Ik vind het een ontzettende moeilijke casus. Toch zie ik allerlei voorbeelden in sport waar vrouwelijke deelnemers kansloos zijn tegen freaks of nature idd. Dat kan de bedoeling niet zijn nee. Ben ik voor acceptatie van freaks of nature? Yes. Ben ik voor deelname van deze mensen aan sportevenementen? Ga lekker meedoen. Maar wel op een ander niveau dan waar het echt om de knikkers gaat. Ben ik voor zo eerlijk mogelijk sport, aangezien het al oneerlijk genoeg is? Ook ja. En daarin is geen plaats voor deze uitzonderlijke gevallen.
Dit is nou het kind met het badwater weggooien. De belangen van allerlei individuele sporters worden keihard geschonden om de belangen van de minder dan 1% te dienen. Belachelijk is het.
Ah, duidelijk. Dus jij vindt ook dat renners zoals Pogacar moeten worden uitgesloten, immers ook een freak of nature. De belangen van het GEHELE peloton worden geschonden om alleen Pogacar te dienen. Belachelijk is het.
PS: topsport is per definitie oneerlijk. Dat moet je niet 'eerlijker' willen maken door mensen die toevallig een enorm goede aanleg hebben uit te sluiten. Dan kunnen we wel beginnen met participatieprijzen uit te reiken ipv winnaars prijzen te geven.
En weet je wat de grootste grap is: Imane is een middelmatige bokser. Ze heeft meer partijen verloren dan gewonnen. Dus dat ze een 'freak of nature' is volgens jou, maakt haar geeneens een goede bokser.
In tegenstelling tot Pogacar, dat hij een 'freak of nature' is maakt hem de beste wielrenner op het moment, misschien wel ooit. En waar ben jij boos over, als iemand die tegen freaks of nature in de sport is? De middelmatige bokser. Je laat je kennen klootje.
Vind je het heel erg dat ik liever op iemand als Esther Schouten afga dan wat jij er van vindt?
In rally kreeg je op een gegeven moment Groep B. Een paar pipos zijn trouwens bezig met een alternatieve OS. Waar iedereen zo opgepompt en geprepareerd aan mee mag doen. Lijkt me een prima Groep B voor allerlei mensen om elkaar tot moes te slaan en voorbij te rennen.
Jammer dat je niet meer inhoudelijk reageert op wat ik zeg, maar natuurlijk ook wel typisch. Hoezo mag Pogacar wel mee doen en Imane niet? Of vind je dat ze beide niet meer mee mogen doen?Ik ga dan weer liever op Amy Broadhurst af trouwens.
PS: Imane heeft simpelweg aan alle voorwaarden voldaan voor deelname; haar testosteronniveau is niet te hoog, en ze is geeneens een goede bokser. Wel eens bij stil gestaan dat het ook kan dat de Italiaanse gewoon een belabberde bokser is die niet tegen haar verlies kan? Ook gewoon een mogelijkheid natuurlijk, past wel in de scapegoatcultuur van tegenwoordig.
Dus ik moet nu ingaan op iets dat ik niet bedoelde waarvan jij heus wel weet wat er bedoelt wordt? Jullie ontwijken nota bene alles in dit topic wat je niet uitkomt.
Misbruik mijn noemer maar.
Een goed verhaal zullen we geen van allen hier hebben omdat we als non-inwoner van zo'n groot land de barometer niet kunnen peilen. Daarnaast heb je, afgaande op allerlei docu's die ik afgelopen decennia over de VS heb gezien, nogal een divers pallet aan inwoners. Een heleboel hadden we het bestaan waarschijnlijk niet eens van geweten als gasten zoals een Theroux een dergelijke 'subcultuur' niet hadden bezocht.
Vanuit m'n beperktere VS-ervaring, Nederlandse blik beschouwd en daarin meegenomen dat wat je soms in series/docu's van het Amerikaanse binnenland ziet (denk bv aan Abandoned met die skater Rick McCrank) dan is mijn eerste gevoel dat de VS gewoon een enorm welvaartsverdelingsprobleem heeft met een politiek systeem dat maar zeer beperkt iets kan/zal betekenen voor de mensen die daar onder lijden. De kapitalistische trein dendert voort en laat mensen bij verandering van tijden zo her en der ontredderd achter, misschien wel enigszins vergelijkbaar met hoe dat in Sovjet-staten in de jaren 90 is gebeurd.
