Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 29 ... 283 284
Thurau

Arme Malik, het VVD feestje is al net zo treurig als het geklungel van Dilan. Hoe lang duurt het voordat Remkes haar eruit kiepert. 

Romāns Vainšteins

Wie weet is vandaag we DE dag dat de wetenschap weer terugkeert.

ben jij een hoopvol persoon? Ikzelf op zijn minst opportunistisch.

Wijsgeer
Thurau
#694
Het opkomstpercentage is opmerkelijk hoger dan 4 jaar terug terwijl de hele media alleen maar met Sc...

Welke zin zou het hebben voor Poetin om niet te stoppen bij Oekraine? Wat zou het volgende land zijn denk je? Poetin is wel gek maar niet dom, ik zie hem niet zomaar een NAVO lidstaat aanvallen. 

En ja, het is belangrijk om geopolitiek een sterk blok te vormen. Maar dat doe je denk ik niet door nog meer macht en zaken naar Brussel te halen. Want dan word je op het oog aan de buitenkant misschien wel sterker, maar je raakt de binnenkant (lees: veel van je eigen burgers) kwijt. Als een binnenband die je te hard opblaast: hij wordt wel groter, maar tegelijkertijd een stuk kwetsbaarder. Met wat minder lucht erin blijft de band langer heel. En in plaats van openlijk te flirten met Oekraine als volgend lid, zouden ze vooral eens terug naar binnen moeten kijken.

Wijsgeer
Thurau
#701
Arme Malik, het VVD feestje is al net zo treurig als het geklungel van Dilan. Hoe lang duurt het voo...

Ik hoop dat ze nog minimaal 1 of 2 verkiezingsrondjes blijft zitten.

"Willen we meer of minder VVD?"

"MINDER, MINDER"

"Nou, dan gaan we dat regelen!"

Raul Alcala

Altijd wel bijzonder hoe links verliezen viert. PvdA GL verliest er 1, PVV wint er 6....maar zie ze dan

Romāns Vainšteins

Als ie lidstaten aanvalt zijn dat de Baltische staten door de Suwalki corridor aan de Litouwse kant vanuit Belarus enerzijds en Kaliningrad aan de andere kant af te snijden. Vandaar ook dat ze daar graag zo veel mogelijk ineternationale troepen aan het stationeren zijn.

Romāns Vainšteins

Je kan wel sikkeneurig en relatief zitten doen Raul, snap ik best.

maar de aardschok die de knurftjes wel eens donderdag zouden meemaken? Of had je die dag ook jointjes op?

dit vergeef je me vast wel.

kraamhol

d'n Raul heeft hier wel een puntje. Een kleine nederlaag vieren, omdat ze niet zijn weggevaagd.

Raul Alcala

Romans. Timmermans feliciteert nu net in de zaal de PVV met haar winst, de zaal roept Boehoee, waarna Timmermans ingrijpt 

Haha wat een timing, kudos voor Frenske

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#707
Je kan wel sikkeneurig en relatief zitten doen Raul, snap ik best. maar de aardschok die de knurftj...

Ja, nee. Natuurlijk mejong, dat mag je zeggen

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#706
Als ie lidstaten aanvalt zijn dat de Baltische staten door de Suwalki corridor aan de Litouwse kant...

Ben geen strateeg, zit er ook niet echt in, maar ik vraag me af of Poetin zo dom is om op twee fronten te gaan vechten, waarbij ook nog eens tegen een NAVO land. Ik denk dat hij daar strategisch niks bij te winnen heeft. En dat is met Oekraine toch een iets ander verhaal (de graanschuur van Europa, controle over bijna de hele Zwarte zee...)

Thurau
Romāns Vainšteins
#706
Als ie lidstaten aanvalt zijn dat de Baltische staten door de Suwalki corridor aan de Litouwse kant...

Precies! en dan net als zoveel jaren terug met het Sudetenland er op gokken dat we hier zeggen: Ja, het is erg maar tegelijkertijd zijn het maar kleine gebieden en misschien is hij nu wel tevreden. Nee, dan zet hij zijn zinnen op Polen. Die trouwens net als de Finnen hun defensie op orde hebben. Zij zijn niet in slaap te sussen. De kern is dat je niet meer op de VS kunt rekenen, de Trump erfenis is dat de volgende Republikein ook zal bepleiten dat ze zich niet hoeven bezig te houden met het verdedigen van Europa. Daarom opvoeren je defensie en bovenal innoveren qua materieel en spionage.

