Mwa, het is jezelf in een uitzonderingspositie plaatsen. Het mooie aan teamsport is dat iedereen hetzelfde gekleed gaat. Als je dan als voetballer een opvallende (nutteloze) modeassecoire gaat dragen dan is de uniforme uitstraling weg.
In een notendop: over het algemeen stemmen de meeste mensen conservatief. Daardoor blijft heel lang de status quo in stand wat dus goed is voor de 'haves'. Conservatieven richten, gechargeerd gezien, vooral op de korte termijn. Men wil pas veranderen als het echt niet anders kan. Er is altijd wel een reden om mensen bang te maken voor allerlei 'wilde' veranderingen want ja, dan moet er wat opgeofferd worden door de 'haves'.
Het is dus lastig om zaken fundamenteel te veranderen, waar de 'have nots' van profiteren omdat die keer op keer worden tegen gehouden door de conservatieven. Zie hier waarom progressieve politiek het altijd lastig heeft. Zij richten, gechargeerd gezien, meer op de lange termijn. Maatregelen waar de 'not haves' meteen van zouden profiteren worden door de conservatieven zodra het kan meteen weer terug gedraaid.
Frimpong schijnt gezegd te hebben dat hij en Mephis 'een speciale band hebben'. Houdt dat in dat dat ding volgende keer rondom zijn kop zit?
Trouwens, nog wat verder ihkv 'Nederland o Nederland' ik hoorde een collega zeggen dat die Frimpong helemaal geen Nederlands spreekt? Dat zal vast een hele hoop stemmers niet uitmaken wanneer hij een winnende goal tegen Duitsland maakt of zoiets.
Denk dat Depay vooral het probleem heeft dat ie "een luie kleurling" is: veel bezig met gebaartjes, kapsel, uiterlijk, zichzelf, show verkopen, penalties nemen en missen. Maar niet met het zichzelf in het zweet lopen voor zijn team. Tenminste, ik heb bij hem de indruk dat het een mode artikel is, en niet daadwerkelijk bedoeld om zijn zweet op te vangen.
En hij krijgt enerzijds denk ik de volle laag vanwege zijn huidskleur; racisten genoeg in ons land. Maar vooral vanwege het hierboven genoemde arbeidsethos. Iemand als Davids (ook van kleur) zou er vroeger wel mee weggekomen zijn zonder dat er commentaar zou komen.
Ik heb overigens helemaal niks met dat soort uiterlijk vertoon. En in een team is het misschien beter om daarvan weg te blijven. Daarom snap ik ergens Koeman wel.
Romans jij gaat nogal eens tekeer tegen religie en dan bedoel je godsdiensten. Maar ik vraag me eigenlijk af of je bijvoorbeeld op de middelbare school iets van celbiologie hebt gehad. Processen als de citroenzuurcyclus maar met name de eiwitsynthese zitten zo geraffineerd in elkaar, dat wil zeggen daar lijkt een ontwerp achter te zitten, dat het er bij mij heel moeilijk in gaat dat dat spontaan of in de loop van de tijd vanzelf is ontstaan. Het kan ook onmogelijk in stapjes zijn ontstaan. En we kunnen in een laboratorium nog steeds geen leven maken. Hebben mensen zoals ik ook nog ruimte om te twijfelen hoe het allemaal in elkaar zit?
Beste Esims,
Mijn ouders zijn allebei van het geloof afgevallen biologen, ik ben een zeer overtuigd Darwinist en atheïst die desondanks eenieder zijn/haar hobby gunt. Maar dan wel van het formaat postzegelverzameling, plak ze rustig, op eigen gewenste volgorde in om het even mooie boekjes maar douw niet mijn neus in het boek.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.