Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 243 ... 399 400
Klootje Kriekeljon

In Brussel nemen, ze tegen de regels in, geen alleenstaande mannelijke vluchtelingen meer aan. In Duitsland beginnen ze met grenscontroles. In Nederland klampen de slechte verliezers zich vast aan Europa en wetgeving waar de rest van Nederland een applausje doet.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Onderhand niet meer, en dan nog effe een extra bak bezuinigingen op onderwijs & cultuur om heel...

Blijf met je poten van sticks af, ja wadduh?

Romāns Vainšteins

Dat is allemaal wat simpel Klootje. Op zich valt er best een hoop te zeggen voor de verschillende probeersels in verschillende landen om de (asiel)immigratie in kaart en/of beheersbaar te brengen/maken.

Waar het in NL fout gaat is dat

A: De instrumenten niet goed en met teveel bombarie opgeworpen worden. Wat ze nu doen is het paard achter de wagen spannen, dat gaat om die reden de Raad van State niet overleven.

B: Er een klassiek geval gaande is van 'met wat bomen het bos verbergen', asielmigratie wordt uitgelicht om de arbeidsmigratie (en redenen hiervoor) bloot te leggen.

Ik raad het aankomende kabinet ook aan om lering te trekken uit deze clowneske periode en niet te doen alsof er niets gebeurt is. Op dat vlak acht ik Jetten een stuk leergieriger dan Timmermans en Klaver, trouwens.

kraamhol
Klootje Kriekeljon
In Brussel nemen, ze tegen de regels in, geen alleenstaande mannelijke vluchtelingen meer aan. In Du...

'De rest van Nederland '. Wie zijn dat precies?

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
In Brussel nemen, ze tegen de regels in, geen alleenstaande mannelijke vluchtelingen meer aan. In Du...

Mwoah, overdrijven is ook een vak. De grenscontroles in Duitsland mogen in deze constructie vanuit de EU gewoon en zijn ook een stuk minder spannend dan het in eerste instantie leek. In Brussel mogen ze nog wel naar de daklozenopvang, dus ze kunnen er nog enigszins terecht. Overigens heeft daar de raad van state het ook niet goedgekeurd.

Het gaat mij ook niet zozeer om de Europese regels, maar meer om het feit dat een fatsoenlijk werkend plan wat de problemen zeer waarschijnlijk zou oplossen (de spreidingswet) van tafel is geknikkerd om er dit gedrocht voor in de plaats terug te brengen. We gaan er per saldo op achteruit, of je nou links of rechts stemt.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Onderhand niet meer, en dan nog effe een extra bak bezuinigingen op onderwijs & cultuur om heel...

Ik vind achtbanen vreselijk eng. De hully gully en botsauto's, dat was het wel. Die gondels door de bergen in Beieren? Ik scheet in alle talen van de regenboog, verstijfd als een odol in de middagzon. Sindsdien spreek ik überhaupt maar één woord Duits. Een wijs man zei ooit.

"Als iets onhoudbaar lijkt, dan is dat het ook."

Links heeft toch regelmatig de neiging gewoon door te gaan tot....of het nu gaat over migratie of gesubsidieerde kunst die 1,5 intelectuele paardenkop trekt (op een goede avond), diversiteitbeleid tot achter het behang van de burger. Stokpaardjes zijn hooguit leuk voor aan je eigen muur. Maar val er het land niet meer lastig.

Anyway. Sticks zei je?

Ook voor Ragnar Klavan Lalbroek, m'n Belgische vrind.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon

Herdersmat

kraamhol
Mwoah, overdrijven is ook een vak. De grenscontroles in Duitsland mogen in deze constructie vanuit d...

Precies. En vergeet ook niet de korte termijn politiek van dit kappienet, op de langere termijn gaan we pas echt de gevolgen zien.

Raul Alcala
kraamhol
Precies. En vergeet ook niet de korte termijn politiek van dit kappienet, op de langere termijn gaan...

Ze smelten de kazen!

Ragnar Lolbroek

Ontploffende Hezbollah-beepers. Wat gaan die wollah's nog verzinnen? Wordt wel slapstick op die manier.

Klootje Kriekeljon

D66 hoeft helemaal niet in dit onderwerp betrokken te worden. Dat is een van de partijen waarbij het geeneens over immigratie zou zijn gegaan nu, want het gaat allemaal hartstikke goed. En er zijn helemaal geen problemen, het is allemaal wat rechtspopulisme je wijs wil maken. Prima gedaan jongens, rechtspopulisme alleen maar in de zetel geholpen. Laten we dat niet vergeten wanneer je nu die partijen hoort.

