Ja ben benieuwd, er schijnt dus ook een radicaallinkse partij daar heel groot te zijn. Consveratief-links welteverstaan, dus ook tegen hulp aan oekraine etc. Ik hoop toch echt dat de peilingen er hier naast zitten, maar vrees van niet.
Wat een voorspelbaar gejammer weer, want de peilingen spotten met de linkse sharia hier. Ik lees in dat NOS artikel ook over remigratie, en dat klinkt vrij heftig, maar ik heb altijd gedacht dat het beleid van Angela Merkel spelen met vuur is.
TYF TOCH EENS EEN KEER OP MET JE "LINKSE SHARIA"!!!
Ik heb het al een keer eerder gezegd, en ik zeg het nog een keer: ik gun je een oorlog, waarbij alle Esimsen en hun juniors worden opgejaagd alsof ze een plaag zijn. Zodat ze snappen wat het inhoudt om huis en haard achter te laten. En hoe fijn het dan is dat er een vluchtelingenverdrag is, en landen die je opvangen om je een kans te geven op een veilige plek en een nieuw leven.
Maar als jij ooit bij mij voor de deur staat met je koffers, dan flikker ik je buiten! Want Esimsen passen niet in onze cultuur...
Ja die radicaal linkse partij doet er nog een schepje bovenop. Enge shit daar hoor, zelfs een absolute meerderheid voor afd kan nog, dan kunnen ze alleen regeren (de provincies daar hebben knetterveel macht, niets in vergelijk met onze mickey mouse provincies, muv friesland natuurlijk:).
Toevallig net met een nakend kunstproject bezig in die contreien, motto refugees, die shit komt me dus eigenlijk wel goed uit, al is alles te triest voor woorden.
Geer, laten we proberen verder over de inhoud van poli topics te babbelen, de kleur van ezi kennen we inmiddels. Al valt het mij ook wel zwaar hem niet de zee in te tyfen met al zijn standpunten.
Dat wordt dan een deelstaatregering met AFD en BSW. In de peilingen staan ze qua zetels precies op de helft in Saksen (60/120) en op meerderheid in Thüringen (47/88). CDU heeft altijd samenwerking met extreemrechts uitgesloten.
Landtagswahl Sachsen: Neueste Wahlumfragen im Wahltrend | Sonntagsfrage #ltwsn (dawum.de)
En inmiddels in Gaza:
Natuurlijk zijn ze meegenomen op 7 oktober. Maar je vraagt je af of deze mensen levend thuis hadden kunnen komen als Netanyahu en zijn K#Tkabinet er ECHT alles aan gedaan zouden hebben om gijzelaars levend vrij te krijgen. Ik denk namelijk dat je gijzelaars beter vrij kunt krijgen door te onderhandelen dan door alles plat te bombarderen. Deze doden kunnen dus ook voor de helft op het conto geschreven worden van Israel zelf (als ze al niet zijn omgekomen door "friendly" fire)
Overigens zit er nog een veelvoud aan onschuldige Palestijnen "gegijzeld" in Israelische gevangenissen. En ook daar vinden niet al te prettige praktijken plaats. Net als daarbuiten overigens. Wat dat betreft doet de regering van Israel als terroristische organisatie niet onder voor Hamas.
https://nos.nl/artikel/2525759-israelische-leger-bindt-gewonde-arrestant-vast-aan-motorkap
Maar ja, dat samenwerking uitsluiten kennen we, in politiekland zijn er toch andere wetten. Wat als ze helemaal buitenspel komen te staan? Gaat dat het nieuwe normaal worden? Er zijn gewoon teveel wokkies, hier, daar, overal.
Weet trouwens iemand dit:
Is AfD nu VOOR of TEGEN Joden? Of zijn ze VOOR de Joden, omdat de Joden TEGEN Moslims zijn?
Want ook Joden hebben immers hun eigen kerk, religie en klederdracht. En ook dat is allemaal niet zoals de Lederhosen...
