Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 233 ... 250 251
Klootje Kriekeljon

Ongeacht je kant dan Klootje: ben je tevreden tot nu toe met wat Wilders voor JOU gedaan heeft?

Schop onder het politieke landschap is gegeven. Het gaat niet meer over zaken waarover het niet het meeste zou moeten gaan of misschien wel helemaal niet zou moeten gaan. Het gaat wel eindelijk eens over zaken waarover nooit iets gezegd kon worden. Dus, mijn missie geslaagd.

Zijn we er? Nee joh nog lang niet. Ik denk dat we aan het begin van een transitieperiode zitten in Europa en dat alle verandering langzaam gaat. Gaan deze rechtse mannetjes van de eerste tegenreactie veel oplossen in Europa? Doubt it. Maar dat was al niet mijn verwachting toen ik stemde. Nogmaals: van mij mag de boel morgen barsten. Een proteststem is een proteststem. Stel mij over 10 jaar nog eens de vraag, hoe ik terugkijk op mijn stem op de PVV. Maar ben vanaf het begin duidelijk geweest, het is zeker niet mijn partij. Wat anderen daar van vinden, allemaal prima.

 

edit: maar goed. De begroting is amper rond, maar het lijkt alsof ze al 2 jaar aan de macht zijn en de kans al ruimschoots hebben gekregen om iets te realiseren. Echter hebben we alleen nog maar een korte periode van geknoei van het kabinet en gejank van de oppositie gehad.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Sowieso werd het meer dan tijd dat deze steeds groter wordende groep kiezers niet meer worden weggezet en weggehoond. Over ze gepraat alsof ze hun eigen reet nog niet kunnen afvegen, laat staan dat links Nederland issues als migratie en de islam eens kritisch beschouwen, ipv ze naar de bek te praten en islamafobie standaard in de repliek gooien  op vergelijkbare industriële schaal als genocide en Israël. En anderen vooral keihard aanpakken, hef liefste 4 jaar lang., op woorden als omvolking. Links progressief Nederland is helaas een partij van woorden geworden.

M'n eigen PvdA streed altijd fraai voor allerlei idealen. Opkomen voor de zwakkeren. Vrouwenrechten bevochten. Hedy D'Ancona in de 60's op de barricaden. Ze verbrande notabene bh's! Baas over je eigen lijf en leden. En buik. En terecht, vrouwen verdienen meer dan alleen achter het aanrecht. In de rest van het huis is tenslotte ook genoeg te doen.

Dus ik werd zo'n 15 jaar geleden actief bij de PvdA en op een moment zou er gesproken worden over hedendaags feministe. Ik dacht, het zal nu wel over hoofddoeken gaan, ongelijkheid in culturen en religies. Over nieuwe groepen die dezelfde ‘bevrijding’ verdienen. Maar nee hoor. Een ode aan de hoofddoek. Mijn hoofddoek, mijn keuze! Hedendaagse feministen komen op voor de hoofddoek. Ze zeggen letterlijk dat islam en emancipatie wel degelijk samen kunnen gaan. Een raadslid in Amsterdamm die zei dat een vrouw in een Boerka wel degelijk de broek aan kan hebben. 

Daar word je heel verdrietig van.

Wat was je vraag ook alweer, Romans?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat is te makkelijk, de begroting mag dan rond zijn maar er ligt eveneens een akkoord. Allebei zijn níet toegespitst op de 'gewone man en vrouw' Lees: Henk en Ingrid. Laat staan de knallers van hiaten op asiel en landbouw (hebben geen idee). Ook al voer je het goed uit, dan nog is het precies niks.

Raul Alcala

Ik ben niet rechts, maar heb een hekel aan links gekregen. Vrij links zal ik wel nooit meer worden. Vŕíj links is wel mijn ideaal voor de PvdA

Laatst gewijzigd
John Bidon
Klootje Kriekeljon
#5790
Het is wel degelijk belangrijk om kleur in dit topic te bekennen. Aangezien het hier weinig meer is...

Spijker op kop. 

