Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de achtergronden van bepaalde ontwikkelingen. Op Wikipedia kun je veel zaken terugvinden. Lijkt me veel beter dan te doen alsof teletekst het internet van 2024 is.
- Wat is de Arabische Lente, wanneer vond die plaats en wat gebeurde daar allemaal?
- In welk land is ISIS ontstaan en welke doelstelling had die groep?
Wat heeft de Arabische lente te maken met deze aanslag? Reageer dan direct op mijn opmerking dat sommige linkse types hardnekkig blijven ontkennen dat er een verband is tussen de islam en terreur. Eerder ontweek je ook al de kritiek dat je voortdurend beweringen doet die totaal nergens op gebaseerd zijn.
En je op NOS Teletekst baseren is altijd nog betrouwbaarder dan iemand die in de migratiediscussie met een of ander artikel komt aanzetten met in de titel "klopt voor geen meter". Het is ook een soort jij-bak dat Teletekst ouderwets is, en de gebruikers daarom ook wel achterlijk zouden zijn. Iemand die s'avonds spelt is achterlijk. Alsof je van de basisschool rechtstreeks bent doorgestroomd naar dit forum.
Volgens mij is dat laatste een Finkers grap. Daar hadden de drie van Jiskefet in de serie De Heeren van de Bruyne Ster een wat leukere variant op, vind ik. Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar volgens mij werden ze aangevallen door een Frans schip, waarna een van de drie naar een raampje van het schip liep en ze met een middelvinger en "trottoir!" uitschold. De afleveringen staan wel op YouTube, maar ik zou niet weten welke het was.
Tuurlijk is er een verband tussen terrorisme en de islam, maar dat houdt niet in dat islamieten per definitie terrorristen zijn en/of organisaties als IS steunen. Het houdt ook niet in dat je maar lukraak de confrontatie met Arabieren moet gaan zoeken omdat 1 van hen een terrorist was.
Dat IS is sowieso een nauwelijks te begrijpen of grijbaar iets, die krijgen het op slinkse wijze voor elkaar om zelfmoordzombies de wereld over te sturen. En dan nog vissen ze er best wat uit want die 'verijdeld' - nieuwsberichten blijven nooit echt lang hangen.
Toch weer die reflex 'ja maar', alsof ik ook maar iets van die eerste alinea beweerd heb. Dat je niet de confrontatie met Arabieren moet zoeken is zelfs op een bizarre manier de zaak omdraaien. De afkeer van links van religie geldt op de een of andere manier niet voor de islam, wat ze ook doen.
Voor zover ik als links te omschrijven val geldt mijn afkeer voor religie als absoluut, met nog de kanttekening dat de islam in deze een flink pak problematischer is in de NL samenleving. Velen zetten zich, gedeeltelijk tot volkomen, buitenspel omwege het dwepen met Allah en dat is zeer, zeer zorgelijk. Ik heb de pest aan alle vormen van vrouwenonderdrukkende gedachtengoed waarbij kerels bij hun hufterige gedrag naar zo'n lillijke baardaap verwijzen. Weg met religie en Allah als eerste overboord.
Mijn oplossing zou zijn een massale 'baardapen bestaan niet'-campagne met extra focus op immigranten die een verblijfstatus krijgen. 'Je verliet je land en verliet ook Allah zo, hij vindt het niet erg vertelde hij me. Om te slagen in deze maatschappij is Allah hooguit zolderkamermateriaal.' Mooiste is dat in het verlengde alle andere baardapen ook van hun wolk afgeschopt kunnen worden. De biblebelt kan ook een ferme opschoonbeurt gebruiken, jezus leeft NIET en je ziet hem nooit meer te-rug.
Ik heb ook best moeite met het bundelel van overtuigingen waarbij, zeer helaas, milieu, gaza en homovrijheid bij elkaar getyft worden. Als linkse politiek 1 opdracht heeft is het die zaken scheiden en in discussies niet door elkaar husselen.
Uberhaupt alles wat religieus gemotiveerd is mag van mij linea recta de kliko in: dat gaat van gillende allahbaardmeneren tot aan Utoya en Christchurch taferelen. Antireligieus geweld is immers ook religieus gemotiveerd.
De grootste grap is overigens dat ISIS en figuren als Breivik eigenlijk hetzelfde zijn, alleen ze zien het zelf niet.
Nee. Je gaat ook geen maatschappij van 'Esi's' kunnen, willen of moeten 'zuiveren'. Esi's hebben het volste recht om op rang 1 het falikant falen van hun xenofobe droomkabinet te kunnen volgen en daar Timmermans en Klaver huilend de schuld van geven. Ook voor mensen die Duncan' gekrijs/kweel/piep (wat is het eigenlijk) of een tenenkrommend kutliedje van Netanyahuchickie langer dan 3 sec kunnen verdragen is er plaats in deze mooie wereld. Haha.
