Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 231 ... 250 251
Wijsgeer

En inmiddels gooit Israel ook nog wat bommen op Syrie. Als je vindt dat je nog niet gehaat genoeg bent bij je buren, dan gooi je af en toe een bom op Libanon, Iran of nu ook weer Syrie. Waarschijnlijk allemaal in de hoop dat het westen dan jouw kant blijft kiezen.

Het doet me een beetje denken aan mijn zusje (god hebbe haar ziel). Die was ook altijd in staat om haar grote broer uit de tent te lokken, om vervolgens bescherming te zoeken bij pa en ma. Waarna pa en ma natuurlijk mij op m'n flikker gaven, en mijn "schattige" zusje een aai over haar bol.

Dit gedrag vertoonde ze overigens nooit als pa en ma niet thuis waren. Het wordt dus tijd dat de westerse wereld de tactiek van Israel doorziet, en stopt met het beschermen van Israel.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5746
,Het enige dat die linkjes hier doen is dat je nu 2 doelloze plaatjes in het topic hebt van 'ik ga z...

Jank niet zo, je lijkt esims wel. 

Romāns Vainšteins

Plaats muziek gewoon bij muziek, voor YouTube goeroes kan je een topic starten.

Laatst gewijzigd
kraamhol

inderdaad een beetje ezigedrag vd romein: muziek bij muziek, zwart bij zwart:). Gewoon accepteren, de meeste linkjes van muziek zijn hier ontopic, of een welkome afwisseling.

Die goeroes zelf kunnen allemaal de tyfus krijgen, uit welke hoek dan ook. 

Raul Alcala

Goeroes?

Geen slecht woord over JP

Wijsgeer

Ik maak me overigens meer zorgen over de uitholling van de vakbonden dan het holle gedrag van Alcala met zijn filmpjes...

Romāns Vainšteins

Letland pakt het neerstorten van een halfgare drone vanuit Belarus mooi op met een roep voor meer grenstroepen aldaar. Uiteraard zijn ze zo verstandig geweest om zelf de 2%-norm met 3,nogwa ruim te halen.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, en terecht Romans. Die Belarus vriend van Putin, lijkt op een doorgesnoven Kozak met geldingsdrang. De Finnen grenzen met Rusland potdicht. Rare actie was dat toen van Putin, asielzoekers vanuit Rusland over de grens met Finland gooien. En bevriend met China, Iran, Noord Korea en Zuid Afrika notabene (geenocide). Brazilië is nooit ver weg. Orban die met Putin een biertje drinkt, z'n Mandarijns oefent. Allemaal om die Duitse vrouw uit Brussel, hoe heet ze nou, te chanteren. Met succes.

 

Raul Alcala
Wijsgeer
#5755
Ik maak me overigens meer zorgen over de uitholling van de vakbonden dan het holle gedrag van Alcala...

Die zijn al een jaar of 30 nauwelijks nog representatief, ben je vrij laat mee dan. Je ouwehoert teveel.

Doe je dat ook bij je bed en breakfast gasten onder de rook van Florence? Je deelt vroeg in de morgen dikke plakken spekkoek als ontbijt uit begreep ik, terwijl je fluimend fulmineert over de PVV en al dat andere populistische, domrechtse gepeupel in Europa? Omdat je inmiddels ook Italiaans met je handen praat, de hete capuchino over de jurk van 1 de gasten morsend. Ze een fijne dag wensend, om ons vervolgens te verblijden met je Italiaanse charmes.

Enfin

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5752
Plaats muziek gewoon bij muziek, voor YouTube goeroes kan je een topic starten.

Sorry had deze gemist. Is het nu een politiek of ouwehoer topic? Het laatste toch? Dan kan alles. Sws plaats ik wat ik wil, zeker als het een bepaalde relevantie heeft. Niks mis met kennis vergaren. Dat jij een klikplaat voor je kop hebt, is jouw probleem hoor. En je bent niet representatief, net als die vakbond. En linkse Engels sprekende UVA meisjes met blauw haar. Die ook niet.

Ik zal het iets minderen, moet er ook minder over gezeikt worden. Want dan doe ik er een schepje bovenop. Voor de rest, even goeie vrienden. 

Waar is esims trouwens?

Raul Alcala

"Duitsland gaat tijdelijk alle landsgrenzen controleren_. Minister Faeser van Binnenlandse Zaken wil paspoortcontroles om het aantal mensen terug te dringen dat het land zonder geldig visum binnenkomt, melden verschillende Duitse media."

Redenen voor het invoeren van de tijdelijke maatregel zijn terreurdreiging en "grensoverschrijdende criminaliteit"

Sunneklaas en ondergetekende gaan dubbele diensten draaien de komende tijd. Lang leve grensoverschrijdend gedrag.

Romāns Vainšteins

Op zich mooi dat Duitsland dat gaat doen want dan zal je haarscherp alle redenen in beeld krijgen waarom het een debiel idee is.

