De geschiedenis is daar nog een behoorlijke kracht, die zorgt voor vertraging van teveel macht voor extreem rechts, maar je ziet het langzaam wel verschuiven, en vervagen. Ik kom vaak in die regionen, je wilt niet weten hoeveel mensen er ook weer terug naar ddr verlangen, en hoe vaak erover wordt gesproken.
Jij bent wel hard geradicaliseerd zeg! Nogmaals: de spreidingswet van vdBurg werd gewoon gesteund door een meerderheid in beide kamers. Die uitspraak van Merkel was misschien niet handig maar had er mee te maken dat een aantal oost Europese landen vluchtelingen weigerden. Zeg maar het egoïsme van de rijke gemeentes in Nederland.
"Waar is jouw onderbouwing van dat Nederland beter zijn best doet bij de eerste beoordeling van asielaanvragen? Waar ik al twee keer om gevraagd heb."
Dat hoge percentage toekenningen komt omdat NL relatief weinig kansloze asielverzoeken krijgt. Maar conservatief NL wil het ten koste van alles weer negatief uitleggen. Dat is het punt.
Voor de rest komt het door schijterigheid van partijen als VVD en CDA m.b.t. stikstof.
"Wij", dat is natuurlijk "het volk". En Sims spreek hier, net als andere populisten, altijd namens "het volk". Alsof "het volk" 1 homogene groep is, die over alles exact zo denkt als onze Simsvriend.
Als je er op gaat letten wordt het duidelijk: iedere populistische leider maakt van die techniek gebruik. Je bent ofwel "het volk", ofwel je behoort tot de linkse woke-sharia. En domme kleuters, die denken dat je dan ook daadwerkelijk moet kiezen, die kiezen er natuurlijk voor om bij "het volk" te horen. En blaten daarmee vrolijk na wat er wordt gezegd door hun leider (of ie nu oranje gespoten is of met een peroxidekop rond loopt).
Maar zodra je op de kleuterschool gaat vragen om inhoud, of waar een bepaalde partij werkelijk politiek gezien voor staat, dan zijn ze stil. Of ze komen af met hun anti-links praatje; niet beseffend dat sommige standpunten zo uit het SP verkiezingsprogramma komen.
Dus Esims, je hoeft geen antwoord meer te geven op die "wie is WIJ-vraag": dat heb ik hier voor je gedaan!
https://allecijfers.nl/ranglijst/hoogste-en-laagste-woningwaarde-per-gemeente-in-nederland/
Als ik de logica van rechts (of Esims) volg, dan kom ik tot de conclusie dat in Bloemendaal het woningtekort het grootst is. Want vraag en aanbod bepalen de prijs. En dus zijn er in Bloemendaal veel te weinig woningen. We moeten daar gaan bijbouwen, want daar is het huisvestingsbeleid het slechtste geregeld.
Het is misschien kinderachtig, maar dit is wat ik zie gebeuren. "We hebben een van de hoogste aantallen goedgekeurde aanvragen, dus ons beleid deugt niet en moet strenger". Zie je de parallel, Esims?
Iedereen die zijn school fatsoenlijk afgemaakt heeft, zou gaan kijken naar onderliggende gegevens die maken waarom de cijfers zijn zoals ze zijn. Zonder meteen conclusies te trekken. In het geval van de huizenprijzen zou je onder meer uitkomen op de grootte van het huis, het perceel grond, de ligging in het land, en het type mensen dat er kan en wil wonen. En in in geval van de migratie kan het zo maar zijn dat we heel weinig "kansloze" asielmigranten krijgen: omdat die eerder al worden afgevangen in andere landen, omdat ze denken dat de kansen op werk of inkomen elders groter zijn, of welke reden dan ook. Ja, misschien ook om ons beleid, of het rechtssysteem. Maar dat kun je uit dit soort kale cijfers onmogelijk concluderen.
Maar als je een grafiek wil gebruiken om zo maar wat te roeptoeteren, dan is zulke verdieping inderdaad niet nodig. Want hoe mooi is het dat je een percentage goedgekeurde aanvragen kunt gebruiken om je punt te maken. En hoe fijn is het dat we op dit moment heel veel Esimsen in het land hebben, die zonder verder nadenken dit soort verhalen napraten.
Het is niet voor niets dat "rechts" de wetenschap en goede journalistiek zien als "linkse hobby's". Als ik jouw docent was geweest, dan zou ik me nu afvragen of je je diploma inderdaad wel echt waard bent.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.