Allereerst was dit de linkse NOS waar ik nu een tweede bericht over die kwestie las, en verder nog nergens iets. Je kwam ook al eens met het verhaal dat ik Wierd Duk op sociale media zou volgen. Dat is net zulke onzin als zou Romans de hele dag op Twitter zitten. Maar verder een goede inhoudelijke reactie.
'hou Hamas Gaza bestuur'
Dit is een lokale groet of zo?
Meer inhoudelijk: jij dicht Hamas veel meer structuur en organisatie toe dan ik. Mag, legitiem twistpunt. Jij ziet het als een officieel kabinet dat aftreden, ik als iets volkomen stuurloos en ongrijpbaars. Dat ik gelijk heb en jij niet doet verder niets af aan het recht ervan te vinden wat je wil.
Het betreft bovendien Armenië toch.
ik weet niet maar dat is een prima veilig land als je die ene regio die recent weer van ze is afgepakt links laat liggen. Dat was het 13 jaar geleden ook al. (veilig)
In de Afsluitingsregeling staat dat kinderen die al jaren in Nederland wonen onder strikte voorwaarden een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Maar als ouders er zelf voor zorgen dat het kind lang in Nederland verblijft, kan er op basis van de regeling geen verblijfsvergunning worden afgegeven. Volgens de Raad van State is dat bij Mikael het geval.
In 2021 oordeelde de rechtbank dat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) de aanvraag van de 11-jarige jongen niet had mogen afwijzen. Daar is de Raad van State het dus niet mee eens.
Ook mogen kinderen niet langer dan drie maanden uit het oog zijn geweest van de IND. In 2015 verlieten Mikael en zijn moeder de opvanglocatie van het COA, zonder te laten weten waar ze heen gingen.
"Door hun eigen toedoen is een situatie ontstaan waar de Afsluitingsregeling niet bedoeld voor is", zegt de hoogste bestuursrechter nu. "De minister hoeft daardoor niet de verantwoordelijkheid voor de lange duur van het verblijf van Mikael en zijn moeder in Nederland te nemen."
Vanuit je luie stoel beslissen (ik bedoel Romans) dat de Nederlandse overheid de boel niet op orde heeft. En als het allemaal binnen een maand opnieuw bekeken zou zijn, dan had hij het waarschijnlijk over Russische zorgvuldigheid gehad. Altijd kletsen in je eigen straatje. Nederland is slechts een economisch vehikel voor hem, niks meer en niks minder. Want verder deugt hier niets.
Nou ja, als je even rondkijkt op Twitter is het simpelweg een hetze waarin veel onzin wordt verspreid, ongeacht wat de oorzaak is. Sowieso bizar dat al die TERFs zich zo druk maken over Imane maar letterlijk niks zeggen over die Nederlandse knakker die een 12-jarig meisje dronken voerde en verkrachtte. Vreemde kronkel vind ik dat.
En of het IOC zelf de oorzaak is vind ik moeilijk. Ze hanteren hun eigen regels en daar wijken ze niet vanaf, bij het IOC zijn ze in ieder geval consistent. En als je je eigen regels door druk van buitenaf gaat aanpassen ben je natuurlijk ook niet integer bezig. Ik ga er ook niet vanuit dat die regels daar door een pannenkoek zijn opgesteld. Bij de IBA zijn er omkopingen en invloeden vanuit Rusland, vandaar dat het IOC daar niks meer op uit doet, die zijn bewezen onbetrouwbaar.
Die is helemaal aan het doorwappie-en trouwens. Alles is een complot om de westerse cultuur kapot te maken bij hem nu. Het zou hilarisch zijn als niet zo veel mensen het geloven.
Ah twitter. X. Tja.
Hoorde bij Zonneveld idd. dat de IBA pro-Russisch is. Al eerder geweigerd heeft Russische boksers niet te laten starten. Vul de mogelijke motivaties maar in dan.
En TERF net ff opgezocht. Wat een gefabriceerde definitie is dat zeg. Dat moet toch raker kunnen.
Nou ja, er schijnen dus ook flinke omkoopschandelen enzo bij de IBA te zijn, dus ik zou zo'n bond gewoon niet vertrouwen, je hebt geen idee welke achterliggende motivaties er wel of niet meespelen bij het uitsluiten ben sporters.
Ik gebruik terf ook vooral bij gebrek aan een beter woord, dus als je een beter woordt hebt graag haha.
Duk noemde Tommy Robinson de Martelaar van de arbeidersklasse. Een veroordeelde neonazi zo noemen is echt het hoogtepunt in het reclame maken voor extreem rechts. Voeg daarbij jarenlang Poetin ophemelen en je beseft dat de zelfbenoemde senior journalist een rare kronkel heeft.
Ja, ik vind het ook een lastig verhaal hoor. Zeker niet zo zwart-wit als aanvankelijk werd geroepen. Ben het met je eens dat vechtsporten het nog lastiger maakt (er zijn niet voor niets gewichtsklasses ook). Ik ben blij dat het IOC in ieder geval standvastig is en niet zwicht voor al die boosmensen, dat kan ik waarderen.
Haar volgende tegenstandster, Harmoni, had op haar instagram ook alweer wat dubieuze dingen gepost trouwens (en weer verwijderd), haar vriend ook. Dit gaat ongetwijfeld nog een staartje krijgen ben ik bang..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.