Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 104 ... 341 342
esims2.0

Ik hoorde bij geschiedenis op de middelbare school dat je in Amerika geen president kunt worden zonder de steun van de Israëllobby. Wat door Thurau verdraaid wordt tot: als je die steun hebt, dan ben je verzekerd van het presidentschap. Ik zou 'antisemitische crap' te horen hebben gekregen van een antisemitische geschiedenisleraar.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ze steunen eigenlijk alleen maar democraten, niet de republikein 

esims2.0

Dit soort Europese arrogantie valt bij mij heel slecht.

Thurau
esims2.0
Dit soort Europese arrogantie valt bij mij heel slecht.

Niet zo verwonderlijk bij jou. Maar het is zo simpel als wat, je zit bij een club die regels kent. Dan kun je nooit zomaar die regels negeren en doen en laten wat jij zelf wilt. Daarnaast is het woord crisis in Nederland aan ernstige inflatie onderhevig. Helpt ook niet mee dat niemand in Brussel het schoofhondje serieus neemt dus staat het kabinet al met 3-0 achter.

esims2.0
Thurau
Niet zo verwonderlijk bij jou. Maar het is zo simpel als wat, je zit bij een club die regels kent. D...

Alsof jij niet voorspelbaar reageert. We gaan het zien hoe dit afloopt.

SprintMaster

@Esims: Geen idee waar de verwarring vandaan komt. Misschien omdat ik de term landbouw gebruikt heb voor alle sectoren (akkerbouw, veeteelt, tuinbouw).

Stikstofcrisis: NOx (o.a verkeer, industrie) en NH3 (mest)

Klimaatcrisis: CO2 (o.a. verkeer, industrie) en CH4 (koeiescheten, 334 gram per koe per dag)

Verder: daar waar het over natuur gaat hebben we het over Natura 2000 gebieden, omdat die beschermd zijn via EU regelgeving. Overigens is 86% van het oppervlak van die gebieden watergebied (delen Noordzee, IJsselmeer, Wadden) waar het goed mee gaat. Het gaat natuurlijk om die 14% die op land liggen en waar het slecht mee gaat. 

Zoals al eerder gezegd doe je de hele tijd alsof stikstof geen probleem is en wilt alles afschuiven op klimaatverandering. Daarom vroeg ik je ook om de stikstof deposito kaarten van betreffende gebieden op te zoeken. Zodat je zelf in ziet dat het niet alleen een Nederlands probleem is. Overigens is het onzin om te doen alsof overal de KDW in Nederland op de minimale waarde ligt. Dat is onzin, maar wordt wel zo geframed door Plasterk en Jaspers. In andere landen zou die waarde ook op het minimum moeten liggen voor de Natura 2000 gebieden waar het slecht mee gaat.  

Plasterk en Jaspers zijn beide geen expert op het gebied van klimaat/stikstof en misbruiken hun autoriteit als wetenschapper voor populistisch gebazel. Ze gebruiken zaken selectief of vergeten zaken te noemen, dat is al vaak genoeg genoemd in artikelen die je zo kunt vinden op internet. Zoek maar eens op 'stikstoffuik, Jaspers, kritiek'. Overigens noemt Plasterk wel de vlinders die in aantal zijn afgenomen. Net zoals de insecten (o zo belangrijk ivm bestuiving) trouwens. Dat meldde ik al eerder en kan niet genoeg benadrukt worden. Afname van biodiversiteit is een grote bedreiging voor de landbouw. Van Charante is slechts een zoveelste rechtse opiniekloon, die had het laatst ook over omvolking. Nou dan weet je wel in welke hoek zij zit.  Tot slot: het is nu 's avonds en D66 is niet de schuldige aan het mislukken van het stikstofbeleid. Dat waren die andere regeringspartijen die slappe knieën kregen toen het moeilijk werd. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

O zijn Jaspers en Plasterk geen deskundigen omdat zij selectief te werk gaan? In het artikel van Ronald Plasterk noemt hij allerlei populaties die een verbetering laten zien, jij haalt net die ene uitzondering eruit en claimt op basis daarvan je gelijk.

Eerder noemde je Jaspers een charlatan en ook nu zeg je met andere woorden weer hetzelfde. Waarom zou ik jou als deskundige beschouwen als je nog niet eens de termen deposito en depositie uit elkaar kunt houden? En eerder al s'avonds spelde, dat is echt beneden havo of vwo niveau.

Nog even terug naar het bericht waarin je het CO2 probleem en het stikstofprobleem verwarde. Als je überhaupt toch de behoefte voelt om de boeren en 'Big Agro' verwijten te maken, dan moet je vooral de consument niet vergeten. Want het is niet zo dat de boeren door hun productie van vlees de behoefte creëren.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

stikstofdepositie dus. Stop de klok.

Maar esims, wat ben jij een mierenNeuker zeg! Ga lekker eens zelf kritisch onderzoek doen. Zoek die stikstofdepositIE kaarten maar op. 

esims2.0

Het komt allemaal door onvoldoende voedselzekerheid!

