Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 103 ... 341 342
Raul Alcala

Ah ja, natuurlijk 

Romāns Vainšteins

Dat trickle down - principe is ook wat de laatste paar conservatieve UK-premiers geprobeerd hebben en waardoor ze nu harder afgeslacht zijn dan een mestvarken in Sint Anthonis

Romāns Vainšteins

Maar het is niet erg dat je het rapport Roemer niet kent en toch denkt te weten hoe het zit, dat had ik laatst met het door elkaar halen van Wesley Snipes en Denzel Washington, kan gebeuren.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Leo heeft nieg door dat in elk systeem een extreem klein aantal de dienst uitmaakt. Dat is een natuu...

Pareto is 80/20, de wereld gaat toe naar 99,9/0,1. Dát is een groot verschil en een groot probleem. Verder wat Sprintmaster zegt. Verdiep je eens in de huidige staat van het kapitalisme voordat je weer je stokpaardjes roeptoetert.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Maar het is niet erg dat je het rapport Roemer niet kent en toch denkt te weten hoe het zit, dat had...

Roel haalt wel vaker dingen door elkaar hoor, zoals dat hij dacht dat Macron in de linkse samenwerking zat bij de Franse verkiezingen onlangs. Kan gebeuren hoor, het is vooral een mooi voorbeeld van dunning-kruger.

Il Leopardo della Primavera

Overigens is Pareto geen wetmatigheid maar meer een soort opvallende statistiek die soms terugkomt:

 

Kritiek op dit paretoprincipe is dat het hier een versimpeling van de werkelijkheid betreft. Er is geen onderliggende wetmatigheid die suggereert dat 20% van de mensen 80% van de middelen dient te beheersen. In veel economische systemen is dit dan ook niet het geval. Zo kennen Scandinavische landen een veel gelijkmatigere verdeling en bijvoorbeeld Brazilië of de Verenigde Staten veel meer ongelijkheid. Evenmin is er een wetmatigheid die voorschrijft dat 20% van de oorzaken 80% van de gevolgen bewerkstelligt. Het kan evengoed zijn dat 30% van de oorzaken 70% van de gevolgen realiseert. De kritiek stelt dan ook dat gevonden verbanden dienen te worden beschouwd als toevalligheden, dan wel het gevolg zijn van perceptie of van "beeldend taalgebruik".

 

(bron)

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat 80-20 gedoe heb ik ook wel eens managers etc mee aan zien zeulen '80 % van de verdiensten volgt uit 20% van de inspanningen mekker-de-mekker' dat soort dingen.

esims2.0
SprintMaster
En daar hebben we esims weer, de benepen betweter die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Heb j...

Zei degene die het CO2 probleem en het stikstofprobleem door elkaar haalde, nog voor ik bij Ronald Plasterk las dat ministers dat ook doen. En die de wél deskundige Arnout Jaspers ongefundeerd een charlatan noemde, of het was dat zijn 'werkje' gedebunkt zou zijn op Twitter. Ook degene die s'avonds en D'66 schrijft. Je haalt nu een punt uit dat verhaal van Maaike van Charante waar ik het helemaal niet over had. Waar je opnieuw ook heel goed een discussie over zou kunnen beginnen, omdat het erom gaat of die normen zinvol en nodig zijn. Waar jij als social media wetenschapper natuurlijk al een mening over hebt in de trend van dat de natuur op omvallen staat, maar wat door Ronald Plasterk onzin genoemd is. Vandaag weer zeer verontrustende verhalen over de extreme hitte in de VS. Misschien moet je je pijlen eens gaan richten op het CO2 probleem.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Wat is de reden dat je zo outistisch spelvouten blijvt korrigeren esins?

esims2.0
Il Leopardo della Primavera
Het probleem met het huidige westerse kapitalistische systeem is dat het uiteindelijk naar een paar...

Wat ik al dacht: een links borrelpraatverhaaltje met de VVD en de gewone burger. Als het CPB jouw belastingplannen doorrekent, dan zit er misschien wel een Nobelprijs in. Louter ontevredenheid en afgunst wat ik lees. Die techreuzen erbij halen alsof we daar dagelijks last van hebben in de zin van prijsopdrijving, slaat ook nergens op.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Oef, Romans gaat volledig los, met Leo op de trekhaak

Romāns Vainšteins

En jij zegt al even niks los van wat zuchten, oeffen en een verdwaalde quote van een verdwaalde Duitser. Ja, een en ander over een rapport waarvan je de inhoud niet kent.

Thurau
Il Leopardo della Primavera
Wat is de reden dat je zo outistisch spelvouten blijvt korrigeren esins?

Zit in zijn karakter, net als de obsessie met de echte Nederlander en de heilige overtuiging dat Ronald Plasterk in alles geniaal is. Soort forum autisme. 

Raul Alcala
esims2.0

Heerlijk dit, tussen al het zorgelijke nieuws door. Een zware delegatie naar de VS sturen.. kan ook niet meer.

Thurau
Romāns Vainšteins
Maar het is niet erg dat je het rapport Roemer niet kent en toch denkt te weten hoe het zit, dat had...

Passenger 57 is van alle Die Hard klonen 1 van de meest vermakelijke. Snipes is echt een prima acteur, jammer van zijn belastingperikelen. 

Raul Alcala

Overal waar overschot voorkomt, heb je ongelijkheid. Oplossing? Overschot weghalen...hmm

Filmpje

Laatst gewijzigd
Thurau
esims2.0
Heerlijk dit, tussen al het zorgelijke nieuws door. Een zware delegatie naar de VS sturen.. kan ook...

Mogen de overige joden nog wel vrij door Europa reizen van jou?

esims2.0
Thurau
Mogen de overige joden nog wel vrij door Europa reizen van jou?

Het valt me nog mee dat je niet de term 'antisemitische crap' gebruikt, omdat nu wel aangetoond is dat de invloed van Israel op de Amerikaanse politiek zeer gering is.

Thurau
esims2.0
Het valt me nog mee dat je niet de term 'antisemitische crap' gebruikt, omdat nu wel aangetoond is d...

Hoe zo aantonen? Graag wil ik van jou echt bewijs zien in de vorm van een stuk door Maaike van Charante, Ronald Plasterk of Emile Ratelband. Als die hierover iets hebben gepubliceerd is het pas waar toch?

Thurau
Raul Alcala
Overal waar overschot voorkomt, heb je ongelijkheid. Oplossing? Overschot weghalen...hmm Filmpje

Waarom passen we dat niet toe op het mestoverschot dan? Boeren lezen geen Scheidel dus.

Raul Alcala

Verheffend hoor, hmmm is niet positief 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Wat ik al dacht: een links borrelpraatverhaaltje met de VVD en de gewone burger. Als het CPB jouw be...

bedankt voor je totaal superinhaudelijke reactie! Zegt genoeg ;) Jij bent er zo eentje die stemt met de portemonnee die hij wil, niet die hij heeft. Zoals een groot deel van de rechtse stemmers overigens.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Thurau
Hoe zo aantonen? Graag wil ik van jou echt bewijs zien in de vorm van een stuk door Maaike van Chara...

"Aangetoond" was natuurlijk ironisch bedoeld, omdat jij met het verliezen van de presidentsverkiezingen door Gore, terwijl hij gesteund werd door AIPAC, wilde aantonen dat de Israël lobby helemaal niet almachtig is.

Raul Alcala

Niet zo machtig dat ze bepalen wie de president in de USA wordt

1 2 ... 103 ... 341 342

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.