Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 137 ... 252 253
Il Leopardo della Primavera

Ik vind transgenders in topsport ook een lastige discussie en daar wil ik m’n vingers ook niet aan branden, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van.

 

In dit geval gaat het om een biologische vrouw met verhoogd testosteron, dat is natuurlijk wel anders. Overigens ook een lastige discussie, maar testosteron is iets wat van nature variabel is, net zoals armlengte, vo2max of je type spiervezeldominantie. Ik blijf het raar vinden dat er daar een grens aan wordt gesteld. Ik snap waar het vandaan komt, maar waarom dan niet ook bij vo2max doen? Die ligt immers bij mannen ook gemiddeld hoger dan bij vrouwen; dus vrouwen met mannelijke waardes kan je om die reden ook uitsluiten als je zou willen.

 

daarnaast vind ik het heel kwalijk dat deze hele zaak zo verkeerd wordt geframed vanuit bepaalde stromingen. Doen alsof ze een transgender is terwijl dat niet zo is, onjuistheden de wereld in spuwen en een hetze creëren is echt niet oké.

Romāns Vainšteins

Zeker: Ik vind het ronduit belachelijk om kinderen uit te zetten die hier al 14 (hele leven) jaar wonen en vind dat wanneer je als overheid dit zo lang aan laat slepen daarvoor verantwoordelijkheid nemen moet. Je flikkert er gewoon jonge Nederlanders mee weg zo simpel is het.

Overigens zou het jou als Christen enorm moeten raken dit, Esims.

Romāns Vainšteins

Het IOC had volgens mij best deze 2 dames bij voorbaat kunnen weren op basis van twijfel. Ze halen zich nu een shitshow op de hals die voor alle partijen ongunstig is. Met het weren vooraf had je minder gezeik gehad.

esims2.0
Romāns Vainšteins
#3402
Zeker: Ik vind het ronduit belachelijk om kinderen uit te zetten die hier al 14 (hele leven) jaar wo...

O nu ook nog eens de Nederlandse overheid de schuld geven van dit hele verhaal? Je bent echt heel erg en staat er minstens zo gekleurd in als Raul in de Midden-Oosten discussie.

Romāns Vainšteins

Jazeker, hoe kun je zoiets precies 14 jaar laten aanslepen? Dat weet je toch dat in de tussentijd hier opgroeiende kinderen wortelen en je feitelijk landgenoten het land uittrapt. Heldere kwestie van je systeem niet op orde hebben. Een schande dit.

esims2.0

"Dat weet je toch dat in de tussentijd hier opgroeiende kinderen wortelen"Allemachtig wie zit je nu voor de gek te houden? Ik vond al dat asielzoekers ons gijzelen en dit is de laatste variant ervan. Je bent echt totaal niet meer serieus te nemen in de migratiediscussie. Ik heb het al eens over asielmakelaar gehad en dat was nog enigszins beeldspraak. Maar ik kan er niet ver naast zitten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Esims bedoelt eigenlijk dat ik er Eurosongfestival technisch gezien gekleurd in zou staan, mbt de Israël terreur. Zijn zijn eigen woorden. Net als RV weet hij niet altijd zo goed wat hij in het verleden gezegd heeft.

De lieve meid werd gepest en buitengesloten door Joost en z'n clan. Maar Europa sloot haar in haar hart en de mensen thuis stemden massaal op haar. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Omdat RV er zo naar smacht 

Raul Alcala

14 jaar geleden is de eerste afwijzing geweest voor Arme menier. De verantwoordelijkheid ligt in z'n geheel aan die kant als je nog 14 jaar loopt te dreinen

esims2.0

"De lieve meid werd gepest en buitengesloten door Joost en z'n clan. Maar Europa sloot haar in haar hart en de mensen thuis stemden massaal op haar."

Dat verhaal raakt kant noch wal. Je was ook al in ontkenning bij het massale boegeroep in de zaal, dat door de regie is gedempt.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Maar Europa sloot haar in haar hart'

Ongeacht in welke Europese supermarkt ze loopt geen kip die haar herkent joh. Net zomin als dat iemand 3 opvolgende tonen van haar BiBischlurp-track neuriën kan.

Raul Alcala

Tijdloos. Zola was niet alleen een fantastische voetballer.

