Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 110 ... 250 251
Raul Alcala

Je bent weer eens van het niveau ballenbak uit de losse pols, oef Babette, hahaha spuug op Henk en Ingrid haha, oeps in m'n tuinbroek geplast. En dan doen alsof je een Nobelprijs voor de vrede en wijsheid in de economie verdient

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?

Il Leopardo della Primavera
Il Leopardo della Primavera
#2685
welk complot insinueer ik precies?PS: pareto is géén natuurwet.

Hey Roelie, welk complot insinueerde ik nou ook alweer ouwe engnek van me?

Raul Alcala

Je hebt er hier 2 geinsinueerd 

Nijmegen4Palestine Gestapo is trouwens niet welkom tijdens de wandel. Goed nieuws 

Romāns Vainšteins

'Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?'

Dit is een gok: waarschijnlijk die fakegebitkreeftemaler van een Israël Cyclingteam CEO die schaterend de reet van Netanyahu inkroop? En er zullen er meer zijn van, dat type: voilà enge zakenmannetjes. 

Romāns Vainšteins

Bruls heeft er idd een stokje voor gestoken en dat is terecht. Burgerwachten zit je als land niet op te wachten. Uiteindelijk evolueren die naar van die legerkledingbaardapen die Trump op het capitool afstuurde, of vergelijkbare types aan andere spectrumzijden.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#2730
'Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?' Dit i...

Vraag je het nu aan mij?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2729
Je hebt er hier 2 geinsinueerd  Nijmegen4Palestine Gestapo is trouwens niet welkom tijdens de...

Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag is welke.

Dus nogmaals: welke complottheorieen heb ik volgens jou geinsinueerd?

Raul Alcala

Dat is je al eens verteld, kiddo. Hoe vaak je het ook probeert, net als eerder eens bij esims, je moet het er maar mee doen complotterrorist 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2734
Dat is je al eens verteld, kiddo. Hoe vaak je het ook probeert, net als eerder eens bij esims, je mo...

Ach, weer zo'n typisch Raul zwaktebod. Mij uitmaken voor vanalles en nogwat, en als ik dan vraag om verheldering of uitleg dan kan je het niet hard maken. 

Dus als je nog eens wil vertellen welke complotten ik zou geloven graag, zo niet ga ik er vanuit dat je weer uit je nek aan het kletsen bent zionistische engnek van me.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#2731
Bruls heeft er idd een stokje voor gestoken en dat is terecht. Burgerwachten zit je als land niet op...

Het is idd van een ranzigheid waar je nekharen stijf overeind van gaan staan

Romāns Vainšteins

Mwoah, dat nou ook weer niet. Het is vooral onbeholpen en potentieel gevaarlijk: elke vorm van burgerwacht. Ik heb trouwens net als Leo geen flauw idee wat je met 'aaaah, complot, complot' bedoelt, zit er iets op je muur misschien?

Raul Alcala

"Hoewel Norberg de menselijke neiging zich te verschuilen achter de dijken begrijpt, vreest hij voor de oplossingen die links én rechts hun bange achterbannen voorschotelen. Hij gruwt van de rechtse hang naar een sterkte leider, die alle oplossingen zou hebben. 'Ik zie de Republiekense presidentskandidaat Trump als een van de grootste vijanden van open samenlevingen en vrije markten.' 

Aan de linkerkant zijn de oplossingen niet beter, constateert Norberg. Hij hekelt het 'verschrikkelijke verschrikkelijke' idee van degrowth. 'We moeten iets aan klimaatverandering doen,  maar het idee dat je het probleem oplost met minder vliegen en minder spullen kopen, is tijdens de coronapandemie al geprobeerd. Vliegtuigen bleven aan de grond, mensen moesten verplicht thuisblijven, maar de CO2 uitstoot daalde slechts met 6 procent.'

Ik ben ook tegen het degrowth verhaal. De boodschap zou positiever moeten zijn. Als in 'we gaan meer met minder bereiken.'

