Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 135 ... 250 251
Raul Alcala

Klootje. Ik moet ff denken aan een reactie van je hier recent, op ik meen sprintmaster over Trump en de media. Waarop je ff spot on en venijnig uithaalde naar dpg media? Het verbaast me niets dat weird hier ook al gemeengoed is in de media.

Of dat geliquideerde Hamas capos als gematigd worden omschreven door de NOS. 

De journalistiek is me toch van een lik me vestje niveau geworden. De radiojournaals, waar nietszeggende 20'ers een nieuwsbericht verder uitleggen in jip en jankende taal, waarna de nieuwslezer weer verder gaat met een bericht over een bom in gaza, op een school. Een snik, er wordt nog volop lesgegeven op de scholen in Gaza natuurlijk. 12 doden. 

 

 

Klootje Kriekeljon

Nee joh het is toeval. In de week dat dit het campagnewoord werd. Schij uit. Klappende zeeleeuwen.

Raul. Eens. 

Raul Alcala

Die rechter Trump a like, heeft wel een punt.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3350
Niks 'zelfs' Nederland. Er is nauwelijks een Europees land dat Amerika nauwgezetter volgt (en ook ie...

Waarin bewonderen we hier in Nederland de VS volgens jou? Ik volg de presidentsverkiezingen ook steeds met belangstelling, maar vraag me nu af waarom ik dat doe. Misschien omdat het een groot en invloedrijk land is. Want het politieke systeem is eigenlijk vrij achterlijk, daar hebben we het al over gehad. Ik heb ook niets met die cultuur, in tegenstelling tot sommigen hier. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet maatgevend wanneer import Groningers dat zeggen, die meer met een of andere onbeduidende Amerikaanse muziekheld hebben dan met Ede Staal.

Raul Alcala

Michael Jackson. Tis maar net wat je onbeduidend noemt

Die zag Stevie niet aankomen.

Laatst gewijzigd
esims2.0

En echt iedere lege muur moet je onderkalken met je zwarte video's. Het is echt een plaag.

Raul Alcala

Thanks bro.

Klootje Kriekeljon

Maar goed, stel wederom vast dat de linkse boys al weken ridiculiteit en gebrek aan inhoud bekritiseren. Zodra de boodschao vanuit het tegenkamp niets anders is dan oud en weird dan is het opeens wel fantastisch. Die Harris is net zo goed een lichtgewicht wiens beste wapen namecalling is. 

Kom eens met een goed verhaal. Waarom stemt de arbeidersklasse conservatief? Omdat hun oude vertegenwoordiging vervreemd is van ze en tot aan de nek in policor, woke, milieu, etc. zit. Wereldvreemd vanuit een ivoren toren.  

Raul Alcala

Komt omdat de linkse boys hier ook een beetje weird zijn. 

En als je moet uitleggen wat Hamas al een jaar of 18 uitvreet in Gaza....weird.

Keppelstein vinden ze ook supergeinig om te bezigen. Want keppeltjes zijn weird. Keppelvodtax!@

En ze kijken neer op die arbeidersklasse. Net als ze neerkijken op de PVV stemmers 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

de TERFs en domrechtse wappies duiken nu ook al op biologische vrouwen die toevallig een ziekte hebben waardoor ze meer testosteron aanmaken getuige de bizarre reacties na de winst van Khelif op Carini in het bokstoernooi. Khelif is een middelmatige bokser at best met meer verlies dan winst, en Carini verdedigde simpelweg niet goed waardoor Khelif alle ruimte had om uit te halen. Te triest voor woorden hoe Carini en zelfs Meloni de hetze aanwakkeren. 

Klootje Kriekeljon

Je bedoelt mensen met normaal verstand? 
Zelfs de OS worden gegijzeld door jullie drammers. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3361
Je bedoelt mensen met normaal verstand? Zelfs de OS worden gegijzeld door jullie drammers. ...

Leg mij eens uit waarom de hetze tegen Khelif 'normaal verstand' is. Ik wacht.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Omdat het belang van 1 iemand niet zwaarder weegt dan het belang van een wereld met boksers die in deze klasse uitkomen. Maar daar zitten we in 2024 he. IOC die gewoon zegt ja hoor doen wij wel want Olympische gedachte, waar bond wel haar sporters in bescherming neemt tegen deze freak of nature.

