En in Israel jutten de van keppelsteins een meute op om een militaire basis binnen te komen om militairen die gevangenen gruwelijk hebben gemarteld te bevrijden. Wat is het verschil ook alweer?
Oef, opeens namecalling in plaats van inhoudelijk.
Kijk, ik stel Hamas en de regering van Israel op gelijke hoogte: beide smerige regimes waar we zo snel mogelijk vanaf moeten. Jij doet alsof het regime in Israel wel mee valt, terwijl dat feitelijk gewoon niet zo is. Alle moordpartijen en mishandelingen die ik benoem praat je lekker overheen, ik heb je nog geeneens gehoord over die gehandicapte jongen waar israelische militairen een hond op hebben losgelaten bijvoorbeeld. Beestachtig, letterlijk.
En ik dus niet. En ik ga niet overstag voor je aanhoudende autistisch doende aandrang Israël op gelijke hoogte te stellen met Hamas. Hamas is vele malen erger. En ik zeg niet dat Israel haar daden wel meevallen. Accepteer die andere mening nu maar gewoon.
Dat Israël en haar bondgenoten de hele Iran proxy kutclan maar hun grote tenen laten stoten, terwijl ze van een flatgebouw kieperen!
Nu moet ik m'n woorden zorgvuldig kiezen. Ik zie uit naar de bijdrages van Klootje. Dit was het weer.
Waarom is hamas vele malen erger? Lees anders eerst even het VN-rapport voordat je reageert.
Je kan geeneens uitleggen waarom de israelische regering volgens jou minder erg is dan hamas, grappenmaker ben je. Hoe smaken de ballen van bibi? Of ben je nog te druk met die israelische hond knuffelen die een gehandicapte jongen aan stukken heeft gebeten?
Is Israel al met iets van een statement gekomen omtrent hun aanslag? Feitelijk zijn ze op deze manier naast zuid en noord ook aan de oostkant de oorlog begonnen.
Die wauzen krijgen het nog voor elkaar om het aan de westkant met de zee aan de stok te krijgen. Echt een hondsdolle chihuahua is het.
Nee hoor, ik haat gewoon oorlogshavikken en religieuze gekken. Israels huidige regering is het slechtste van die 2 en dat wordt hun ondergang als ze niet uitkijken. Zijn nu tot elkaar verdoemd en beginnen elkaar op te vreten. Staren naar wie 'begon' en wat exact de actie en reactie is helpt weinig, dat is voor zij die het probleem willen behouden.
Jij doet net of Israel om niets met iedereen oorlogen begint (jij wilt dus het probleem behouden, in je eigen woorden gesproken), terwijl het zich vooral beschermt tegen aanvallen van doorgedraaide terroristen, gefinancierd en aangestuurd door Iran, de As van het Kwaad.
Secuur wegsaneren, hoe moet ik dat voor me zien? Kampen, met of zonder douches?
Dat vind ik reuze meevallen, vanuit mijn kant beredeneerd, Klootje. Iedereen die maar blijft doen alsof ik alles goedkeur wat Israël doet, achter Netanyahu zou staan, de nederzetting politiek zou omarmen, etc. Ik kan het wel 100 keer herhalen, het beklijft toch niet. Ik kan me niets voorstellen van de continue blinde woede jegens israel, idf vanuit Romans, Leopardo en Esims aka de 3 musketiers...daarmee wmb impliciet opkomend voor het grootste tuig van de richel anno 2024.
Ik haal wel veel meer voldoening uit m'n lokaal gedraaide haai koes elders hier op wielerflits dan discussiëren met romans en Leo. Is toch veelal vechten tegen de bierkaai, zeg ik als marihuana liefhebber.
En jij Klootje, hoe beleef jij je eigen bijdrages hier?
"Iedereen die maar blijft doen alsof ik alles goedkeur wat Israël doet"
Sowieso wel de terreur op het Songfestival. En dan heb ik het over de act. Ik ben het met Romans eens dat Raul totaal niet serieus te nemen is wat Israël betreft. Maar vandaag ben ik er ook wel achter dat het totaal zinloos is om met Romans over migratie te discussiëren. Ik voel me geheel niet beledigd door "kaaskop", maar het laat nog eens goed zien dat Romans het niet van twee kanten wil bekijken. Zijn end-of-pipe technologie om de problemen van migratie op te lossen valt in dezelfde categorie als emissiearme stallen in de agrarische sector.
Ik houd gewoon wel van een poging doen tot kanttekeningen inbouwen in je pleidooi als je stellingen poneert. In plaats van altijd vanaf dezelfde route aanvliegen. Dan heb je een gesprek in plaats van verschillende partijen die proberen de discussie te winnen. De beste debater heeft niet per se gelijk hè.
Het is oorlog en we moeten kennelijk oorlogsmisdaden ranken. Is het niet per definitie verschrikkelijk wat er daar van twee kanten gebeurt?
Sowieso zitten de wereld nog steeds met de naweeen van beslissingen rond en na WO2. NAVO/warschaupact, Engelsen die de staat Israël laten oprichten. In Afrika de resultaten van liniaal-topografie. Elders de restanten van de koude oorlog en het communisme dat overal uitgeroeid moest worden. Maar nee laten we oktober als beginpunt nemen en vliegen afvangen. Ik snap het niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.