Dus jij weet hoe vanuit anorganische verbindingen de eerste cel is ontstaan? En de theorie van Darwin is ook nog steeds een theorie, en geen wetenschap. De missing links, die onderdeel zijn van de theorie van Darwin, daarvan hebben ze er geloof ik maar een gevonden. Dat hadden er veel meer moeten zijn.
Gelovig, niet gelovig, darwinist, atheist: uiteindelijk stinken we allemaal als we op de pot gaan zitten...
De een is niet meer of minder waard dan de ander. Voor de een is religie "Bweh", en voor de ander een houvast. Allemaal even prima.
Er zijn mensen die vinden dat je een leven en samenleving in zou moeten richten op basis van geloof. Die hebben net zoveel stemrecht als iemand die daar anders over denkt. Het wordt pas problematisch als de 1 ook aan de ander zijn geloof (evt. via de politiek) gaat afdwingen. Of onmogelijk maken.
Het belachelijk maken van een geloof gaat in ieder geval de onderlinge verstandhoudingen niet verbeteren, zoveel is inmiddels wel duidelijk geworden in de geschiedenis. Net als het opdringen van het geloof aan een ander...
Als ik voor mezelf spreek dan vind ik religie iets wat je vooral in je privé sfeer moet doen. Velen vinden er troost in en dat is helemaal prima. Voor mensen die me willen bekeren ben ik allergisch (Jehova's). Ik gruwel van elke vorm van orthodoxie.
Verder is het de vraag of je alles moet willen verklaren. Misschien wel net zo zinloos als het 3n + 1 probleem oplossen...
Teletekst staat misschien wel haaks op de evolutietheorie. Maar wat ik wil zeggen is dat de gebrekkigheid van de evolutietheorie (die geen wetenschap is) onder anderen verborgen blijft door de achterlijkheid van het scheppingsverhaal.
Ouch, dit toont een pijnlijk gebrek aan kennis en begrip van wetenschap. Sinds Darwin is er nog zo immens veel ontdekt dat direct of indirect verband houdt met evolutie. Stel je voor dat Darwin kennis had gehad van (mitochondriaal) DNA! Het ontstaan van ons universum en het leven erin zullen we misschien nooit kunnen ontrafelen, maar evolutiebiologie is gewoon een volwassen discipline die steunt op heel wat onderzoeksdomeinen. Ik raad aan om op zijn minst eens het verschil op te zoeken tussen 'theorie' in een wetenschappelijke context en onderbuik'theorieën' zoals je ze op een vrijdagavond aan de toog hoort langskomen...
Wat betreft 'missing links': er zijn er sinds de tijd van Darwin al heel wat gevonden en bvb. de menselijke stamboom moet regelmatig aangepast worden wanneer er nieuwe vondsten gedaan worden. Sowieso zijn die 'missing links' een ouderwets/achterhaald begrip, daterend van voor de tijd van DNA sequencing en andere geavanceerde methodes.
Waarom is de evolutietheorie dan nog steeds een theorie en geen wetenschap Limal?
Maar nu worden de theorie van Darwin (het ontstaan van soorten) en het ontstaan van leven (waarvan ik niet weet of het bij de evolutietheorie hoort) op een hoop gegooid. Heb jij enige kennis van de eiwitsynthese in een cel Limal? En heb jij het voor jezelf aannemelijk dat dit complexe systeem via evolutie kan zijn ontstaan? Het coderen van messenger-RNA vanuit DNA. Het transport-RNA dat een soort koerier is dat de aminozuren naar dat messenger-RNA brengt; met een stekker met drie posities van elk vier mogelijkheden, en laten er nu net 64 aminozuren zijn. Het vormt allemaal een geheel en ik kan me niet een geleidelijk onstaan ervan voorstellen.
En dan heb ik het nog maar over een celproces.
Ik zou 'm door de jaren heen al wel eens thuis hebben gelaten. Gewoon vanwege de negatieve invloed op een elftal en de wil om vooral zelf te willen shinen en op toernooien vervolgens niks te presteren. Als je god denkt te zijn of 'm wil spelen dan moet je toch de C. Ronaldo van weleer benaderen en daar is Memphis nooit ook maar in de buurt van geweest. Lesje nederigheid en dienstbaarheid had 'm goed gedaan, een grootheid als Modric speelt in dienst van een team. Dat deden hoop Barcelona lui uit de gouden tijd ook.
