Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 133 ... 250 251
Romāns Vainšteins

De vraag die Israel zich vooral had moeten stellen is : 'Wat komt er voor terug?'

 

Raul Alcala

Secuur wegsaneren, hoe zie je dat nu voor je Romans

Il Leopardo della Primavera

Ach, als het aan de van keppelsteins ligt was Israel net zo'n strenggelovig land inclusief soortgelijke wetten als Iran, vergis je niet.

Raul Alcala

Het eeuwige Israël is net zo erg of erger dan riedeltje is weer eens begonnen.  Zo voorspelbaar

Raul Alcala

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Je weet wat aanhalingstekens betekenen?

Raul Alcala

As is verbrande turf

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#3304
Het eeuwige Israël is net zo erg of erger dan riedeltje is weer eens begonnen.  Zo voorspe...

Ik zeg feitelijk hetzelfde als klootje of kleomantre hoor

Raul Alcala

M'n Jordan Peterson filmpjes zijn op. Excuses voor het ongemak.

Raul Alcala
kleomantre
#3299
Israel heeft wel een leider die doorgaans alleen overleeft als er af en toe in te grijpen is. De red...

En toch willen ze in Israël gewoon rust. Leven en laten leven. Niet voor niets waren en zijn de Abraham accoorden (verkwanseld door Biden en op scherp gezet door deze oorlog(en)) van groot belang voor de veiligheid van Israël en in de regio

esims2.0

"En toch willen ze in Israël gewoon rust. Leven en laten leven."

Alsof het denken compleet stilstaat. De dooddoener 'leven en laten leven' is helemaal erg. Ik begreep dat gesteggel gisteren ook niet, wie nu het meest fout is in de recente escalatie. En dat je dan niet automatisch overschakelt op de vraag wat nu de oorsprong is van deze ellende. Wat al eens gedaan is en niet nog eens overgedaan hoeft te worden. Maar de discussie over het recente geweld is compleet zinloos.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wat weet jij er nou van? Mijn familie woont deels in Israël 

Romāns Vainšteins

Net alsof wij kunnen inschatten hoe jouw familie daar politiek bedrijft.

Raul Alcala

Politiek bedrijft? Doe niet zo raar joh. Ik heb het over burgers.

Het is heel normaal dat de mensen in Israël in vrede en veiligheid willen leven. Net als iedereen, waar ook ter wereld

esims2.0
Raul Alcala
#3312
Wat weet jij er nou van? Mijn familie woont deels in Israël 

En dat vind je dus een argument dat het geweld eenzijdig moet stoppen? Het gaat maar door met de onzin die je uitkraamt in deze discussie.

Raul Alcala

Eh nee, ik geef aan als reactie op jou dat je leven en laten leven een dooddoener vindt, dat dat leven en laten leven in een veilig Israël breed wordt gedeeld. 

 

esims2.0

Met rust gelaten willen worden als je de ander onrecht hebt aangedaan en aandoet. Ik geloof niet dat het standpunt van de andere kant bij jou wil doordringen.

Raul Alcala

Oftewel vrede, een twee staten oplossing. Heb je dat niet meegekregen, stond laatst nog op teletekst 

Romāns Vainšteins

'Het is heel normaal dat de mensen in Israël in vrede en veiligheid willen leven'

Zekers, en daarom moeten ze ook af van BiBi & de pijpenkrullen (electronische doomklezmer). Die willen namelijk geen vrede & veiligheid maar chaos en tweespalt ter ere van ijdelheid en een niet bestaand opperwezen.

Geef je het even door? Hoe meer het weten des te beter het is.

Raul Alcala

Het is Bibi z'n laatste dans

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tweestatenoplossing kan pas weer íets van een begin krijgen (en dan lastiger dan het begin van een plakbandrolletje vinden) als zij weg zijn. Niet eerder.

Raul Alcala

En als Hamas weg is. Maar ik begrijp dat jouw focus ergens anders ligt

Romāns Vainšteins

Hamas is, anders dan het Kabinet Netanyahu, dermate fluïde en ongrijpbaar dat je het niet weg kán krijgen. Hak er een kop af en er komen er twee terug, onkruid van het type IS maar dan onontmantelbaar. Het is een ongeorganiseerde bende die gestuwd wordt door achterliggende machten waarvan met meer meer tegenstand juist meer dreiging uitgaat. 

 

kleomantre

De sleutel zal altijd bij de politiek (dus bevolking die stemt) liggen van Israel of ze voorwaarts willen naar een mogelijk duurzamere samenlevingsvorm met Palestijnen. Dat ligt niet bij de Palestijnen. Die komen pas in beeld wanneer Israel de stap heeft gezet.

Is een beetje zoals met het softdrugsbeleid in NL. Niemand wil overlast en een rustige, functionerende samenleving. De burgers met minder goed overzicht of een religieuzere inslag (zorgen voor uw naasten enzo) menen dat bestrijden van de criminaliteit rondom softdrugs noodzaak is om de samenleving te beschermen, waarbij er velen het liever helemaal illegaal maken. De politiek speelt in op die heersende roep om veiligheid en houden het bestrijden van de criminaliteit in stand.

De realiteit is echter dat er een enorme vraag is naar softdrugs die niet weg gaat. De criminaliteit die hiermee gepaard gaat, zal dus niet zomaar verdwijnen. De middelen hebben we er niet voor in mankracht en geld om alles te bestrijden dat niet eens lukt zoals in de VS al is gebleken met de War on Drugs. Het criminaliseren van het bezit (voor gebruik) helpt daarbij ook niet. De angel zou je er helemaal uit halen qua criminaliteit als alles gelegaliseerd wordt en de staat zelf de boel gaat verbouwen en verspreiden. Pak je meteen een hoop belastinginkomsten mee, zet je het gros van de criminelen buitenspel, kan de politie zich meer richten op andere prangende vraagstukken of criminaliteit die nu niet eens aandacht kunnen krijgen. En passant zal je ook vele buurten/flatgebouwen veiliger maken doordat de kwekerijen in woningen dan wel grotendeels zullen verdwijnen. 

Ergo als de burgers aangeven niet meer te vetrouwen in het huidige beleid, dat tot in de lengte der dagen tot hetzelfde resultaat zal leiden, dan ligt daar de eerste stap. Die stap moet je niet verwachten vanuit de criminelen (Hamas) dat enkel een (ongewenst) bijproduct is van het heersende beleid en gebaat is bij datzelfde beleid. Wat simplistisch gesteld dat wel.  

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Weg als bestuurders van Gaza natuurlijk 

1 2 ... 133 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.