Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 30 ... 399 400
Wijsgeer

Uiteindelijk denk ik dat je in medialand ook heel veel de WF-ziekte ziet: nieuws moet zo interessant mogelijk zijn, zodat je het meeste mensen naar je nieuwspagina of uitzending trekt. Alles voor de clicks.

En je ziet dus ook media vaak meesurfen op succes of falen van de een of de ander. "Linkse media"? Volgens mij heeft Wilders zijn succes van de afgelopen verkiezingen voor een groot deel te danken aan de media. Door maar na te praten dat ie Geert Milders is geworden, en dat soort zaken. 

En voor het duiden van deze uitslag zal je uiteindelijk een goede analyse moeten doen. Of het voor of tegen het kabinet is, voor of tegen de EU: daarvoor zal je moeten spreken met een flink aantal kiezers en thuisblijvers. Waarbij het zelfs dan de vraag is of je het echte verhaal te horen krijgt. Denk destijds aan de grote groep mensen die PVV stemde maar hier niet voor uit kwam.

SprintMaster

"Het is alsof ze de gebrachte zon meteen met een parasol tegenhouden." Haha, hilarisch.

Nu nog Timmermans die zondagavond gaat zeggen: "de zon gaat weer schijnen". 

Denk dat het misschien ook iets te maken heeft met het feit dat Wilders ze in Europa geen pretpakket kon aanbieden zoals een lagere AOW leeftijd, afschaffen eigen bijdrage enz. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het komt natuurlijk vooral vanwege hetgene dat hier nog zo vurig ontkend werd, door sommigen.

Wilders' electoraat is simpelweg ontzettend ongeïnformeerd, anders hadden ze gisteren wel de moeite genomen.

En idd, misschien vinden ze het helemaal geen 'pakket om vingers bij af te likken' en wachten ze nu al op een volgende messias die ze wél begrijpt.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Wijsgeer
Ik denk uiteindelijk dat we steeds meer tot de conclusie moeten komen dat dit "gave land" toch wel e...

Er is nooit een WIJ geweest. Dat wat er was, is en zal zijn: het verleden wordt geromantiseerd, het nu wordt ge-alienated, de toekomst gezien als een pakket van maatregelen tegen dat waar we bang voor zijn. En dat gaat never nooit veranderen, het schuift iedere keer een beetje op in de tijd.

Wheely

Ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niet met de pro of anti EU gedachte is gaan stemmen. Ze hebben gewoon hun partij aangevinkt. Maar goed daarom wel deze onderverdeling:

PVV - VVD - BBB - NSC 14 pro NL

GL-PVDA - D66 - Volt 12 pro EU

CDA - SGP 4 pro Jezus

PvdD 1 pro diertjes

Wijsgeer
kraamhol
Er is nooit een WIJ geweest. Dat wat er was, is en zal zijn: het verleden wordt geromantiseerd, het...

Er was wel degelijk ooit veel meer "wij". Als ik kijk naar mijn eigen jeugd, dan werd ik door alle buren in de gaten gehouden. En gecorrigeerd waar nodig. Ze wisten wie ik was, bij wie ik hoorde. Ons kende ons.

Maar alles wat voor "wij" staat, verdwijnt. Geen vakbonden meer, we gaan met z'n allen ZZP'en. En volledig te begrijpen, aangezien het sociale op het werk er steeds verder wordt uitgeperst voor de winstgevendheid bovenin. En als er een keer wordt gestaakt, dan worden we boos omdat de dikke IK er last van heeft. En zijn we boos op de stakers, in plaats van ons af te vragen waarom ze dit eigenlijk doen.

Misschien ben ik inderdaad die romanticus die dacht dat vroeger altijd beter was...

Romāns Vainšteins

Het verdwijnen van WIJ is zowel een probleem van toenemende welvaart als verstedelijking, die 2 gecombineerd is de nekslag. Als je dan vanuit een meer welvarende maatschappij stappen terugzetten moet ontbreekt de vaardigheid grotendeels om hulp in de omgeving te zoeken en wordt er naar de overheid gekeken.

In landen waar je niet zozeer daar op rekenen kan, de overheid, is men vaardiger in het vinden van alternatieven.

Il Leopardo della Primavera
Wheely
Ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niet met de pro of anti EU gedachte is gaan stemmen...

