Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 132 ... 250 251
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#3275
😂 Oh ok, meneer de moderator en Hamas woordvoerder op WF. Ik zal me eerst even inlezen en de volge...

Je kan geeneens uitleggen waarom de israelische regering volgens jou minder erg is dan hamas, grappenmaker ben je. Hoe smaken de ballen van bibi? Of ben je nog te druk met die israelische hond knuffelen die een gehandicapte jongen aan stukken heeft gebeten?

Il Leopardo della Primavera

Ah wacht, die hond knuffelen wordt 'm niet voor jou. Die valt namelijk gehandicapten aan 

Raul Alcala

Gamas

Raul Alcala

Leo, nou niet boos worden.

Raul Alcala

Het schijnt dat Haniyehs trouwens net voorover gebukt op z'n bidmat zat om Alllah te bedanken, toen de kruisraket binnendrong. Wat een topmissie. Adolf Eichmann achtige praktijken. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Is Israel al met iets van een statement gekomen omtrent hun aanslag? Feitelijk zijn ze op deze manier naast zuid en noord ook aan de oostkant de oorlog begonnen.

Die wauzen krijgen het nog voor elkaar om het aan de westkant met de zee aan de stok te krijgen. Echt een hondsdolle chihuahua is het.

Raul Alcala

Hezbollah begon, net als Hamas en de Houthi's begonnen. Gesteund door de thugs in Iran. Tis maar net in welke reet je kruipt, Romans. 

Romāns Vainšteins

Nee hoor, ik haat gewoon oorlogshavikken en religieuze gekken. Israels huidige regering is het slechtste van die 2 en dat wordt hun ondergang als ze niet uitkijken. Zijn nu tot elkaar verdoemd en beginnen elkaar op te vreten. Staren naar wie 'begon' en wat exact de actie en reactie is helpt weinig, dat is voor zij die het probleem willen behouden.

Romāns Vainšteins

Ik hou meer van oplossingen: en dat begint met het secuur wegsaneren van machtwellustige Sith Lords en Religieuze fanaten. 'S binnenlands hebben we er ook nog eentje die zsm overboord moet.

Raul Alcala

Jij doet net of Israel om niets met iedereen oorlogen begint (jij wilt dus het probleem behouden,  in je eigen woorden gesproken), terwijl het zich vooral beschermt tegen aanvallen van doorgedraaide terroristen, gefinancierd en aangestuurd door Iran, de As van het Kwaad.

Secuur wegsaneren, hoe moet ik dat voor me zien? Kampen, met of zonder douches?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Statuten Hamas anders even lezen, RV. 

Wat halen jullie nou voor positiefs uit dit topic? Niemand is eigenlijk in staat het van 2 kanten te bekijken. Alleen maar in eigen straatje lullen van 2 kanten. Ongeacht het onderwerp. 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#3286
Statuten Hamas anders even lezen, RV. Wat halen jullie nou voor positiefs uit dit topic? Nieman...

Dat vind ik reuze meevallen, vanuit mijn kant beredeneerd, Klootje. Iedereen die maar blijft doen alsof ik alles goedkeur wat Israël doet,  achter Netanyahu zou staan, de nederzetting politiek zou omarmen, etc. Ik kan het wel 100 keer herhalen,  het beklijft toch niet. Ik kan me niets voorstellen van de continue blinde woede jegens israel, idf vanuit Romans, Leopardo en Esims aka de 3 musketiers...daarmee wmb impliciet opkomend voor het grootste tuig van de richel anno 2024.

Ik haal wel veel meer voldoening uit m'n lokaal gedraaide haai koes elders hier op wielerflits dan discussiëren met romans en Leo. Is toch veelal vechten tegen de bierkaai, zeg ik als marihuana liefhebber.