Begrijp me niet verkeerd. Vanuit sociaal en linguistusch antropologisch oogpunt is deze hele discussie een pareltje. Ik lees geregeld een paar pagina's terug en is fascinerend. De vijf / zes trouwe reageerders die ogenschijnlijk op te splitsen zijn in twee kampen waar 'links' in aantallen 'rechts' overtreft maar waar jullie ook niet zonder elkaar kunnen. Nu esims weg is, moet het toch een godsgeschenk zijn dat Alcala er nog is voor de deugdzame Vainsteins, Wijsgeer, Kraamhol en Leopardo, anders zou het ook een eentonige zelfbevlekking van gelijke standpunten worden (heb nu eenmaal een zwak voor de underdog, dat Alcala hier is en hij houdt voortreffelijk stand tegen de verbaal waanzinnig sterke 4 linkse rakkers). 

En het  prachtige is dat jullie stuk voor stuk soms prachtige proza neerpennen dat een genot is om te lezen. Heerlijk. 

Hou wel in oog dat jullie niet zonder elkaar kunnen, een kusje op zijn tijd kan geen kwaad. Sterker nog, heel WF drijft op jullie. Daar proost ik op, kameraden van de venijnige pen.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
John Bidon
#5804
Spijker op kop.  Begrijp me niet verkeerd. Vanuit sociaal en linguistusch antropologisch oogpu...

Thanks John. Regelmatig aan (volgens mij) jouw enige reactie paar maanden terug moeten denken. 

Als iedereen nou eens in ziet dat we helemaal niet zo verschillend zijn, maar onze zorgen in verschillende oplossingen bij verschillende partijen opzoeken zijn we al een eind. 

Raul Alcala
John Bidon
#5804
Spijker op kop.  Begrijp me niet verkeerd. Vanuit sociaal en linguistusch antropologisch oogpu...

Thanks kerel. Al voel ik me soms net Jezus hier. Maar de hamvraag is natuurlijk wel of je mijn vette video's van Jordan Peterson aanklikt?

Kus 

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Raul: "Ik ben niet rechts, maar heb een hekel aan links gekregen." Dat laatste is misschien wel typisch voor jouw motivatie om je te bekeren tot het neo-liberalisme. Het eerste is onzin, niemand die dit topic volgt trapt daar in. Ongelijkheid: vooral niets aan doen want we kunnen er niets aan doen en kapitalisme ontwikkelt zich nu eenmaal zo (Youtubegoeroe).  Klimaat: vooral niet investeren in groene energie want dat is veel te duur (andere Youtuber), dus pomp alle olie en gas maar op. Welke partij was het ook al weer die economisme zo centraal stelde? Juist ja ...

 

Romāns Vainšteins

Ik ben godsamme helemaal niks deugdzaams aan, nagel alle baardapen die onze wereld rijk is lachend boven de haardmantel. Hoe verschrikkelijker kan je huishouden?

Meer on topic: dit topic is gewoon leuke hersengymnastiek. No mo no less. We veranderen er geen wereld mee maar leren die van ons wellicht wat creatiever verwoorden.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#5808
Ik ben godsamme helemaal niks deugdzaams aan, nagel alle baardapen die onze wereld rijk is lachend b...

Even nog over D'66. Is dat altijd of vaak jouw partij geweest? 

Had Hans van Mierlo het ten tijden van Lousewies van der Laan al niet over verkwanselde idealen van zijn partij? En toen moesten democratrische zwaarwegers als de gekozen burgemeester en referendum nog verkwanseld worden. Wat is nou eigenlijk echt de identiteit en zijn de idealen van dit D'66? En van het nieuwe GL/PvdA?

 

Klootje Kriekeljon
SprintMaster
#5807
Raul: "Ik ben niet rechts, maar heb een hekel aan links gekregen." Dat laatste is misschien wel typi...

Ik ben ook niet links of rechts. Ook ik kom uit een rood nest. Ook ik heb vooral een hekel aan het nieuwe elitaire links, waartoe inmiddels D'66 ook behoort. Maar SP niet.

Zonder daarmee voorbij te willen gaan aan welke andere strapatsen van welke andere partij dan ook. 

Romāns Vainšteins

Nee. Ik heb op veel verschillende partijen aan de linkerkant gezeten en kijk steeds opnieuw naar wat de plannen zijn, missie en visie etc. is. Het was voor mij tussen D66 en Volt afgelopen keer. Politiek is fluide en ik kijk naar het heden, niet naar wat er allemaal voorheen zat. Dat gezegd hebbende vond ik Pechtold (met Wageningse gschiedenis trouwens) wel een goeie.