Sjonge Jonge
esims2.0
O zijn Jaspers en Plasterk geen deskundigen omdat zij selectief te werk gaan? In het artikel van Ron...

Ik heb jou ook 'tollerantie' zien schrijven in plaats van tolerantie. 

Op welk niveau zit jij nu dan?

Thurau
Sjonge Jonge
Ik heb jou ook 'tollerantie' zien schrijven in plaats van tolerantie.  Op welk niveau zit jij...

Niveau Teletekst blijkbaar.

esims2.0
Sjonge Jonge
Ik heb jou ook 'tollerantie' zien schrijven in plaats van tolerantie.  Op welk niveau zit jij...

Haha, je kunt zien dat ik dat al heel lang geleden zelf verbeterd heb. Ik twijfelde maar was op dat moment te lui om het op te zoeken. Later alsnog gedaan. Al dagen geleden.

Tolerantie is een woord dat ik niet elke week gebruik. Ik zou anderen er ook niet op pakken. Maar s'avonds is echt super knullig. Dat hoor je op de basisschool al goed te doen.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
esims2.0
Haha, je kunt zien dat ik dat al heel lang geleden zelf verbeterd heb. Ik twijfelde maar was op dat...

Wat een onzin. 

Dus jij mag wel denigrerend doen over 'lager dan HAVO of VWO niveau' (who cares) wanneer iemand s'avonds typt, maar als jij een fout maakt met 'tollerantie' is dat omdat je het woord niet vaak gebruikt?

Maar misschien pak je anderen op spelling omdat je argumenten op zijn, dat kan natuurlijk ook. 

Il Leopardo della Primavera

Esims, je weet dat mensen prima een spelvoutje kunnen maken vanwege uiteenlopende redenen (dislectie bijvoorbeeld), en dat dat niet meteen betekent dat ze een niveau van onder de havo hebben? Wederom een gekke gedachtenkronkel, jij bent duidelijk niet heel tollerant.

 

Enneh ff terugkomend op die Europese arrogantie: waarom is het benoemen van de regels waar Nederland akkoord mee is gegaan arrogant? Leg mij dat eens uit.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Over Faber en de asielopvangproblemen gesproken, ze zijn bij het nieuwe kabinet blijkbaar niet heel erg van het meedenken op provinciaal en lokaal niveau:

Maar volgens het hoofdlijnenakkoord van het nieuwe kabinet wordt deze wet meteen weer teruggedraaid - tegen de zin van 96 procent van de gemeenten, zo bleek eind juni.

 

Wederom bewijs dat de PVV de asielproblemen helemaal niet wil oplossen maar juist in stand wil houden; ze moeten immers een zondebok blijven houden zodat mensen boos op hun kunnen stemmen. Zó doorzichtig.

Raul Alcala

Complottheorie van wappie Leo, wat een nifo

esims2.0

Dat was precies wat ik ook al dacht: complottheorie.

esims2.0

En dat citaat heb je zeker ook niet uit De Telegraaf of niet Leo? Ik had gedacht dat de weerstand op gemeentelijk niveau tegen de spreidingswet groter was, omdat het keer op keer maar weer leuren was om opvangplekken te regelen. Maar weerstand op bestuurlijk niveau en op niveau van de bevolking is natuurlijk niet hetzelfde.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Terwijl het ook nog eens in het Hoofdlijnenakkoord staat, dus opgeschreven door 4 partijen. Zouden ze alle 4 de asielproblemen in stand willen houden?

Nee, nog meer indruk maakte Leo gisteren met z'n wiki verhaal over pareto. Op een gegeven moment maakte hij een hyperlink van Brazilië in z'n verhaal. Nieuwsgierig als ik was klikte ik erop, en voila

'Brazilië, officieel de Federale Republiek Brazilië of Federatieve Republiek Brazilië (Portugees: República Federativa do Brasil; IPA: ), is een land in Zuid-Amerika grenzend aan Frans-Guyana, Suriname, Guyana, Venezuela, Colombia, Peru, Bolivia, Paraguay, Argentinië, Uruguay en de Atlantische Oceaan. Brasilia is de hoofdstad, São Paulo is de grootste stad in het land.'

Weten we dat ook weer

Raul Alcala

esims2.0

Nog even over spelling: er is een verschil tussen tolerantie verkeerd spellen en 's avonds verkeerd spellen. Dat had ik al gezegd zonder het uit te leggen. Dat wil ik best alsnog doen, maar ik denk dat Leo ook zonder die uitleg wel weet waar ik op doel, en dat hij zich nu van de domme houdt.

esims2.0

En die video's van Raul blijven super irritant.

Raul Alcala

Heet je soms Remy?

esims2.0
Raul Alcala
Heet je soms Remy?

Of had je de indruk dat een meerderheid jouw video's in dit topic wel waardeert?

kraamhol
esims2.0
Of had je de indruk dat een meerderheid jouw video's in dit topic wel waardeert?

Die video's zijn prima. Of heb je de indruk dat er hier flitsers zijn die jouw nasigedrag waarderen?

1 2 ... 104 ... 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.