SprintMaster

"maar de problemen werden volgens mij ineens urgent door een uitspraak van de Raad van State, dat gevolgen had voor de bouw in Nederland. "

En waarom werd die zaak aangespannen? Omdat de regering zich keer op keer niet aan de eigen regels hield! Dus ja, dan moet je ook op de blaren zitten want de hele boel ging op slot. 

De boeren zullen best oog voor de natuur hebben maar als je dit artikel leest, dan doet men eigenlijk alleen maar het hoogst nodige. Nog steeds geld vooral het verdienmodel van de boer ten koste van de natuur. 

Sabotage uit rancune – De Groene Amsterdammer (archive.is)

Overigens, is het ook een BBB fabel dat D'66 en andere linkse partijen tegen de boeren zouden zijn. Zeker niet alle bedrijven moeten om naar biologisch en dat is ook lang niet altijd mogelijk of wenselijk. Echter moet men wel een keer beginnen. Grote vraagtekens kun je bv stellen aan de enorme varkensindustrie in Noord Brabant en Limburg. Het is steeds weer uitstellen, uitstellen, uitstellen ....

 

Laatst gewijzigd
Marik
Thurau
#712
Precies! en dan net als zoveel jaren terug met het Sudetenland er op gokken dat we hier zeggen: Ja,...

Juist, Europa moet meer zijn eigen boontje kunnen doppen.

kraamhol
Marik
#714
Juist, Europa moet meer zijn eigen boontje kunnen doppen.

Kom eens met wat inhoudelijks joh!

Romāns Vainšteins

Misschien niet op fronten maar wel als er 'nieuwe grenzen' komen in de Oekraïne. Estland, Letland hebben veel etnische Russen. Litouwen veel Belarussen. Daugavpils is een praktisch Russische stad, voor je het weet moeten ook die 'bevrijd' worden

kraamhol
Romāns Vainšteins
#716
Misschien niet op fronten maar wel als er 'nieuwe grenzen' komen in de Oekraïne. Estland, Letla...

klopt

Wijsgeer
Thurau
#712
Precies! en dan net als zoveel jaren terug met het Sudetenland er op gokken dat we hier zeggen: Ja,...

Ik ben er overigens wel voorstander van dat afzonderlijke landen hun eigen boontjes kunnen doppen. Ik had graag een sterkere defensie gezien, met wat mij betreft zelfs nog gewoon de (maatschappelijke) dienstplicht. En dan niet eens zozeer om iedere Nederlander gevechtsklaar te hebben, maar wel vanuit het oogpunt dat je leert iets collectiefs te doen in een samenleving die heel ver geindividualiseerd is.

Zo wil ik ook geen Europees leger, omdat ik vind dat we ons niet moeten overleveren aan de grollen van figuren in Brussel. Ik vind wat dat betreft VdLeyen minstens net zo eng als die Duitser met dat snorretje van vroeger.

Raul Alcala

Mo is mijn buikspreekpop. Ik ben de buikspreekpop van Jordan Peterson. Leuke dochter ook. 

Fijne avond mannen 

Romāns Vainšteins

Europees leger hoeft niet iets van 100% te zijn.

naar ratio special forces afvaardigen en opleiden die je overal waar nodig inzetten kan? Je kan het eens een pilot gunnen toch?

esims2.0

Klinkt allemaal als een kwestie van organisatie, maar een paar dagen geleden was de hashtag #sneuvelbereidheid trending op X en dan besef je weer wat voor bizar iets het leger eigenlijk is.

Thurau
Romāns Vainšteins
#720
Europees leger hoeft niet iets van 100% te zijn. naar ratio special forces afvaardigen en opleiden...

