van 13 jaar Rutte en van de terug gekeerde green deal man Timmermans. 

Als de cijfers worden geanalyseerd, komt de winst van de PVV toch voornamelijk uit de mid rechts-rechtse hoek. Het CDA meegerekend 13 zetels. Hierbij zullen de kiezers voornamelijk gekozen hebben voor strenger immigratiebeleid en tegen de spreidingswet. De stemmen die komen van linkse partijen zullen wellicht deels op de afschaffing van het eigen risico gebaseerd zijn (m.n. SP), last van asielzoekers in de nabije omgeving en deels wellicht als proteststem of als tactische stem om er i.i.g. voor te zorgen dat de VVD niet weer de grootste partij zou worden. Dat de PVV mensen misleid dat het een sociaal linkse partij zou zijn, lijkt eigenlijk nauwelijks nog te spelen (iets van 4 zetels). Die mythe is wel zo goed als door geprikt. Gelukkig maar. 

Herkomst stemmen PVV t.o.v. eerdere verkiezing:

Partij perc. zetels:

PVV 39% 14.4
VVD 15% 5.6
Rechts (FVD, JA21, SGP, BBB, CDA) 20% 7.4
Links (D'66, PvdA, GL, SP, PVDD, DENK) 12% 4.4
Restant (niet gestemd, 50Plus, anderen) 14% 5.2

Met CDA 74% is 27.4 zetels

Bron: https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2498911-20-zetels-erbij-voor-de-pvv-waar-komen-die-stemmers-vandaan

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is bizar inderdaad, en aangezien Wilders permanent schootbewoner van dicator Orban is en lachende selfies met dat heerschap plaatst is hij er zelf ook glashelder over. Geef mij de macht en het wordt hier een Sovjetstaat. Wie had zoiets ooit kunnen denken joh?

kleomantre
Romāns Vainšteins
#497
Het is bizar inderdaad, en aangezien Wilders permanent schootbewoner van dicator Orban is en lachend...

Dat kan allemaal wel zo zijn, het meest gepruimde alternatief aan de andere flank heeft niets anders gedaan dan op de man spelen en verontwaardigd lopen doen, zich ook nog een slecht verliezer getoond achteraf. Uiteindelijk beetje als de NPO dat in talkshows het gewenste gedrag en inclusiviteit probeert te pushen, waarbij het vooral prediken is voor de eigen, niet veranderende parochie. In weze mensen die niet echt meer overtuigd hoeven te worden. En wie er anders in staat raakt er gewoon door geirriteerd. Bij de NPO kijk je dan niet, bij de verkiezingen stem je dus niet (of niet meer) op PvdA/Timmermans. 

Het jammerlijke is dat de SP nooit als een alternatief wordt gezien. Die zijn stelselmatig als boeman weggezet die je geld gratis weggeven aan losers die liefst van uitkeringen leven, gechargeerd gezegd. 

Dus ja, dan zitten we nu met een lul de behanger die wel dingen heeft gezegd die best gezegd mogen worden, sommige dingen waar ook echt ander beleid voor mag komen maar die vooral weinig gaat veranderen, totaal geen sociaal gezicht heeft en mogelijk nog iets van een gevaarlijk persoon in zich herbergt. 

Laatst gewijzigd
Thurau
kleomantre
#498
Dat kan allemaal wel zo zijn, het meest gepruimde alternatief aan de andere flank heeft niets anders...

"Het jammerlijke is dat de SP nooit als een alternatief wordt gezien. Die zijn stelselmatig als boeman weggezet die je geld gratis weggeven aan losers die liefst van uitkeringen leven, gechargeerd gezegd." 

De SP maakt zichzelf onmogelijk door dat bizarre Oekraine standpunt. Rusland valt haar buurland binnen en dat land mag zich niet verdedigen volgens de SP en moet met de pet in de hand gaan onderhandelen terwijl wij als westerse landen hen ook niet mogen steunen met wapens. De andere kant van het hoefijzer dus. Op zo een partij ga ik never nooit niet stemmen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Of PvdA / GL / SP het wel of niet goed gedaan heeft is ondergeschikt aan het feit dat men massaal een wannabe-dicatator in het zadel helpt. Hoe dan ook zal de oplossing vanuit het kabinet zelf komen: iedereen die op hem gestemd heeft zal er geen cent op vooruit gaan en de immigratie blijft gewoon hetzelfde of wordt hoger.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 285 286

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.