Je kan zeggen wat je wil. Iedereen met ogen ziet dat dit geen eerlijke match is, tegen vrouwen. Bekijk de bouw van deze persoon.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3363
Omdat het belang van 1 iemand niet zwaarder weegt dan het belang van een wereld met boksers die in d...

Daarom moeten er massaal leugens over haar worden verspreid?

enneh, jij vindt dus dat 'freaks of nature' niet mee mogen doen als dat hun bevooroordeeld in de sport die ze willen doen?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
#3364
Daarom moeten er massaal leugens over haar worden verspreid?enneh, jij vindt dus dat 'freaks of natu...

Ik vind het een ontzettende moeilijke casus. Toch zie ik allerlei voorbeelden in sport waar vrouwelijke deelnemers kansloos zijn tegen freaks of nature idd. Dat kan de bedoeling niet zijn nee. Ben ik voor acceptatie van freaks of nature? Yes. Ben ik voor deelname van deze mensen aan sportevenementen? Ga lekker meedoen. Maar wel op een ander niveau dan waar het echt om de knikkers gaat. Ben ik voor zo eerlijk mogelijk sport, aangezien het al oneerlijk genoeg is? Ook ja. En daarin is geen plaats voor deze uitzonderlijke gevallen. 

Dit is nou het kind met het badwater weggooien. De belangen van allerlei individuele sporters worden keihard geschonden om de belangen van de minder dan 1% te dienen. Belachelijk is het.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3365
Ik vind het een ontzettende moeilijke casus. Toch zie ik allerlei voorbeelden in sport waar vrouweli...

Ah, duidelijk. Dus jij vindt ook dat renners zoals Pogacar moeten worden uitgesloten, immers ook een freak of nature. De belangen van het GEHELE peloton worden geschonden om alleen Pogacar te dienen. Belachelijk is het.

PS: topsport is per definitie oneerlijk. Dat moet je niet 'eerlijker' willen maken door mensen die toevallig een enorm goede aanleg hebben uit te sluiten. Dan kunnen we wel beginnen met participatieprijzen uit te reiken ipv winnaars prijzen te geven.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
#3366
Ah, duidelijk. Dus jij vindt ook dat renners zoals Pogacar moeten worden uitgesloten, immers ook een...

Ja joh houd je maar weer van de domme. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Daarom ook de opmerking: sport is al oneerlijk genoeg. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3367
Ja joh houd je maar weer van de domme. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Daarom ook de opmerking: s...

En weet je wat de grootste grap is: Imane is een middelmatige bokser. Ze heeft meer partijen verloren dan gewonnen. Dus dat ze een 'freak of nature' is volgens jou, maakt haar geeneens een goede bokser.

In tegenstelling tot Pogacar, dat hij een 'freak of nature' is maakt hem de beste wielrenner op het moment, misschien wel ooit. En waar ben jij boos over, als iemand die tegen freaks of nature in de sport is? De middelmatige bokser. Je laat je kennen klootje.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Vind je het heel erg dat ik liever op iemand als Esther Schouten afga dan wat jij er van vindt? 

In rally kreeg je op een gegeven moment Groep B. Een paar pipos zijn trouwens bezig met een alternatieve OS. Waar iedereen zo opgepompt en geprepareerd aan mee mag doen. Lijkt me een prima Groep B voor allerlei mensen om elkaar tot moes te slaan en voorbij te rennen. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3369
Vind je het heel erg dat ik liever op iemand als Esther Schouten afga dan wat jij er van vindt? ...

Jammer dat je niet meer inhoudelijk reageert op wat ik zeg, maar natuurlijk ook wel typisch. Hoezo mag Pogacar wel mee doen en Imane niet? Of vind je dat ze beide niet meer mee mogen doen?
Ik ga dan weer liever op Amy Broadhurst af trouwens.