Overigens kwam ik zojuist dit nog even tegen op nu.nl:
"DNB illustreert de gekte op de woningmarkt door te wijzen op het feit dat een gemiddeld koophuis eind vorig jaar 452.000 euro kostte. Daarvoor heb je een (gezamenlijk) inkomen nodig van minimaal 95.000 euro. Slechts 39 procent van de huishoudens heeft zo'n inkomen."
Dus twee agenten of verpleegkundigen met een jaartje of 5 werkervaring kunnen niet eens de gemiddelde woning kopen...
Dan snap je wel waar alle frustraties in de samenleving vandaan komen lijkt me. Zeker als je beseft dat met name de functies in de publieke dienstverlening, of de functies waar je met je handjes moet werken, je niet in staat stellen om een gemiddeld huis te kopen. Daar moet je blijkbaar consultant of manager voor zijn...
Helemaal mee eens.
Netanyahu, een hoop van die kolonisten, wat volk bij de veiligheidsdiensten en defensie en heel wat van die ultra's dat is geen knip voor de neus waard. De gemeenschappelijke deler is dat ze Joods zijn en in Israel wonen, waarvan in mijn optiek alleen relevant is dat ze in Israel wonen en zich daar als idioten sinds wie weet hoe lang hebben gedragen. Sneu voor de inwoners die wel al lang vooruit willen. Mijn inschatting is dat die er zat zijn gezien hoe groot de dance scene en gay scene al sedert decennia zijn aldaar, plus de grote hoeveelheid mensen die zich schaarden achter de protesten om Netanyahu niet de kans te geven zichzelf een vrijgeleide te geven. De andere kant van het verhaal is alleen dat de progressievelingen echter immer weer overstemd worden door een nog grotere groep mensen die blijkbaar op de koop toe nemen dat hun regering om de paar jaar moordpartijen uitvoert en hun inwoners onrechtmatig en geweldadig andersmans bezit afnemen. Dat is behoorlijk laag gedrag (zacht uitgedrukt) en nog pijnlijker gezien de voorgeschiedenis.
Netanyahu is iemand waarvin ik vind dat die naar normale, westerse maatsstaven, de rest van z'n leven in de gevangenis hoort te zitten (en dan zonder voorrechten). Maar goed lui als George Bush en in het bijzonder Dick Cheny hadden natuurlijk ook moeten brommen met hun gefingeerde War on Terror. In feite had zelfs Winston Churchill een stevige gevangenisstraf verdient.
Verder kun je ook gewoon zeggen dat hypotheekrenteaftrek subisidie is geweest voor rijkere mensen (tenzij ze klein gaan wonen).
Het meest treurige is dat de overheidsbemoeienis waar ze zelf als liberalen tegen zijn hen juist heeft geholpen en ze houden het zelf het liefst nog in stand ook.
Wat mij betreft bouw je het volledig af binnen de komende 4 jaar en zijn we er voorgeod vanaf. Met de vrijgekomen gelden wat maatregelen treffen die de onderkant van de samenleving wat lucht geeft. Dan kun je denken aan de kinderopvang, het eigen risico of simpelweg iets met de loonbelasting.
Ja, wat is God? Ik twijfel de laatste tijd wel eens of er geen God is. Er is in ieder geval meer tussen leven en aarde. Maar het is lastig ergens in te geloven wat je niet begrijpt. Je krijgt hooguit wat hints?
Als er een God is dan is God voor mij meer dat wat je roept de juiste offers te maken, en je tegelijk aanspreekt wanneer je dat niet doet.
Overigens heb ik bij het eindexamen biologie op de middelbare school de vraag moeten beantwoorden wat de tegenargumenten voor de evolutietheorie zijn. En ik vroeg me af of Limal mij nu even helemaal zat af te branden na een half uurtje googelen.
Wat ik zojuist via Google tegenkwam en zelf ook al eens bedacht had: het wél vinden van missing links betekent nog geen tegenargument voor creationisten. Met de aantekening dat ik mezelf geen creationist wil noemen. Er dringen zich alleen vragen op die vanuit de studie zijn ontstaan en die onbeantwoord blijven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.