Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 215 ... 399 400
kraamhol
Romāns Vainšteins
Dat is nog maar de vraag Wijsgeer, misschien onderschatten we in hoeverre 'het volk' het liegen, bed...

Denk dat je 'het volk' een beetje overschat in deze. Hersenen ja, maar vooral gebruikt om te kijken hoe je zo snel mogelijk die plofkippekluifjes kan verorberen. Denk ook dat 'het volk' het geen ene reet kan schelen, als er maar wat te klagen valt, als je terug bent van de action is er natuurlijk nog wat tijd over.

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
Dat is nog maar de vraag Wijsgeer, misschien onderschatten we in hoeverre 'het volk' het liegen, bed...

Ik neem ook wel eens een kijkje op nu.nl; een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar.

En je staat te kijken van het gemak waarmee dat volkje daar gewoon accepteert dat er onderdelen van PVV verkiezingsprogramma in de ijskast gaan. Slechts zeer zelden zie je daar iemand die zegt: ik heb op de PVV gestemd, maar Geert wil te graag mee regeren, en laat mij nu in de steek.

Nee, er is nog altijd heel veel blinde adoratie voor Geert. En nog heel veel blinde haat jegens buitenlanders en links. En zo lang Geert een zondebok weet te vinden buiten zichzelf, zie ik zijn aanhang niet afkalven.

kraamhol
Wijsgeer
Ik neem ook wel eens een kijkje op nu.nl; een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar. En je staat t...

Was een goed stukje bij 'even tot hier', over de pvv en de ijskast. IJskast bleek uiteindelijk bomvol te zitten.

Romāns Vainšteins

'een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar'

Ik denk dat de schuimbekkende esimsen op fora niet volledig representatief zijn. Veel stemmers op PVV hebben dat vanwege zorg en bestaanszekerheid gedaan, dat zijn echt niet allemaal Esimsen.

Er ligt een mooie uitdaging voor Jimmy Dijk die tegelijk écht voor hen opstaan kan en deze thema's (voorgoed) scheiden van xenofobie en intolerantie. De groepen arbeidersklasse en immigranten hebben namelijk veel meer gedeelde belangen dan redenen om zich in een hanengevecht te laten lokken.

Wijsgeer
Romāns Vainšteins
'een wereld vol Esimsen op dat forum aldaar' Ik denk dat de schuimbekkende esimsen op fora niet vol...

Je onderscaht het echoput-effect, Romans. Tenminste dat denk ik. Je moet er eens een kijkje nemen en dan eens wat draadjes lezen over politiek, Israel of asielzoekers. Een grote resonerende rechtse echoput.

En het grote probleem is dat PVV kiezers hun schaamte voorbij zijn. Vroeger durfde niemand te zeggen dat ie op de PVV stemde, maar dat punt zijn we helaas voorbij. Inmiddels schaamt niemand zich nog voor een stem op xenofobe en racistische Geert.

En dat maakt ook dat die resonerende echopunt op sites al nu.nl veel gehoor geeft in de rest van de samenleving. Koppel dat aan het kiesgedrag van veel Nederlanders (minimaal driekwart zweeft), en je hebt een groot potentieel bereik. En zo lang Geert zijn geluid in de rechtse echoput kan laten weerklinken, gaat hij niet veel verliezen.

Ik heb ook vooral hoop op Jimmy Dijk. De SP heeft helaas last van GL/PVDA en D66, die ervoor zorgen dat "links" bij veel mensen iets vies is geworden. Maar Jimmy is m.i. wel iemand die de juiste taal spreekt om de zwevende kiezer te bereiken, en ik kan me persoonlijk ook wel vinden in het socialere wereldbeeld van deze partij.

Romāns Vainšteins

Nu.nl wemelt volgens mij ook van de bots en veelposters die alles groter proberen te maken. Er zijn in de arbeidersklasse meer dan zat burgers die 'gewoon' mensen met immigratieachtergrond in bekenden-tot-vriendenkring hebben zitten en veel meer PVV gestemd hebben vanwege de sociale componenten, niet vanwege dat angstaanjagen en tegen elkaar opzetten, die is hij straks gewoon kwijt toch? 

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
kraamhol
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Linkje naar dat therapietopic? Ik ben wel geinteresseerd.

redacted-191125
kraamhol
Linkje naar dat therapietopic? Ik ben wel geinteresseerd.

Dit bericht is verwijderd

kraamhol
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Als je mij kan garanderen dat er geen wokkies op de borrel verschijnen, ben ik er graag bij. Borrelen in normaalland, leuker bestaat niet.

