Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 109 ... 250 251
Raul Alcala

Pak van je opa al uit de mottenballen gehaald?

Romāns Vainšteins

Mij lijkt het iig niet gezond dat een pro-palestijns burgerinitiatief de rol op zich moet nemen om vlaggen eruit te vissen. Dat is de organisatie en politie zelf natuurlijk.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#2702
Mij lijkt het iig niet gezond dat een pro-palestijns burgerinitiatief de rol op zich moet nemen om v...

Helemaal mee eens hoor. Net zoals het niet aan burgerwachten is om op te treden tegen vermeende criminelen en criminele asielzoekers natuurlijk. 

maar van mij mag de organisatie van de 4daagse prima alle Israëlische vlaggen en kenmerken verbieden. Van alle landen die oorlogen zijn begonnen trouwens. 

Raul Alcala

Israel is geen oorlog begonnen. Het wordt steeds idioter hier

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#2699
Jij ook Raul, welkom bij de club!

itt onze huisnasibal 'zwart is trash' zijn jullie wel de allerliefste engnekken!

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2704
Israel is geen oorlog begonnen. Het wordt steeds idioter hier

sorry, 'speciale operatie' bedoel ik natuurlijk. ;)

Raul Alcala

Je wrijft in je eigen vlek

Wijsgeer

Actie op de vierdaagse is prima te begrijpen. Ik wandel niet mee (been there, done that), maar persoonlijk zou ik iedereen die daar nu met een Israelische vlag wappert (uiteraard volledig geweldloos) het maisveld in werken. Met hun vlag in een dubbele mastworp strak om de nek geknoopt.

En al deze haat, ook bij mij, heeft 1 oorzaak: het niet ingrijpen van de westerse wereld, en daarmee een gevoel van boosheid en onmacht creerend bij een deel van de bevolking dat WEL geeft om het leven van een Palestijn.

Als je dan ook weer moet lezen hoe men probeert Hamas leiders te doden (we gooien weer een zware bom op een vluchtelingenkamp, in de hoop dat we daarmee ook HEM raken), dan is er menselijk gezien werkelijk geen enkele reden meer om ook maar enige steun op welke wijze dan ook aan dit volledig verrotte regime te geven. 

Alsof Hamas of weet ik welke groepering straks besluit om een atoombom op Jeruzalem te gooien, omdat Netanyahu daar ergens moet zitten... Het is gewoon te debiel voor woorden, en ik kan niet begrijpen dat er nog altijd mensen zijn die wanhopig roepen: "ja, maar 7 oktober..."

Dus alles wat nu nog met zo'n blauwwit vlaggetje wappert is wat mij betreft "af"...!!!

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2707
Je wrijft in je eigen vlek

Jij wrijft vooral in je eigen vlek, dat je nog een leger support dat vluchtelingenkampen platbombardeert. Maar hey, whatever floats your boat.

Romāns Vainšteins

Onlangs op een lange rit 'in den lande', dat heet gereformeerd Nederland, noordkant biblebelt, zag ik bij verschillende huishoudens zo'n Israëlische vlag in de tuin wapperen. De plekken waar eerst die van Nederland op de kop hing. Dat heeft Lientje met haar stevig in het wiel van Wilders kruipen omtrent dit vraagstuk een prominente rol in gespeeld. Sowieso vind ik de non-neutraliteit die deze coalitie daaromtrent uitstraalt behoorlijk link.

Raul Alcala

Geen Amerikaanse vlaggen,  geen Engelse vlaggen, geen Nederlandse vlaggen, enz. En al helemaal geen Palestijnse vlaggen wb Leo. Gelukkig heeft hij niks in de melk te brokkelen

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
#2708
Actie op de vierdaagse is prima te begrijpen. Ik wandel niet mee (been there, done that), maar perso...

Onrecht, ja onrecht, dat vreselijke onrecht. En je vergeet mij te vermelden, ik was toch de oorzaak van jouw rabiate jodenhaat?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#2711
Geen Amerikaanse vlaggen,  geen Engelse vlaggen, geen Nederlandse vlaggen, enz. En al helemaal...

Amerikaanse vlaggen mogen zeker weg wmb. Welke oorlogen zijn Engeland en Nederland (recent) begonnen? Hamas-vlag ga je uberhaupt niet zien en is verboden want terroristische organisatie. Stop nou eens met Hamas en Palestina door elkaar halen. Das net zo'n groot verschil als Joden en de Israelische regering.

Raul Alcala

Kan je niet lezen als ik Palestijnse vlag schrijf?

Speciale operaties genoeg te benoemen hé kiddo.

Stop met wrijven, dat is voor iedereen betere. 

Romāns Vainšteins

Laten we even wegtrekken van het periodieke in één pot blenderen van Kabinet-Netanyahu verafschuwing en 'jodenhaat' (wat daar ook exact mee bedoeld wordt, de maffe generaliserende term).

