Zojuist even opgezocht, best vermakelijk bedacht maar het natuurlijk onzin.
Mensen groeien op en ontwikkelingen interesses, passies en voorkeuren. Dan kan je dat wegschrijven als 'allemaal fobieen!' (In jouw geval wittemuziekfobie f zo) ten opzichte van wat NIET hun interesse heeft. Erg geinig allemaal, leuke poging om xenofobie goed te praten.
Hahaha nou wel goed dat ik je eens zover heb gekregen om niet te lezen en wel meteen op een link te klikken. Maar ik ben geen aanhanger van het Oikos van Baudet of deze theorie. Zoals ik zei te flinterdun om serieus te nemen.
Ah ik zie de verwarring. Nee ik bedoel ik heb de theorie van Esims vaker gehoord, van Baudet.
Trouwens, er zal wel een stevige correlatie zijn tussen oikofobie en gemis aan cultuur niet? In die leuke Toscaanse dorpjes rondom Michelangelo heb je jaarfeesten vol tradities waar iedereen naar uitkijkt, waar ik vandaan kom de lokale new kidz gabbers die de lokale kermis of braderie tot fijnstof ramden.
overigens heb ik de term gegoogled en wat gelezen erover, niet je linkje.
"En ik vind boeren helemaal geen klootzakken maar hun tijd is gewoon voorbij, de rek is er uit, de wetenschap heeft ze ingesloten. Het verhaal is over."
Ik ben wel benieuwd hoe het autarkische systeem van Romans eruitziet, waarin hij vandaag zonder de boeren kon. En met afglijden bedoelde ik op de eerste plaats het vermannheimiseren van de samenleving. Ook de moeder van Koopmans die geen contact meer heeft met de buren. Dalende criminaliteitcijfers erbij halen is ook raar, want Koopmans gaat juist uitbreid in op criminaliteit als gevolg van immigratie. Wat in het interview met hem in de Volkskrant nog leidde tot de vraag: "Waarom heeft links daar moeite mee, denkt u?" Maar goed, ik dacht dus zelf nog niet eens aan criminaliteit, omdat ik daar zelf geen last van heb.
Als ik denk aan een "afglijdende samenleving" dan denk ik toch vooral aan types zoals dat ventje uit die ballenbak. Die zijn hele redenering ophangt aan een boek van Koopmans. Daar stukjes uit parafeert, wat knipt en wat plakt, om zich op die manier voor te doen als een of ander orakel.
Maar als je hem om een eigen mening vraagt, in zijn eigen woorden, in iets meer dan 142 tekens en zonder te schelden, dan komt er weinig uit.
En helaas zitten er veel types in onze afglijdende samenleving. Die klakkeloos alles nableren wat ze een keer gehoord, gezien of gelezen hebben in hun fabeltjesfuik. Zonder na te denken of de echte wereld ook daadwerkelijk zo in elkaar zit.
Hij heeft een veel langer betoog gehouden wat gewoon op nu.nl staat.
Zet een heel betoog uiteen dat de moeite waard is en legt de lat voor zichzelf en dit kabinet sky high.
ALLE aanbevelingen uit het rapport Roemer uitvoeren? Wauw, ik kan straks fluitend aan het werk voor die lui. Het lijkt er op dat Omtzigt het 'blanke ras' wil behouden en daarom liever Oost-Europeanen dan, ahum, 'met ietwat meer pigment gezegende medemensen' hier de vakjes laten vullen die vol moeten omdat NLlers niet genoeg fokken (getuige ook dit topic met kinderloze filosofen of zij die ook het 2 out, 2 in principe niet halen).
Ik moet niet altijd van zijn missies en visies maar dat hij er de zweep oplegt vind ik wel mooi, dan gaat het eerder barsten, scheuren, ploffen, imploderen.
Nu.nl is een commerciële website waar De Telegraaf (of het moederbedrijf) achter zit. Tenminste dat heb ik eens gehoord. Ik maak liever gebruik van linkse media. Het bericht over Omtzigt zal ongetwijfeld ook daar uitgebreider te vinden zijn.