VVD is ook pro-eu, en NSC ook relatief.

Romāns Vainšteins

'Ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niet met de pro of anti EU gedachte is gaan stemmen'

Dat kan best maar ja, als ik naar de bakker ga en daar om gehaktballen zeuren, wat zegt dat dan over mij?

Romāns Vainšteins
'Ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niet met de pro of anti EU gedachte is gaan stemme...

Dat je BBB stemt vermoedelijk ;)

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Sowieso ironisch. In het ene topic kritiek krijgen omdat je zwarte muziek post. Een ander topic krit...

❤️

Romāns Vainšteins

En ihkv tolerantie in ons kikkerlandje: nu schijnt Memphis weer de natie geschokt te hebben met het dragen van een haarband. 

kraamhol
Romāns Vainšteins
'Ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niet met de pro of anti EU gedachte is gaan stemme...

D'n turkse bakker heeft gewoon gehaktballen hoor!

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
En ihkv tolerantie in ons kikkerlandje: nu schijnt Memphis weer de natie geschokt te hebben met het...

Ik twijfelde een beetje om te droppen, maar wat een bjorn borgje,  beter drapeert hij een boxershort om z'n harses. Waardeloze vent vind ik hem

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Ik denk dat het goed is dat er nu iets meer pro EU gestemd is, wat zeker niet persé tegen NL is, dan bij de TK verkiezingen. Wel overwogen ('niet omdat het kan, maar omdat het nodig is') door gaan op de ingeslagen weg want China gaat snel vergroenen. We mogen niet verslappen want dan komen we er over een paar jaar achter dat we de boot finaal gemist hebben en is onze economie verouderd. 

Romāns Vainšteins
En ihkv tolerantie in ons kikkerlandje: nu schijnt Memphis weer de natie geschokt te hebben met het...

lol mensen die zich druk maken om een fucking zweetband, wat een land leven we in. 

Wheely
VVD is ook pro-eu, en NSC ook relatief.

Dat is de hele spagaat. Laat me het zo neerpennen.

PVV - VVD - BBB - NSC 14 Nederland First!

GL-PVDA - D66 - Volt 12 EU First!

CDA - SGP 4 Jezus First!

PvdD 1 Animals First!

Uiteraard kun je andere mixjes maken 😉

kraamhol
Raul Alcala
Ik twijfelde een beetje om te droppen, maar wat een bjorn borgje,  beter drapeert hij een boxer...

Waarom?

Raul Alcala

Maar mist er niet iets in deze discussie of ben ik gek (ja, dat ben ik). In heel Europa worden toch verkiezingen gehouden? Waarom doen sommige eurofielen hier dan alsof Nederland de Europese koers bepaalt

Wheely
lol mensen die zich druk maken om een fucking zweetband, wat een land leven we in. 

Dan kennen ze ons wielrenners nog niet!

# witte broek

Marik
Wheely
Dat is de hele spagaat. Laat me het zo neerpennen. PVV - VVD - BBB - NSC 14 Nederland First! GL-PV...

Het CDA en SGP op dezelfde breedtegraad zetten is hetzelfde als D66 en PVDD op dezelfde breedtegraad zetten.

Wheely
Raul Alcala
Maar mist er niet iets in deze discussie of ben ik gek (ja, dat ben ik). In heel Europa worden toch...

Zondag weten we meer.

Volgens de buitenlandse media voorspelt onze uitslag een ruk naar rechts. 

Raul Alcala
kraamhol
Waarom?

Wat moet hij ermee? Tis een mode ding, niet tegen zweten. Hij is altijd verongelijkt, doet alsof hij kan rappen en is on het openbaar dikke mik met Kwinsie

Bij PSV was hij destijds écht goed

Raul Alcala
Wheely
Zondag weten we meer. Volgens de buitenlandse media voorspelt onze uitslag een ruk naar rechts.&nbs...

Ah, op verschuiven dagen verkiezingen dus. Thanks man

Wheely
Marik
Het CDA en SGP op dezelfde breedtegraad zetten is hetzelfde als D66 en PVDD op dezelfde breedtegraad...

Denk dat die laatste nog wel dichter bij elkaar zitten op sommige thema's 

1 2 ... 30 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.