Toch is het heel bijzonder dat bij dit soort nieuwsberichten het juist bijna nooit lijkt te gaan over de slachtoffers, maar enkel over het profiel van de dader.
Als je zo'n auto ongeluk hebt met een roekeloze chauffeur, dan is bijna bij iedereen de reflex: "sterkte aan de slachtoffers en hun nabestaanden", en is er werkelijk niemand die bezig is met de etniciteit van de chauffeur, en of het mogelijk een vluchteling is of aanhanger van de Islam.
Maar in dit soort gevallen lijkt er bij veel mensen bijna de "hoop" te zijn dat het iemand is uit een asielzoekerscentrum. Wie de slachtoffers zijn of hun familie, dat boeit niet; het gaat om die dader, en of we daarmee weer een stok hebben om mee te slaan, of weer een argument hebben in de asiel- of religiediscussie. Alsof 1 losgeslagen gek uberhaupt een argument zou moeten zijn om de asielstroom in te dammen of een bepaalde religie te verbieden.
Esims: "Wat heeft de Arabische lente te maken met deze aanslag? Reageer dan direct op mijn opmerking dat sommige linkse types hardnekkig blijven ontkennen dat er een verband is tussen de islam en terreur. "
De Arabische Lente heeft met een actueel thema te maken. De vraag over ISIS was om je na te laten denken over wat er aan vooraf ging. Maar blijkbaar wil het kwartje bij jou maar niet vallen. Jij blijft maar doen alsof gebeurtenissen 'out of the blue' plaats vinden. Als het om de Palestijnen en Joden gaat ben je er als de kippen bij om steeds te benadrukken dat er een hele geschiedenis aan de aanslagen van 7 oktober vooraf ging. Ook op reacties van anderen blijf je alleen maar komen met jij-bakken in plaats van eens te gaan nadenken. En als dan het christelijke geloof bekritiseerd wordt, sla je compleet op tilt. Wat is dat toch, dat het christelijke geloof niet bekritiseerd zou mogen worden? Is het christelijke geloof verheven boven alle andere?
Esims "Het is bizar hoe jij hier begrip probeert te krijgen voor deze aanslag." Ik geef alleen maar aan dat voorgaande gebeurtenissen wellicht een rol kunnen spelen. Maar het blijft toch bijzonder dat je lastige vragen blijft ontwijken. Je wekt niet de indruk dat je je ook maar enigszins in anderen kunt verplaatsen. Durf je niet te zeggen dat je het christelijke geloof verheven vind boven alle andere?
Spot on, de blinde vlek op links. Bagatelliseren, rare vergelijking over auto ongelukken etc. Al die Alla Akbar mongolen die terreur wereldwijd zaaien, als er 1 Jood had tussen gezeten, was Wouter loco gegaan. En de rest van de linkse boys hier voorstelbaar. Bevestigt weer waarom ik niet rechts ben maar een hekel heb aan links
Tis nagenoeg alleen maar islamitische terreur wat de klok slaat sinds 9-11
Inmiddels zijn de vredesonderhandelingen op de klippen gelopen. Dankzij onze gekeppelde vriend Netanyahu.
Blijkbaar is de druk van de westerse wereld niet groot genoeg, en voelt hij zich nog altijd voldoende gesteund om dit soort fratsen uit te halen. En als hij de steun voelt verdwijnen, dan prikt hij gewoon een keer in Iran of Libanon. Met de wetenschap dat de westerse wereld dan toch wel partij zal blijven kiezen voor Israel, en nooit Hezbollah of Iran zal steunen.
Ik denk uiteindelijk dat er slechts 1 mogelijkheid is om Netanyahu op zijn knieen te krijgen (of eigenlijk 2). De eerste is een volledige boycot van dat land zolang het deze oorlog blijft voeren. Dus geen wapens, geen andere in-of export, geen sportwedstrijden, geen songfestival, geen internationale studieprogramma's. Niks, noppes, nada: totdat die handtekening onder het vredesakkoord staat.
En de andere is een knieschot. Dat mag van mij ook wel een half metertje hoger worden gericht overigens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.