En jij Klootje, hoe beleef jij je eigen bijdrages hier?

esims2.0

"Iedereen die maar blijft doen alsof ik alles goedkeur wat Israël doet"

Sowieso wel de terreur op het Songfestival. En dan heb ik het over de act. Ik ben het met Romans eens dat Raul totaal niet serieus te nemen is wat Israël betreft. Maar vandaag ben ik er ook wel achter dat het totaal zinloos is om met Romans over migratie te discussiëren. Ik voel me geheel niet beledigd door "kaaskop", maar het laat nog eens goed zien dat Romans het niet van twee kanten wil bekijken. Zijn end-of-pipe technologie om de problemen van migratie op te lossen valt in dezelfde categorie als emissiearme stallen in de agrarische sector.

Klootje Kriekeljon

Ik houd gewoon wel van een poging doen tot kanttekeningen inbouwen in je pleidooi als je stellingen poneert. In plaats van altijd vanaf dezelfde route aanvliegen. Dan heb je een gesprek in plaats van verschillende partijen die proberen de discussie te winnen. De beste debater heeft niet per se gelijk hè.

Het is oorlog en we moeten kennelijk oorlogsmisdaden ranken. Is het niet per definitie verschrikkelijk wat er daar van twee kanten gebeurt? 

Sowieso zitten de wereld nog steeds met de naweeen van beslissingen rond en na WO2. NAVO/warschaupact, Engelsen die de staat Israël laten oprichten. In Afrika de resultaten van liniaal-topografie. Elders de restanten van de koude oorlog en het communisme dat overal uitgeroeid moest worden. Maar nee laten we oktober als beginpunt nemen en vliegen afvangen. Ik snap het niet. 

Raul Alcala

Terreur op het Songfestival?

Wie haat zaait zal oogsten.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#3289
Ik houd gewoon wel van een poging doen tot kanttekeningen inbouwen in je pleidooi als je stellingen...

De andere kant hoeft wmb niet steeds te roepen hoe vreselijk Israël acteert en net zo erg of erger is dan Hamas. Dan krijg je wmb een reactie van mijn kant dat ik hamas vele malen gruwelijker vind opereren. Ook naar haar eigen bevolking sinds 2006. Al zal ik soms ook wel verzanden.

Dat bombardement op dat vluchtelingen kamp recent,  waar hamas kopstukken zich zouden schuilhouden en waar honderden mensen omkwamen. Ik vond het en verwerpelijk dat Hamas het gore lef heeft zich daar ook schuil te houden én dat ik het gebruik van een bom van ruim 900 kg in een tentenkamp weerzinwekkend vind.

Als dan de reactie is dat het idf wel vaker liegt over schuilhouden hamas boys onder bevolking, dan haak ik alweer zuchtend af.

Maar ja. Bovenal, lang leve Israël.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Maakt je reacties wel sterker vind ik. 

Raul Alcala

An sich klinkt dat meer dan redelijk, ik hoef hier ook geen verantwoording af te leggen. Beter beredeneren vanuit je eigen gevoel ipv teveel ook reageren op anderen. Ik zal er een nachtje over slapen. Al is het vaak onder de streep wel zo dat je er 2 nodig hebt voor de tango.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Maar bovenal wil ik jullie verzoeken gewoon naar mij te luisteren. Absorberen. Ademloos, net als toen met de leraar Geschiedenis op de lagere school.

Trusten.

Romāns Vainšteins

Een extreemrechts, religieus gefundeerd Israel tenmidden van een Arabische wereld werkt als katalysator voor extremisme aan haar weerszijden. Verandering zal vanuit daar het best aanvangen. Ik denk dat de bevolking daar behoorlijk in angst zit voor tegelijk gevaar van buitenaf maar even goed de dreiging dat hun eigen land straks een godstaat wordt. 

In de hotellerie heb ik bijhoorlijk wat gewerkt met mensen van daar en ook als toeristen kwamen ze veel. Ik ken het als een vrij, liberaal en westelijk volk dat veelal niets hebben moet van hun eigen fanaten die absoluut gezien verre van een meerderheid vormen. 

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#3295
Een extreemrechts, religieus gefundeerd Israel tenmidden van een Arabische wereld werkt als katalysa...

