Dat is allemaal wat simpel Klootje. Op zich valt er best een hoop te zeggen voor de verschillende probeersels in verschillende landen om de (asiel)immigratie in kaart en/of beheersbaar te brengen/maken.
Waar het in NL fout gaat is dat
A: De instrumenten niet goed en met teveel bombarie opgeworpen worden. Wat ze nu doen is het paard achter de wagen spannen, dat gaat om die reden de Raad van State niet overleven.
B: Er een klassiek geval gaande is van 'met wat bomen het bos verbergen', asielmigratie wordt uitgelicht om de arbeidsmigratie (en redenen hiervoor) bloot te leggen.
Ik raad het aankomende kabinet ook aan om lering te trekken uit deze clowneske periode en niet te doen alsof er niets gebeurt is. Op dat vlak acht ik Jetten een stuk leergieriger dan Timmermans en Klaver, trouwens.
Mwoah, overdrijven is ook een vak. De grenscontroles in Duitsland mogen in deze constructie vanuit de EU gewoon en zijn ook een stuk minder spannend dan het in eerste instantie leek. In Brussel mogen ze nog wel naar de daklozenopvang, dus ze kunnen er nog enigszins terecht. Overigens heeft daar de raad van state het ook niet goedgekeurd.
Het gaat mij ook niet zozeer om de Europese regels, maar meer om het feit dat een fatsoenlijk werkend plan wat de problemen zeer waarschijnlijk zou oplossen (de spreidingswet) van tafel is geknikkerd om er dit gedrocht voor in de plaats terug te brengen. We gaan er per saldo op achteruit, of je nou links of rechts stemt.
Ik vind achtbanen vreselijk eng. De hully gully en botsauto's, dat was het wel. Die gondels door de bergen in Beieren? Ik scheet in alle talen van de regenboog, verstijfd als een odol in de middagzon. Sindsdien spreek ik überhaupt maar één woord Duits. Een wijs man zei ooit.
"Als iets onhoudbaar lijkt, dan is dat het ook."
Links heeft toch regelmatig de neiging gewoon door te gaan tot....of het nu gaat over migratie of gesubsidieerde kunst die 1,5 intelectuele paardenkop trekt (op een goede avond), diversiteitbeleid tot achter het behang van de burger. Stokpaardjes zijn hooguit leuk voor aan je eigen muur. Maar val er het land niet meer lastig.
Anyway. Sticks zei je?
Ook voor Ragnar Klavan Lalbroek, m'n Belgische vrind.
kruitdampen zijn allang opgetrokken, doe de gordijnen even open als je wil. En wat zien we? Precies, onenigheid in het kappienet, ze rollen over elkaar heen, komen de verkiezingsbeloften niet na, zorgen voor minder koopkrachtstijging ipv meer, zorgen voor minder natuur, sport en cultuur ipv meer, zorgen voor meer stikstof ipv minder, zorgen voor meer plofbuiken ipv minder...pfoe, en dat allemaal in de proeftijd. Als dat maar goed gaat...
Ik verwacht dat dus niet. Verwacht een meer pragmatische, aan de tijd aangepaste benadering van het totale immigratievraagstuk vanuit die kant, straks wanneer ze in het nieuwe kabinet gaan zitten met dik 20 zetels. Er zullen er altijd blijven zeuren over vliegvakanties van tig jaar geleden, maar ja, ik vind Faber ook een kampbewaaksterbakkes hebben. Laat je daardoor vooral niet afleiden als politicus zijnde.
haha ja bizar wel. zouden allemaal gerigged zijn met explosieven die pagers. of israel heeft een manier gevonden om die batterijen te laten exploderen maar volgens mij kan dat technisch gezien niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.