'De grootste grap is overigens dat ISIS en figuren als Breivik eigenlijk hetzelfde zijn'
Het is zoooooooo makkelijk om te beseffen dat wanneer 1001 geloven allemaal hun unieke baardaap hebben, de kans dat jouw lieve baardaap een fakerd is best behoorlijk enorm is.
Maar nee hoor, 'owww, mijn holy holy baardaaaaap, owww, mijn holy holy baaaaardaaaap'. Kleedjes er bij, Sithachtige, geile mannetjes die je vertellen wat je moet doen, gebouwen met naargeestig gezang, angst voor alles en nog wat'
lekker leven zo, en project 2025 met trekpop Trump willen er nog een nieuw kalifaatje bij.
Ook dit is weer een poging om de terreur van de islam te relativeren. Met Breivik heb je inderdaad een bizar monster uit rechtse hoek te pakken die je zeker kunt vergelijken met IS, maar hoeveel Breiviks lopen er nu helemaal rond?
In de USA miljoenen, wanneer je ze mandaat gunt.
IS is ook bij uitstek een organisatie die terroristen tot daden dwingt, trouwens. Die zetten lachend bij het thuisfront messen op de keel en/of zwaaien met een zak geld. Sowieso iets dat je vaak ziet in moslimterrorisme.
Ik probeer altijd naar de basis te gaan, met problemen. Waar komt het vandaan? Schelden op asielzoekers, op zwart, op links, het is een gevolg. Waar komt het vandaan? Ziekte? Genen? Niet in staat om in het leven dat te bereiken wat voorzien was, wat gedroomd is? Trauma's?
Maar wat mij betreft er wel zo hard mogelijk tegen strijden. Monddood maken? Nee, werkt niet. Belachelijk maken? Werkt al beter, maar kan ook averechts werken. Zuiveren? Hoe dan?
De wereld van de mensen is ziek, en is het altijd geweest. Een eeuwige strijd tussen de normalen en de niet-normalen. Wat is normaal? Een sociaal besef, mededogen (en wat dan met mededogen met de ezi's?), een beetje tijd per dag om de dingen wat beter te maken. Wat zijn dan die dingen? Tijd per dag om de wokkies van repliek te dienen? Is het nodig? Heeft het zin?
Zomaar wat vragen op een zondagochtend...
Nee wat daar gebeurt, zoals de aanslag op Trump, is misschien politiek gemotiveerd maar niet of nauwelijks ideologisch. Bovendien zijn dat figuren die in eigen land opereren. Je bent nu alleen maar bezig om Solingen te relativeren.
Ik heb helemaal geen behoefte om Solingen te relativeren en onderken gewoon de problemen van islam, IS en terrorisme. Wat jij daarentegen doet is doof, blind, vooringenomen en meer van dat zijn. Zou me weinig verbazen mocht jij ergens in zo'n jezus leeft-boerderij in de Alblasserwaard onen, onderhand. Mijn advies is: ga fietsen, de omgeving is prachtig.
"Een roekeloze chauffeur die gelooft dat zijn wagen heilig is, en hijzelf king-of-the-road, rijdt een gezin dood"
Moeten we nu ineens alle chauffeurs verbieden? Alle auto's het land uit? Want he, die auto is toch ook de heilige koe...
Net als ik niet geloof in het over 1 kam scheren van alle automobilisten, zo geloof ik ook niet in het over 1 kam scheren van asielzoekers, moslims of welke andere gelovigen dan ook. Het allergrootste deel heeft geen kwaad in de zin, en wil, net als wij allemaal, gewoon een goed en veilig leven, het liefst op de manier zoals hij/zij dat zelf wil leiden.
Er zal altijd leven zijn en leven blijven aan de uitersten. Dat zie je op de weg, maar dat zie je ook bij dit soort aanslagen. Waarbij ik benieuwd ben naar het uiteindelijke motief: religieus, wanhopig, boos, psychose?
Maar vooralsnog hebben we, ook in Nederland, ieder weekend wel een "king of the road" die willens en wetens anderen van het leven berooft. Er vallen door dit soort gedrag in de auto vele malen meer doden dan door aanslagen zoals in Solingen. Maar blijkbaar zijn we zelf te religieus als het gaat om onze auto om daar net zo'n hard standpunt bij in te nemen als bij dit soort aanslagen. Of vinden we het roekeloos doodrijden van een gezin de normaalste zaak van de wereld (we zouden het zelf bijna kunnen doen), maar we schieten in de kramp bij een aanval van een man met een baard, afkomstig van ver weg. Die ook willekeurig zijn slachtoffers maakt...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.