Terug naar de US: de schutter lijkt dus één van de vele kapotgepeste lone wolfs te zijn, wat daar niet zelden gepaard gaat met wanhopig in de lokale super aangeschaft legermateriaal leegknallen gepaard gaat. Enige vorm van politieke overtuiging of grotere organisatie niet aanwezig. Schoolvoorbeeld van wanhopige 'kijk mij!'-daad als onderdeel van een (geslaagde) zelfmoordpoging. Trump wiens oor geraakt is zegt nog even 'wacht wácht, en dan fight, fíght'. Tsss-jaa,.. Ik denk dat hem dat echt niet bijzonder veel extra stemmen opleveren gaat eigenlijk. Hoezo dat? Achteraf doet ie hier wat stoer over de rug van meerdere, Amerikaanse maatschappelijke problemen. Het land waar je zó buiten de samenleving vallen kan dat de één na ander uit pure triestigheid een soort van possesed-Rambo wordt. Waar dan exact fight-fight tegen meneer Trump?

Raul Alcala

Ik val in herhaling Romans, maar  Wouter is een zelfbenoemde antisemiet. Met mij als oorzaak. Allemaal terug te lezen in dat ene gesloten topic. Jouw opmerking over enge Joodse zakenmannetjes kauw ik nog steeds op trouwens 

"maar persoonlijk zou ik iedereen die daar nu met een Israelische vlag wappert (uiteraard volledig geweldloos) het maisveld in werken. Met hun vlag in een dubbele mastworp strak om de nek geknoopt."

Ach die onmacht ook bij onze Wouter. Nekkie eraf, zou Michael Boogerd zeggen.

Raul Alcala

"Parijs niest, heel Europa is snipverkouden."

Raul Alcala

Johan Norberg, auteur van The Capitalist Manifesto

"Ook met de linkse fixatie op ongelijkheid heeft hij niet veel op. 'Ik ben in het geheel niet bezorgd dat sommige mensen superrijk worden. Ik denk dat juist één van Europa's grootste problemen is dat er niet genoeg excentrieke ondernemers zijn die superrijk zijn geworden.' Rijkdom ontstaat volgens Nordberg simpelweg doordat een ondernemer iets heeft gecreëerd dat mensen willen hebben, banen oplevert en vaak voor innovatie zorgt. Een gebrek aan rijke mensen betekent vaak ook een gebrek aan economische reuring. 'Je zou, zeker in Europa, de belasting op inkomen, het nemen van risico en vermogen moeten verlagen. Een belasting op inkomen en vermogen is een belasting op onderwijs, hard werken en risico nemen. 'Om toch genoeg belasting binnen te krijgen,  zouden consumptie en vervuiling zwaarder moeten worden belast.':

Romāns Vainšteins

De draaideur waar deze meneer in zit is dat veel superrijken hun vermogen vergaren juist op basis van vervuiling en consumptie. Als zo ook het 'iets creeëren dat mensen willen hebben' en de bijbehorende innovatie en banen. Maar net zoals accijns op vlees en troep kun je het prima/het beste van die kant aanvliegen, dan impoldeert de piramide van onderop ja.

Raul Alcala

Lol. Dus belast je die vervuiling toch, zoals hij aangeeft.

En met consumptie bedoel je vast de afname van produkten en of diensten van bedrijven van de superrijken?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Met consumptie bedoel ik vooral het terugdingen van onnodige aankopen.

Ik weet ook zeker dat megaveel Henk en Ingrids al van Bob en Lieselottes af waren geweest mochten die wat meer geld in een huis gestoken hebben ipv 'vet veel sneakers', een 'mooie bak', talloze 'vamos a la kreeftbrand's', 'weekendjes uitwaaien, met jacuzzi', 'redelijk groot scherm', 'mijn favoriete steramingdiensten', 'seizoensklaar kunnen flaneren' etc etc etc etc etc.

De economie draaiende houden vreet uit dezelfde voerbak als bestaanszekerheid.

 

esims2.0
Romāns Vainšteins
#2719
De draaideur waar deze meneer in zit is dat veel superrijken hun vermogen vergaren juist op basis va...

Jij moet eens uit die linkse draaideur dat iedere ondernemer een crimineel is. Misschien moet er gewoon eens een keer een ontmoeten. Productie brengt milieubelasting met zich mee, maar daar is de consument minstens net zo veel verantwoordelijk voor als de producent. Als ik jou zo de mileumoralist zie uithangen, dan haal je zeker alles uit eigen tuin.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Maar het mooist is natuurlijk : vanaf 2 kanten aanvallen: Zet de massaconsumptie onder druk en belast tegelijk extra waar het vandaan komt. Niks ófóf, ènèn!

Raul Alcala

Heb je hem weer met z'n namenparade en gekkigheden tijdens een serieus gesprek. Ik haak weer af

 Norberg is wel een hele meneer.

Romāns Vainšteins

Tuurlijk haak je weer af: misschien weer tijd voor die grijze youtube-goeroeduif?

1 2 ... 109 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.