Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 136 ... 251 252
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
#3374
Leg mij maar uit waarom pogacar dan wel mee mag doen, en imane niet. Ik snap het niet vanuit jouw re...

Nogmaals, ontzettende moeilijke casus. Maar ik vind wel dat er een verschil is tussen bijv. iemand die harder kan renner (Seminya) of iemand die harder kan slaan. De eerste rent namelijk niet op het hoofd van een ander.

In alle vechtsporten die een klein beetje verstandig met gezondheidsrisico's om proberen te gaan is er voortdurende alertheid daarop. En dan komt het IOC met nou ja wij vinden de Olympische gedachte ook belangrijk. Gewoon nee.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3376
Nogmaals, ontzettende moeilijke casus. Maar ik vind wel dat er een verschil is tussen bijv. iemand d...

Daar kan ik me goed in vinden, had ik niet bij stil gestaan. Fair point.

Overigens heeft de IOC ook gewoon testosteron-tests gedaan en daar zit Imane gewoon op goede levels, dus niet te hoog. Haar deelname is wat dat betreft dan ook gewoon terecht. En het feit dat ze een middelmatige bokser is die meer verliest dan wint duidt er ook wel op dat ze geen voordeel haalt uit haar wellicht hogere testosteronwaardes.

Klootje Kriekeljon

Imane heeft simpelweg aan alle voorwaarden voldaan voor deelname; haar testosteronniveau is niet te hoog, en ze is geeneens een goede bokser. Wel eens bij stil gestaan dat het ook kan dat de Italiaanse gewoon een belabberde bokser is die niet tegen haar verlies kan? Ook gewoon een mogelijkheid natuurlijk, past wel in de scapegoatcultuur van tegenwoordig.

Je snapt wel dat iemand die niet de beste bokser is maar naar verhouding wel fysiek sterker is nog steeds een gevaarlijk wapen heeft zodra je met je gebrekkige techniek een stoot laat landen? Ga even een paar seizoenen K-1 op YT terugkijken uit de periode dat ze kleine thaiboksers tegen freak of nature reus Koreaan gingen zetten. Of jiu jitsu-er tegenover linebacker Bob Sapp. Of Butterbean heb 1 dodelijke haymaker maar kan verder niks tegenover een kickboxer. De freaks verloren meestal, maar als ze `1x wisten te raken was het meteen roep de dokter maar.

Edit: ah ik zie je reactie nu. Heel sportief. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3378
[quote] Imane heeft simpelweg aan alle voorwaarden voldaan voor deelname; haar testosteronniveau is...

Natuurlijk, maar dat wat jij als voorbeelden geeft is wel van een hele andere orde. Feit is dat Imane een middelmatige bokser is, en de Italiaanse nog een tikkeltje slechter. Als je de klap ook ziet: de Italiaanse zet haar hele lichaam 'open', zelfs mijn nichtje van 12 had haar nog KO geslagen op dat moment. Ik vind het vooral zuur dat de Italiaanse het hele gedoe aangrijpt als reden van haar verlies, terwijl het haar eigen fout is en ze gewoon een slechte verliezer is. Dat de hele wereld er nu mee aan de haal gaat is helemaal dieptriest.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#3360
de TERFs en domrechtse wappies duiken nu ook al op biologische vrouwen die toevallig een ziekte hebb...

Ah Sander Schimmel is weer wakker en uiteraard te beroerd om op Klootje z'n vraag in te gaan.

Voor vrouwen opkomen zit er ook niet in bij Leo.

Raul Alcala

De vergelijking met Pogacar slaat natuurlijk nergens op. Weird, zo'n vergelijking 

"Imane heeft volgens de Russische president van de International Boxing Association (IBA) Umar Kremlev blijkens een DNA-test "XY-chromosomen".

Romāns Vainšteins

'Zodra de boodschao vanuit het tegenkamp niets anders is dan oud en weird dan is het opeens wel fantastisch'.

Ja duh, tuurlijk. Harris moet wel winnen natuurlijk, toch wel schijt aan hoe dat gebeurt. Zolang Trump maar (politiek) op het kerkhof gaat. Alleen maar genieten hoe periodiek en gericht gelijke wapens worden ingezet, zo ook in de NL politiek. Het is puur pragmatisch: de meeste stemmers snappen het allemaal niet zo en moeten een beetje geholpen worden. Het is niet anders.

Romāns Vainšteins

'En ze kijken neer op die arbeidersklasse. Net als ze neerkijken op de PVV stemmers'

 

Schofterige, gratuite opmerking. 

Raul Alcala

Leo claimt. "Khelif is een middelmatige bokser at best met meer verlies dan winst"

Khelif verloor in totaal 9 van de 50 wedstrijden; een loss rate van 18% tegen XX-vrouwen

 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#3383
'En ze kijken neer op die arbeidersklasse. Net als ze neerkijken op de PVV stemmers'   Schoft...