"I have been following, with mounting surprise and disgust, the campaign that some people are trying to foment against the Jews in France. It has been going on for some years now, and to all appearances it is an abomination. By this I mean a thing devoid of all sense, of all truth and justice; a thing of such blind stupidity as to take us back centuries, only to culminate in the worst of atrocities, a religious persecution. To begin with, what is the charge against the Jews? What are they reproached with? Some people, including even friends of mine, say they can’t stand them, they can’t bear to touch their hands, without a shudder of repulsion. It is a physical aversion, an aversion of one race for another, of white for yellow or red for black. I am not going to bother to look for the source of this repugnance in some long-felt outrage of the Christian toward the Jews who crucified his God, in a feeling of contempt and anger which goes back some centuries. The physical horror they feel is a good reason, the only real reason, since there is no answer to people who tell you: “I despise them because I despise them; because the mere sight of their noses drives me up the wall; the very thought of our differences and contrasts makes my flesh creep.” This so-called reason of racial hostility is not good enough. We might as well go back to the jungle and rekindle the barbaric wars between the species, and feed on each other for the simple reason that we don’t make the same sounds or have different hair-lines. The whole thrust of civilization is precisely that of suppressing the urge to attack one’s fellow, when he is not exactly alike. Throughout the centuries the history of peoples teaches the lesson of mutual tolerance, to the end of realizing the dream of leading them to a universal fraternity, of submerging all our differences in a common respect, of sparing our people the fate of sharing a common anguish. Now, in our own day, the hatred and injury we inflict on each other, for the simple reason that our skulls are not shaped alike, is proving to be the most grotesque of follies. I come now to the serious charge, which is of a social nature. I will sum up the case against and outline the main points. The Jews are accused of being a people apart, of living the life of a religious caste on the fringes of society; they overstep national boundaries and constitute a sort of international sect, without any real homeland, and intent on one day ruling the world."

Enfin, 12 televote punten uit Nederland voor skattie Eden Golan.

"De steun die we kregen van de publieke stemming was zo belangrijk, zoveel 12 punten. Het gaf hoop aan onze mensen"

Held

Romāns Vainšteins

Wie van die 2 is het nou?

Raul Alcala

Ja, het was me wel een tyfuszooi in rape capital Malmö. De strijd tussen de Palliewappies en de Vrienden van Israël. Het antisemitisme van de Sturmabteilung van het mohammedanisme en hun bondgenootjes. De studentjes, de milieugekkies, de genderverdwaasden en het Vlaamse mediakartel (check Klootje) vs de rede.

Een non binaire Zwitser met of zonder klokkenspel won het feestje in Malmö. Het lijkt de Olympische Spelen wel.

SprintMaster
esims2.0
#3406
"Dat weet je toch dat in de tussentijd hier opgroeiende kinderen wortelen"Allemachtig wie zit je nu...

Ja, jij vist liever in het troebele extreem/ultra-rechtse water met al hun frames. Hierbij nogmaals bevestigd. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Goede vergelijking! Bravo.

De OS is inderdaad het sportequivalent dat Eurovision voor muziek is. Overigens denk ik niet dat veel mensen het zoals jij met je bericht aangeeft hebben beleefd. Of ze moeten ook buitenverf voor binnen gebruikt hebben zonder goed te ventileren.

Raul Alcala

Je kan beter lijm snuiven

esims2.0
SprintMaster
#3415
Ja, jij vist liever in het troebele extreem/ultra-rechtse water met al hun frames. Hierbij nogmaals...

Allereerst was dit de linkse NOS waar ik nu een tweede bericht over die kwestie las, en verder nog nergens iets. Je kwam ook al eens met het verhaal dat ik Wierd Duk op sociale media zou volgen. Dat is net zulke onzin als zou Romans de hele dag op Twitter zitten. Maar verder een goede inhoudelijke reactie.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wierd Duk, dat is toch die conservatieve imbeciel die helemaal gek werd van de 'bloemetjes en bijtjes'-week op basisscholen. Over enge figuren gesproken.

Raul Alcala

Wierd Duk moet wel een fantastische kerel zijn, als Fidan je meisje is

Laatst gewijzigd
AWestie

Was, toch?

Raul Alcala

Ze knipperlichten sindsdien, is wat ik er van begrepen hen AWestie

Romāns Vainšteins

Hou je dat wel een beetje goed bij allemaal? 

Raul Alcala

Minstens net zo goed als jij hebt bijgehouden hou Hamas Gaza bestuur

Romāns Vainšteins

'hou Hamas Gaza bestuur'

Dit is een lokale groet of zo?

Meer inhoudelijk: jij dicht Hamas veel meer structuur en organisatie toe dan ik. Mag, legitiem twistpunt. Jij ziet het als een officieel kabinet dat aftreden, ik als iets volkomen stuurloos en ongrijpbaars. Dat ik gelijk heb en jij niet doet verder niets af aan het recht ervan te vinden wat je wil.

1 2 ... 137 ... 252 253

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.