Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 203 ... 389 390
esims2.0
Romāns Vainšteins
Ik snap niet veel van btw maar zie wel het patroon terug dat esims grotendeels de boot mist en vervo...

"Links meelullen"

Ik zie het Johan Derksen zo zeggen. Geldt ook voor je "Sorry esims, het was WEL een cruciale denkfout."

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Ik snap niet veel van btw maar zie wel het patroon terug dat esims grotendeels de boot mist en vervo...

Het is ergens wel schattig, als het niet zo triest was soms. 

kraamhol
Romāns Vainšteins

Asielboot?

Klootje Kriekeljon
Toen ik jaren geleden als destijds nog rode rakker die volledig in zijn opvoeding vastgeroest zat in...

Interessante vraag. Ik heb jaaaarenlang vrijwilligerswerk gedaan. Los van dat: weinig vlees eten (alleen biologisch/uit de omgeving/van kleine boeren/etc), als het kan lokale kleine ondernemers steunen (moet bekennen dat ik toch ook gewoon naar de appie ga), en daarnaast ben ik ook (bewust) kinderloos, en hoef ze ook niet. We zijn al met te veel mensen op de wereld, dus ook dat is een steentje bijdragen. 

Daarnaast over het adagium 'links lullen rechts vullen': dat gaat tegenwoordig al niet meer op, het is eerder 'rechts lullen links vullen'. Plat gezegd: de hogeropgeleide die steeds vaker links/progressief stemt verdiend meer dan de lageropgeleide die vaker rechts/conservatief stemt. Ik heb overigens ook nooit begrepen waarom linkse mensen geen geld zouden mogen verdienen, blijf dat een rare kronkel vinden.

Laatst gewijzigd
esims2.0
Het is ergens wel schattig, als het niet zo triest was soms. 

Jij hebt echt een heel repertoire aan standaardtrucs die je gebruikt als je zonder argumenten zit. Tandenloze tijger.

esims2.0
Jij hebt echt een heel repertoire aan standaardtrucs die je gebruikt als je zonder argumenten zit. T...

Luipaard.* Bacchanaal. Bingo!

Romāns Vainšteins

@Klootje: nog een half jaar stage en een half jaar onderzoek. Dan kan ik gediplomeerd aan de slag in tal van maatschappelijke functies. Mijn sterke voorkeur en richting ligt hierbij op internationaal vlak, natuurlijk.

Vrijwilligerswerk heb ik op verschillende manieren gedaan de afgelopen jaren, vooral ook om inspiratie op te doen. Erg leuk maar het kost me te veel tijd. Heb ook nog een dayjob 4 the money, een gezin en hobbies.

Klootje Kriekeljon
Interessante vraag. Ik heb jaaaarenlang vrijwilligerswerk gedaan. Los van dat: weinig vlees eten (al...

Klasse.

Ik snap je maar het was en is natuurlijk geen homogene groep. En dat links/rechts gaat sws allang niet meer op. Het is meer een makkelijkere noemer dan dat we nog klassiek links en rechts hebben. 
Van mij mag iedereen die er hard voor werkt of een briljant idee heeft geld verdienen. Idealisme is niet enkel voorbehouden aan zij die niet white collar oid zijn. En het is ook altijd flauw om op zoek naar inconsequenties te gaan bij mensen die in ieder geval proberen bewust met alles om te gaan. Was gewoon interesse, geen vraag om verantwoording af te leggen. 

Vond het destijds wel een terechte, wat confronterende vraag. Als je zulke maatschappelijke betrokkenheid voelt, of juist verontwaardiging over zaken waarvan je zegt dat het niet goed is, doe je zelf eigenlijk iets om wat positiefs bij te dragen? Of is het enkel commentaar aan de zijlijn. Voor mij gold dat laatste.

Raul Alcala

Echt he, en maar vliegen afvangen en of je fout niet willen toegeven. Gevolg dat het weer niet gaat waar het over zou moeten gaan,  ongebreidelde economische groei.

Ik geef het op met jullie valt geen land mee te bezeilen

Laatst gewijzigd
esims2.0

Klootje Kriekeljon
Klasse. Ik snap je maar het was en is natuurlijk geen homogene groep. En dat links/rechts gaat sws...

