Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 205 ... 399 400
redacted_251125_441
Il Leopardo della Primavera
Ik geef simpelweg mijn mening esims, mag dat?

Dit bericht is verwijderd

Wijsgeer
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Esims,

Wat maakt dat jij een afkeer hebt van "links". Welke inhoudelijke zaken aan wat jij "links" noemt passen niet bij hoe je in het leven staat, of vind jij sprookjes? En waarom? Wie weet begrijp ik je dan beter...

kraamhol
Wijsgeer
Weet trouwens iemand dit: Is AfD nu VOOR of TEGEN Joden? Of zijn ze VOOR de Joden, omdat de Joden T...

De geschiedenis is daar nog een behoorlijke kracht, die zorgt voor vertraging van teveel macht voor extreem rechts, maar je ziet het langzaam wel verschuiven, en vervagen. Ik kom vaak in die regionen, je wilt niet weten hoeveel mensen er ook weer terug naar ddr verlangen, en hoe vaak erover wordt gesproken.

redacted_251125_441
Wijsgeer
Esims, Wat maakt dat jij een afkeer hebt van "links". Welke inhoudelijke zaken aan wat jij "links"...

Dit bericht is verwijderd

SprintMaster
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Jij bent wel hard geradicaliseerd zeg! Nogmaals: de spreidingswet van vdBurg werd gewoon gesteund door een meerderheid in beide kamers. Die uitspraak van Merkel was misschien niet handig maar had er mee te maken dat een aantal oost Europese landen vluchtelingen weigerden. Zeg maar het egoïsme van de rijke gemeentes in Nederland. 

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Jouw politieke mening is ook gebaseerd op een ideologie. Wat probeer je precies te zeggen?

redacted_251125_441
SprintMaster
Jij bent wel hard geradicaliseerd zeg! Nogmaals: de spreidingswet van vdBurg werd gewoon gesteund do...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

We wachten nog steeds op antwoord: wie zijn 'wij'?

redacted_251125_441
kraamhol
We wachten nog steeds op antwoord: wie zijn 'wij'?

Dit bericht is verwijderd

SprintMaster

"Waar is jouw onderbouwing van dat Nederland beter zijn best doet bij de eerste beoordeling van asielaanvragen? Waar ik al twee keer om gevraagd heb."

Dat hoge percentage toekenningen komt omdat NL relatief weinig kansloze asielverzoeken krijgt. Maar conservatief NL wil het ten koste van alles weer negatief uitleggen. Dat is het punt. 

Voor de rest komt het door schijterigheid van partijen als VVD en CDA m.b.t. stikstof. 

Laatst gewijzigd
redacted_251125_441
SprintMaster
"Waar is jouw onderbouwing van dat Nederland beter zijn best doet bij de eerste beoordeling van asie...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

"Wij", dat is natuurlijk "het volk". En Sims spreek hier, net als andere populisten, altijd namens "het volk". Alsof "het volk" 1 homogene groep is, die over alles exact zo denkt als onze Simsvriend.

Als je er op gaat letten wordt het duidelijk: iedere populistische leider maakt van die techniek gebruik. Je bent ofwel "het volk", ofwel je behoort tot de linkse woke-sharia. En domme kleuters, die denken dat je dan ook daadwerkelijk moet kiezen, die kiezen er natuurlijk voor om bij "het volk" te horen. En blaten daarmee vrolijk na wat er wordt gezegd door hun leider (of ie nu oranje gespoten is of met een peroxidekop rond loopt).

Maar zodra je op de kleuterschool gaat vragen om inhoud, of waar een bepaalde partij werkelijk politiek gezien voor staat, dan zijn ze stil. Of ze komen af met hun anti-links praatje; niet beseffend dat sommige standpunten zo uit het SP verkiezingsprogramma komen.

Dus Esims, je hoeft geen antwoord meer te geven op die "wie is WIJ-vraag": dat heb ik hier voor je gedaan!

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Wijsgeer
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Geef ons ook eens wat duiding bij de grafiek, Esims. Wat doet Nederland goed of verkeerd, en hoe blijkt dat uit deze grafiek?

