tja, de concentratieboertjes doen een vreugdedansje, op de vulkaan:
De pest is dat dit allemaal weer vertraging gaat opleveren, en er al een bak tijd moeite en geld door de provincies is besteedt. Ondertussen wordt er vrolijk doorgestikstoft. Tja, een minister die precies voor de veroorzakers opkomt...
ja ook dat. het is een kabinet voor de rijken en de boeren. de BBB heeft hun stokpaardje erin geflanst en verder heeft de VVD vooral beleid gemaakt met een vleugje PVV-xenofobie.
Wiersma zelf is natuurlijk gewoon op pad gestuurd hiervoor en werkt naar eigen missie toe, dat vereist het kunnen leven in een eigen wereld. Het is gewoonéén grote rek-en-strekoefening omdat ze verder niets kunnen doen voor hun achterban.
Het heeft ook best zielige en hartverscheurende elementen, dat niet generatief door kunnen kloten. Helaas is er geen alternatief en zal de nieuwe generatie dat ook beetje bij beetje inzien/van het pad afwijken. Warme bakkers, met hun dikke ovens, zijn weldra ook aan de beurt.
Beter vooruitzien en investeren in de bereikbaarheid & leefbaarheid van 'den lande' zodat er ook schakelmogelijkheden komen.
Iedere vertraging in goed stikstofbeleid is helaas een overwinning voor de plofboeren, de tijd tikt lustig door...het is alsof je in vertraging een stel wokkies door het ijs ziet zakken, die in hun gegil ook de verstandige schaatsers in gevaar brengen. Goed, slechtste metafoorverhaaltje van de dag, sorry.
Ik ben het er niet mee eens dat dat 'een overwinning' voor ze is. Het is uitstel van executie, na dit dit plofkabinet zijn ze zo meteen dubbel de lul en al hun stress hoopt zich enkel verder op. En ik heb het hier over de kleine- en middelgrote familiebedrijven, niet over de massaslachters die allang drijven op een model met schimmige, anonieme CEO's en een palet aan aandheelhouders. Het is ook van die kant dat BBB de opdracht 'trek alles uit de kast om zo lang mogelijk te rekken, knoop er vooral veel huilverhalen van Piet en Mien aan vast die de shit willen overdoen aan Bert en Annelotje'.
Overigens ligt er met de enigszins doordraaiende Omtzigt een zeer serieuze bom onder dit kabinet, die man wil écht zijn beloftes waarmaken itt PVV en BBB.
Zijn hallucinante speech met oa omvolking-light bullshit (neuk nu! anders komen de negers!) en de bizarre gedachte dat werkgevers verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun arbeidsmigranten (en ze zo in de hoek 'hond' ipv 'mens' stopt) is voor mij een indicatie van vastlopen. Ik denk namelijk dat hij niet zo'n slecht mens is.
pyrrusoverwinning idd. Zodra er weer een normaal kabinet komt die snapt dat stikstof een probleem is hebben al die boeren een probleem, de slimme die zijn ondertussen zelf al flink bezig met stikstofverbinding-uitstoot te verminderen.
Dat is nog maar de vraag Wijsgeer, misschien onderschatten we in hoeverre 'het volk' het liegen, bedriegen, door de onderlaag van de mand zakken en het doorschuiven van zwarte pieten doorziet. Met name de PVV heeft werkelijk niets weten te regelen voor hun arbeiderige achterban, volkomen rien-du-tout, knetterhard in de steek gelaten. Die stemmers hebben ook hersens hoor.
Denk dat je 'het volk' een beetje overschat in deze. Hersenen ja, maar vooral gebruikt om te kijken hoe je zo snel mogelijk die plofkippekluifjes kan verorberen. Denk ook dat 'het volk' het geen ene reet kan schelen, als er maar wat te klagen valt, als je terug bent van de action is er natuurlijk nog wat tijd over.
Ik neem ook wel eens een kijkje op nu.nl; een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar.
En je staat te kijken van het gemak waarmee dat volkje daar gewoon accepteert dat er onderdelen van PVV verkiezingsprogramma in de ijskast gaan. Slechts zeer zelden zie je daar iemand die zegt: ik heb op de PVV gestemd, maar Geert wil te graag mee regeren, en laat mij nu in de steek.
