Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 130 ... 247 248
Raul Alcala
Wijsgeer
#3200
Inmiddels is de tyfus-ehhh polio uitgebroken in Gaza. Kinderverlamming wordt dat ook wel genoemd.&nb...

Oei oei, het waren geen Joodse kindertjes met een keppeltje op, rabiate jodenhater van me. Sta je nog steeds onder curatele?

Romāns Vainšteins

Het is dikke pleuris daaro Raul, de van Keppelsteins inclusief hun politici bestormen legerdetentiecentra om hun eigen oorlogscriminelen vrij te krijgen. Als dit zo doorgaat zal iedereen ze laten stikken daar.

Raul Alcala

Graag een traantje en wat Wouter achtig gevloek aub

"het betreft kinderen en tieners uit een arabisch-islamitische druze-gemeenschap"

Raul Alcala

Na Hamas nu Hezbollah Romans. Vind je nog wat van Hezwollah?

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3225
'maar dit optreden van Duncan Laurence met You'll Never Walk Alone op het Songfestival' Kots En so...

"En sowieso : 'goh esims, wat is jouw binding met Oekraïne?' , 'Hier, kijk es hoe die kaaskop ze toezingt!' Hahahahaha!"

Dat Duncan Laurence toevallig uit Nederland komt, deed er niet toe. Het was de 'Europa staat achter jullie' sfeer in die zaal. Ik vraag me trouwens af of het gebruik van 'kaaskop' niet net zo fout is als nigga. Als je er zelf geen bent, of als je jezelf geen kaaskop voelt.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hamas en Hezbollah pruim ik allebei niet. Maar de ultrarechtse staatgreep die de van Keppelsteins nu pogen te plegen op een vleugellamme Netanyahu gaat die organisaties alleen maar sterker en gevaarlijker maken. Hij had nooit met ze in zee moeten gaan. De gematigde, non-tot-soft religieuze Israeliër is de dupe, het land gaat onder hun ogen kapot.

Want die zijn van het type dat eenmaal aan de macht ook al hún vrijheden beperken gaat en er een staat van maakt die niets onderdoet tov van de partijen waar ze tegen strijden. Weg met homo's, weg met niet religieuze feestjes, weg met abortus, iedereen een keppeltje op, allemaal luisteren naar wat de staat zegt. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Het was de 'Europa staat achter jullie' sfeer in die zaal'

Ja, die vibe symboliseert jouw 'binding' met de Oekraïne? Check.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Romāns Vainšteins
#3232
'Het was de 'Europa staat achter jullie' sfeer in die zaal' Ja, die vibe symboliseert jouw 'binding...

Dat is opnieuw jouw krampachtige poging om dat voorbeeld belachelijk te maken. Het optreden toont de verbondenheid van Europa met die oorlog aan. Nog even los van Duncan Laurence en het optreden zelf (ik vond het trouwens wel goed gedaan), ik ga bijna denken dat je een Poetin lover bent als er niet iets van verbondenheid overslaat bij een dergelijk statement.

En dat 'kaaskop' praat je ook makkelijk overeen. Maar het typeert je hele houding in het migratiedebat. Want je voelt je duidelijk geen Nederlander en kiest steeds nadrukkelijk de kant van de migranten. Niks deugt hier, behalve de centen. Die mentaliteit.

Raul Alcala

Je pruimt ze niet maar je focus ligt op een ander 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#3227
Het is dikke pleuris daaro Raul, de van Keppelsteins inclusief hun politici bestormen legerdetentiec...

Wie bestormen legerdetentie centra? Ik heb wat nieuws gemist?

Romāns Vainšteins

Ik bén gewoon Nederlander, dat heeft geen reet met 'voelen' te maken. Wat is 'je Nederlander voelen überhaupt? Moet dat gecombineerd worden met bepaalde afkeren of zo?

Ik sta 100% achter de Oekraïne en 0% achter Putin (net zoals bij Netanyahu zie ik graag de heersende macht los van het volk an sich). Ik sta, zowel privé als professioneel, in contact met een heel scala aan Oost-Europeanen en baseer daar mijn 'verbinding' op in plaats van Duncan die wat in een zaal staat te kwelen. (etnische) Russen kom ik ook vaak tegen en de onderliggende cultuur (dus niet hun politieke aanvoerders) waardeer ik enorm. Erg hartelijk en voor het grootste gedeelte precies hetzelfde als in de Oekraïne.

En zoals zo vaak gezegd al, ik sta juist positief kritisch ten opzichte van migratie maar heb daar gewoon betere, meer pragmatische oplossingen voor.

Arbeidsmigratie : is alleen aan te pakken via het economische klimaat dat je hier schept

Oekraïners : het beleid dient gemoderniseerd te worden vind ik, het is nu echt lange halen gauw thuis. Er zitten daar ook best wat vluchtelingen met louter economische moteiven tussen net zo veel als reguliere asielzoekers.

Asielzoekers : goede diplomatieke banden opzetten met de landen van herkomst en een voor-wat-hoort-wat samenwerking opzetten.

