Ik ben niet overtuigd. De manier hoe jij afgeeft op de 'gewone Nederlander' doet racistisch aan. Totaal niet westers. Bovendien gaf je ook al eens je fascinatie voor Hamburg als multiculti-stad aan. Waar je je meer thuisvoelt dan Groningen. Dit is overigens niet waar ik op doelde met dat je al eens letterlijk aangaf dat je 'van kleur' bent.
Ik krijg ook jeuk van dat programma van Linda de Mol en Muziekfeest op het Plein, maar vele malen liever dat dan het beeld dat in muziekvideo's hier voorbij komt.
Ik heb deze theorie vaker gehoord van iemand. En op zich zit er ergens wel wat in, maar is het allemaal te dun om serieus te nemen.
Ik voel me helemaal niet meer thuis in Hamburg, vind het gewoon een coole stad waar ik graag als jongvolwassene beland zou zijn ipv Amsterdam, in hindsight. Dat was mijn opmerking. Nu met een gezin 10 x liever Groningen maar voor toffe underground concerten en nightlife is Hamburg waanzinnig.
En je hebt kennelijk ook last van wat Raul ook had, dingen door elkaar gooien. Ik ben helemaal niet van wat jij 'zwarte muziek' noemt. Integendeel zelfs. Dat zijn Raul en Klootje meer. Wat uiteraard mag van de liberaal die ik ben.
Helemaal nergens heb ik ooit gezegd dat ik een immigratie- achtergrond heb, wel dat ik al vanaf jonge leeftijd internationaal georiënteerd ben en wat men 'Nederlandse cultuur' noemt vrij zielloos en plat vind. Daarom moet ik altijd ook zo lachen van opmerkingen als 'pas je aan', naar wat dan?
Iedere Nederlander moet fietsend tussen de weilanden in de stromende regen een frikandel speciaal verorberen terwijl ze foeteren over immigranten. Dát is de Nederlandse cultuur!
Dat 'pas je aan' heb ik ook nooit gezegd. En de Nederlandse cultuur plat vinden heb ik ook geen probleem mee. Maar kaaskop is bij mij nog altijd een soort geuzennaam en jou een scheldwoord. De haat richting de boeren is ronduit schandalig, en ook niet rationeel. Nog even helemaal los van milieuaspecten is het helemaal niet vanzelfsprekend dat boeren land afstaan. Privaat bezit is in Nederland een zeer groot goed. Toch trekken boeren uiteindelijk altijd aan het kortste eind bij een bestemmingsplan tot uitbreiden van een stad of dorp. Waarbij migratie een zeer grote oorzaak is.
Zojuist even opgezocht, best vermakelijk bedacht maar het natuurlijk onzin.
Mensen groeien op en ontwikkelingen interesses, passies en voorkeuren. Dan kan je dat wegschrijven als 'allemaal fobieen!' (In jouw geval wittemuziekfobie f zo) ten opzichte van wat NIET hun interesse heeft. Erg geinig allemaal, leuke poging om xenofobie goed te praten.
Hahaha nou wel goed dat ik je eens zover heb gekregen om niet te lezen en wel meteen op een link te klikken. Maar ik ben geen aanhanger van het Oikos van Baudet of deze theorie. Zoals ik zei te flinterdun om serieus te nemen.
Ah ik zie de verwarring. Nee ik bedoel ik heb de theorie van Esims vaker gehoord, van Baudet.
Trouwens, er zal wel een stevige correlatie zijn tussen oikofobie en gemis aan cultuur niet? In die leuke Toscaanse dorpjes rondom Michelangelo heb je jaarfeesten vol tradities waar iedereen naar uitkijkt, waar ik vandaan kom de lokale new kidz gabbers die de lokale kermis of braderie tot fijnstof ramden.
overigens heb ik de term gegoogled en wat gelezen erover, niet je linkje.
"En ik vind boeren helemaal geen klootzakken maar hun tijd is gewoon voorbij, de rek is er uit, de wetenschap heeft ze ingesloten. Het verhaal is over."
Ik ben wel benieuwd hoe het autarkische systeem van Romans eruitziet, waarin hij vandaag zonder de boeren kon. En met afglijden bedoelde ik op de eerste plaats het vermannheimiseren van de samenleving. Ook de moeder van Koopmans die geen contact meer heeft met de buren. Dalende criminaliteitcijfers erbij halen is ook raar, want Koopmans gaat juist uitbreid in op criminaliteit als gevolg van immigratie. Wat in het interview met hem in de Volkskrant nog leidde tot de vraag: "Waarom heeft links daar moeite mee, denkt u?" Maar goed, ik dacht dus zelf nog niet eens aan criminaliteit, omdat ik daar zelf geen last van heb.
Als ik denk aan een "afglijdende samenleving" dan denk ik toch vooral aan types zoals dat ventje uit die ballenbak. Die zijn hele redenering ophangt aan een boek van Koopmans. Daar stukjes uit parafeert, wat knipt en wat plakt, om zich op die manier voor te doen als een of ander orakel.
Maar als je hem om een eigen mening vraagt, in zijn eigen woorden, in iets meer dan 142 tekens en zonder te schelden, dan komt er weinig uit.
En helaas zitten er veel types in onze afglijdende samenleving. Die klakkeloos alles nableren wat ze een keer gehoord, gezien of gelezen hebben in hun fabeltjesfuik. Zonder na te denken of de echte wereld ook daadwerkelijk zo in elkaar zit.
Hij heeft een veel langer betoog gehouden wat gewoon op nu.nl staat.
Zet een heel betoog uiteen dat de moeite waard is en legt de lat voor zichzelf en dit kabinet sky high.
ALLE aanbevelingen uit het rapport Roemer uitvoeren? Wauw, ik kan straks fluitend aan het werk voor die lui. Het lijkt er op dat Omtzigt het 'blanke ras' wil behouden en daarom liever Oost-Europeanen dan, ahum, 'met ietwat meer pigment gezegende medemensen' hier de vakjes laten vullen die vol moeten omdat NLlers niet genoeg fokken (getuige ook dit topic met kinderloze filosofen of zij die ook het 2 out, 2 in principe niet halen).
Ik moet niet altijd van zijn missies en visies maar dat hij er de zweep oplegt vind ik wel mooi, dan gaat het eerder barsten, scheuren, ploffen, imploderen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.