Dus move over, recalibreer, voorlopig maar ff je smoel houden en we horen het over een tijdje wel wat de nieuwe inhoud is als de kruitdampen opgetrokken zijn. De verkiezingsuitslagen geven de teneur weer in Europa en iedere politieke partij zal er mee moeten dealen. Nog geen paar weken terug was het: hoe denkt Nederland dat allemaal in Europa voor elkaar te boksen. Inmiddels heeft de Europese actualiteit dat al ingehaald, is het meer een kwestie van wanneer gaat Europa naar zijn deelstaten luisteren. Het is niet meer te houden. En dat is de grote winst van de PVV-stemmer. Blijf lekker cherry picken.

kraamhol

Alle wokkies een pieper, zodat ze mooi met elkaar in contact kunnen blijven staan, ik voel wat afstand tussen ze, hier en daar.

Raul Alcala

Wollah

kraamhol
Klootje Kriekeljon
D66 hoeft helemaal niet in dit onderwerp betrokken te worden. Dat is een van de partijen waarbij het...

kruitdampen zijn allang opgetrokken, doe de gordijnen even open als je wil. En wat zien we? Precies, onenigheid in het kappienet, ze rollen over elkaar heen, komen de verkiezingsbeloften niet na, zorgen voor minder koopkrachtstijging ipv meer, zorgen voor minder natuur, sport  en cultuur ipv meer, zorgen voor meer stikstof ipv minder, zorgen voor meer plofbuiken ipv minder...pfoe, en dat allemaal in de proeftijd. Als dat maar goed gaat...

kraamhol
Raul Alcala
Wollah

joden inda?

Romāns Vainšteins

'Muil houden'

pfffffff, laat me raden: anders zijn we zuur bezig?

Elke misstap en elke fout gaat onder de microscoop.

Romāns Vainšteins

Daarbij ook plek voor goede correcties, zoals de btw upgrade schrappen voor sportorganisaties zonder winstoogmerk. Belangrijk nieuws dat ondersneeuwt in de grote ellende verder.

Klootje Kriekeljon

Machinist is door het rode sein gereden, trein ontspoord. En staat al aanwijzingen gevend bij de herstelwerkzaamheden tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke tuuuut tuuuut te schreeuwen. Even je smoel houden idd.

Romāns Vainšteins

Neuh, de herstelwerkzaamheden zijn zo ontworpen dat de trein het ravijn in gaat. Daar ga je niet op wachten van: 'tja, er waren mensen die dachten dat die lui iets konden'.

Klootje Kriekeljon

De herstelwerkzaamheden zouden geeneens plaats mogen vinden als het aan meneertje flikker ff miljarden weg voor 0.0en nog een boelnullen1 % Jetten ligt. Probeer het met je handen zou ie zeggen. Om daarna met het vliegtuig op vakantie te gaan. Hypocriet stuk stront.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik verwacht dat dus niet. Verwacht een meer pragmatische, aan de tijd aangepaste benadering van het totale immigratievraagstuk vanuit die kant, straks wanneer ze in het nieuwe kabinet gaan zitten met dik 20 zetels. Er zullen er altijd blijven zeuren over vliegvakanties van tig jaar geleden, maar ja, ik vind Faber ook een kampbewaaksterbakkes hebben. Laat je daardoor vooral niet afleiden als politicus zijnde.

Ragnar Lolbroek
Ontploffende Hezbollah-beepers. Wat gaan die wollah's nog verzinnen? Wordt wel slapstick op die mani...

haha ja bizar wel. zouden allemaal gerigged zijn met explosieven die pagers. of israel heeft een manier gevonden om die batterijen te laten exploderen maar volgens mij kan dat technisch gezien niet.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
De herstelwerkzaamheden zouden geeneens plaats mogen vinden als het aan meneertje flikker ff miljard...

Don't cry for me Aaaargentina 

Raul Alcala
kraamhol
kruitdampen zijn allang opgetrokken, doe de gordijnen even open als je wil. En wat zien we? Precies,...

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Ik verwacht dat dus niet. Verwacht een meer pragmatische, aan de tijd aangepaste benadering van het...

In december nog naar Argentinie. Een van zijn tripjes de afgelopen jaren. 

Uit eigen partijprogramma, oa:

• D66 wil af van vervuilende vluchten op de korte afstand (tot 700 kilometer). Om die reden werken we in Europees verband aan een netwerk van hogesnelheidstreinen tussen alle Europese hoofdsteden en investeren we meer in internationale spoorverbindingen. In de tussentijd maken we het door middel van vliegbelastingen financieel aantrekkelijker om de trein te pakken.

Vorig jaar: Jetten pakt vliegtuig van Amsterdam naar Groningen.

Als je preekt moet je het zeker ook zelf in uitvoering brengen. Hypocriet. Leg daar je microscoop eens op. Of op Pechtold bijv. zoals ik vd week zei.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 243 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.