Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 229 ... 240 241
Raul Alcala

Voor Sprintmaster 

Wijsgeer

Wat een heerlijke dag moet dit zijn voor moslimhater Roelieboeliewoelie. Het gaat over zijn favoriete onderwerp, Joden. De perfecte gelegenheid om al scheldend en oneliners plaatsend aandacht te krijgen voor zijn infantiele zelf. Aandacht die hij in het echte leven overduidelijk tekort komt.

Wel, zionistische vriend van me: graag gedaan, ik hoop dat ik je een fijne dag bezorgd heb, en dat je nu weer lekker in je vel zit. Want je was overduidelijk jezelf niet.

Maar ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Dus ik ga het Jodenthema maar weer even laten voor wat het is, en kijken of er nog wat leuks opborrelt qua politiek. Zoals vooraanstaande republikeinen die openlijk te kennen geven om op Harris te stemmen. Of benzineprijzen die weer goedkoper worden.

Raul Alcala
Wijsgeer
#5701
Wat een heerlijke dag moet dit zijn voor moslimhater Roelieboeliewoelie. Het gaat over zijn favoriet...

Heb je al gesolliciteerd bij de NS?

Il Leopardo della Primavera

Raul = Zionist confirmed. 

Raul Alcala

Zal ik je m'n telefoonnummer doorgeven? Intimidatie technisch werkt dat beter dan hiero

Wijsgeer

Oprechte vraag Raul: word je nu echt gelukkig van je eigen gedrag hier? Of zit je zodanig met jezelf in de knoop dat dit nog de enige vorm van aandacht is die je kunt krijgen?

Raul Alcala

Jij oprecht?

Raul Alcala

Je mist esims hé, die kan je nu niet meer kleineren of geweldsfantasien over spuien. 

Wijsgeer

Mooie poging om niet te antwoorden op mijn oprechte vraag, Raul. Dus dan stel ik hem nog maar een keer:

Word je nu echt gelukkig van je eigen gedrag hier? Of zit je zodanig met jezelf in de knoop dat dit nog de enige vorm van aandacht is die je kunt krijgen?

Raul Alcala

Jij, oprecht?

Wijsgeer
Raul Alcala
#5707
Je mist esims hé, die kan je nu niet meer kleineren of geweldsfantasien over spuien. 

Ach raul, 

sommige mensen kleineren zichzelf. En je hebt die rol feilloos overgenomen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je daar nou echt happy van wordt. De enige die nog iets van je wil weten is Kraam, als het over dat ene topic gaat. Voor de rest is het vooral Remy Alcala... lijkt me niet fijn wonen.

 

Raul Alcala

Zolang jij er maar happy van wordt, knul

kraamhol
Wijsgeer
#5710
Ach raul,  sommige mensen kleineren zichzelf. En je hebt die rol feilloos overgenomen. Maar ik...

Hoho (santa), kraam en raul gaan way back!

Raul Alcala

We hebben zelfs nog samen pony gereden 

Raul Alcala

Romāns Vainšteins

Veel kuttere muziek dan dat bijkans onmogelijk, afgrijselijk.

Wijsgeer

Raul is vooral een "one trick pony" gebleken. Maar hij staat in ieder geval vandaag in het middelpunt van de belangstelling, dat zal 'm goed doen.

Romāns Vainšteins

Wel mooi nieuws vandaag dat Wilders kennelijk een kingsize-drol terug zijn misschien-dan-toch-niet-volledig-door-Rusland-geleaste anus infloept mbt de steun aan Oekraine. Wat gemauw vd buhne van 'ja, we hadden het ook over corruptie, hoor!' er bij en that's it. Die heeft duidelijk te horen gekregen 'lillijke waffel houwuh en steunen die hap!', tegenwoordig doe je zoiets met een usfie.

Wijsgeer

Overigens zag gisteren weer e.e.a. over influencers en hun rol bij de verkiezingen in de VS. 

Het is een bizar idee dat je met het maken van wat stomme filmpjes een dusdanig bereik voor jezelf kunt maken dat je:

  • met deze filmpjes je brood kunt verdienen
  • ze je betalen om bepaalde content te maken
  • je met jouw "bijdrages" kunt bepalen wie de machtigste man ter wereld kan worden.

Als je je dan ook nog realiseert dat deze filmpjes niet random worden getoond, maar door algoritmes bepaald wordt wat iedereen te zien krijgt, dan is dat helemaal een eng idee. 

En als je vervolgens bedenkt dat er 1 groot platform is wat in handen is van een nrcist als Musk, en het andere in Chinese handen, dan is dat best zorgelijk. Zeker ook omdat steeds meer mensen vinden dat het betrouwbaarste nieuws afkomstig is uit de socials, en niet uit het 8 uur journaal. 

Voor je het weet heb je een land vol Eddy's!

Romāns Vainšteins

Interview met Eddy van Hijum in 'Bar Laat' gezien en daar lijkt iets van een lichtpuntje te gloren: hij wil ECHT het thema arbeidsomstandigheden en daarmee toestroom aanpakken. Ligt ook meteen met zijn ideeen op ramkoers met BBB en VVD die gewoon baat hebben bij niet teveel aan doen, lekker doorkloten, allemaal de bek houden en andere kant op kijken/wijzen/huilen (lees: allahmigranten). Die is op weg om zenuwen bloot te gaan leggen en het zou me niet verbazen als dit een groot ding was tijdens die ruzies. Interessant proces om te volgen dit, het is ook heel duidelijk iemand met hersens.