Alle typen migranten : investeer rijkelijk in íedereen waarvan je weet dat ze blijven. Hoe meer je dat tegenhoudt des te meer gezeik je er als samenleving later mee hebt. Ik vind dat gezinnen met (schoolgaande) kinderen hier voorrang moeten krijgen.

En dat de Nederlandse boeren volledig doorgeslagen zijn en daar de hele mikmak zeer grondig aangepakt, verduurzaamd en gemoderniseerd moet worden. Staat er los van.

Romāns Vainšteins

'Wie bestormen legerdetentie centra? Ik heb wat nieuws gemist?'

Ja, je hebt nieuws gemist. Verschillende Israëlische militairen hebben zich schuldig gemaakt aan martelpraktijken, zijn daarvoor opgepakt en nu is er een volksbeweging inclusief politici die ze wil bevrijden. In de Knesset waren er al aan het schreeuwen dat 'alles geoorloofd' is. Moet je eens bedenken wat dat gaat betekenen voor de steun aan Israël. Wie gaat zijn handen nog in het vuur steken voor hen?

Ze zullen wel bidden voor die maffies van een Trump & Vance, anders is het game over.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#3235
Wie bestormen legerdetentie centra? Ik heb wat nieuws gemist?

Il Leopardo della Primavera

+1 voor Van Keppelsteins trouwens, ik moest lachen.

 

Verder natuurlijk gewoon dieptriest hoe rabiaatrechtsconservatieven Israel en haar bevolking gijzelen.

Romāns Vainšteins

Houden we er in, Leo, houden we er in.

Het artikel geeft het mooi weer (deze manier van plaatsen is fraaier dan linkjes) : ze zijn de controle kwijt over het eigen legerapparaat en de van Keppelsteins zijn eigenlijk zo bezig met een soort van staatsgreep. Dit gaat een ongeziene pleuriszooi worden, ze mogen wel opvangcentra voor Israeliërs gaan bouwen hier en daar.

Il Leopardo della Primavera

Over gijzelaars gesproken, de Van Keppelsteins hebben dus ook duizenden(!!) Palestijnen zonder proces vastgezet, effectief gegijzeld dus. En dan ook nog gruwelijk martelen. Ze doen echt niet onder voor Hamas op dit moment.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Israël is gewoon met warpspeed een eindeloze tunnel ingeschoten onder de bezielde aanvoering van Sith Lord Netanyahu. 

SprintMaster

Netanyahu en Ben Gvir, de man van 'We got to his car, and we'll get him too" hebben in 1995 het vredesproces de nek om gedraaid en sindsdien alle pogingen daartoe. 

Romāns Vainšteins

Exact, en volgens mij is Ben Givr inclusief achterban een heel klein beetje uit op de macht nu. Dat is zo mogelijk een nóg veel grotere engerd dan Netanyahu trouwens. Een beetje dezelfde verhouding als Putin met Priozhkin

Laatst gewijzigd
esims2.0

"En zoals zo vaak gezegd al, ik sta juist positief kritisch ten opzichte van migratie maar heb daar gewoon betere, meer pragmatische oplossingen voor."

Maar zodra je met Paul Scheffer komt aanzetten, dan blijft het oorverdovend stil. Overigens ligt het antwoord op de kernvraag die hij stelt - waarom lukte het ons na de Tweede Wereldoorlog wel om de sociale ongelijkheid voortvarend aan te pakken, maar reageren we nu zo gelaten op het ontstaan van een etnische onderklasse - mijns inziens voor de hand.

En je praat opnieuw en opzichtig over dat 'kaaskop' heen. Dat je een Nederlander bént, is natuurlijk niet relevant tegenover datgene wat ik zei.

En je hetze tegen de boeren hier blijf ik schandalig vinden. Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat we met zijn allen met ons gedrag (vliegen, autorijden, vleesconsumptie) tegen grenzen zijn aangelopen, maar bij jou zijn alleen de boeren de zwarte piet. Ik maak me iedere dag zorgen om het klimaatprobleem. Voorgaande jaren vond ik temperaturen van 40 graden al schokkend, en dit jaar zijn we 50 graden al aan het normaliseren. En die temperaturen worden niet veroorzaakt door de boeren. In eerdere discussies over landbouw waren we het erover eens dat het produceren van vlees omlaag moet. Maar moet je dan van boeren verwachten dat ze vrijwillig stoppen met hun bedrijf, als de consument al niet eens vrijwillig wil stoppen of minderen met het kopen van vlees? Hetzelfde geldt overigens voor vliegen en autorijden.

Romāns Vainšteins

Stel je niet zo aan joh, kaaskop.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3246
Stel je niet zo aan joh, kaaskop.

Ik denk dat dat dezelfde lading heeft als neger zeggen tegen sommigen op dit forum.

Romāns Vainšteins

Jij denkt wel meer bizarre dingen, zoals je laatste bijdragen mooi weergeven.

 

esims2.0

Waardeloze eikel.

Romāns Vainšteins

Geef eens een voorbeeld van een waardevolle eikel?

1 2 ... 130 ... 247 248

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.