Zo zie ik het ook, en durf gewoon bepaalde dingen samen te doen. Nederland doet dat met de Benelux maar ook met Duitsland. Heb je gelijk veel meer op elkaar ingespeelde bataljons en divisies. Maar en dit is het belangrijkste, zorg voor de mannen en de vrouwen die je nodig hebt. Investeer dus niet alleen in materieel maar juist in het werven van militairen zelf. Lukt dit zonder dienstplicht prima maar ik zie liever een terugkeer hiervan want daardoor krijg je niet alleen voldoende manschappen maar het is ook een vormende periode die veel jongeren wel kunnen gebruiken.

esims2.0

"De achterban van GroenLinks-PvdA reageerde gelaten op de exitpoll. De partij lijkt uit te komen op acht zetels. In TivoliVredenburg in Utrecht, waar de partij samen is, klonk gejuich dat luider werd toen bleek dat de PVV een zetel minder dan GroenLinks-PvdA lijkt te gaan halen." -- NOS.nl

Maar ze verliezen dus (-1), terwijl de PVV wint (+6). Dit doet me denken aan dat debatje ooit tussen Roemer en Van der Staaij.

 

Klootje Kriekeljon

Nog even inhakend op de respons op mijn berichtje..

Ben zelf zo iemand die wel rond komt en vind dat we misschien maar met beetje minder moeten doen. Maar dat is een andere discussie. 

Er is nog nooit zoveel welvaart geweest, echter is die welvaart niet verdeeld. Mijn ouders kochten met een simpel enkel salaris een koophuis. Ik moet 100k bruto verdienen om een hypotheek in mijn eentje op te kunnen hoesten. Gaat nooit gebeuren.

Ik woon 35 km van mijn werk en zit vast in een sociale huurwoning. Elk jaar gaat mijn huur 5% omhoog. Al jaren probeer ik te anticiperen en m mijn situatie maar ik kan eigenlijk niks. Ik kan niet kopen, ik kan niet verhuizen vanuit huur want dan kan ik mijn buffer gaan bijbetalen aan particuliere huur. Ik kan geen elektrische wagen kopen ivm de stijgende brandstofkosten. Ik kan niet naar België want daar is het ook duur. Ik kan niet van baan wisselen want ik verdien nu de hoogste schaal voor mijn beroep in de bakkers cao. Zou ik wisselen van werk kom ik in de transport cao en mag ik minstens 60-80 uur gaan werken voor hetzelfde loon. 
Ik werk en kom moeilijk rond. Naast mij woont een Soedanese vluchteling met 2 illegale onderhuurders die niet werkt maar wel lekker leeft en dingen koopt die ik niet kan betalen. Onder mij woont een nieuw Somalisch gezin dat sinds intrekken allerlei gespuis aantrekt. Er wordt gedeald, dag en nacht is er volk, er worden rare pakketjes in de bus gestopt, enz. Daarnaast woont een meneer van buitenlandse afkomst die al meer dan een jaar "op vakantie" is als je snapt wat ik bedoel. Daaronder woont een andere meneer van buitenlandse afkomst die niet werkt maar dealt en ook geen enkele moeite heeft om rond te komen. Ik heb nog 1 buurvrouw die werkt en net als ik toch wel de best moet doen om alles te managen.

Mijn realiteit. Is het PVV stemgedrag ook ingegeven door zorgen over immigratie en wat dat betekent voor de realiteit van autochtonen? Damn right. 
Ben niet boos op die stemmers, ben boos op je eigen politieke leiders die jarenlang thema's vooruit geschoven hebben en zo muiterij op het schip hebben doen laten ontstaan.

Ik ben 100% voor de opvang van politiek vluchtelingen, ten alle tijden. Zelfs economische vluchtelingen zouden voor mij van harte welkom zijn in een land dat het nog aan kan. Maar dat is Nederland niet meer.

een paar weken terug de koppen aan tafel gezien toen Mona Keizer durfde te beginnen over wat er bij Moslims allemaal sluimert in de cultuur. Je had de koppen moeten zien. Alsof er iets belachelijks gesteld werd. Kop in het zand houden jongens. Niks aan de hand in de 2 onder 1 kap wijken. 

Romāns Vainšteins

Dat eikelige + dit - dat, 8, 7 is bijzaak.

hoofdzaak is dat anti-eu, en met name Wilders, er niet in geslaagd is hun kiezers naar de bus te krijgen. En dat schuift hun bedelpiste in Europa een flink stuk dichter naar de vuilbak + dat het het momentum uit de coalitie haalt.

nu kan je echt zeggen dat de stemmers aan die kant het gewoon niet begrijpen, ze hadden vandaag ook moeten gaan, die sufferds.

1 2 ... 29 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.