Romāns Vainšteins

Mijn leven is prima en ook hier een beetje over politiek neuzelen is geen onplezierige hersengymnastiek. Ik ga er van uit dat dat voor iedereen hetzelfde is. Ik ben overigens regelmatig in gesprek met wat Kraamhol 'wokkies' noemt en ondervind daar helemaal niet zo'n hinder aan. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Laten we anders die WF-borrel nú gewoon afspreken, ik heb een tijd en datum.

21-04-2025 op deze locatie : Famelette 1 4130, Esneux, van 14:00-18:00

Gezellig een drankje doen in een dagbesteding centrum voor mentaal en/of fysiek uitgedaagden en uitzicht op de diepe finale van Liège-Bastogne-Liège. Ik zal present zijn, kom op de fiets. Sta open voor iemand die mij en mijn fiets na afloop zo ver mogelijk richting Groningen helpt.

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Laten we anders die WF-borrel nú gewoon afspreken, ik heb een tijd en datum. 21-04-2025 op d...

Dit bericht is verwijderd

kraamhol
Romāns Vainšteins
Laten we anders die WF-borrel nú gewoon afspreken, ik heb een tijd en datum. 21-04-2025 op d...

Dat is het buitenland, daar mag ezi niet heen. Misschien in brasserie de witte duif in Barneveld?

Romāns Vainšteins

Ze gaan daar wél langs Klootje, dat is de laatste uitloper van de Valkenrots

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Ze gaan daar wél langs Klootje, dat is de laatste uitloper van de Valkenrots

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Reactie Pieter Grinwis (CU) op Twitter: 

"Wat een BBBende. Het geld grotendeels wegbezuinigd. De fik in het NPLG. Geen antwoord op de vraag hoe dan wel voor natuur, water en klimaat te zorgen. De oude schoenen weggegooid, terwijl de nieuwe er nog lang niet zijn. We willen allemaal overstappen van het modelmatige depositiebeleid naar een serieuze aanpak van het terugdringen van emissies, maar dat vergt scherpe en ook pijnlijke keuzes. Durft het nieuwe kabinet die wel te maken? Niets wijst daarop. De vraag ‘hoe dan wel’ ligt bij het eerste stikstofdebat na het zomerreces vandaag dan ook levensgroot op tafel. Ondertussen moeten veel boerengezinnen vrezen voor de toekomst van hun bedrijf. PAS-melders dreigen nog langer te kunnen fluiten naar een vergunning. En de rechter staat klaar om provincies te dwingen vergunningen in te trekken. Het is onverteerbaar.""

Vanmiddag vanaf 13:00 het debat met de minister en staatssecretaris van LNNV. 

Ministerie van LVVN on X: "De commissie @LNVTweedeKamer spreekt vandaag over de plannen voor stikstof, NPLG en natuur. Hiervoor komen @ministerLVVN Femke Wiersma en @stasLVVN Jean Rummenie naar de Kamer. Lees meer en volg vanaf 13.00u live:https://t.co/y2wxqffQtG #TweedeKamer #stikstof #natuur" / X

kraamhol

Gelijk maar een motie indienen wat mij betreft, snel dit kabinet uit hun lijden verlossen. 

Romāns Vainšteins

@ Klootje: het zíjn ook relevante thema's maar eveneens gevoelige. Ook is het een aanname dat bevolkingsgroei of demografische opbouw beter wel of niet aan bepaalde genetische achtergrond gekoppeld zit.

 

redacted-191125
Romāns Vainšteins
@ Klootje: het zíjn ook relevante thema's maar eveneens gevoelige. Ook is het een aanname dat...

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het komt er op neer dat elke welvarende maatschappij het geboortecijfer ziet dalen omdat men 'meer uit hun leven' haalt. Dit werkt maatschappijontwrichtend, je hebt jongeren met babylust nodig. Als die niet uit de eigen pool komen moet je dat 'importeren', de vraag is of daar een voorkeur aan verbinden ethiscgh standhoudt.

Persoonlijk vind ik dat de bruinogen wel wat meer markaandeel mogen pakken, maar wat denkt mijn buurman daarvan? Hmmmmmmm

 

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Het komt er op neer dat elke welvarende maatschappij het geboortecijfer ziet dalen omdat men 'meer u...

Dit bericht is verwijderd

redacted_251125_441

Dit bericht is verwijderd

Ragnar Lolbroek
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Kunnen die opaatjes en omaatjes ook concreet benoemen wat er dan zo al effectief beter was onder Stalin of Mussolini? Of is dat allemaal perceptie van de personen zelf

Een gebrek aan historische kennis wil ik ook nog aannemen. Hier in Vlaanderen heb je Vlaams Belang kiezers uit Antwerpen of Limburg die heel enthousiast rondrijden met een 1302 sticker op de autoruit. Dit terwijl er toch vrijwel geen volk uit deze regio's effectief meevocht in de Guldensporenslag. Uit Namen ironisch genoeg dan weer wel.😅

1 2 ... 215 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.