He je valt uit je rol.
Dat Breivik er (eerder) bijgehaald wordt, is ook een wanhopige 'two wrongs make a right'. "De drogreden die optreedt wanneer men aanneemt dat, wanneer een slechte daad wordt gepleegd, een andere slechte daad deze weer opheft." Ik gebruikte een paar keer jij-bak, maar dit is de net iets betere term.
Ik las iets over de Arabische Lente. Kan me redelijk herinneren dat het een domino effect kreeg, en als een olievlek over het Midden Oosten rolde. Maar ook de chaos, geweld van allerlei kanten waardoor het als een gure herfst eindigde. Oorlog in Syrië toch?
Wat dat nou te doen heeft met al die aanslagen van alleenstaande wolven of kleine roedels, wel of niet geboren en getogen in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland, Belgie, Nederland, Scandinavië...terreur zaaiend om zoveel mogelijk doden, gewonden en angst te zaaien, met of zonder haatbaarden, messen, pistolen, kalasnikovs, bomgordels en Gucci tasjes...
En die verkrachting op het Tahir plein in Egypte natuurlijk met Lara Logan. Moet ik weer denken aan hetzelfde gedrag jaren terug in Duitsland met Kerst meen ik. Maar dan op stations, jongemannen uit Ali akbar contreien.
Oost Europa heeft niet zoveel last van aanslagen van islamitische snit toch?
Moraal van het verhaal is natuurlijk dat we de wolf niet moeten importeren. Daar zijn we als klein kikkerlandje helemaal niet op ingericht.
Sprintmaster, doordat wat? Mis ik een inkoppertje ofzo? Geef me dan op z'n minst een hint.
Joden? Hamas? Ingegroeide baardharen? Slechte WiFi? Superioriteit icm religieus fanatisme in een machokoeltuur? Een lekke band? Wind tegen? Vrouwen op topposities? Queers for Palestine? White privilege? Grensoverschrijdend gedrag?
Bulgaarse yoghurt vond hij te min. Hij mocht niet in Europa blijven. Wat doe je doen, dan word je natuurlijk een beetje boos, nijdig. Pissig ook. En iedereen uit dat op zijn of haar eigen manier. Dat mag. Wie ben ik nou vanuit mijn bevoorrechte positie om daar 'iets van te vinden?' Met m'n korte lontje ook. Nee hoor.
Hoe zeg je dat ook alweer, ik veroordeel het wel hoor, maar begrijpen doe ik het ook zeker
'Hoewel de uitzetting al gepland was, is deze niet doorgegaan. Volgens informatie van WELT kon Issa Al H. niet worden gevonden, dook onder en kwam pas enkele maanden later weer boven water. De deportatie was daarom voorlopig ongeldig; de Syriër werd “herverdeeld” naar Solingen, zoals de autoriteiten zeggen'
We willen vooral minder ezi's wokkies. Hopen dat het zondag goed gaat:
https://www.tagesschau.de/inland/demos-sachsen-thueringen-100.html
Asielcrisis is het natuurlijk niet en gaat het nooit worden, NL heeft hopeloos gefaald qua opvang en wil dat nu 'oplossen' met janken en liegen. Binnen no time kan er gewoon degelijke opvang opgeworpen worden, zolang de noodzaak maar erkend wordt.
Dit staat overigens los van dat er wel degelijk een hele rits problemen op het gebied van integratievraagstukken. NL heeft een stevige reputatie op het gebied van te weinig aandacht/investering en te veel laissez faire daarmee. Nu met dit schreeuwkabinet die alleen maar harder ruzie gaan zoeken, de boel willen laten verslonzen en fantoomoplossingen aandragen gaat dat niet beter worden.(Asiel)immigratie is een vraagstuk dat vele, vele malen dieper gaat en belangrijker is dan welk kabinet dan ook beseft. Als relatief cultuurloos, sterk individualistisch, kapitalistisch land krijgen 'we' het niet voor elkaar de boel wat meer te harmoniseren, zowel rechts (sowieso) als links (niet aan de knoppen en vaak ook te zachtheelmeesterig) niet.
En je zogeheten 'wokkies' zijn in het overkoepelende vraaagstuk niet interessant, moet ik toch zeggen. Mensen die briesend met linkjes vol randzaken en vanuit individuele casussen hun visie bouwen zijn en blijven er. De kunst is hen met een rietkluitje wat te knabbelen geeft terwijl je aan de achterdeur het thema daadwerkelijk uitpluist.
Dat zal dan een volgend kabinet met voldoende hersens moeten doen.
In zoverre zijn ze interessant, omdat het voor vertraging heeft gezorgd in goed of beter beleid, aangezien ze ervoor gezorgd hebben dat ultra rechts aan de macht is, hoe kort dat dan ook duurt. En hoe graag ik ook zou willen dat het vee uit de kampen gaat en de wokkies erin, dat is niet realistisch. Hooguit als experiment op kleine schaal.
Het overkoepelende vraagstuk die je aankaart, is niet die van wel of geen asielcrisis, en gaat niet over beleid van opvang, nee overkoepelend is hoe we met z'n allen zodanig sociaal gaan worden, het 'wir schaffen das', zonder dat de ezi's van deze wereld weer gaan lopen gillen.
Hou toch eens op met je domme communistische gezwam dat de overheid gefaald heeft met de opvang. Ik vind het werkelijk schandalig brutaal dat nieuwkomers in een gastland wel eens even de norm zullen bepalen. Wat Raul ook al zei, de Bulgaarse yoghurt was niet goed genoeg.
Er zit bij jou echt een hele gekke anti-kapitalistische kronkel in het immigratiedenken, waardoor het het een soort dogma is geworden dat we migranten moeten opvangen. Oorspronkelijke bewoners die niet mee willen in jouw visie noem je xenofoob, boeren moeten wijken en met jouw eenvoudige 5-puntenplan lossen we problemen met integratie wel op.
Grefo-rechts is ook weer wakker geworden. Heb je nog nagedacht over mijn hint naar het land waar ISIS is ontstaan? Romans heeft je ook nog een goede hint gegeven: "Tuurlijk is er een verband tussen terrorisme en de islam, maar dat houdt niet in dat islamieten per definitie terrorristen zijn en/of organisaties als IS steunen. Het houdt ook niet in dat je maar lukraak de confrontatie met Arabieren moet gaan zoeken omdat 1 van hen een terrorist was. "
Ik ben dan wel niet zo bijbelvast maar stond er in het OT niet een regel "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."?
Zie je de klepel al hangen?
Dacht je nu werkelijk dat ik jou nog serieus neem met je Arabische lente, om begrip te krijgen voor de dader in Solingen? Je kletst werkelijk in iedere bericht uit je nek (ondersteunt je betoog met beweringen die kant noch wal raken), en googelt hier en daar wat bij elkaar wat in je straatje je past. Anderen moeten vaak moeite doen om de relevantie ervan te zien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.