Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 230 ... 247 248
Romāns Vainšteins

Zojuist aardappelpannekoeken lopen maken, kutkarwei, duurt lang. Dus ook even Kockelmann van afgelopen vrijdag gezien. Je kan veel zeggen van Omtzigt maar hij komt wel altijd aan tafel om antwoorden te geven op best pijnlijke vragen zoals 'waarom loop je zo te huilen, moet je daar niet mee kappen of zo?'. 

Raul Alcala

Ze hebben er allemaal voor getekend, dat wordt gewoon uitvoeren en aanpakken. Is voor iedereen goed. Voor de mensen zelf, als bedrijven meewerken ook beter voor de concurrentie positie Nederlandse werknemers,  want er zal meer betaald moeten worden aan uurloon. Krijg je vanzelf inzichtelijk welke sectoren alleen uit kunnen zonder zich aan de wet te houden. Slachthuizen mag wel wat minder van. Dat sommige producten dan wat duurder worden, so be it. Never waste a good crisis 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kockelman laat je nergens mee wegkomen haha.

Ik had gisteravond ineens zo'n joekel van een sprinkhaan op m'n fornuis zitten. Centimeter of 10, weetjewel. Tegen m'n pan aangeleerd, beetje aan het trillen en shaken, een meter bij me vandaan . Ik me weer de tyfus geschrokken na Juul. Schijnen naar kip te smaken toch?

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#5727
Kockelman laat je nergens mee wegkomen haha. Ik had gisteravond ineens zo'n joekel van een sprinkha...

Tijd voor een huisdier kerel!

Raul Alcala

Ja, klopt als een bus, Kraam. Die sprinkhaan overleefde m'n koffie kop niet. Een kat lijkt me de meest logische. Maar wel een binnenkat.

Raul Alcala

Ik had 2 half abessijnen, broer en zus. Die kater was de koning van de buurt. Maar ook overreden en leden.

Romāns Vainšteins

Die sprinkhaan was zeker een groene niet? Dat zijn Tettigonia's, dit is hun seizoen om in de schemering massaal rond te vliegen in en rondom grasland. Onze kat eet ze op maar deze zijn voor ons niet te vreten hoor.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer

Wat de VVD (en de ondernemers) slim hebben gedaan, is onze economie volledig afhankelijk maken van arbeidsmigranten.

Vergelijk werkend Nederland van pakweg 25 jaar geleden eens met het Nederland van nu. Toen had je nog Nederlandse chauffeurs en schoonmakers, ook in de bouw en wegenbouw werkten gewoon Nederlanders. En de land- en tuinbouw was ook nog niet enkel het domein van Polen, Roemenen of weet ikw aar ze nu overal vandaan komen.

Maar inmiddels hebben we zoveel zaken opgetuigd waarbij de arbeidsmigrant alles doet. En de blanke Nederlander vanuit zijn kantoor op excel sheets en met zijn dikke salaris alles aanstuurt.

Raul Alcala

That's my boy. Met z'n strakke groene broek. Eerder meende ik al wat geluid fladderachtig achter de gordijnen te horen, maar weet het aan de Zero Zero. Het is me wel wat op m'n nieuwe adres. Zul je zien dat er morgen een paard in de gang staat.

Reden des te meer een kat te nemen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Er zijn nog steeds Nederlandse vrachtwagenchauffeurs hoor. Keurige jongens vaak, en meiden. Meestal van de gestampte pot. Ik houd er wel van, beetje schunnig

Romāns Vainšteins

Maar ze zijn er echt nog amper hoor, NL is een kopstationseconomie geworden met tegenover de veeal uitgebuite buitenstaanders een gigantische 'kaartenbak' bij de gemeenten van burgers die geen rol kunnen vervullen in dit alles en aan een soort van beademing liggen. NSC heeft als enige coalitiepartij dit in de smiezen en het is volledig aan hen te danken dat er nog iets van sociale componenten in de akkoorden terug te vinden zijn. Helaas schieten ze daarin wel flink door met en is het op een naar mijn smaak te nationalistisch fundament dienblad binnengefietst.

