Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 28 ... 283 284
kraamhol
Raul Alcala
#674
Lijkt me ook lastig vandaag de dag voor al die mensen op straat, Kraam. Kijk, een Jood die er zichtb...

Gewoon de kleding uit en verbranden? Mijn neus is meerdere malen gebroken, soms door eigen schuld, je herkent me op mijn standpunten.

Wheely

Mooie uitslag zo inderdaad, leuk dat de dieren ook nog een zetel krijgen.

SprintMaster

De aanstaande coalitie staat niet op een meerderheid met 14 zetels in de exit polls. De oude coalitie minus CU en plus PvdA/GL zou een meerderheid hebben met 18. 

Hopelijk blijft Renew Europe ook enigszins overeind Europa breed. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In NL blijft de 'ruk naar rechts' op Europees niveau toch uit.

van die 4 zetels komt het leeuwendeel met hangende poulistenpootjes vanuit FvD aankakken, die zullen volgende keer wel weer iets anders doen.

Raul Alcala
kraamhol
#676
Gewoon de kleding uit en verbranden? Mijn neus is meerdere malen gebroken, soms door eigen schuld, j...

Ja, of iets herkenbaars voor op je jas, als je buiten bent enzo.

kraamhol
Raul Alcala
#680
Ja, of iets herkenbaars voor op je jas, als je buiten bent enzo.

een bloem?

Raul Alcala
kraamhol
#681
een bloem?

Bijvoorbeeld. Een Sterbloem komt prachtig uit op je jas, als je de kleuren beetje matcht.

kraamhol

of gewoon haai, als een vlaamse papagaai (sorry plank)

Thurau
Romāns Vainšteins
#679
In NL blijft de 'ruk naar rechts' op Europees niveau toch uit. van die 4 zetels komt het leeuwendee...

Lijkt er inderdaad op dat Baudet niet meer de hipste figuur op rechts is LOL Zal ook niet geholpen hebben dat hij de allerergste idioot er namens hem had zitten in Brussel, de door en door verrotte Marcel de Graaff. Voor de rest een keurige prestatie van Eickhout en co. Azmani gaat in zijn slaap Dilan wurgen want de glijbaan naar beneden gaat door voor de VVD. Hoe populistischer de partij doet in deze constellatie nu ze niet langer de grootste zijn hoe meer ze wegzakken. CDA houdt nog behoorlijk stand ook.

Romāns Vainšteins

De PVV is het momentum kwijt..

Nu is het tijd om een andere ijskast leeg te maken: die van het linkse complotjournaille dat nu alle lijken in vrieskist mbt PVV leden ontdooit en op voorpagina's plant.

 

Wijsgeer

Toch moeten de pro-europese partijen zich ergens wel zorgen maken. Als een vehikel, dat blijkbaar zo fantastisch is voor iedereen, en zorgt dat we allemaal welvaart, vrede en veiligheid hebben, niet gepruimd wordt door ongeveer 1/3 van haar inwoners, dan is er toch iets fundamenteel mis.

En ik denk niet dat veel mensen daadwerkelijk meteen een hek willen om Nederland. En ook niet tegen Europese samenwerking zijn. Maar wel genoeg hebben van de koers, waardoor ze zichzelf niet meer herkennen in wat er gebeurt. En ook nog eens het gevoel hebben dusdanig ver af te staan van dit "democratische" gebeuren, dat ze er niet blij van worden.

En eerlijk is eerlijk: de stem van de gewone man klinkt in Brussel ook maar heel beperkt door. Het zijn vooral de lobbyisten die wel duidelijk hun stem kunnen laten klinken. En laat die nou net niet lobbyen voor Henk en Ingrid, maar wel voor diegenen die invloed kunnen betalen.

Romāns Vainšteins

Henk en Ingrid hebben hier Wilders ook gewoon laten barsten, of heeft hijzelf niet duidelijk gemaakt dat ze vandaag moesten stemmen? De marionet was niet eens een slechte, wat is er misgegaan, wisten ze wel dat het vandaag weer stemmen was?

Ze hadden vandaag een reuzekans om echt door te duwen maar hebben het laten liggen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#687
Henk en Ingrid hebben hier Wilders ook gewoon laten barsten, of heeft hijzelf niet duidelijk gemaakt...

Ja sorry man, te stoned vandaag, glad vergeten.

kraamhol

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#687
Henk en Ingrid hebben hier Wilders ook gewoon laten barsten, of heeft hijzelf niet duidelijk gemaakt...

Uiteindelijk zegt zelfs het opkomstpercentage heel veel over het instituut Europa. Misschien wel net zo belangrijk als de nationale politiek, maar het lijkt geen hond te interesseren. En als ik het mag interpreteren dan is dat vanuit de gedachte dat jouw stem daar toch niet gehoord wordt...

esims2.0

"Lang verhaal,  kon het niet korter maken maar hecht wel aan de juiste cijfers."

