Ik bekijk wel degelijk de zaken vanuit de andere kant en zie daarbij dat de stemmer gewoon uitgelachen wordt door onze vrienden van de PVV en BBB. Allemaal van het type 'ja oepsie, hahaha, dat was een rekenfoutje' zoals Agema het eigen risico nu weer gewoon aanhoudt. Wat dan weer in het niet valt bij 'we hebben al het geld weggegeven en zijn nog bezig wat er wel gebeuren gaat' waarop de boeren getrakteerd zijn.
Ik geef ze het ook te doen, 100% populistische praat naar uitvoerbaar beleid omkatten. Is niet makkelijk.
Ze hadden moeten inzetten op verhoging minimumloon en investeren op kwalitatieve ipv kwantitatieve economie. Die zaken hadden tegelijk huizen vrij gekregen en de kaartenbak weer aan de slag.
Wat er nu bereikt is satus quo (ga voorlopig maar door zo) voor ranzige business en de arbeidersklasse blijft op hetzelfde punt zitten. Met bezuinigingen op onderwijs wordt hun kroost wel relatief dommer tov bovenklasse, ze worden ongezonder want sporten is te duur geworden. Het enige dat ze nu hebben is fantoomblijdschap omtrent een marginaal deel van de gekke auslanders die nu kiehard gepest gaan worden. Wat een zielige natie is het geworden zeg.
Vandaag ook weer: adviesraad migratie geeft wederrom aan waar de schoen wringt. Te veel kutbedrijven (bbb en vvd hallo) die kutwerk in kutomstandigheden op NL bodem uitvoeren met buitenlandse arbeid. Van A tot Z doorkammen en op nationaal niveau moderniseren, niet in Brussel gaan huilen, optyfen met die troep en voorop de Auschwitzboeren.
Sowieso werd het meer dan tijd dat deze steeds groter wordende groep kiezers niet meer worden weggezet en weggehoond. Over ze gepraat alsof ze hun eigen reet nog niet kunnen afvegen, laat staan dat links Nederland issues als migratie en de islam eens kritisch beschouwen, ipv ze naar de bek te praten en islamafobie standaard in de repliek gooien op vergelijkbare industriële schaal als genocide en Israël. En anderen vooral keihard aanpakken, hef liefste 4 jaar lang., op woorden als omvolking. Links progressief Nederland is helaas een partij van woorden geworden.
M'n eigen PvdA streed altijd fraai voor allerlei idealen. Opkomen voor de zwakkeren. Vrouwenrechten bevochten. Hedy D'Ancona in de 60's op de barricaden. Ze verbrande notabene bh's! Baas over je eigen lijf en leden. En buik. En terecht, vrouwen verdienen meer dan alleen achter het aanrecht. In de rest van het huis is tenslotte ook genoeg te doen.
Dus ik werd zo'n 15 jaar geleden actief bij de PvdA en op een moment zou er gesproken worden over hedendaags feministe. Ik dacht, het zal nu wel over hoofddoeken gaan, ongelijkheid in culturen en religies. Over nieuwe groepen die dezelfde ‘bevrijding’ verdienen. Maar nee hoor. Een ode aan de hoofddoek. Mijn hoofddoek, mijn keuze! Hedendaagse feministen komen op voor de hoofddoek. Ze zeggen letterlijk dat islam en emancipatie wel degelijk samen kunnen gaan. Een raadslid in Amsterdamm die zei dat een vrouw in een Boerka wel degelijk de broek aan kan hebben.
Daar word je heel verdrietig van.
Wat was je vraag ook alweer, Romans?
Dat is te makkelijk, de begroting mag dan rond zijn maar er ligt eveneens een akkoord. Allebei zijn níet toegespitst op de 'gewone man en vrouw' Lees: Henk en Ingrid. Laat staan de knallers van hiaten op asiel en landbouw (hebben geen idee). Ook al voer je het goed uit, dan nog is het precies niks.
Spijker op kop.