PS: Imane heeft simpelweg aan alle voorwaarden voldaan voor deelname; haar testosteronniveau is niet te hoog, en ze is geeneens een goede bokser. Wel eens bij stil gestaan dat het ook kan dat de Italiaanse gewoon een belabberde bokser is die niet tegen haar verlies kan? Ook gewoon een mogelijkheid natuurlijk, past wel in de scapegoatcultuur van tegenwoordig.

Laatst gewijzigd
Jeroen1981
Klootje Kriekeljon
#3363
Omdat het belang van 1 iemand niet zwaarder weegt dan het belang van een wereld met boksers die in d...

Dat is een heel dun lijntje. Pogacar is in principe ook een freak of nature. Iedereen ziet dat het geen eerlijke strijd is tegenover de rest van het peleton. En nu?

Klootje Kriekeljon

Jammer dat je niet meer inhoudelijk reageert op wat ik zeg, maar natuurlijk ook wel typisch.

Dus ik moet nu ingaan op iets dat ik niet bedoelde waarvan jij heus wel weet wat er bedoelt wordt? Jullie ontwijken nota bene alles in dit topic wat je niet uitkomt. 

Misbruik mijn noemer maar.

 

 

 

 

 

 

 

 

Laatst gewijzigd
kleomantre
Klootje Kriekeljon
#3358
Maar goed, stel wederom vast dat de linkse boys al weken ridiculiteit en gebrek aan inhoud bekritise...

Een goed verhaal zullen we geen van allen hier hebben omdat we als non-inwoner van zo'n groot land de barometer niet kunnen peilen. Daarnaast heb je, afgaande op allerlei docu's die ik afgelopen decennia over de VS heb gezien, nogal een divers pallet aan inwoners. Een heleboel hadden we het bestaan waarschijnlijk niet eens van geweten als gasten zoals een Theroux een dergelijke 'subcultuur' niet hadden bezocht.

Vanuit m'n beperktere VS-ervaring, Nederlandse blik beschouwd en daarin meegenomen dat wat je soms in series/docu's van het Amerikaanse binnenland ziet (denk bv aan Abandoned met die skater Rick McCrank) dan is mijn eerste gevoel dat de VS gewoon een enorm welvaartsverdelingsprobleem heeft met een politiek systeem dat maar zeer beperkt iets kan/zal betekenen voor de mensen die daar onder lijden. De kapitalistische trein dendert voort en laat mensen bij verandering van tijden zo her en der ontredderd achter, misschien wel enigszins vergelijkbaar met hoe dat in Sovjet-staten in de jaren 90 is gebeurd.

Wat me alleen bevreemdt is dat, tenminste afgaande op wat ik zie in media, mensen nog gemotiveerd zijn om te stemmen en het idee hebben dat zo'n figuur iets voor ze doet. Je zou denken dat, kijkende hoe oud American Beauty ook alweer is, die afgebrokkelde en vooral lege American Dream toch ondertussen aardig ingedaald zou moeten zijn. Benieuwd waarom dat dit nog leeft, waarom de kapotte American Dream niet het medialandschap beheerst en waarom Amerikanen niet open staan voor het idee van een verzorgingsstaat ondanks dat ondertussen wel gebleken is dat naar hele volksstammen in eigen land totaal niet omgekeken wordt en ze dus zo'n groot welvaartsverdelingsissue hebben (waardoor er niet eens geld is om hun verouderde infrastructuur te onderhouden) 

Ik kan dat zelf in ieder geval niet duiden en zal daartoe ook geen poging wagen daar ik waarschijnlijk wegzak in een moeras van aannames en eigen projecties op mensen die ik niet ken noch begrijp. Hoe zeer we hier ook nieuws uit de VS volgen en overfocus op dat land hebben, ik begrijp er geen snars van. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#3372
[quote]Jammer dat je niet meer inhoudelijk reageert op wat ik zeg, maar natuurlijk ook wel typisch.[...

Leg mij maar uit waarom pogacar dan wel mee mag doen, en imane niet. Ik snap het niet vanuit jouw redenering. 

Klootje Kriekeljon
kleomantre
#3373
Een goed verhaal zullen we geen van allen hier hebben omdat we als non-inwoner van zo'n groot land d...

Hier moet ik je gelijk in geven. Fair enough.

1 2 ... 135 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.