- er zijn ook effectief wel een aantal conflicten in de wereld waarvan de vluchtelingen vroeg of laat in onze contreien belanden. Dat zijn legitieme vluchtelingen. Helaas komen er ook mensen asiel aanvragen vanuit economische motieven. Links praat graag over het helpen van de vluchtelingen en steekt de gelukzoekers o veel mogelijk onder de mat. Rechts praat graag over al die gelukzoekers die hier geen asielrecht moeten hebben en steekt graag de legitieme vluchtelingen onder mat. Noem het voor mij part de "Immigratieparadox".
- Er zijn legio voorbeelden van individuen met buitenlandse roots die zich behoorlijk geïntegreerd hebben of gemakkelijk in hun eigen legale welvaart kunnen voorzien. Er zijn helaas ook een aantal individuen die profiteren van de sociale voorzieningen of de criminaliteit. Links praat graag over de geslaagde integratie en steekt de profiteurs onder de mat. Rechts praat graag over de profiteurs en steekt de geslaagde integratie onder de mat. Noem het voor mij part de integratieparadox.
Uit de immigratieparadox en de integratieparadox kunnen we afleiden dat zowel links als rechts de zaken serieus op flessen trekt als het in hun eigen verhaal past. Is m.a.w. een vermoeiend debat met een hoop gelul.🙄
"er zijn ook effectief wel een aantal conflicten in de wereld waarvan de vluchtelingen vroeg of laat in onze contreien belanden. Dat zijn legitieme vluchtelingen."
Is dat zo? Vraag ik omdat ik de regels niet ken. Naar Europa gaan vanuit een heel ander deel van de wereld en tig veilige landen doorkruisen komt op mij over als de hoofdprijs willen pakken, en niet als vluchten.
Hein de Haas, mythe 2: Illegale migratie loopt uit de hand.
Al heel lang geleden in dit topic gepost.
Achtergrond verhaal, zie Wat politici en media ons over migratie vertellen klopt voor geen meter, bewijst deze socioloog - De Correspondent
@Raul: misschien handig als je de juiste link bij het bericht noemt. In deze wordt de 45% genoemd.
Hoogleraar pleit voor hervorming vluchtelingenbeleid (wnl.tv)
Ik zit nog wel met de onderbouwing daarvan. Over welk jaar/jaren geld dit?
Ik heb het inderdaad niet doorgelezen in een minuutje. Ik had het onderzoek vanochtend toevallig ook al zelf gevonden. Er staat niet in dat de helft gelukszoekers zijn.
Als jij denkt dat het er wel in staat, laat maar zien.
Voor die loser van een Leopardo. Arrogant grote bek. Nul verstandk
51 procent dus, SM. Lijkt me de juiste link
Erkenning van vluchtelingen
In 2022 namen de EU-landen 632.400 besluiten over eerste asielbeslissingen. 49% van deze besluiten was positief:
143.000 personen kregen de vluchtelingenstatus
101.700 personen kregen de subsidiaire beschermingsstatus
65.900 personen kregen een humanitaire status
Nog eens 217.500 definitieve beslissingen werden genomen na een beroepsprocedure, waaronder:
27.000 beslissingen tot toekenning van de vluchtelingenstatus
17.500 beslissingen tot toekenning van de subsidiaire beschermingsstatus
28.600 beslissingen tot toekenning van een humanitaire status
In totaal hebben de EU-landen in 2022 aan ongeveer 383.700 personen bescherming verleend.
Het eerste halfjaar van 2023 steeg het erkenningspercentage: van de 342.400 asielbeslissingen in eerste aanleg was 53% positief, waaronder:
69.500 beslissingen tot toekenning van de vluchtelingenstatus
63.300 beslissingen tot toekenning van de subsidiaire beschermingsstatus
48.900 beslissingen tot toekenning van een humanitaire status
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.