Begrijp me niet verkeerd. Vanuit sociaal en linguistusch antropologisch oogpunt is deze hele discussie een pareltje. Ik lees geregeld een paar pagina's terug en is fascinerend. De vijf / zes trouwe reageerders die ogenschijnlijk op te splitsen zijn in twee kampen waar 'links' in aantallen 'rechts' overtreft maar waar jullie ook niet zonder elkaar kunnen. Nu esims weg is, moet het toch een godsgeschenk zijn dat Alcala er nog is voor de deugdzame Vainsteins, Wijsgeer, Kraamhol en Leopardo, anders zou het ook een eentonige zelfbevlekking van gelijke standpunten worden (heb nu eenmaal een zwak voor de underdog, dat Alcala hier is en hij houdt voortreffelijk stand tegen de verbaal waanzinnig sterke 4 linkse rakkers).
En het prachtige is dat jullie stuk voor stuk soms prachtige proza neerpennen dat een genot is om te lezen. Heerlijk.
Hou wel in oog dat jullie niet zonder elkaar kunnen, een kusje op zijn tijd kan geen kwaad. Sterker nog, heel WF drijft op jullie. Daar proost ik op, kameraden van de venijnige pen.
Raul: "Ik ben niet rechts, maar heb een hekel aan links gekregen." Dat laatste is misschien wel typisch voor jouw motivatie om je te bekeren tot het neo-liberalisme. Het eerste is onzin, niemand die dit topic volgt trapt daar in. Ongelijkheid: vooral niets aan doen want we kunnen er niets aan doen en kapitalisme ontwikkelt zich nu eenmaal zo (Youtubegoeroe). Klimaat: vooral niet investeren in groene energie want dat is veel te duur (andere Youtuber), dus pomp alle olie en gas maar op. Welke partij was het ook al weer die economisme zo centraal stelde? Juist ja ...
Ik ben godsamme helemaal niks deugdzaams aan, nagel alle baardapen die onze wereld rijk is lachend boven de haardmantel. Hoe verschrikkelijker kan je huishouden?
Meer on topic: dit topic is gewoon leuke hersengymnastiek. No mo no less. We veranderen er geen wereld mee maar leren die van ons wellicht wat creatiever verwoorden.
Nee. Ik heb op veel verschillende partijen aan de linkerkant gezeten en kijk steeds opnieuw naar wat de plannen zijn, missie en visie etc. is. Het was voor mij tussen D66 en Volt afgelopen keer. Politiek is fluide en ik kijk naar het heden, niet naar wat er allemaal voorheen zat. Dat gezegd hebbende vond ik Pechtold (met Wageningse gschiedenis trouwens) wel een goeie.
Wat ik wel pertinent uitsluit is stemmen op partijen met baardaapfundamenten, op zich prima gasten als toen Segers en nu Bontenbal ten spijt.
Ik kom overigens niet uit een rood maar uitgesproken, wetenschappelijk, groen 'nest'.
Ergens snap ik ergernis ten opzichte van 'elitair links' wel, vooral ook vanuit een traditioneel rood hart. Echter is dat wel een enorm slappe reden om vervolgens richting rasbedrieger en wannabe Sith Wilders toe te kruipen. Stem gewoon op Jimmy joh, niks elitairs aan, hart op de juiste plek, is er echt voor het volk. DAT is naast Raul ook ook jouw guy Klootje.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom Sprintmaster en Romans zich telkens zo druk maken om mijn PVV stem plus motivatie. Die van jullie boeit me niet of nauwelijks. Maar eigenlijk wel weer in de trant wat ik vaker heb benoemd over elitair links over hun achterban als ze op een ander stemmen
Domme keuzes, ze snappen het niet. En het hoogtepunt, dan moeten we het nog een keer uitleggen. Niet zo gek ergens. De PvdA zit vol met juffen en meesters. Alleen die van de schoolbanken praten wel met hun 'achterban' en zijn oprecht in ze geïnteresseerd
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.