Dat ís op zich hypocriet ja, en ook Pechtold die iets van een huisje koopt (zoiets was het toch?) zonder alles netjes te doen is hypocriet (denk ik, ik begreep niet helemáál wat je nou bedoelde). Enkel hebben dat soort zaken niet de allergrootste interesse mbt mijn microscoop, net zozeer als dat ik niet dichtklap wanneer er tóch een Haïtiaan, desnoods uit Ohio, in een youtube-filmpje opduikt de Fido opsmikkelt.
Het maakt me kortweg niet zo uit als Jetten eens een vliegtuig pakt, het gaat me om de grote getallen en maximale impact. En wanneer 1 Haïtiaan een hond opeet houdt dat niet in dat ze daarom allemaal asiel geweigerd moet worden.
En ook jou gun ik een momentje van hypocrisie hoor, maar hou het klein aub.
Tuurlijk we zijn allemaal wel hypocriet. Maar lui die preken.. daar moet je extra voor uitkijken. En zijzelf het meeste nog, ivm de afrekening. Dat is het hele punt. Hij vliegt maar. Maar niet zodra hij zelf anderen op meerdere momenten de maat neemt op precies dat onderwerp. Dan zet je de hypocrisievermenigvuldigingsfactor in. Maar goed D66 4.0 ofzo inmiddels, of zoals de arrogante dame Kaag zou zeggen: wie zijn die mensen (en wat is hun beleid dit seizoen)?
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/alexander-pechtold-krijgt-appartement-van-canadese-oud-ambassadeur/
Dát vind ik dus ook, au fond. Puur persoonlijk zie ik dergelijke argumenten als kiliometerpaaltjes aan me voorbij schieten. Tuurlijk mag Jetten elke dag op en neer naar Groningen vliegen wanneer hij het voor elkaar krijgt om 25.000 H&I's op de grond te houden of iig 1 x 3 weken vakantie doet boeken ipv 3 x 1.
Mááárrrr, voor veel mensen zijn dit soort dingen wél belangrijk en ik denk ook wel dat je daar als politicus rekening mee houden moet. Laat hem dan tenmisnte een leuke snor opplakken of zo, die heeft hij ongetwijfeld (friday package). Hoe dan ook vind ik het een kundig en gedreven politicus en vind ik ook hum programma en ideeën OK en navolgbaar.
Ah maar dat is weer wat anders. Als Rob Jetten naar een klimaattop moet in NY oid, valt te billijken. Zelfs die vakantie, wil ik ook nog in meegaan. Maar nope, binnenlandse vlucht en je bent gewoon af. Ga terug naar start.
Ik ben er even ingedoken maar het verhaal ligt dus genuanceerder ook nog!
Jetten ging er heen om ons aller vatsbal van een koning op te pikken, na een bezoek aan Westerbork.
Het punt is dus helemaal niet Jetten die af is maar de monarchie die kapot moet!
Zo zie je maar.
Maar zelfs dan nog. Met alle dreigende taal vanuit vooral GL en D66 over het milieu. Het zou intern verboden moeten zijn bij D66 en Groenlinks om met het vliegtuig ergens heen te gaan of op cruise te gaan. Daar zou je geen discussie over hoeven te houden lijkt me hier. Dat is alsof je als PVVer een Syrische asielzoeker in huis opvangt. Tuurlijk mag het, maar PR-technisch gezien het domste wat je kunt doen.
Nee. Klootje is niet ziek maar drijft de discussie op. Dat is leuk en wat we nodig hebben want dan ga je ergens komen.
Ik ben het namelijk ook niet met hem eens. Dat Jetten daar het dikke, bleke, kennelijk net te vermoeide achterend van onze vorst in een privé-jet hijsen moest geldt absoluut als verzachtende omstandigheid. Lullig dat je je dat verzweeg ook trouwens, oepsie vergeten of gnègnè vergeten? EDIT: Ah, express dus. Foei.
En wat mij betreft hebben Jetten een spaarkaart waarmee ze een rondje met familie boeven schiphol mogen vliegen voor elke 1000 vliegbewegingen die ze van 'het volk' afsnoepen. Zeker na zo'n valse inbreng van jou!
Ik snap werkelijk waar niet wat er zo raar aan is. Interne memo: we gaan ff echt niet vliegen. Past niet bij onze 2voor12/water aan de lippen/tijd voor harde maatregelentaal. Dat zeg ik. Maar goed maak er maar weer een dramaverhaal van. En vooral de touwtrekker. Die moet al helemaal van onbesproken bedrag zijn.
Je hebt gelijk, ik liet me even gaan in een vriendelijk zinnetje. Maar ik wordt soms zooo ziek (ik ben diegene die ziek is) van dat wokkie gelul (en dan lijkt me d'n kloot nog een slimme ook, dat maakt het erger, als je met verstand zo gaat denken).
Pak effe een wedstrijdje st pauli mee als je er bent, heb ik eens gedaan, leuk, zelfs als je niets met voetbal hebt.
Klootjei nog even aan het bijkomen dat zijn verzwijgen van een dikke koning in de kofferbak ontdekt is, er zal iets van 'tjoek-tjoek bek dicht' gaandeweg de dag. Maar dat maakt niet uit, hoort er allemaal bij.
Vandaag de algemene beschouwingen: schone taak bij de oppositie om alle gebroken beloftes, hypocrisie, utopieën en verdere walgelijkheden bloot te leggen zonder in roodaangelopen fitties met met name PVV en BBB te verzanden. Laat die gewoon hun eigen graf graven en stop de beledigingen vooral in de verhalen richting VVD en NSC, dat werkt beter. Komen ze helemaal boos aanstrormen, braken iets grofs uit en benen weer weg. Maak nog een opmerking, komen ze weer terug etc. Mat ze af.
En niet te veel nieuwe focus op asiel: de schandaligheid van de plannen daar is bekend alsmede de onuitvoerbaarheid, dat loopt. Laat het gewoon vastlopen en benoem even dat dat gebeuren gaat zonder al te veel bombarie.
Bij landbouw het vizier op alle schijt: waar laat je de schijt, heb je de schijt al gefixt, wanneer halen ze de schijt op etc. Geeft mooi weer dat de landbouw op ons allen schijt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.