Inmiddels zijn de vredesonderhandelingen op de klippen gelopen. Dankzij onze gekeppelde vriend Netanyahu.
Blijkbaar is de druk van de westerse wereld niet groot genoeg, en voelt hij zich nog altijd voldoende gesteund om dit soort fratsen uit te halen. En als hij de steun voelt verdwijnen, dan prikt hij gewoon een keer in Iran of Libanon. Met de wetenschap dat de westerse wereld dan toch wel partij zal blijven kiezen voor Israel, en nooit Hezbollah of Iran zal steunen.
Ik denk uiteindelijk dat er slechts 1 mogelijkheid is om Netanyahu op zijn knieen te krijgen (of eigenlijk 2). De eerste is een volledige boycot van dat land zolang het deze oorlog blijft voeren. Dus geen wapens, geen andere in-of export, geen sportwedstrijden, geen songfestival, geen internationale studieprogramma's. Niks, noppes, nada: totdat die handtekening onder het vredesakkoord staat.
En de andere is een knieschot. Dat mag van mij ook wel een half metertje hoger worden gericht overigens.
Ach Raul,
Als mensen zoals jijzelf staan te juichen als er een Hezbollah- of Hamasleider wordt platgebombardeerd (inclusief een hoop onschuldige omstanders), dan valt het qua freak of psychopaat zijn wel mee als je zou juichen wanneer een andere terroristenleider met een gericht schot zou worden uitgeschakeld. Want als ik een psychopaat ben, wat ben jij dan wel niet?
"Tis nagenoeg alleen maar islamitische terreur wat de klok slaat sinds 9-11"
"Je wekt niet de indruk dat je je ook maar enigszins in anderen kunt verplaatsen." Dat was een reactie van SprintMaster op mij, maar had net zo goed een reactie op Raul kunnen zijn. Dat we ons maar beter eens zouden kunnen verdiepen in de psychologie achter dit soort aanslagen.
Ik zat gisteren ook nog eens het artikel over cognitieve dissonantie artikel op Wikipedia te lezen, en de beschreven case over de planeet Clarion zou je heel makkelijk kunnen herschrijven voor de linkse groep hier, met betrekking tot de Solingen discussie.
He je valt uit je rol.
Dat Breivik er (eerder) bijgehaald wordt, is ook een wanhopige 'two wrongs make a right'. "De drogreden die optreedt wanneer men aanneemt dat, wanneer een slechte daad wordt gepleegd, een andere slechte daad deze weer opheft." Ik gebruikte een paar keer jij-bak, maar dit is de net iets betere term.

Ik las iets over de Arabische Lente. Kan me redelijk herinneren dat het een domino effect kreeg, en als een olievlek over het Midden Oosten rolde. Maar ook de chaos, geweld van allerlei kanten waardoor het als een gure herfst eindigde. Oorlog in Syrië toch?
Wat dat nou te doen heeft met al die aanslagen van alleenstaande wolven of kleine roedels, wel of niet geboren en getogen in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland, Belgie, Nederland, Scandinavië...terreur zaaiend om zoveel mogelijk doden, gewonden en angst te zaaien, met of zonder haatbaarden, messen, pistolen, kalasnikovs, bomgordels en Gucci tasjes...
En die verkrachting op het Tahir plein in Egypte natuurlijk met Lara Logan. Moet ik weer denken aan hetzelfde gedrag jaren terug in Duitsland met Kerst meen ik. Maar dan op stations, jongemannen uit Ali akbar contreien.
Oost Europa heeft niet zoveel last van aanslagen van islamitische snit toch?
Moraal van het verhaal is natuurlijk dat we de wolf niet moeten importeren. Daar zijn we als klein kikkerlandje helemaal niet op ingericht.
Sprintmaster, doordat wat? Mis ik een inkoppertje ofzo? Geef me dan op z'n minst een hint.
Joden? Hamas? Ingegroeide baardharen? Slechte WiFi? Superioriteit icm religieus fanatisme in een machokoeltuur? Een lekke band? Wind tegen? Vrouwen op topposities? Queers for Palestine? White privilege? Grensoverschrijdend gedrag?
Bulgaarse yoghurt vond hij te min. Hij mocht niet in Europa blijven. Wat doe je doen, dan word je natuurlijk een beetje boos, nijdig. Pissig ook. En iedereen uit dat op zijn of haar eigen manier. Dat mag. Wie ben ik nou vanuit mijn bevoorrechte positie om daar 'iets van te vinden?' Met m'n korte lontje ook. Nee hoor.
Hoe zeg je dat ook alweer, ik veroordeel het wel hoor, maar begrijpen doe ik het ook zeker
'Hoewel de uitzetting al gepland was, is deze niet doorgegaan. Volgens informatie van WELT kon Issa Al H. niet worden gevonden, dook onder en kwam pas enkele maanden later weer boven water. De deportatie was daarom voorlopig ongeldig; de Syriër werd “herverdeeld” naar Solingen, zoals de autoriteiten zeggen'
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.