Nee, er is nog altijd heel veel blinde adoratie voor Geert. En nog heel veel blinde haat jegens buitenlanders en links. En zo lang Geert een zondebok weet te vinden buiten zichzelf, zie ik zijn aanhang niet afkalven.
'een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar'
Ik denk dat de schuimbekkende esimsen op fora niet volledig representatief zijn. Veel stemmers op PVV hebben dat vanwege zorg en bestaanszekerheid gedaan, dat zijn echt niet allemaal Esimsen.
Er ligt een mooie uitdaging voor Jimmy Dijk die tegelijk écht voor hen opstaan kan en deze thema's (voorgoed) scheiden van xenofobie en intolerantie. De groepen arbeidersklasse en immigranten hebben namelijk veel meer gedeelde belangen dan redenen om zich in een hanengevecht te laten lokken.
Je onderscaht het echoput-effect, Romans. Tenminste dat denk ik. Je moet er eens een kijkje nemen en dan eens wat draadjes lezen over politiek, Israel of asielzoekers. Een grote resonerende rechtse echoput.
En het grote probleem is dat PVV kiezers hun schaamte voorbij zijn. Vroeger durfde niemand te zeggen dat ie op de PVV stemde, maar dat punt zijn we helaas voorbij. Inmiddels schaamt niemand zich nog voor een stem op xenofobe en racistische Geert.
En dat maakt ook dat die resonerende echopunt op sites al nu.nl veel gehoor geeft in de rest van de samenleving. Koppel dat aan het kiesgedrag van veel Nederlanders (minimaal driekwart zweeft), en je hebt een groot potentieel bereik. En zo lang Geert zijn geluid in de rechtse echoput kan laten weerklinken, gaat hij niet veel verliezen.
Ik heb ook vooral hoop op Jimmy Dijk. De SP heeft helaas last van GL/PVDA en D66, die ervoor zorgen dat "links" bij veel mensen iets vies is geworden. Maar Jimmy is m.i. wel iemand die de juiste taal spreekt om de zwevende kiezer te bereiken, en ik kan me persoonlijk ook wel vinden in het socialere wereldbeeld van deze partij.
Nu.nl wemelt volgens mij ook van de bots en veelposters die alles groter proberen te maken. Er zijn in de arbeidersklasse meer dan zat burgers die 'gewoon' mensen met immigratieachtergrond in bekenden-tot-vriendenkring hebben zitten en veel meer PVV gestemd hebben vanwege de sociale componenten, niet vanwege dat angstaanjagen en tegen elkaar opzetten, die is hij straks gewoon kwijt toch?
Wekenlang gedogen en soft optreden. En zodra enigszins gehandhaafd wordt, ja het grote kernwoord "handhaven" want wetten en regels zijn er zat, dan gaan de slachtofferrolllers janken over behandeling. Net als op WF. Zelf de grote stoorzender zijn, maar schreeuwen en janken dat het aan iedereen en WF ligt. En ondertussen als heel klein groepje usual suspects alle aandacht opeisen van mensen die ergens anders druk zat zouden moeten zijn. Zonder enige vorm van schaamte. Wat zullen ze zich sterk voelen nu er ook groepen voor de sociale rejects zijn.
edit: A12
Gelukkig is er een therapietopic waarin je op dagelijkse basis de kennelijk grote moeite om in deze dagen een leuk leven te hebben af kan reageren. Als eerste waarmee je wakker wordt.
Mijn leven is prima en ook hier een beetje over politiek neuzelen is geen onplezierige hersengymnastiek. Ik ga er van uit dat dat voor iedereen hetzelfde is. Ik ben overigens regelmatig in gesprek met wat Kraamhol 'wokkies' noemt en ondervind daar helemaal niet zo'n hinder aan.
Laten we anders die WF-borrel nú gewoon afspreken, ik heb een tijd en datum.
21-04-2025 op deze locatie : Famelette 1 4130, Esneux, van 14:00-18:00
Gezellig een drankje doen in een dagbesteding centrum voor mentaal en/of fysiek uitgedaagden en uitzicht op de diepe finale van Liège-Bastogne-Liège. Ik zal present zijn, kom op de fiets. Sta open voor iemand die mij en mijn fiets na afloop zo ver mogelijk richting Groningen helpt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.