Vooral het de-internationaliseren van de universiteiten, het kunstmatig opdringen van de Nederlandse taal en die rare speech die uitgaat van een basisvoorkeur hoe de maatschappij genetisch samengesteld dient te zijn pruim ik niet. Echt zich 'eruit lukken' bij de Kockel lukte hem niet helemaal.

 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Tettigonia's ging ik vroeger als kind in de Uiterwaarden vangen met een vlindernet. Kijk wel uit want ze kunnen best flink bijten.

Raul Alcala

Precies, het leek of die nep wandelende tak me wilde aanvallen. 

Ja. Zolang de levensstandaard van landen onderling binnen de EU grote verschillen kennen, zullen specifieke groepen buitenlandse werknemers zich aanbieden (en wij binnen halen), ze minder betalen dan de Nederlanders, en ze tegelijk voor hunzelf wel goed verdienen.

Tis gewoon competitievervalsing. Net als die goedkope graandeal met de Oekraïne 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

"Vooral het de-internationaliseren van de universiteiten, het kunstmatig opdringen van de Nederlandse taal en die rare speech die uitgaat van een basisvoorkeur hoe de maatschappij genetisch samengesteld dient te zijn pruim ik niet. Echt zich 'eruit lukken' bij de Kockel lukte hem niet helemaal."

Buitenlandse studenten opleiden die dan weer massaal aftaaien is weggegooid geld. Dat is er wat er nu gebeurt 

 

 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#5738
"Vooral het de-internationaliseren van de universiteiten, het kunstmatig opdringen van de Nederlands...

Studenten van buiten de EU betalen de volle pond voor hun studies, itt hun EU studiegenoten. Ze leveren vooral geld op, gezien driekwart van buiten de EU komt.

Raul Alcala

Ook dan is het zonde als ze na hun studie weer vertrekken als er 0 noodzaak is Nederlands te leren. Ik pleit meteen voor meer studentes uit Latijns Amerika. Ook Nederlanders die wat meer moeite hebben met Engels maak je het onnodig lastig 

Romāns Vainšteins

Ze hoeven allang geen Nederlands meer te leren om in de maatschappij van vandaag de dag mee te draaien. Nederlands helpt ze wel beter integreren en verduidelijken dat 'ik hou van Holland' een kutprogramma is.

Raul Alcala

Ik taai ook af

Wijsgeer
Il Leopardo della Primavera
#5739
Studenten van buiten de EU betalen de volle pond voor hun studies, itt hun EU studiegenoten. Ze leve...

Toch zijn we diep gezonken als land, wanneer we onze universiteiten afhankelijk maken van import-studenten.

Il Leopardo della Primavera
Wijsgeer
#5743
Toch zijn we diep gezonken als land, wanneer we onze universiteiten afhankelijk maken van import-stu...

Met dank aan het afbraakbeleid van Rutte.

Raul Alcala

Dat is nou mijn land. Kraam

Romāns Vainšteins

,Het enige dat die linkjes hier doen is dat je nu 2 doelloze plaatjes in het topic hebt van 'ik ga zo direct heel intens praten' en 'ik sta op het punt om zo te gaan zingen'. Niemand klikt er op, je doet het voor lul.

kraamhol

ikke wel geklik

kraamhol

overigens zijn die musiclinks ook wel visueel aardig in dit topic, anders blijft het zo....wit

Wijsgeer
kraamhol
#5748
overigens zijn die musiclinks ook wel visueel aardig in dit topic, anders blijft het zo....wit

Dan zie ik liever plaatjes van Wiersma dan van die zwarte rappers. Beter om aan te gluren, en meer on topic.

1 2 ... 230 ... 247 248

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.