Snap ik ook hoor, maar dat adagium wordt nog maar al te graag gebezigd door de boosmensen aan rechterzijde. Sowieso dat hele hypocrisieverwijt is uitermate storend. Elk mens is ergens wel hypocriet in, maar als iemand iets goeds doet dan moet de hypocriete kant tegenwoordig meteen naar boven worden getrokken. Jij zet je in voor het milieu? Hypocriet, je bent vorig jaar nog met het vliegtuig op vakantie geweest! Dat gedoe ben ik echt klaar mee. 

Overigens geef ik met mijn normale werk ook duizenden mensen ontspanning met mooie verhalen, interviews, foto's, etc. In analoge vorm. Een beetje tegenstand tegen de tiktoktijdspannekijkers is ook geen kwalijke zaak.

Raul Alcala
Echt he, en maar vliegen afvangen en of je fout niet willen toegeven. Gevolg dat het weer niet gaat...

Lief dat je mijn beroep er nog even uit hebt ge-edit, maar als je het over vliegen afvangen wil hebben moet je de vorige pagina eens lezen ;)

Raul Alcala

Zo infantiel allemaal 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Je bent zelf 1 van de minsf geïnformeerden hier, dus enige bescheidenheid zou je sieren in deze

Laatst gewijzigd
kleomantre
esims2.0
"Jij maakt dus software en gaat mij het financiele aspect van bedrijfsvoeringen uitleggen." "BTW is...

Ik zal even sportief blijven en de persoonlijke aanval niet rapporten bij de redactie.

Die sportiviteit heeft een grens. Dus hierbij een kwalificering terug aan jou. Als je geen argumenten meer kan verzinnen, zelf het niet volledig begrijpt en dan niks beters kan verzinnen dan te beginnen met (online) schelden dan schaar ik dat onder de noemers infantiel, dom en intellectueel beperkt. 

Hier nog 1 ding. BTW loopt in de regel volledig over de balans van een onderneming. Als BTW-softwareprogrammeur zou je moeten weten dat terug te vorderen BTW alsmede Af te dragen BTW altijd aan een grootboekrekening op de balans gekoppeld zijn. Dat houdt expliciet in dat BTW niet in de Winst- en Verliesrekening van bedrijven zit en ook GEEN KOSTEN zijn ergo kostenneutraal. Dat is niet zo voor de consument die het als eindgebruiker wel betaald.

Jij lijkt de BTW als onderdeel van de verkoopprijs te zien als omzet en de afdracht als kosten voor een ondernemer. Dat is wel een cruciale denkfout.

Hetzelfde trouwens met BTW op inkoop. Waarom zou het toch zijn dat groothandels die enkel toegankelijk zouden moeten zijn voor ondernemers (Sligro/ Makro) verkoopprijzen adverteren zonder BTW. Dat omdat BTW voor een ondernemer eigenlijk geen kostencomponent is.

PRIJSINFORMATIE EN BTW

Prijzen zijn enkel te zien na login. Al onze prijzen online op sligro.nl zijn exclusief btw.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Pffff, 'bescheidenheid zou je sieren'. Ik BEN niet bescheiden, het zou me misstaan. En ik ben prima geïnformeerd, zonder youtubegoeroex etc.

Raul Alcala

Ik had het kunnen weten. Ben jij voor of tegen degrowth?

Wijsgeer

Ik trek in ieder geval de conclusie dat ik beter geen BTW software koop bij Esims2.0. En misschien koop ik beter helemaal geen software bij E-tje. Dat daarmee zijn droom over een grote villa met 2 Range Rovers en een Porsche wat wordt uitgesteld: het zij zo.

En ik onderschijf de meningen van enkele anderen hierboven over jouw wat minder aangename manier van discussieren als je UPG bent.

SprintMaster

Kleomantre en Wijsgeer: +100. 

Raul Alcala

Dan kan ik niet achterblijven. Team Esims.

Je doet jezelf trouwens tekort door de linkse huilbaby's voer te geven. En voor jou, wellicht mezelf en de anderen....niks mis mee soms je ongelijk toe te geven

esims2.0
kleomantre
Ik zal even sportief blijven en de persoonlijke aanval niet rapporten bij de redactie. Die sportivi...

Je draait jezelf steeds verder vast, en dan de ander ook nog voor infantiel en beperkt uitmaken. Allereerst reageer je niet op je kapitale blunder die ik hier prominent noemde, dat bedrijven volgens jou in de regel geen btw betalen. Dat is toch de grootste flauwekul met de uitleg van de belastingdienst ernaast?