1: niet te betalen, dit kost niet te geloven zo veel geld

2: onuitvoerbaar, niet genoeg mensen en veel te veel grenzen

3: zeer slechte effort-impact balans, je gaat 10000 mensen controleren om er 1 of 2 tussenuit te vissen.

4: wie je er tussenuit vist kan ter plekke een asielaanvraag doen. Zowel terugvliegen naar land van afkomst als land van binnenkomst gaat je niet lukken.

voorspelling: binnen 2 weken na invoering ligt er een knijter van politiek conflict tussen Italie en Duitsland. Meloni laat alles door namelijk, beter sorteert Duitsland voor op deze clash.

 

Romāns Vainšteins

Of het wordt een onversneden staaltje symboolpolitiek, hier en daar wat controles, hele grote stoere waffel over wie ze wel niet allemaal onderschept hebben etc. Maar in realiteit geen verschil.

Raul Alcala

Nou ja, als jij het zegt. Ze zullen ook wel op een afschrikwekkend effect hopende, na de aanzuigende wirschaffendas

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
#5762
Of het wordt een onversneden staaltje symboolpolitiek, hier en daar wat controles, hele grote stoere...

De afschrikking gaat al ietwat preventief werken natuurlijk, los van hoeveel controles ze nu echt gaan doen. Het is eigenlijk volstrekt onhoudbaar, tijdens het ek stonden er al ellenlange files. Sowieso tegen het europees recht en Schengen in, behalve met het woord 'tijdelijk'. En ja, het blijft wel dui, als je eens wist hoe snel ze tijdens coronatijd de sicherheitsdiensten uit de grond stampten, en impfpflicht echt heel dichtbij was. En dat gaat ze zo ongelooflijk veel geld kosten, maar ja, de angst hè.

Romāns Vainšteins

Dat hele hopen op afschrikkende effecten wordt bijzonder zwaar overschat. Veel van die mensen komen vanuit plekken waar nagenoeg niets is, die zijn wel wat gewend vaak.

Wat positief kan uitpakken is dat alle tekortkomingen, onmogelijkheden en de realiteit komt bovendrijven: er is nog geen oplossing voor dit probleem en alleen een harmonieuze samenwerking binnen Europa kan daarbij in de buurt komen.

Maar ik gok toch echt op scenario 2: puur symbolisch hier en daar wat controleren on the fly. En nogmaals, een illegaal die zijn paspoort op zak heeft kan volgens mij ter plekke asiel aanvragen op basis van dat hij op een muur geschreven heeft dat de president aldaar een homo is, of zo. Op de grens tussen NL en DE kunnen ze zelfs een muntje opgooien bij welke van de 2. Het punt van grenscontroles is dat je met niet toelaten mensen terugpusht in een land waar men ze ook niet wil. Dat gaat enorme conflicten opleveren.

Laatst gewijzigd
kraamhol

En naar verluidt is ezi een paar dagen terug door z'n opa gevraagd om aan de duits-poolse grens te gaan controleren. Op wat precies is niet geheel duidelijk.

Raul Alcala

Joh, op de plek van vertrek liggen de reisbrochures klaar bij de smokkelaars. Van all inclusive naar jeugdherberg met stapelbedden. De tam tam bereikt ze vanzelf 

Romāns Vainšteins

Je overschat grof in hoeverre de immigranten weten waar ze aan beginnen Raul.

Raul Alcala

Of had een linkje volstaan?

"Mensenhandelaren die Syrische vluchtelingen Europa binnensmokkelen, gebruiken een opmerkelijk lijstje waarin Nederland wordt aangeprezen als het beloofde land. Tot in detail staat beschreven hoe goed de opvang hier is. De smokkelaars beloven gouden bergen.

De 'smokkelfolder' is onderschept door de Europese grensbewaker Frontex en geeft een inkijkje hoe mensenhandelaren over Nederland denken. Ze beschrijven hoe hoog de uitkeringen zijn, hoe de huisvesting is geregeld, hoe lang het duurt voordat iemand een permanente verblijfsvergunning krijgt en wat de gemiddelde wachttijd is om familieleden te laten overkomen.

 

Vluchtelingen krijgen gouden bergen voorgespiegeld. Zo staat in de smokkelfolder dat er standaard een uitkering van 220 euro per maand op hen wacht. Wordt de asielaanvraag toegewezen dan kan dat oplopen tot 1600 euro per maand voor families. Onder het kopje accommodatie staat: ,,U verblijft in een huis. De Nederlandse overheid betaalt de huur.''

 

Ruimhartig opvangbeleid

Ons land wordt in de brochure in één adem genoemd met Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken, allemaal landen met een ruimhartig opvangbeleid. De Deense minister van integratie Inger Stojberg gebruikte het interne document al om aan te geven dat Denemarken de uitkering aan asielzoekers moet halveren. Politici uit België zijn juist verheugd dat hun land níet op het lijstje voorkomt.