Allereerst wat de vleesconsumptie betreft, de laatste die ik gezien had waren behoorlijk anders. Weliswaar minder recent, maar ik kan me niet voorstellen dat het patroon in 2 jaar tijd drastisch veranderd is. Oogst is wel een vakblad van de sector.

https://www.schuttelaar.nl/update/trends-in-vleesconsumptie-onder-consumenten/365

Ik zit zoals gezegd niet goed in het dossier, maar de problemen werden volgens mij ineens urgent door een uitspraak van de Raad van State, dat gevolgen had voor de bouw in Nederland. Ineens werd alles opgehangen aan een bepaald getal (kritische depositie waarde), dat volgens BBB überhaupt een onhaalbaar streefgetal is. Volgens mij zat de discussie van het halen van doelen ook op een tijdspad vast. Je goochelt trouwens ook met cijfers van de gemiddelde bedrijfsgrootte. Dat zegt natuurlijk niets over de totale veestapel in Nederland. Verder is het vorige kabinet ook niet gevallen over stikstof.

De stikstofproblematiek is één ding, CO2 uitstoot weer een ander ding. BBB/boeren hebben echt wel oog voor de staat van de natuur. Bij al die mensen die het vliegtuig pakken vraag ik het me af. Ik blijf vinden dat we met zijn allen verantwoordelijk zijn voor de problemen die op ons af komen. Maar nu het aan de orde is, is het grote zwarte pieten begonnen.

Laatst gewijzigd
kraamhol
esims2.0
#691
"Lang verhaal,  kon het niet korter maken maar hecht wel aan de juiste cijfers." Allereerst wa...

beter erbuiten blijven, als je niet goed in het dosier zit!

SprintMaster

Ik las op Twitter over een actie dat PVV stemmers om 21:01 zouden gaan stemmen om de exit polls te misleiden. Iemand?

Wilders ook wat aan het worstelen met zijn woorden, zegt tig keer hetzelfde. 

Thurau

Het opkomstpercentage is opmerkelijk hoger dan 4 jaar terug terwijl de hele media alleen maar met Schoof, Plasterk en de huilbuien van Pieter bezig was. Vind ik juist hoopgevend. Komt volgens mij vooral doordat steeds meer kiezers beseffen dat we met name tegenover Rusland, China en ook de VS met de gekte daar 1 blok moeten vormen inzake defensieve veiligheid. Geen twijfel meer dat Poetin niet stopt bij Oekraine, dus zaak om op dat gebied sterker samen op te trekken.

Romāns Vainšteins

naast fuiken zijn er ook greppels inderdaad

Raul Alcala

Die PvdA GL kliek gaat op camera helemaal uit het dak om de PVV. Ik weet weer waarom, zijn niet mijn mensen.

Anyway. Beetje respect voor de boeren, hé.

Thurau
SprintMaster
#693
Ik las op Twitter over een actie dat PVV stemmers om 21:01 zouden gaan stemmen om de exit polls te m...

Het verschil tussen PVDAGL en PVV zou 4 procent bedragen, is eigenlijk aanzienlijk maar goed nog steeds een exitpoll. Dat soort twitter uitspraken moet ik altijd om lachen. 

esims2.0
kraamhol
#692
beter erbuiten blijven, als je niet goed in het dosier zit!

Alles is relatief kraamverlof. Anderen doen alsof ze er verstand van hebben.

kraamhol
esims2.0
#698
Alles is relatief kraamverlof. Anderen doen alsof ze er verstand van hebben.

klopt

Wijsgeer

Ik heb in een ver verleden ooit 5 jaar van mijn leven besteed aan milieukunde. Ergens halverwege de jaren 90. En zowel het stikstofprobleem alsook het klimaatvraagstuk (toen nog broeikaseffect geheten) waren destijds binnen de wetenschap al lang niet meer nieuw.

Het echte probleem is uiteindelijk de politiek. Die veel te veel regeert door naar economen te luisteren. En niet naar ecologen of andere natuurwetenschappers. En economen kijken nou eenmaal met een iets andere bril naar natuurverschijnselen, zijn kampioen in achteraf dingen verklaren, maar hebben geen modellen waarin het uitsterven van bepaalde diersoorten wordt meegenomen.

En waar je destijds als wetenschap ook door het grote publiek nog serieus werd genomen, zijn we intussen beland op het punt dat wetenschap "slechts een mening is". Waardoor het ook voor politici steeds makkelijker is om de wetenschap naast je neer te leggen, zonder dat je je daar echt voor hoeft te verantwoorden. Want je kiezer gelooft je blind als je wat zegt.

1 2 ... 28 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.