Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 181 ... 399 400
Wijsgeer

Toch is het heel bijzonder dat bij dit soort nieuwsberichten het juist bijna nooit lijkt te gaan over de slachtoffers, maar enkel over het profiel van de dader. 

Als je zo'n auto ongeluk hebt met een roekeloze chauffeur, dan is bijna bij iedereen de reflex: "sterkte aan de slachtoffers en hun nabestaanden", en is er werkelijk niemand die bezig is met de etniciteit van de chauffeur, en of het mogelijk een vluchteling is of aanhanger van de Islam.

Maar in dit soort gevallen lijkt er bij veel mensen bijna de "hoop" te zijn dat het iemand is uit een asielzoekerscentrum. Wie de slachtoffers zijn of hun familie, dat boeit niet; het gaat om die dader, en of we daarmee weer een stok hebben om mee te slaan, of weer een argument hebben in de asiel- of religiediscussie. Alsof 1 losgeslagen gek uberhaupt een argument zou moeten zijn om de asielstroom in te dammen of een bepaalde religie te verbieden.

Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Esims: jij haalt heel graag aan - al voordat het officieel is bevestigd - dat de dader in Solingen een immigrant is. Wat is het punt dat je daarmee wil maken?

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

SprintMaster

Esims: "Wat heeft de Arabische lente te maken met deze aanslag? Reageer dan direct op mijn opmerking dat sommige linkse types hardnekkig blijven ontkennen dat er een verband is tussen de islam en terreur. "

De Arabische Lente heeft met een actueel thema te maken. De vraag over ISIS was om je na te laten denken over wat er aan vooraf ging. Maar blijkbaar wil het kwartje bij jou maar niet vallen. Jij blijft maar doen alsof gebeurtenissen 'out of the blue' plaats vinden. Als het om de Palestijnen en Joden gaat ben je er als de kippen bij om steeds te benadrukken dat er een hele geschiedenis aan de aanslagen van 7 oktober vooraf ging. Ook op reacties van anderen blijf je alleen maar komen met jij-bakken in plaats van eens te gaan nadenken. En als dan het christelijke geloof bekritiseerd wordt, sla je compleet op tilt. Wat is dat toch, dat het christelijke geloof niet bekritiseerd zou mogen worden? Is het christelijke geloof verheven boven alle andere?

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Lont is altijd meerdere gegadigden voor hetzelfde doel.

SprintMaster

Esims "Het is bizar hoe jij hier begrip probeert te krijgen voor deze aanslag." Ik geef alleen maar aan dat voorgaande gebeurtenissen wellicht een rol kunnen spelen. Maar het blijft toch bijzonder dat je lastige vragen blijft ontwijken. Je wekt niet de indruk dat je je ook maar enigszins in anderen kunt verplaatsen. Durf je niet te zeggen dat je het christelijke geloof verheven vind boven alle andere?

 

 

Romāns Vainšteins

My baardaap, is better than yours, better than yours..

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Doe je nou expres alsof je dingen niet begrijpt of heb je echt een blind spot ter grootte van de zon?

redacted_251125_441
Il Leopardo della Primavera
Doe je nou expres alsof je dingen niet begrijpt of heb je echt een blind spot ter grootte van de zon...

Dit bericht is verwijderd

Sjonge Jonge

Ik las hier laatst dat een mening niet serieus genomen werd omdat diegene het woord 's avonds verkeerd spelde.

Ben benieuwd of hetzelfde van toepassing is wanneer je 'gewelddadige' verkeerd spelt. 

Il Leopardo della Primavera
Sjonge Jonge
Ik las hier laatst dat een mening niet serieus genomen werd omdat diegene het woord 's avonds verkee...

Het is wel ironisch dat dezelfde persoon die 'gewelddadige' verkeerd spelt mij 2 posts later belachelijk probeert te maken vanwege een spelfout. 

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441
Il Leopardo della Primavera
Het is wel ironisch dat dezelfde persoon die 'gewelddadige' verkeerd spelt mij 2 posts later belache...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Het zit je wel diep hè? Ik heb dit al een keer uitgelegd en dat jij het niet kan of wil begrijpen is niet mijn probleem. Succes met je vmbo-niveau Nederlands en je blinde vlek. 

kraamhol

Mem

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol

mem

Raul Alcala
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Spot on, de blinde vlek op links. Bagatelliseren, rare vergelijking over auto ongelukken etc. Al die Alla Akbar mongolen die terreur wereldwijd zaaien, als er 1 Jood had tussen gezeten, was Wouter loco gegaan. En de rest van de linkse boys hier voorstelbaar. Bevestigt weer waarom ik niet rechts ben maar een hekel heb aan links

Tis nagenoeg alleen maar islamitische terreur wat de klok slaat sinds 9-11

Raul Alcala
Wijsgeer
Intussen wordt er in Frankrijk een synagoge in de fik gestoken. Voor alle duidelijkheid: it wasn't m...

Freak 

Die bekladde flaffelzaak in Groningen had 0,0 met Israël of Joden van doen. Haal ĵe hoofd eens uit je reet, dan verdwijnt de putlucht wellicht 

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Inmiddels zijn de vredesonderhandelingen op de klippen gelopen. Dankzij onze gekeppelde vriend Netanyahu.

Blijkbaar is de druk van de westerse wereld niet groot genoeg, en voelt hij zich nog altijd voldoende gesteund om dit soort fratsen uit te halen. En als hij de steun voelt verdwijnen, dan prikt hij gewoon een keer in Iran of Libanon. Met de wetenschap dat de westerse wereld dan toch wel partij zal blijven kiezen voor Israel, en nooit Hezbollah of Iran zal steunen.

Ik denk uiteindelijk dat er slechts 1 mogelijkheid is om Netanyahu op zijn knieen te krijgen (of eigenlijk 2). De eerste is een volledige boycot van dat land zolang het deze oorlog blijft voeren. Dus geen wapens, geen andere in-of export, geen sportwedstrijden, geen songfestival, geen internationale studieprogramma's. Niks, noppes, nada: totdat die handtekening onder het vredesakkoord staat.

En de andere is een knieschot. Dat mag van mij ook wel een half metertje hoger worden gericht overigens.

 

1 2 ... 181 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.