Jij kijkt erop neer, je bijdrages hier spreken boekdelen. Dus bespaar me je quasi verontwaardigde Romans toon.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#3382
'Zodra de boodschao vanuit het tegenkamp niets anders is dan oud en weird dan is het opeens wel fant...

Hypocriet

"Het is puur pragmatisch: de meeste stemmers snappen het allemaal niet zo en moeten een beetje geholpen worden"

Respect!

Romāns Vainšteins

Overigens ben ik in de casus boksen van mening dat de 2 dames in kwestie wel degelijk uigesloten dienen te worden. Vrouwensport moet gevrijwaard blijven van mannen in welke vorm dan ook wat mij betreft, ik ben een enorm liberaal persoon maar dit is voor mij wel een grens.

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3387
Overigens ben ik in de casus boksen van mening dat de 2 dames in kwestie wel degelijk uigesloten die...

Het verhaal rondom de Chinese ken ik niet maar imane is gewoon een vrouw. 

wat betreft haar scores: daar zat ik idd fout. Maar goed, 9 vrouwen hebben haar geklopt. 

Romāns Vainšteins

Mij gaat het echt wel om dat XY chromosoon, ik vind dat een goede reden om haar uit de competitie te weren. Het is belangrijk voor het voortbestaan van vrouwensport om hier helaas hard in te zijn, en dat hoeft niet per se met heel veel drama.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3389
Mij gaat het echt wel om dat XY chromosoon, ik vind dat een goede reden om haar uit de competitie te...

Maar dat xy verhaal is dus niet bewezen. Alleen die Russische gast beweert dat zonder onderbouwing. 

Romāns Vainšteins

Er was toch een gefaalde gendertest?

hoe dan ook: om vrouwensport toekomstbestendig te maken mogen er wat mij betreft verboden komen op sowieso transgenders maar ook dames die hybride waardes afleveren. Het is lullig hier en daar maar dat moet dan maar. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3391
Er was toch een gefaalde gendertest? hoe dan ook: om vrouwensport toekomstbestendig te maken mogen...

Nee, te hoog testosteron. Het IOC heeft haar ook gewoon getest en alles was daar in orde. 

Romāns Vainšteins

Te hoog testosteron mag wat mij betreft ook een plafond op. Zet daar gewoon een leuke, schappelijk waarde op en zit je daarboven dan maar geen carrière als topsporter bij de vrouwen. En remmers niet toegestaan.

 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#3393
Te hoog testosteron mag wat mij betreft ook een plafond op. Zet daar gewoon een leuke, schappelijk w...

Volgens het IOC zijn alle waardes in orde. Ik zou niet weten wat zij te winnen hebben bij het vervalsen van dat soort tests. 

Romāns Vainšteins

Maar wat voor waardes zijn dat bij het IOC? Zijn die wel schappelijk. Als je naar die 2 binnen het boksen kijkt kan ik me levendig voorstellen dat er herrie rondom heen komt. Niet gek dat dit nu bij deze sporttak boven komt drijven natuurlijk.

Romāns Vainšteins

Kijk, scoren ze 200% van de gemiddelde waarde of zo?

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
#3391
Er was toch een gefaalde gendertest? hoe dan ook: om vrouwensport toekomstbestendig te maken mogen...

Sluit me hier helemaal bij aan. Natuurlijk wil je dat iedereen, van welk geslacht ook, kan doen wat hij / zij / het wil doen, dus ook sporten. Maar voor mij weegt het belang van een eerlijke topsport voor "echte vrouwen" zwaarder dan de rechten van "niet 100% vrouwen". Al ben ik een beetje op zoek naar de juiste politiek correcte termen om dit op te schrijven.

Dan transvrouwen gaan bij de dames gaan tennissen op de lokale clubkampioenschappen op vrijdagavond, dat vind ik helemaal prima.  Maar in de topsport zijn de consequenties voor de ander te groot. Dus duidelijke normen en criteria voor het mee mogen doen aan de vrouwensport. En als je er niet aan voldoet, dan doe je maar mee bij de mannen (die we dan tot een soort "open klasse" maken).

Romāns Vainšteins

Zoiets ja. Zo'n open klasse kan natuurlijk voor een hele hoop mensen juist de lol, het plezier en misschien ook aandacht opleveren die je in topsport nooit krijgen zal. Win-Win.

Verder sta ik er wat gekleurd in met een dochter die kennelijk (van haar moeder vooral) veel sporttalent heeft (schaatsen, skeeleren, waterpolo). Ik moet er toch niet aan denken dat die tijdens een eventuele carrière tegen (al dan niet ongebouwde) Schwarzeneggers en Stallones. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

Het drama wordt opgevoerd. Iemand van de linkse boys nog behoefte om het voor deze arme jongen op te nemen? Ik moet bij dat kind krijgen tijdens procederen aan Your Latest Trick van Dire Straits denken.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Los van hier. Fijn iig dat zelfverklaard-moreel superieuren zich zo druk maken om de individuele rechten van deze bokser. Maken zij zich ook druk om de individuele rechten van "haar" tegenstanders? 

 

1 2 ... 136 ... 251 252

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.