Wat betreft het lopen van de btw over de balans van een onderneming: als boekhouder ben je ook al een ontzettende knoeier want het resultaat vindt plaats op het moment van betaling/innen van facturen. Op dat moment is een deel van de kosten/opbrengsten btw en ontstaat een schuld- of vordering bij de fiscus. Aangezien de verkopen normaal gesproken hoger zijn dan de aankopen, wordt er jaarlijks betaald aan de fiscus. Dus niks kostenneutraal.

Verder stap je over op de "lijkt te zien" modus, met een verhaal waarin ik je helemaal niet meer kan volgen. Of de prijzen van een bedrijf voor de consument in- of exclusief moeten worden gecommuniceerd is gewoon een rookgordijn dat niets meer te maken heeft met de oorspronkelijke discussie dat economische groei nodig is in verband met belastinginkomsten.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
kleomantre
esims2.0
Je draait jezelf steeds verder vast, en dan de ander ook nog voor infantiel en beperkt uitmaken. All...

Veel plezier in je eigen universum...

Wie begon er met schelden? Achterlijke reacties (jij op de asielboot kwestie), schop van hier tot Tokyo krijgen, achterlijke malloot.

Iets met beleefdheidsvormen is je waarschijnlijk ontgaan, dus ja dan krijg je terug wat je zaait.

Nog 1 keer dan: Een bedrijf is afdrachtplichtig inzake de BTW omdat zij de BTW die de consument betaald innen. De Belastingdienst heeft dus het afdragen bij de ondernemer gelegd. Dus ontstaat er inderdaad wel een schuldpositie naar de Belastingdienst zoals je zegt. Dat maakt het echter nog geen kosten. De ondernemer maakt enkel de BTW die de consument moet betalen (en niet in zn eigen winst- en verlies thuishoort) over naar de Belastingdienst. 

Het raakt enkel je liquiditeit, vooraf ontvang je dus teveel geld op je bankrekening of in je kas omdat de klant ook naar jou het BTW-deel overmaakt als door de Belastingdienst verplicht gestelde extra toeslag op de verkoopprijs. Dat 'onterecht' teveel ontvangen bedrag betaal je later door naar de Belastingdienst. 

Laatst gewijzigd
kleomantre

@Esims:

Quote:

En dan krijg je echt de grootst mogelijke onzin.

"compleet onjuist"
"helemaal nergens aan winst gekoppeld"
"heeft GEEN RUK met BTW te maken"
"Volgens mij snap je de systematiek of terminologie niet."
"Bij de meeste bedrijven zijn de loonkosten de hoofdkostenpost"

Uit een artikel van het CBS:

"Dat ‘loon’ op zoveel verschillende manieren wordt ingevuld, betekent niet dat loon niet belangrijk zou zijn. Integendeel, de beloning van werknemers (brutolonen plus de sociale premies ten laste van werkgevers) bedroeg in 2019 ruim 388 miljard euro, dat is 48 procent van het totale bruto binnenlands product van Nederland. De helft van de totale Nederlandse bevolking (alle leeftijden) had inkomen uit loon. En voor de helft van de ruim 13,5 miljoen personen met inkomen, wonend in particuliere huishoudens, was het loon de voornaamste inkomensbron."

Bijzondere jongen als je dan nog uit kan leggen waarom loon niet de grootste kostensoort is bij de meeste bedrijven. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
kleomantre
Veel plezier in je eigen universum... Wie begon er met schelden? Achterlijke reacties (jij op de as...

Op het punt van kostenneutraal maak ik inderdaad een denkfout, omdat ik uit de praktijk wist dat de afdrachten meestal hoger zijn dan de vorderingen. Maar zo mag je niet redeneren, omdat iedere individuele btw inkomst en uitgave neutraal is na verrekening met de belastingdienst. Het eerdere bericht met de belastingdienstuitleg had je dan ook bedoeld als 'een bedrijf betaalt per saldo geen btw', en levert de overheid niets op. Ook dat had ik niet goed gezien. Excuus dus voor dat 'knoeier' en eerdere scheldwoorden.

"Bijzondere jongen als je dan nog uit kan leggen waarom loon niet de grootste kostensoort is bij de meeste bedrijven."

Hierover wil ik nog wel wat zeggen want dit zou je moeten bekijken per sector en het aantal bedrijven in die sectoren. Voor de dienstensector zal dit opgaan, maar voor de landbouw zeker niet. Net als voor de handel (supermarkten bijvoorbeeld).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 203 ... 389 390

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.