Wie weet kun je ons dan daadwerkelijk overtuigen dat je ooit je school met goed gevolg hebt afgerond.

redacted_251125_441
Wijsgeer
Geef ons ook eens wat duiding bij de grafiek, Esims. Wat doet Nederland goed of verkeerd, en hoe bli...

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ik ben trouwens wel benieuwd Raul, wat degrowth volgens jou inhoudt. Als ik je reacties zie vrees ik...

Oh ja? Vrees je? Nou, als je ff de moeite neemt en terugleest zie je wat degrowth inhoudt

Raul Alcala
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Doe nou niet.  Dit onderwerp hadden we al afgehandeld.  Zo'n 45 procent

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala

Kraam ben je ook in staat te kijken waarom afd zo populair is of vind je het voldoende om erop af te geven?

redacted_251125_441
Raul Alcala
Doe nou niet.  Dit onderwerp hadden we al afgehandeld.  Zo'n 45 procent

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

https://allecijfers.nl/ranglijst/hoogste-en-laagste-woningwaarde-per-gemeente-in-nederland/

Als ik de logica van rechts (of Esims) volg, dan kom ik tot de conclusie dat in Bloemendaal het woningtekort het grootst is. Want vraag en aanbod bepalen de prijs. En dus zijn er in Bloemendaal veel te weinig woningen. We moeten daar gaan bijbouwen, want daar is het huisvestingsbeleid het slechtste geregeld.

Het is misschien kinderachtig, maar dit is wat ik zie gebeuren. "We hebben een van de hoogste aantallen goedgekeurde aanvragen, dus ons beleid deugt niet en moet strenger". Zie je de parallel, Esims?

Iedereen die zijn school fatsoenlijk afgemaakt heeft, zou gaan kijken naar onderliggende gegevens die maken waarom de cijfers zijn zoals ze zijn. Zonder meteen conclusies te trekken. In het geval van de huizenprijzen zou je onder meer uitkomen op de grootte van het huis, het perceel grond, de ligging in het land, en het type mensen dat er kan en wil wonen. En in in geval van de migratie kan het zo maar zijn dat we heel weinig "kansloze" asielmigranten krijgen: omdat die eerder al worden afgevangen in andere landen, omdat ze denken dat de kansen op werk of inkomen elders groter zijn, of welke reden dan ook. Ja, misschien ook om ons beleid, of het rechtssysteem. Maar dat kun je uit dit soort kale cijfers onmogelijk concluderen.

Maar als je een grafiek wil gebruiken om zo maar wat te roeptoeteren, dan is zulke verdieping inderdaad niet nodig. Want hoe mooi is het dat je een percentage goedgekeurde aanvragen kunt gebruiken om je punt te maken. En hoe fijn is het dat we op dit moment heel veel Esimsen in het land hebben, die zonder verder nadenken dit soort verhalen napraten. 

Het is niet voor niets dat "rechts" de wetenschap en goede journalistiek zien als "linkse hobby's". Als ik jouw docent was geweest, dan zou ik me nu afvragen of je je diploma inderdaad wel echt waard bent. 

 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Oh ja? Vrees je? Nou, als je ff de moeite neemt en terugleest zie je wat degrowth inhoudt

Bedankt voor de inhoudelijke reactie.

Il Leopardo della Primavera
redacted_251125_441
Dit bericht is verwijderd

Beide statistieken in het bericht van SM kloppen, en kunnen naast elkaar feitelijk juist zijn. Dat heb ik je al uitgelegd, en als jij dat niet snapt moet je even die plaat van je kop afschroeven.

Raul Alcala

Trouwens. Ik zie dat Wijsgeer weer esims over de kling wil jagen in een oorlog. Nog een keer rapporteren zou ik zeggen, dan volgt er vast een definitieve ban

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Bedankt voor de inhoudelijke reactie.

Reageer gewoon zelf en maak je eigen inhoud ipv je slinkse spelletjes te spelen. Mijn inhoud staat er al en jij bent wel de laatste die ik verantwoording afleg 

1 2 ... 205 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.