Frontex stuitte op het lijstje toen een Syrische vluchteling asiel aanvroeg in Griekenland. Hij verwees naar een Arabische website waar hij zich kon oriënteren op zijn nieuwe toekomst in Europa. Frontex maakte er een melding van in een intern document, dat nu is uitgelekt. ,,We wisten al dat vluchtelingen informatie delen over waar ze het best asiel kunnen aanvragen. Niet eerder zagen we dat smokkelaars die informatie gebruiken om potentiële vluchtelingen voor te lichten,'' zegt woordvoerster Ewa Moncure van Frontex.

 

Te rooskleurig beeld

Staatssecretaris Dijkhoff van het ministerie van Veiligheid en Justitie is op de hoogte, laat zijn woordvoerster weten. De informatie die de mensensmokkelaars aan vluchtelingen geven, is volgens het ministerie niet correct. Vooral wachttijden over het krijgen van een huis zijn te rooskleurig voorgespiegeld. Ook krijgen vluchtelingen geen uitkering, maar 'leefgeld', en betaalt de overheid zeker niet de huur van de woning. Volgens Dijkhoff laten de lijstjes wederom zien dat er professionele mensensmokkelaars aan het werk zijn die hier grof geld aan verdienen.

 

Dat Nederland als het beloofde land wordt afgeschilderd, kan een aanzuigende werking hebben op de toestroom van vluchtelingen, erkent de staatssecretaris. Toch is hij niet van plan om de opvang te versoberen, zoals nu het geval is in Denemarken. ,,De slagingskans van een asielaanvraag speelt mee als mensen voor Nederland kiezen, maar daar hangt meer vanaf. Het imago van een land speelt een rol en of er al familie is bijvoorbeeld,'' laat de woordvoerster weten.

Reisfolders'

Vluchtelingenwerk Nederland kende de 'reisfolders' nog niet. ,,De Europese Unie trekt steeds hogere muren op rond de grenzen. Dat stimuleert dit soort handeltjes. Als iemand de oversteek waagt, is het voorstelbaar dat ze liever niet in een land terechtkomen dat ze op straat dumpt,'' zegt woordvoerder Martijn van der Linden.

 

Volgens Vluchtelingenwerk Nederland speelt er bij de keuze voor een land meer dan de kwaliteit van opvangvoorzieningen, bijvoorbeeld taal. Veel West-Afrikanen willen om die reden naar Frankrijk. Ook familie in een land kan van doorslaggevende betekenis zijn. ,,En mensen moeten hier nog wel zien te komen.''

 

De PVV noemt de lijstjes 'verontrustend'. ,,Het laat zien dat mensensmokkelaars handig gebruikmaken van de bestaande regels en Nederland legt de rode loper nog voor ze uit ook'', zegt Kamerlid Sietse Fritsma. ,,Dit kabinet maakt van Nederland een supermagneet. In plaats van een smokkelfolder zouden asielzoekers de boodschap moeten krijgen dat ze hier geen schijn van kans hebben.''

 

Advocaat Wil Eikelboom van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang. ,,Ik zou mij schamen als we op lijstjes staan van landen waar Syriërs absoluut géén asiel willen aanvragen.''

Romāns Vainšteins

Duitslands idee nu al een stomp in de maag te pakken, Oostenrijk weigert het grensweigeren en stuurt ze dan meteen weer vice versa. Let maar op dat Tsjechie en Polen sowieso exact hetzelfde gaan zeggen. Laat staan Meloni.

Dan mag DE iedereen terug gaan vliegen zeker?

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Ik ga over 2 weken richting het Schwarzwald, ben ook benieuwd of ze aan de NL grens controleren. En of fietsers worden tegen gehouden, ik fiets zelf vanaf Nijmegen meer dan regelmatig Duitsland in. 

kan me overigens niet voorstellen dat ze genoeg manschappen hebben om elke weg te controleren. Verre van. 

Romāns Vainšteins

Net alsof ze in Grafweld ? Een grenspost neerzetten, of hoe heet dat ook alweer 

Wijsgeer

Ik heb niks tegen grensbewaking. Of het vasthouden van een zekere soevereiniteit. Maar ik geloof niet in het motief wat er nu achter zit, en of je daarmee welke aanslag dan ook gaat voorkomen. Het is een stukje symboolpolitiek van de bovenste plank.

Waar ze m.i. veel beter wat aan zouden doen is het vrije verkeer van mensen, en de daaraan gekoppelde misstanden in heel veel branches. Wij halen Polen naar hier, Polen haalt nog goedkopere arbeiders uit andere landen. En in die andere landen gaan ze op zoek naar NOG goedkoper personeel. 

Het is de race to the bottom. En deze race veroorzaakt heel veel spanningen in samenlevingen. Spanningen die nu worden afgewenteld op de asielmigrant, het liefst die met een moslim achergrond. Om daar vervolgens symboolpolitiek op toe te passen.

Wijsgeer

En daar gaan we weer: https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6327608/tientallen-doden-gemeld-na-israelische-aanval-op-veilige-zone-in-gaza.html

Het volgende "precisiebombardement" op een vluchtelingenkamp in een zogenaamde veilige zone. En de keppeltjes over de hele wereld die zich vervolgens afvragen waarom het antisemitisme toeneemt...

1 2 ... 231 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.