Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 109 ... 399 400
Romāns Vainšteins

Laten we even wegtrekken van het periodieke in één pot blenderen van Kabinet-Netanyahu verafschuwing en 'jodenhaat' (wat daar ook exact mee bedoeld wordt, de maffe generaliserende term).

Terug naar de US: de schutter lijkt dus één van de vele kapotgepeste lone wolfs te zijn, wat daar niet zelden gepaard gaat met wanhopig in de lokale super aangeschaft legermateriaal leegknallen gepaard gaat. Enige vorm van politieke overtuiging of grotere organisatie niet aanwezig. Schoolvoorbeeld van wanhopige 'kijk mij!'-daad als onderdeel van een (geslaagde) zelfmoordpoging. Trump wiens oor geraakt is zegt nog even 'wacht wácht, en dan fight, fíght'. Tsss-jaa,.. Ik denk dat hem dat echt niet bijzonder veel extra stemmen opleveren gaat eigenlijk. Hoezo dat? Achteraf doet ie hier wat stoer over de rug van meerdere, Amerikaanse maatschappelijke problemen. Het land waar je zó buiten de samenleving vallen kan dat de één na ander uit pure triestigheid een soort van possesed-Rambo wordt. Waar dan exact fight-fight tegen meneer Trump?

Raul Alcala

Ik val in herhaling Romans, maar  Wouter is een zelfbenoemde antisemiet. Met mij als oorzaak. Allemaal terug te lezen in dat ene gesloten topic. Jouw opmerking over enge Joodse zakenmannetjes kauw ik nog steeds op trouwens 

"maar persoonlijk zou ik iedereen die daar nu met een Israelische vlag wappert (uiteraard volledig geweldloos) het maisveld in werken. Met hun vlag in een dubbele mastworp strak om de nek geknoopt."

Ach die onmacht ook bij onze Wouter. Nekkie eraf, zou Michael Boogerd zeggen.

Raul Alcala

"Parijs niest, heel Europa is snipverkouden."

Raul Alcala

Johan Norberg, auteur van The Capitalist Manifesto

"Ook met de linkse fixatie op ongelijkheid heeft hij niet veel op. 'Ik ben in het geheel niet bezorgd dat sommige mensen superrijk worden. Ik denk dat juist één van Europa's grootste problemen is dat er niet genoeg excentrieke ondernemers zijn die superrijk zijn geworden.' Rijkdom ontstaat volgens Nordberg simpelweg doordat een ondernemer iets heeft gecreëerd dat mensen willen hebben, banen oplevert en vaak voor innovatie zorgt. Een gebrek aan rijke mensen betekent vaak ook een gebrek aan economische reuring. 'Je zou, zeker in Europa, de belasting op inkomen, het nemen van risico en vermogen moeten verlagen. Een belasting op inkomen en vermogen is een belasting op onderwijs, hard werken en risico nemen. 'Om toch genoeg belasting binnen te krijgen,  zouden consumptie en vervuiling zwaarder moeten worden belast.':

Romāns Vainšteins

De draaideur waar deze meneer in zit is dat veel superrijken hun vermogen vergaren juist op basis van vervuiling en consumptie. Als zo ook het 'iets creeëren dat mensen willen hebben' en de bijbehorende innovatie en banen. Maar net zoals accijns op vlees en troep kun je het prima/het beste van die kant aanvliegen, dan impoldeert de piramide van onderop ja.

Raul Alcala

Lol. Dus belast je die vervuiling toch, zoals hij aangeeft.

En met consumptie bedoel je vast de afname van produkten en of diensten van bedrijven van de superrijken?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Met consumptie bedoel ik vooral het terugdingen van onnodige aankopen.

Ik weet ook zeker dat megaveel Henk en Ingrids al van Bob en Lieselottes af waren geweest mochten die wat meer geld in een huis gestoken hebben ipv 'vet veel sneakers', een 'mooie bak', talloze 'vamos a la kreeftbrand's', 'weekendjes uitwaaien, met jacuzzi', 'redelijk groot scherm', 'mijn favoriete steramingdiensten', 'seizoensklaar kunnen flaneren' etc etc etc etc etc.

De economie draaiende houden vreet uit dezelfde voerbak als bestaanszekerheid.

esims2.0
Romāns Vainšteins
De draaideur waar deze meneer in zit is dat veel superrijken hun vermogen vergaren juist op basis va...

Jij moet eens uit die linkse draaideur dat iedere ondernemer een crimineel is. Misschien moet er gewoon eens een keer een ontmoeten. Productie brengt milieubelasting met zich mee, maar daar is de consument minstens net zo veel verantwoordelijk voor als de producent. Als ik jou zo de mileumoralist zie uithangen, dan haal je zeker alles uit eigen tuin.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar het mooist is natuurlijk : vanaf 2 kanten aanvallen: Zet de massaconsumptie onder druk en belast tegelijk extra waar het vandaan komt. Niks ófóf, ènèn!

