Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 179 ... 399 400
Wijsgeer

Het onbehagen is er bij een deel van de bevolking daar precies hetzelfde als in het VK. Kijk hoe de ontwikkeling van AfD gaat, en wat voor kopstukken daar in zitten.

Gelukkig heeft een ander deel van de Duitsers nog iets meer kennis van de recente geschiedenis om daar een bepaald tegenwicht aan te bieden.

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
anti-nazi gebrul. Duits blijft lastig.

Technisch gezien nazigebrul en antinazigezang:)

redacted_251125_441
SprintMaster
Toch lachwekkend, meneer Onderbuik gaat weer de vermoorde onschuld spelen. Terwijl iedereen al lang...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Tsja Kraam,  als je mij in de nazi hoek wenst te plaatsen, me beticht van haat te verspreiden en je tegelijk desgevraagd om de hete brei heendraait, wees dan niet verbaasd dat je van mij wat spreekwoordelijke tikken op je neus krijgt. En je bent Joods, dus vast niet te missen. 😊

kraamhol

Was een zieke grap, voldoende voor een def ban (op de reactie van esi)

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
Tsja Kraam,  als je mij in de nazi hoek wenst te plaatsen, me beticht van haat te verspreiden e...

Tikkie terug ouwe wokkel van me.

Raul Alcala

Ok gappie. Geen wokkels voor mij vandaag, te ingewikkeld als een dwangbuis. Ben druk bezig een pak speculoosjes weg te tikken.

En voor de goede orde, ik heb niks tegen echte vluchtelingen ivm oorlog, seksuele of politieke vervolging. Maar de herberg is wel nagenoeg vol. Maar het liefste zo weinig uit islamitische landen, al was het alleen maar om hun vaak rabiate jodenhaat. Maar we hebben een asielcrisis, woningen crisis etc,  dus heel selectief graag. En tijdelijke opvang ook graag. 

En die eritreeers mogen wmb ook een enkeltje terug krijgen. Aso idioten met hun 90s blokkapsels, de mannetjes dan. Somaliers heb ik het ook niet op. Aldus de racist.

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In algehele zin kan je met een humaan doch kritisch, toegespitst asielbeleid goed scoren de aankomende verkiezingen (zo eind 24, begin 25). Dan is gebleken dat hard roepen, wegkijken en laten verslonzen het allemaal alleen maar erger maakt. 

Raul Alcala

Esims. Oorlogen hé. Intern en extern. En iedereen wil naar walhalla Europa. Die stinkend rijke oliestaten laten die arme buurdrommels niet eens toe...

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Newsflash Solingen.

Bildt:

männlich, 20 - 30 Jahre alt

1,70 - 1,75 Meter groß

südländisches Erscheinungsbild

sportliche Statur

dichter kurzer Vollbart

schwarz gekleidet, Mütze

Die rot Spanjaarden ook altijd

Raul Alcala

Ik zeg maar zo in mn beste Frans 

Wijsgeer

Intussen wordt er in Frankrijk een synagoge in de fik gestoken. Voor alle duidelijkheid: it wasn't me!

Onze vriend Marcon heeft het meteen over een terreurdaad. Maar dan vraag ik me af welke term hij in zijn hoofd heeft voor hetgeen in Gaza gaande is.

En net als bij het bekladden van een falafelzaak komt ook dit niet uit de lucht vallen. En heeft het vermoedelijk niets te maken met het haten van grote neuzen of keppeltjes an sich. Maar alles met hetgeen gaande is in Gaza, de westelijke Jordaanoever. En het gebrek aan daadkrachtig afstand nemen van agressor Israel door de gehele westerse wereld, ook al ziet iedereen dat het gedrag van dat puntjepuntjepuntjevolk aldaar niet door de beugel kan.

En het meest fascinerende van alles vind ik vaak de opmerking dat de Hamas leiders zich heel laf schuil houden tussen burgers. Alsof Netanyahu vrijelijk door een weiland op de Westbank huppelt, en zegt: "hier ben ik, schiet mij maar dood!" En ook dat Hamas de schuld krijgt van iedere burgerdode die valt. Terwijl de bommen een Israelisch vlaggetje hebben, worden afgeschoten door Israelische militairen, onder commando van een Israelische legerleider, die doen wat de Israelische leider Netanyahu van ze vraagt.

Ach ja, blijkbaar is alles toegestaan in de oorlog en de liefde...

redacted_251125_441
Wijsgeer
Intussen wordt er in Frankrijk een synagoge in de fik gestoken. Voor alle duidelijkheid: it wasn't m...

Dit bericht is verwijderd

Wijsgeer
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Nee, mijn lucifers waren op, nou goed!

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de achtergronden van bepaalde ontwikkelingen. Op Wikipedia kun je veel zaken terugvinden. Lijkt me veel beter dan te doen alsof teletekst het internet van 2024 is. 

  • Wat is de Arabische Lente, wanneer vond die plaats en wat gebeurde daar allemaal?
  • In welk land is ISIS ontstaan en welke doelstelling had die groep?

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441
SprintMaster
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in de achtergronden van bepaalde ontwikkelingen. Op Wikiped...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441
Raul Alcala
Vooruit omdat je zo naar aandacht hengelt.  Ik spreek überhaupt maar 1 woord duits

Dit bericht is verwijderd

Romāns Vainšteins

Tuurlijk is er een verband tussen terrorisme en de islam, maar dat houdt niet in dat islamieten per definitie terrorristen zijn en/of organisaties als IS steunen. Het houdt ook niet in dat je maar lukraak de confrontatie met Arabieren moet gaan zoeken omdat 1 van hen een terrorist was. 

Dat IS is sowieso een nauwelijks te begrijpen of grijbaar iets, die krijgen het op slinkse wijze voor elkaar om zelfmoordzombies de wereld over te sturen. En dan nog vissen ze er best wat uit want die 'verijdeld' - nieuwsberichten blijven nooit echt lang hangen.

redacted_251125_441
Romāns Vainšteins
Tuurlijk is er een verband tussen terrorisme en de islam, maar dat houdt niet in dat islamieten per...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Voor zover ik als links te omschrijven val geldt mijn afkeer voor religie als absoluut, met nog de kanttekening dat de islam in deze een flink pak problematischer is in de NL samenleving. Velen zetten zich, gedeeltelijk tot volkomen, buitenspel omwege het dwepen met Allah en dat is zeer, zeer zorgelijk. Ik heb de pest aan alle vormen van vrouwenonderdrukkende gedachtengoed waarbij kerels bij hun hufterige gedrag naar zo'n lillijke baardaap verwijzen. Weg met religie en Allah als eerste overboord.

Mijn oplossing zou zijn een massale 'baardapen bestaan niet'-campagne met extra focus op immigranten die een verblijfstatus krijgen. 'Je verliet je land en verliet ook Allah zo, hij vindt het niet erg vertelde hij me. Om te slagen in deze maatschappij is Allah hooguit zolderkamermateriaal.' Mooiste is dat in het verlengde alle andere baardapen ook van hun wolk afgeschopt kunnen worden. De biblebelt kan ook een ferme opschoonbeurt gebruiken, jezus leeft NIET en je ziet hem nooit meer te-rug.

Ik heb ook best moeite met het bundelel van overtuigingen waarbij, zeer helaas, milieu, gaza en homovrijheid bij elkaar getyft worden. Als linkse politiek 1 opdracht heeft is het die zaken scheiden en in discussies niet door elkaar husselen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En dat staat dus los van als idiote religie aanhangende persoon a iets flikt je dan dan op dezelfde idiote religie aanhangende persoon b je woede moet botvieren.

1 2 ... 179 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.