Wijsgeer

Migrantendiscussie is m.i. ook 1 van de splijtzwammen.

Populistisch gezien zijn alle problemen in de woningmarkt, criminaliteit en sociale voorzieningen de schuld van de asielmigrant (en het liefst nog de moslim asielmigrant). 

Maar als je door het populisme heen kijkt en de feiten en cijfers goed op een rij gaat zetten, dan kom je eerder uit bij de arbeidsmigranten en studiemigranten. Waarbij we ook gerust mogen stellen dat dit bijna allemaal de échte gelukszoekers zijn: ze hebben afgezien van "geld verdienen of kennis opdoen in het buitenland" geen enkel ander motief om hier te zijn.

Maar dat ligt inderdaad zeer gevoelig bij de BBB en de VVD: goedkope handjes=meer winst voor werkgevers.

Raul Alcala

Kijk aan Romans, goed nieuws. Hebben we het hier regelmatig over gehad,  waarna je me ervan beschuldigde eigenlijk een raszuivere SP er te zijn. Van Hijum lijkt me ook wel een van het totale plaatje. Ik denk wel dat je gelijk had met het fte probleem. Geld zal nog wel lukken, maar als je niet genoeg mensen hebt voor serieuze handhaving. 

Die malafide uitzendbureaus met contracten waar salaris en huur met elkaar verweven worden lijken met dat keurmerk ook uit de weg geruimd. En als ze er met een man of 10 wonen, echt woekerwinsten hé voor dat tuig van de richel. Ik denk niet dat de VVD en BBB daar nu hun achterban zoeken. Die Ceder van Christen Unie heb ik wel een zwak voor trouwens. Soms wat klein gestotter, maar dat dwingt mij iig tot geconcentreerd en zorgvuldig luisteren. En het is altijd keurig onderbouwd, vriendelijk. Serieus en oprecht. Niks voor de bühne. Ik ken nog één andere Don. Don Diego Poeder. Bijzondere gozers de Donnen. Anyway.

Van Hijum afsluitend, begin deze maand 

Actiepunten

Van Hijum zei woensdag dat het kabinet ‘echt consequent’ bezig is om alle actiepunten van de commissie-Roemer één voor één langs te lopen. Aan de uitvoering wordt ‘met man en macht’ gewerkt, verzekerde hij. De voortgang wordt gedeeld met de Tweede Kamer.

Toelatingsstelsel

De vicepremier benadrukte verder het belang van het wetsvoorstel Toelating terbeschikkingstelling van arbeidskrachten (Wtta), dat zijn voorganger Karien van Gennip (CDA) vorig jaar al had ingediend. Met deze wet wordt een toelatingsstelsel ingevoerd voor bedrijven die arbeidskrachten ter beschikking stellen. Uitleners mogen dan alleen op de markt opereren als zij daartoe zijn toegelaten.

 

Amendement

Daar wil Kamerlid Don Ceder (ChristenUnie) een zorgplicht voor uitleners aan toevoegen. De door hen ter beschikking gestelde arbeidskrachten moeten worden ingeschreven in de BRP, vindt hij. ‘Juiste registratie van alle ingezetenen in de BRP is voor gemeenten essentieel om goede dienstverlening te kunnen verlenen. Het moet voor de overheid duidelijk zijn wie waar in Nederland woont’, is te lezen in de toelichting van zijn amendement.

 

De Tweede Kamer behandelt het wetsvoorstel in november. Van Hijum beloofde daarvoor nog het parlement te informeren over de zorgplicht voor inschrijving van arbeidsmigranten in het BRP.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
#5716
Raul is vooral een "one trick pony" gebleken. Maar hij staat in ieder geval vandaag in het middelpun...

Eendagsvliegen die online  reïncarneren in andere gedaantes om maar niet in de vergetelheid te geraken, is een serieus complexe psychologische aangelegenheid. En niet alleen voor de ontvangende partij. Toch valt er voor eendagsvliegen ook wel wát te zeggen. Kopzorgen voor morgen kennen ze niet. Van dag tot dag.

Voor de rest wijsgeer. Je bent er zo eentje die een pispaaltje nodig heeft om te shinen. En toch laat ik een REM video nu achterwege. Als respect ook naar esims, voor mij nog steeds een vraagteken waarom.ie weg is

Raul Alcala

Trouwens romans, Ik bedacht me later pas dat er geen 1001 dalmatiërs waren. Maar sprookjes,  zoals de linkse idealen 

Romāns Vainšteins

Maar van Hijum gaat er een gigantische dobber aan hebben want BBB en VVD weten gewoon dat veel van 'hun' bedrijven er afhankelijk van zijn dat rapport Roemer in de la blijft liggen. Die besteden de smerige arbeid volkomen uit, pakken geen enkele verantwoordelijkheid en hebben daar ook de kennis en mensen niet voor. PVV is nauwelijks in te schatten op dit vlak, die lijken het thema niet boeiend te vinden of zo, te druk met de asielzoekers en Allah.

Overigens heb ik er geen enkele twijfel over dat omtzigt op zijn nachtkastje een denkbeeldige rode knop heeft waarmee hij kabinetje-boem! kan doen en dit tussen de regels aan de andere leiders laat weten ook.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 229 ... 240 241

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.