Raul Alcala

Heb je hem weer met z'n namenparade en gekkigheden tijdens een serieus gesprek. Ik haak weer af

Norberg is wel een hele meneer.

Romāns Vainšteins

Tuurlijk haak je weer af: misschien weer tijd voor die grijze youtube-goeroeduif?

Raul Alcala

Je bent weer eens van het niveau ballenbak uit de losse pols, oef Babette, hahaha spuug op Henk en Ingrid haha, oeps in m'n tuinbroek geplast. En dan doen alsof je een Nobelprijs voor de vrede en wijsheid in de economie verdient

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?

Il Leopardo della Primavera
welk complot insinueer ik precies?PS: pareto is géén natuurwet.

Hey Roelie, welk complot insinueerde ik nou ook alweer ouwe engnek van me?

Raul Alcala

Je hebt er hier 2 geinsinueerd 

Nijmegen4Palestine Gestapo is trouwens niet welkom tijdens de wandel. Goed nieuws 

Romāns Vainšteins

'Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?'

Dit is een gok: waarschijnlijk die fakegebitkreeftemaler van een Israël Cyclingteam CEO die schaterend de reet van Netanyahu inkroop? En er zullen er meer zijn van, dat type: voilà enge zakenmannetjes. 

Romāns Vainšteins

Bruls heeft er idd een stokje voor gestoken en dat is terecht. Burgerwachten zit je als land niet op te wachten. Uiteindelijk evolueren die naar van die legerkledingbaardapen die Trump op het capitool afstuurde, of vergelijkbare types aan andere spectrumzijden.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Wat bedoelde je nou met "enge zakenmannetjes" toen het over Joden ging in het andere topic?' Dit i...

Vraag je het nu aan mij?

Raul Alcala
Je hebt er hier 2 geinsinueerd  Nijmegen4Palestine Gestapo is trouwens niet welkom tijdens de...

Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag is welke.

Dus nogmaals: welke complottheorieen heb ik volgens jou geinsinueerd?

Raul Alcala

Dat is je al eens verteld, kiddo. Hoe vaak je het ook probeert, net als eerder eens bij esims, je moet het er maar mee doen complotterrorist 

Raul Alcala
Dat is je al eens verteld, kiddo. Hoe vaak je het ook probeert, net als eerder eens bij esims, je mo...

Ach, weer zo'n typisch Raul zwaktebod. Mij uitmaken voor vanalles en nogwat, en als ik dan vraag om verheldering of uitleg dan kan je het niet hard maken. 

Dus als je nog eens wil vertellen welke complotten ik zou geloven graag, zo niet ga ik er vanuit dat je weer uit je nek aan het kletsen bent zionistische engnek van me.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Bruls heeft er idd een stokje voor gestoken en dat is terecht. Burgerwachten zit je als land niet op...

Het is idd van een ranzigheid waar je nekharen stijf overeind van gaan staan

Romāns Vainšteins

Mwoah, dat nou ook weer niet. Het is vooral onbeholpen en potentieel gevaarlijk: elke vorm van burgerwacht. Ik heb trouwens net als Leo geen flauw idee wat je met 'aaaah, complot, complot' bedoelt, zit er iets op je muur misschien?

Raul Alcala

"Hoewel Norberg de menselijke neiging zich te verschuilen achter de dijken begrijpt, vreest hij voor de oplossingen die links én rechts hun bange achterbannen voorschotelen. Hij gruwt van de rechtse hang naar een sterkte leider, die alle oplossingen zou hebben. 'Ik zie de Republiekense presidentskandidaat Trump als een van de grootste vijanden van open samenlevingen en vrije markten.' 

Aan de linkerkant zijn de oplossingen niet beter, constateert Norberg. Hij hekelt het 'verschrikkelijke verschrikkelijke' idee van degrowth. 'We moeten iets aan klimaatverandering doen,  maar het idee dat je het probleem oplost met minder vliegen en minder spullen kopen, is tijdens de coronapandemie al geprobeerd. Vliegtuigen bleven aan de grond, mensen moesten verplicht thuisblijven, maar de CO2 uitstoot daalde slechts met 6 procent.'

Ik ben ook tegen het degrowth verhaal. De boodschap zou positiever moeten zijn. Als in 'we gaan meer met minder bereiken.'

Romāns Vainšteins

En mbt USA: zo treffend, Trump die weggehaald wordt onder een 'USA, USA' scanderend publiek. Als door de maatschappij vertrapte lone wolf is er geen mooier land om je zelfmoord in de verf te zetten inderdaad. 

Deze aanslag zal natuurlijk die Trumpiaans alles nog meer doen haten maar zal aan de andere kant juist meer mensen richting de democraten (weg met wapens) jagen. Of moet Donald daar zelf met een bazooka gaan staan uit zelfverdediging of zo?

1 2 ... 109 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.