Het lijkt me in ieder geval ook vanuit Joods perspectief geen fijn idee om een club met aantoonbaar wat Neonazi's in hun gelederen zo groot te zien worden. Met de jaren 30 en 40 in het achterhoofd...
Esims,
Wat maakt dat jij een afkeer hebt van "links". Welke inhoudelijke zaken aan wat jij "links" noemt passen niet bij hoe je in het leven staat, of vind jij sprookjes? En waarom? Wie weet begrijp ik je dan beter...
De geschiedenis is daar nog een behoorlijke kracht, die zorgt voor vertraging van teveel macht voor extreem rechts, maar je ziet het langzaam wel verschuiven, en vervagen. Ik kom vaak in die regionen, je wilt niet weten hoeveel mensen er ook weer terug naar ddr verlangen, en hoe vaak erover wordt gesproken.
Jij bent wel hard geradicaliseerd zeg! Nogmaals: de spreidingswet van vdBurg werd gewoon gesteund door een meerderheid in beide kamers. Die uitspraak van Merkel was misschien niet handig maar had er mee te maken dat een aantal oost Europese landen vluchtelingen weigerden. Zeg maar het egoïsme van de rijke gemeentes in Nederland.
Ik heb het al eerder gedacht: jij bent nog in staat om te zeggen wanneer het buiten regent, dat niet zo is, omdat jouw cijfers iets anders zeggen. Die meerderheid was er misschien politiek gezien, maar vertegenwoordigde helemaal niet de werkelijke mening van de VVD. En ook niet van de gemeenten. Die wel antennes hebben en jij niet. Er was op een gegeven moment ook een meerderheid voor de stikstofplannen, en toen kregen we die monsterzege van de BBB.
Waar is jouw onderbouwing van dat Nederland beter zijn best doet bij de eerste beoordeling van asielaanvragen? Waar ik al twee keer om gevraagd heb.
"Waar is jouw onderbouwing van dat Nederland beter zijn best doet bij de eerste beoordeling van asielaanvragen? Waar ik al twee keer om gevraagd heb."
Dat hoge percentage toekenningen komt omdat NL relatief weinig kansloze asielverzoeken krijgt. Maar conservatief NL wil het ten koste van alles weer negatief uitleggen. Dat is het punt.
Voor de rest komt het door schijterigheid van partijen als VVD en CDA m.b.t. stikstof.
Maar dat is alweer een andere verklaring voor dat percentage dan dat Nederland beter zijn best zou doen, wat zou blijken uit cijfers na procederen. Waar je dus blijkbaar geen bewijs voor hebt.
En België krijgt dus ruim twee keer zoveel aanvragen van kansloze asielzoekers?
"Wij", dat is natuurlijk "het volk". En Sims spreek hier, net als andere populisten, altijd namens "het volk". Alsof "het volk" 1 homogene groep is, die over alles exact zo denkt als onze Simsvriend.
Als je er op gaat letten wordt het duidelijk: iedere populistische leider maakt van die techniek gebruik. Je bent ofwel "het volk", ofwel je behoort tot de linkse woke-sharia. En domme kleuters, die denken dat je dan ook daadwerkelijk moet kiezen, die kiezen er natuurlijk voor om bij "het volk" te horen. En blaten daarmee vrolijk na wat er wordt gezegd door hun leider (of ie nu oranje gespoten is of met een peroxidekop rond loopt).
Maar zodra je op de kleuterschool gaat vragen om inhoud, of waar een bepaalde partij werkelijk politiek gezien voor staat, dan zijn ze stil. Of ze komen af met hun anti-links praatje; niet beseffend dat sommige standpunten zo uit het SP verkiezingsprogramma komen.
Dus Esims, je hoeft geen antwoord meer te geven op die "wie is WIJ-vraag": dat heb ik hier voor je gedaan!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.