Romāns Vainšteins

En mbt USA: zo treffend, Trump die weggehaald wordt onder een 'USA, USA' scanderend publiek. Als door de maatschappij vertrapte lone wolf is er geen mooier land om je zelfmoord in de verf te zetten inderdaad. 

Deze aanslag zal natuurlijk die Trumpiaans alles nog meer doen haten maar zal aan de andere kant juist meer mensen richting de democraten (weg met wapens) jagen. Of moet Donald daar zelf met een bazooka gaan staan uit zelfverdediging of zo?

Romāns Vainšteins

Die Norberg is gewoon een schoolvoorbeeld van bevooroordeelde lafaard uit een filosofie van 'kijk, het werkt niet meteen veel, laten we dan maar kappen, toch?'

dat is eerder een halve of kwart meneer.

Il Leopardo della Primavera

Ik vind 6% overigens een substantiele vermindering in zo'n korte periode

Raul Alcala

"De Europese Unie moet 2 zaken prioriteit geven. Ten eerste: de ondernemersgeest aanwakkeren door verschillende regulering te schrappen. 'Als ik in Silicon Valley ben,  ontmoet ik veel te veel Europeanen. Briljante studenten en ondernemers die dáár hun ideeën verwezenlijken in plaats van hier. Dat is een schande voor Europa'.

Daarnaast moet Europa gebruikmaken van schaalvoordelen. 'We hebben nog steeds geen interne markt voor diensten en kapitaal. Het gebrek aan kapitaal is funest voor onze groeikansen. In Amerika is er veel meer durfkapitaal.'

En 

'Wie klaagt over de economische prestaties van Europa ziet bovendien de snelle groei van landen in Centraal en Oost Europa over het hoofd. 'Sinds die zijn opgenomen in de Eurooese familie, zijn die sneller gegroeid dan de Verenigde Staten.'

Dat spreekt jou vast aan Romans. Al valt er op dat laatste mss wel wat af te dingen. Die nieuwe landen hebben toch ook in beginsel bakken met geld en subsidies toegeworpen gekregen?

 

Romāns Vainšteins

Daar is zeker groei maar lang niet altijd gezond en erg oneerlijk verdeeld 

esims2.0

Misschien moeten we in het wielrennen ook maar Romansiaans nivelleren. Zijn we meteen van het dopingprobleem af.

Raul Alcala

"Geen gezeik, iedereen arm" is ook een motto.

Vanuit Nijmegen een beteuterde familie Roelvink.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Lekkere running mate heeft die Trump gekozen, ook weer zo'n new born mormoon die qua gedachtegoed de klok vele decennia terugzetten wil. Je kan je toch niet voorstellen dat het electoraat anno 24 nu ineens ongeleid projectiel Trump en zijn enge leerknaapje wel aan de knoppen wil hebben. Sowieso investeren ze helemaal niet richtimg het midden maar blijven ze eerder hangen in hun eigen tunnel.

Raul Alcala

En jouw tunnel dan? Dat is me er ook eentje hoor. Of de tunnelvisie van Kaag in Gaza.

Hij schijnt eerder z'n zorgen over Trump te hebben geuit als in dat hij maar geen nieuwe Hitler wordt. Uit betrouwbare bron vernomen dat hij jaren terug heeft gezegd, "Trump begint steeds meer op Hitler te lijken. Die had ook een hond."

En baasjes weer op hun honden. Ik zou dan in het geval van Trump lekker voor zo'n Zwitserse precisie Berner sennen loebas gaan, met zo'n drinkbak om z'n nekkie. Goeie waakhond ook. 

Romāns Vainšteins

Met Vance als hardliner nemen ze een boude gok die wellicht te ver voorsorteert op een overwinning. Ik zie nog steeds niet in hoe ze de anti-stem jegens hen ditmaal voorkomen gaan. Waarom zou je nu ineens voor Trump kiezen terwijl hij, zijn retoriek en vriendjes alleen maar erger geworden zijn?

esims2.0

-- Verwijderd door esims --

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dit is een politiek topic gozer, ga met je Ali B ergens anders heen.

1 2 ... 110 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.