Wat me alleen bevreemdt is dat, tenminste afgaande op wat ik zie in media, mensen nog gemotiveerd zijn om te stemmen en het idee hebben dat zo'n figuur iets voor ze doet. Je zou denken dat, kijkende hoe oud American Beauty ook alweer is, die afgebrokkelde en vooral lege American Dream toch ondertussen aardig ingedaald zou moeten zijn. Benieuwd waarom dat dit nog leeft, waarom de kapotte American Dream niet het medialandschap beheerst en waarom Amerikanen niet open staan voor het idee van een verzorgingsstaat ondanks dat ondertussen wel gebleken is dat naar hele volksstammen in eigen land totaal niet omgekeken wordt en ze dus zo'n groot welvaartsverdelingsissue hebben (waardoor er niet eens geld is om hun verouderde infrastructuur te onderhouden)
Ik kan dat zelf in ieder geval niet duiden en zal daartoe ook geen poging wagen daar ik waarschijnlijk wegzak in een moeras van aannames en eigen projecties op mensen die ik niet ken noch begrijp. Hoe zeer we hier ook nieuws uit de VS volgen en overfocus op dat land hebben, ik begrijp er geen snars van.
Nogmaals, ontzettende moeilijke casus. Maar ik vind wel dat er een verschil is tussen bijv. iemand die harder kan renner (Seminya) of iemand die harder kan slaan. De eerste rent namelijk niet op het hoofd van een ander.
In alle vechtsporten die een klein beetje verstandig met gezondheidsrisico's om proberen te gaan is er voortdurende alertheid daarop. En dan komt het IOC met nou ja wij vinden de Olympische gedachte ook belangrijk. Gewoon nee.
Daar kan ik me goed in vinden, had ik niet bij stil gestaan. Fair point.
Overigens heeft de IOC ook gewoon testosteron-tests gedaan en daar zit Imane gewoon op goede levels, dus niet te hoog. Haar deelname is wat dat betreft dan ook gewoon terecht. En het feit dat ze een middelmatige bokser is die meer verliest dan wint duidt er ook wel op dat ze geen voordeel haalt uit haar wellicht hogere testosteronwaardes.
Je snapt wel dat iemand die niet de beste bokser is maar naar verhouding wel fysiek sterker is nog steeds een gevaarlijk wapen heeft zodra je met je gebrekkige techniek een stoot laat landen? Ga even een paar seizoenen K-1 op YT terugkijken uit de periode dat ze kleine thaiboksers tegen freak of nature reus Koreaan gingen zetten. Of jiu jitsu-er tegenover linebacker Bob Sapp. Of Butterbean heb 1 dodelijke haymaker maar kan verder niks tegenover een kickboxer. De freaks verloren meestal, maar als ze `1x wisten te raken was het meteen roep de dokter maar.
Edit: ah ik zie je reactie nu. Heel sportief.
Natuurlijk, maar dat wat jij als voorbeelden geeft is wel van een hele andere orde. Feit is dat Imane een middelmatige bokser is, en de Italiaanse nog een tikkeltje slechter. Als je de klap ook ziet: de Italiaanse zet haar hele lichaam 'open', zelfs mijn nichtje van 12 had haar nog KO geslagen op dat moment. Ik vind het vooral zuur dat de Italiaanse het hele gedoe aangrijpt als reden van haar verlies, terwijl het haar eigen fout is en ze gewoon een slechte verliezer is. Dat de hele wereld er nu mee aan de haal gaat is helemaal dieptriest.
'Zodra de boodschao vanuit het tegenkamp niets anders is dan oud en weird dan is het opeens wel fantastisch'.
Ja duh, tuurlijk. Harris moet wel winnen natuurlijk, toch wel schijt aan hoe dat gebeurt. Zolang Trump maar (politiek) op het kerkhof gaat. Alleen maar genieten hoe periodiek en gericht gelijke wapens worden ingezet, zo ook in de NL politiek. Het is puur pragmatisch: de meeste stemmers snappen het allemaal niet zo en moeten een beetje geholpen worden. Het is niet anders.
Overigens ben ik in de casus boksen van mening dat de 2 dames in kwestie wel degelijk uigesloten dienen te worden. Vrouwensport moet gevrijwaard blijven van mannen in welke vorm dan ook wat mij betreft, ik ben een enorm liberaal persoon maar dit is voor mij wel een grens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.