Het lijkt trouwens wel alsof hij jouw handel in gevaar brengt, met je zin over de vakkenvullers.
Berichten van nu.nl en nos verschillen niet zoveel van elkaar en ook niet van AD, NRC of Telegraaf. Het is hier geen Fox vs CNN of zo.
Met vakjes vullen bedoelde ik hier de demografische uitdagingen die hij opwierp, een best ernstig en ook wat griezelig gebracht verhaaltje over 'te weinig Nederlanders, te veel Afrikanen'. Hij wil kennelijk weer het gezin 'hoeksteen van de samenleving' maken en de verdubbelaar inzetten.
wat is 'mijn handel' dan, rare kwibus esims in zijn eigen gekke wereldje van me? Stiekem een neger in jouw schuur proppen en hem huur laten betalen ook nog, gne gne?
De NSC'er trekt een vergelijking met enkele landen in Afrika. Zo worden er per jaar in Ethiopië meer kinderen geboren dan in alle 27 EU-landen bij elkaar. In Nigeria zijn dat er zelfs twee keer zoveel. Omtzigt: "Ik laat u raden wat dat betekent over twintig of dertig jaar." De geopolitieke gevolgen, zo beweert Omtzigt, "zullen groot zijn."
Ah, Omtzigt is ook gewoon een ordinaire omvolkwokkie.
Dat betekent onder meer een verbod op "malafide uitzendbureaus", een registratie van arbeidsmigranten bij gemeenten en dat werkgevers verantwoordelijk worden voor hun werknemers die voor misstanden en overlast zorgen.
Dit betekent in de praktijk dat de werkgevers niet mee/minder met arbeidsmigranten gaan/willen werken, dus de gewone Nederlander mag weer lekker appels plukken. Zie die maar te vinden. Óf de arbeidsmigrant krijgt nog minder betaald, dat kan ook.
Het rapport Roemer gaat uit van een betere positie van de arbeidsmigrant en meer toezicht op het hele proces van het werk naar hier halen. Dat uitvoeren gaat veel mankracht en geld kosten, laat staan de huisvesting nalopen.
Het lijkt er echt op dat Omtzigt hier een voorkeur uitspreekt mbt waarmee we de gaten moeten opvullen qua demografie. Waarom zit het anders samen in een verhaal?
Het is overigens hilarisch dat in een extraparlementair kabinet de partijleiders - die er zelf voor hebben gekozen niet in het kabinet te zitten - zich alsnog gaan bemoeien met de begrotingen en cijfers. Met Omtzigt voorop, die de aanstichter is van het extraparlementaire gedeelte.
We gaan genieten de komende maanden, benieuwd hoe snel en hoeveel wokkies gaan begrijpen op wat voor kleuterklas ze gestemd hebben (muv de vvd misschien):
Ik denk dat het verhaal van Omtzigt ook meteen aangeeft hoe lastig (of onmogelijk) het is om grip te krijgen op migratie. Want wat ga je als Nederland doen aan de bevolkingsgroei elders? Mensen aldaar preventief castreren?
Mensen zijn altijd op zoek naar geluk. En misschien zijn de grootste gelukszoekers wel de Oosteuropese arbeiders of buitenlandse studenten. Die hoeven niet te vluchten voor hun eigen veiligheid, maar komen hier allemaal heen voor een beter bestaan.
En hoe erg is Nederland nog in trek over 30 jaar? Misschien staan we dan allemaal wel met onze voeten in het water, en willen wij hier allemaal weg naar hogergelegen gebieden. Waar ze ons uiteraard dan met open armen moeten ontvangen, omdat we zelf altijd zo'n vriendelijk en gastvrij volkje zijn geweest.
We hebben over 30 jaar vooral nog wat meer koppen in het zand denk ik...
Wat mij betreft is er voorrang voor asielzoekers vanuit oorlogs/crisisgebieden, maar er is plek genoeg voor iedereen die een betere toekomst wil. Zeker als we de concencratiekampen in de veeteelt gaan bevrijden, en de bijbehorende boeren zichzelf vernietigen. Blijven dan nog wel veel wokkies over, maar goed die echoput is diep genoeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.