Actie op de vierdaagse is prima te begrijpen. Ik wandel niet mee (been there, done that), maar persoonlijk zou ik iedereen die daar nu met een Israelische vlag wappert (uiteraard volledig geweldloos) het maisveld in werken. Met hun vlag in een dubbele mastworp strak om de nek geknoopt.
En al deze haat, ook bij mij, heeft 1 oorzaak: het niet ingrijpen van de westerse wereld, en daarmee een gevoel van boosheid en onmacht creerend bij een deel van de bevolking dat WEL geeft om het leven van een Palestijn.
Als je dan ook weer moet lezen hoe men probeert Hamas leiders te doden (we gooien weer een zware bom op een vluchtelingenkamp, in de hoop dat we daarmee ook HEM raken), dan is er menselijk gezien werkelijk geen enkele reden meer om ook maar enige steun op welke wijze dan ook aan dit volledig verrotte regime te geven.
Alsof Hamas of weet ik welke groepering straks besluit om een atoombom op Jeruzalem te gooien, omdat Netanyahu daar ergens moet zitten... Het is gewoon te debiel voor woorden, en ik kan niet begrijpen dat er nog altijd mensen zijn die wanhopig roepen: "ja, maar 7 oktober..."
Dus alles wat nu nog met zo'n blauwwit vlaggetje wappert is wat mij betreft "af"...!!!
Onlangs op een lange rit 'in den lande', dat heet gereformeerd Nederland, noordkant biblebelt, zag ik bij verschillende huishoudens zo'n Israëlische vlag in de tuin wapperen. De plekken waar eerst die van Nederland op de kop hing. Dat heeft Lientje met haar stevig in het wiel van Wilders kruipen omtrent dit vraagstuk een prominente rol in gespeeld. Sowieso vind ik de non-neutraliteit die deze coalitie daaromtrent uitstraalt behoorlijk link.
Amerikaanse vlaggen mogen zeker weg wmb. Welke oorlogen zijn Engeland en Nederland (recent) begonnen? Hamas-vlag ga je uberhaupt niet zien en is verboden want terroristische organisatie. Stop nou eens met Hamas en Palestina door elkaar halen. Das net zo'n groot verschil als Joden en de Israelische regering.
Laten we even wegtrekken van het periodieke in één pot blenderen van Kabinet-Netanyahu verafschuwing en 'jodenhaat' (wat daar ook exact mee bedoeld wordt, de maffe generaliserende term).
Terug naar de US: de schutter lijkt dus één van de vele kapotgepeste lone wolfs te zijn, wat daar niet zelden gepaard gaat met wanhopig in de lokale super aangeschaft legermateriaal leegknallen gepaard gaat. Enige vorm van politieke overtuiging of grotere organisatie niet aanwezig. Schoolvoorbeeld van wanhopige 'kijk mij!'-daad als onderdeel van een (geslaagde) zelfmoordpoging. Trump wiens oor geraakt is zegt nog even 'wacht wácht, en dan fight, fíght'. Tsss-jaa,.. Ik denk dat hem dat echt niet bijzonder veel extra stemmen opleveren gaat eigenlijk. Hoezo dat? Achteraf doet ie hier wat stoer over de rug van meerdere, Amerikaanse maatschappelijke problemen. Het land waar je zó buiten de samenleving vallen kan dat de één na ander uit pure triestigheid een soort van possesed-Rambo wordt. Waar dan exact fight-fight tegen meneer Trump?
Ik val in herhaling Romans, maar Wouter is een zelfbenoemde antisemiet. Met mij als oorzaak. Allemaal terug te lezen in dat ene gesloten topic. Jouw opmerking over enge Joodse zakenmannetjes kauw ik nog steeds op trouwens
"maar persoonlijk zou ik iedereen die daar nu met een Israelische vlag wappert (uiteraard volledig geweldloos) het maisveld in werken. Met hun vlag in een dubbele mastworp strak om de nek geknoopt."
Ach die onmacht ook bij onze Wouter. Nekkie eraf, zou Michael Boogerd zeggen.
Johan Norberg, auteur van The Capitalist Manifesto
"Ook met de linkse fixatie op ongelijkheid heeft hij niet veel op. 'Ik ben in het geheel niet bezorgd dat sommige mensen superrijk worden. Ik denk dat juist één van Europa's grootste problemen is dat er niet genoeg excentrieke ondernemers zijn die superrijk zijn geworden.' Rijkdom ontstaat volgens Nordberg simpelweg doordat een ondernemer iets heeft gecreëerd dat mensen willen hebben, banen oplevert en vaak voor innovatie zorgt. Een gebrek aan rijke mensen betekent vaak ook een gebrek aan economische reuring. 'Je zou, zeker in Europa, de belasting op inkomen, het nemen van risico en vermogen moeten verlagen. Een belasting op inkomen en vermogen is een belasting op onderwijs, hard werken en risico nemen. 'Om toch genoeg belasting binnen te krijgen, zouden consumptie en vervuiling zwaarder moeten worden belast.':
De draaideur waar deze meneer in zit is dat veel superrijken hun vermogen vergaren juist op basis van vervuiling en consumptie. Als zo ook het 'iets creeëren dat mensen willen hebben' en de bijbehorende innovatie en banen. Maar net zoals accijns op vlees en troep kun je het prima/het beste van die kant aanvliegen, dan impoldeert de piramide van onderop ja.
Met consumptie bedoel ik vooral het terugdingen van onnodige aankopen.
Ik weet ook zeker dat megaveel Henk en Ingrids al van Bob en Lieselottes af waren geweest mochten die wat meer geld in een huis gestoken hebben ipv 'vet veel sneakers', een 'mooie bak', talloze 'vamos a la kreeftbrand's', 'weekendjes uitwaaien, met jacuzzi', 'redelijk groot scherm', 'mijn favoriete steramingdiensten', 'seizoensklaar kunnen flaneren' etc etc etc etc etc.
De economie draaiende houden vreet uit dezelfde voerbak als bestaanszekerheid.
Jij moet eens uit die linkse draaideur dat iedere ondernemer een crimineel is. Misschien moet er gewoon eens een keer een ontmoeten. Productie brengt milieubelasting met zich mee, maar daar is de consument minstens net zo veel verantwoordelijk voor als de producent. Als ik jou zo de mileumoralist zie uithangen, dan haal je zeker alles uit eigen tuin.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.