Over verstoppoging gesproken, ik informeerde gisteren naar je autarkische systeem dat zonder boeren kan, maar daar reageerde je niet op. Ook niet op het punt dat immigratie gepaard gaat met een toename van criminaliteit, terwijl jij het omgekeerde beweerde.
Jij haalt dermate zaken door elkaar en geeft er een eigen draai aan dat het niet de moeite waard is om verder op je in te gaan, eigenlijk. En zeker niet bij onderwerpen waar je steeds opnieuw 'euh euh de dumbo' uithangt, het is je al verteld en je gaat nergens op in. Fluit er voorlopig maar even naar.
Geef sommigen een uniform, en het worden nazi's:
De industrie blijft hun rotzooi maar lozen in de Rijn.
"In de vergunningen die worden afgegeven staan wel waardes waar men naar moet streven, maar die zijn niet wettelijk afdwingbaar. Het heeft dus geen consequenties als een bedrijf meer loost."
"Daardoor wordt er op sommige plekken tien keer meer geloosd dan afgesproken en zit er in het Rijnwater drie tot vier keer meer PFAS dan veilig geacht."
Tja, zachte heelmeesters ...
Waterbedrijven roepen Duitsland op om PFAS-lozingen in Rijn aan te pakken (nos.nl)
Dat doet me denken aan dit vrolijke liedje met een serieuze ondertoon:
tja, de concentratieboertjes doen een vreugdedansje, op de vulkaan:
De pest is dat dit allemaal weer vertraging gaat opleveren, en er al een bak tijd moeite en geld door de provincies is besteedt. Ondertussen wordt er vrolijk doorgestikstoft. Tja, een minister die precies voor de veroorzakers opkomt...
ja ook dat. het is een kabinet voor de rijken en de boeren. de BBB heeft hun stokpaardje erin geflanst en verder heeft de VVD vooral beleid gemaakt met een vleugje PVV-xenofobie.
Wiersma zelf is natuurlijk gewoon op pad gestuurd hiervoor en werkt naar eigen missie toe, dat vereist het kunnen leven in een eigen wereld. Het is gewoonéén grote rek-en-strekoefening omdat ze verder niets kunnen doen voor hun achterban.
Het heeft ook best zielige en hartverscheurende elementen, dat niet generatief door kunnen kloten. Helaas is er geen alternatief en zal de nieuwe generatie dat ook beetje bij beetje inzien/van het pad afwijken. Warme bakkers, met hun dikke ovens, zijn weldra ook aan de beurt.
Beter vooruitzien en investeren in de bereikbaarheid & leefbaarheid van 'den lande' zodat er ook schakelmogelijkheden komen.
Iedere vertraging in goed stikstofbeleid is helaas een overwinning voor de plofboeren, de tijd tikt lustig door...het is alsof je in vertraging een stel wokkies door het ijs ziet zakken, die in hun gegil ook de verstandige schaatsers in gevaar brengen. Goed, slechtste metafoorverhaaltje van de dag, sorry.
Ik ben het er niet mee eens dat dat 'een overwinning' voor ze is. Het is uitstel van executie, na dit dit plofkabinet zijn ze zo meteen dubbel de lul en al hun stress hoopt zich enkel verder op. En ik heb het hier over de kleine- en middelgrote familiebedrijven, niet over de massaslachters die allang drijven op een model met schimmige, anonieme CEO's en een palet aan aandheelhouders. Het is ook van die kant dat BBB de opdracht 'trek alles uit de kast om zo lang mogelijk te rekken, knoop er vooral veel huilverhalen van Piet en Mien aan vast die de shit willen overdoen aan Bert en Annelotje'.
Overigens ligt er met de enigszins doordraaiende Omtzigt een zeer serieuze bom onder dit kabinet, die man wil écht zijn beloftes waarmaken itt PVV en BBB.
Zijn hallucinante speech met oa omvolking-light bullshit (neuk nu! anders komen de negers!) en de bizarre gedachte dat werkgevers verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun arbeidsmigranten (en ze zo in de hoek 'hond' ipv 'mens' stopt) is voor mij een indicatie van vastlopen. Ik denk namelijk dat hij niet zo'n slecht mens is.
pyrrusoverwinning idd. Zodra er weer een normaal kabinet komt die snapt dat stikstof een probleem is hebben al die boeren een probleem, de slimme die zijn ondertussen zelf al flink bezig met stikstofverbinding-uitstoot te verminderen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.