Frimpong schijnt gezegd te hebben dat hij en Mephis 'een speciale band hebben'. Houdt dat in dat dat ding volgende keer rondom zijn kop zit?
Trouwens, nog wat verder ihkv 'Nederland o Nederland' ik hoorde een collega zeggen dat die Frimpong helemaal geen Nederlands spreekt? Dat zal vast een hele hoop stemmers niet uitmaken wanneer hij een winnende goal tegen Duitsland maakt of zoiets.
Denk dat Depay vooral het probleem heeft dat ie "een luie kleurling" is: veel bezig met gebaartjes, kapsel, uiterlijk, zichzelf, show verkopen, penalties nemen en missen. Maar niet met het zichzelf in het zweet lopen voor zijn team. Tenminste, ik heb bij hem de indruk dat het een mode artikel is, en niet daadwerkelijk bedoeld om zijn zweet op te vangen.
En hij krijgt enerzijds denk ik de volle laag vanwege zijn huidskleur; racisten genoeg in ons land. Maar vooral vanwege het hierboven genoemde arbeidsethos. Iemand als Davids (ook van kleur) zou er vroeger wel mee weggekomen zijn zonder dat er commentaar zou komen.
Ik heb overigens helemaal niks met dat soort uiterlijk vertoon. En in een team is het misschien beter om daarvan weg te blijven. Daarom snap ik ergens Koeman wel.
Romans jij gaat nogal eens tekeer tegen religie en dan bedoel je godsdiensten. Maar ik vraag me eigenlijk af of je bijvoorbeeld op de middelbare school iets van celbiologie hebt gehad. Processen als de citroenzuurcyclus maar met name de eiwitsynthese zitten zo geraffineerd in elkaar, dat wil zeggen daar lijkt een ontwerp achter te zitten, dat het er bij mij heel moeilijk in gaat dat dat spontaan of in de loop van de tijd vanzelf is ontstaan. Het kan ook onmogelijk in stapjes zijn ontstaan. En we kunnen in een laboratorium nog steeds geen leven maken. Hebben mensen zoals ik ook nog ruimte om te twijfelen hoe het allemaal in elkaar zit?
Beste Esims,
Mijn ouders zijn allebei van het geloof afgevallen biologen, ik ben een zeer overtuigd Darwinist en atheïst die desondanks eenieder zijn/haar hobby gunt. Maar dan wel van het formaat postzegelverzameling, plak ze rustig, op eigen gewenste volgorde in om het even mooie boekjes maar douw niet mijn neus in het boek.
Dus jij weet hoe vanuit anorganische verbindingen de eerste cel is ontstaan? En de theorie van Darwin is ook nog steeds een theorie, en geen wetenschap. De missing links, die onderdeel zijn van de theorie van Darwin, daarvan hebben ze er geloof ik maar een gevonden. Dat hadden er veel meer moeten zijn.
Gelovig, niet gelovig, darwinist, atheist: uiteindelijk stinken we allemaal als we op de pot gaan zitten...
De een is niet meer of minder waard dan de ander. Voor de een is religie "Bweh", en voor de ander een houvast. Allemaal even prima.
Er zijn mensen die vinden dat je een leven en samenleving in zou moeten richten op basis van geloof. Die hebben net zoveel stemrecht als iemand die daar anders over denkt. Het wordt pas problematisch als de 1 ook aan de ander zijn geloof (evt. via de politiek) gaat afdwingen. Of onmogelijk maken.
Het belachelijk maken van een geloof gaat in ieder geval de onderlinge verstandhoudingen niet verbeteren, zoveel is inmiddels wel duidelijk geworden in de geschiedenis. Net als het opdringen van het geloof aan een ander...
Als ik voor mezelf spreek dan vind ik religie iets wat je vooral in je privé sfeer moet doen. Velen vinden er troost in en dat is helemaal prima. Voor mensen die me willen bekeren ben ik allergisch (Jehova's). Ik gruwel van elke vorm van orthodoxie.
Verder is het de vraag of je alles moet willen verklaren. Misschien wel net zo zinloos als het 3n + 1 probleem oplossen...
Teletekst staat misschien wel haaks op de evolutietheorie. Maar wat ik wil zeggen is dat de gebrekkigheid van de evolutietheorie (die geen wetenschap is) onder anderen verborgen blijft door de achterlijkheid van het scheppingsverhaal.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.