Toch is het ook wel vaak grote bekkenvolk hoor, zelfs de gematigde Israelier. Daar word iedereen ook militair gebrainwashed he, jongen of meisje. Hele grote en verstandige jongen die ondanks dat milieu gematigd is. Je groeit op in een land van nakomelingen van de holocaust, religieus gemotiveerd.. eigenlijk altijd oorlog, beleg, bukken voor raketten geweest. Denk niet dat een van ons in dit topic daar wel gematigd zou zijn. Laat staan als je uit de openluchtgevangenis die Gaza heet komt. 

Door nu de aanval op Hezbollah te kiezen, dat is ook wel hoog spel hoor. Andere orde dan Hamas. Reken maar dat er wat raketten en ander spul die kant op gaan de komende tijd. 

Il Leopardo della Primavera

Is het niet per definitie verschrikkelijk wat er daar van twee kanten gebeurt?

Precies mijn punt. 

Verder eens met RV, ik heb ook genoeg Israeliers gesproken die wel liberaal zijn en niets moeten hebben met die van keppelsteins. Maar dat zijn wel degene die veel reizen; en reizende mensen hebben per definitie toch een ander wereldbeeld is mijn ervaring.

Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van Israeliers die (lang) in het leger hebben gezeten, die schijnen daar echt anders uit te komen. Worden echt omgetoverd naar killing machines schijnt. Niet oke. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Er zal toch iets van een internationale vredesmacht moeten komen. Wat nog niet zo snel zal gebeuren met Amerika. Nou kwam de helft van de democrats niet opdagen, maar toch. De reactie op Bibi zijn speech in de senate was veelzeggend, gejuich. Zegt wel degelijk veel over wat Esims de Joodse lobby in Amerika zal noemen. Dat conflict is zo'n oneerlijke 'wedstrijd', als de V.S. de scheidsrechter zijn.

Laatst gewijzigd
kleomantre
Raul Alcala
#3285
Jij doet net of Israel om niets met iedereen oorlogen begint (jij wilt dus het probleem behouden,&nb...

Israel heeft wel een leider die doorgaans alleen overleeft als er af en toe in te grijpen is. De redder des vaderlands spelen zonder enige conflicten staat natuurlijk een beetje raar. Hij heeft er altijd belang bij gehad dat er weer iets escaleert, waarbij ik vermoed dat er ook bewust acties in verleden zijn uitgevoerd of toegestaan of beleid gevoerd dat tot uitbraken van (licht) geweld zou leiden vanuit Palestijnse kant. In principe is dat inpikken van land, kapot maken van olijfboomgaarden en bouwen van muur met allerlei treiterijen om van de ene kant naar de andere kant te komen al voldoende om het vuur altijd te laten branden.  

Daarnaast profiteert het leider type Netanyahu ook van die dreigende taal die Iran regelmatig bezigt, waarbij Iran weer profiteert van de Israelische reactie en ze samen om politieke redenen het vijandschap met elkaar in stand moeten houden. Waarbij Iran er blijkbaar meer belang bij heeft gezien alle aanvullende activiteiten om dit vijandschap te voeden. Eigenlijk een dans macabre. 

Voor de vele progressieve inwoners van Israel en de waarschijnlijk meest westerse niet-reglieuze bevolking van de Islamtische wereld is het een bittere pil. Ze worden gegijzeld door leiders die geen verhaal hebben buiten oorlogstaal, waarbij het grote verschil is dat je in Israel je nog wel vrij kan leven/uiten en dat in Iran een heel heel pak lastiger is. Waardoor het wellicht in Iran ook meer noodzakelijk is om er een sterke vijand op na te houden (Israel en VS) en het regime eigenlijk nog profiteert van de embargo's ook. Poetin is trouwens hierin een meester gebleken, die heeft zeer succesvol de illusie gewekt van een vijand.   

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ah mooi de bijdrages van Kleo en Klootje.  Die verteer ik wel. Itt de berichtgeving over de dood van de hamas capo Haniyeh door de Volkskrant, nos enz.

Hij was een gematigd Hamas leider. Is dat net zoiets als een seriemoordenaar die aan palliatieve stervensbegeleiding doet?

1 2 ... 132 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.