Wat ik wel pertinent uitsluit is stemmen op partijen met baardaapfundamenten, op zich prima gasten als toen Segers en nu Bontenbal ten spijt.

Ik kom overigens niet uit een rood maar uitgesproken, wetenschappelijk, groen 'nest'.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ergens snap ik ergernis ten opzichte van 'elitair links' wel, vooral ook vanuit een traditioneel rood hart. Echter is dat wel een enorm slappe reden om vervolgens richting rasbedrieger en wannabe Sith Wilders toe te kruipen. Stem gewoon op Jimmy joh, niks elitairs aan, hart op de juiste plek, is er echt voor het volk. DAT is naast Raul ook ook jouw guy Klootje.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#5812
Ergens snap ik ergernis ten opzichte van 'elitair links' wel, vooral ook vanuit een traditioneel roo...

Jan was mijn man. Vind Jimmy een beetje eng en schreeuwerig. Maar gun hem de tijd nog wel even, die moet het ook leren.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
#5811
Nee. Ik heb op veel verschillende partijen aan de linkerkant gezeten en kijk steeds opnieuw naar wat...

Dat snap ik. Alleen Pechtold heeft ook een paar skeletten in de kast. Overigens persoonlijk, dus wat boeit mij het. Maar dat is nou zo'n voorbeeld, bij Baudet of Graus wordt het wel meer belicht. Ook heeft Pechtold een appartementje cadeau gekregen wat allemaal beetje schimmig was geloof ik. Just sayin.

Raul Alcala

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom Sprintmaster en Romans zich telkens zo druk maken om mijn PVV stem plus motivatie. Die van jullie boeit me niet of nauwelijks. Maar eigenlijk wel weer in de trant wat ik vaker heb benoemd over elitair links over hun achterban als ze op een ander stemmen

Domme keuzes,  ze snappen het niet. En het hoogtepunt,  dan moeten we het nog een keer uitleggen. Niet zo gek ergens. De PvdA zit vol met juffen en meesters. Alleen die van de schoolbanken praten wel met hun 'achterban' en zijn oprecht in ze geïnteresseerd 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik maak me niet zozeer druk om jouw stem an sich hoor, er zijn 37 zetels die kant opgegaan. Ik begrijp echt wel dat er die kant opgestemd is.

Wat im niet begrijp is hoe alle beloftes weggemoffeld worden, er niets meer overblijft en toch de hele HI-afdeling in het katzwijm blijft. En wat ik daarvoor al niet begrijp is hoe je die leugens niet aan zag komen.

A ja, a Jan. Dat was een hele goede oppositie-man.

Romāns Vainšteins

Mooi om te lezen dat Harris het debat gewonnen heeft van Trump. 

De mafkees schijnt zelfs met een wappiestory 'Immigranten uit Tahiti eten Ohioaanse honden op!' gekomen te zijn.

En na live gedebunked te zijn door presentatoren: 'maar dat heb ik op tv gezien!'

Dat is echt iets dat hem flink gaat dwarszitten, de grappen komen er aan. Hiermee heeft hij zichzelf toch wel op 8 tellen getrakteerd.

 

Laatst gewijzigd
kraamhol
kraamhol

Maar iets dichter bij huis, dat wat ongekend velen gaan treffen (en ja, ook de plofbuiken, en zie...). Vooral 'geen paragraaf over cultuur in het akkoord'. GEEN PARAGRAAF!!!!

https://nos.nl/artikel/2536689-kunstsector-vreest-kaalslag-alle-cultuurinkomsten-geraakt-door-kabinetsplannen

Romāns Vainšteins

Kwijlend in de achtbaan zitten, zo cultureel zijn ze zo ongeveer.

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5820
Kwijlend in de achtbaan zitten, zo cultureel zijn ze zo ongeveer.

ze merken het wanneer de friko's in de sportkantines een stuk duurder gaan worden.

kraamhol
Klootje Kriekeljon
#5810
Ik ben ook niet links of rechts. Ook ik kom uit een rood nest. Ook ik heb vooral een hekel aan het n...

Wat deed pinokkio ook alweer in dit geval?

Romāns Vainšteins

De balans neigt er toch naar dat Trump de verkiezingen definitief verliest met het hondjesmoment, passende afgang.

kraamhol

Als we het dan toch hebben over Holland, dan komen we hier uit, fuck linda:

 

1 2 ... 233 ... 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.