Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 251 ... 399 400
redacted_251125_8830

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala

Esims,.my homie. Welcome black

Romāns Vainšteins

Terwijl Timmermans aan tafel zit blijft Fabers zielsalleen achter in vak K om te lezen wat haar topjuristen eigenlijk geschreven hebben.

Dit wordt nachtwerk.

Romāns Vainšteins

O jee, de topjuristen vonden het ook allemaal maar kut wat Faber in elkaar gelalala'd heeft. En dit moet de persoon zijn die ook de diplomatieke banden met landen van terugkeer gaat beheren? What's next, vliegtuigen met asielzoekers sturen zonder aankondiging? Maar wat had men eigenlijk verwacht van een prediker van de omvolkingstheorie?

Straffe kost dan NSC haar voor de bus gooit vandaag, 'extraparlementair' heet dat toch?

Laatst gewijzigd
kraamhol
redacted_251125_8830
Dit bericht is verwijderd

Mooi ezi logotje erbij

SprintMaster

Hoeveel doen gemeentes aan opvang asiel? De drie noordelijke provincies plus Flevoland voldoen aan hun opdracht, de rest verzaakt nogal. Merk op dat dicht bevolkte steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht meer doen dan minder dicht bevolkte gemeentes. 

Ragnar Lolbroek

Genoeg plaats om er wat op te vangen, maar toch de kont in de haag steken dus. West-Vlaanderen vibes...

Romāns Vainšteins

En vanuit de Noordelijke provincies zijn er nagenoeg alleen in het volgepropte ter Apel en gemeenten waar ze naar uitwaaieren vanuit daar echte problemen.

Wat je hier doet is mensen een gevangenisregime opleggen waarvan bewezen is dat het meer criminaliteit oplevert dan tegenhoudt. Elke dag de zwakke, nu al vleugellamme Faber als minister maakt Nederland ONveiliger. Hoewel het vooral de schijn ook heeft dat ze op bevel van Wilders op nood- ipv spoed blijft zitten.

En dat nood kan iedereen vergeten, Yesilgoz staat ook op het punt van : 'boeien hoe die heet, dan maar spoed'. Sowieso haat zij Faber ook.

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Il Leopardo della Primavera
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Voorzieningen en infrastructuur zijn vrijwel overal in Nederland top en bieden genoeg mogelijkheden om opvangcentra in te richten/uit de grond te stampen. Daarnaast is ruim 50% van de grond in Nederland op dit moment boerengrond, dus zo betrekkelijk is ruimte niet. We hebben er nog zat van, alleen dat ligt voor een groot deel in handen van een kleine groep mensen met in verhouding belachelijk veel invloed.

Ik heb nog wel wat meer duiding: het is ook al vaker bewezen dat mensen in een multiculturele omgeving weinig problemen hebben met een opvangcentra. Hence de grote steden die aan hun plicht voldoen. Als jij in een overwegend Nederlandse (lees: wit) plaats woont ben je blijkbaar banger voor mogelijke negatieve gevolgen van zo'n opvangcentrum - die er zelden zijn mits het niet overvol wordt gepropt, wat Faber nu wel doet. Daarom is de spreidingswet ook zo'n goede oplossing voor het hele probleem.

Want het probleem is niet dat er nu teveel asielzoekers zijn of dat er nog te veel binnenkomen, het probleem is dat de opvang niet goed is geregeld. En dat blijft onder Faber.

PS: dan heb ik het niet over de specifieke gelukszoekers - wat overigens een erg kleine groep is - die we hier ook krijgen, ik ben absoluut ook voor strenger beleid jegens die groep. Maar we weten allemaal hoe lastig het is om je op 1 zo'n specifieke groep te richten, en de huidige maatregelen gaan niet helpen hiertegen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Groningen is in nagenoeg alles gemoedelijker, vrediger en meer relaxed dan de echte grote steden in het Westen. Asielzoekers in Rotterdam zullen wellicht andere uitdagingen, verlokkingen en toekomstbeelden hebben dan hier, ja.

Maar dat geldt eveneens voor Nederlanders.

kraamhol
kraamhol
Romāns Vainšteins
Groningen is in nagenoeg alles gemoedelijker, vrediger en meer relaxed dan de echte grote steden in...

Als Utrecht ook meetelt als echt grote stad: het is hier gemoedelijk, vredig en relaxed, en we vangen een pak vluchtelingen op waar je u tegen zegt. Kwestie van goede begeleiding, een groot hart, en je weinig aantrekken van de landelijke politiek.

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Als Utrecht ook meetelt als echt grote stad: het is hier gemoedelijk, vredig en relaxed, en we vange...

Hetzelfde in Nimma, maar dat heeft niet voor niets Havannah aan de Waal als bijnaam. ;)

Overigens is dit weekend hier de herdenking van Market Garden / de Waaloversteek. Moet zeggen dat dat me elk jaar meer raakt. En met de huidige (geo)politieke ontwikkelingen alleen maar meer. 

Nooit weer.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
Hetzelfde in Nimma, maar dat heeft niet voor niets Havannah aan de Waal als bijnaam. ;)Overigens is...

Dat zou mooi zijn, nooit weer. Maar het is van alle tijden Leo, het zijn golfbewegingen, ww2 was op de tijdlijn vd geschiedenis een golfje. Helaas weinig kraamfamilie over om het na te vertellen.

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

Il Leopardo della Primavera
redacted-191125
Dit bericht is verwijderd

Hierin ben ik het grotendeels met je eens. Ik kan er ook niet bij dat dit kabinet het vertrouwen van de burger hersteld, maar het is blijkbaar wel zo voor een deel van de bevolking. De reden dat Faber zo populair is (vermoedelijk ook alleen onder de PVV-stemmers e.d.) is dat vrij rechtdoorzee is en in de ogen van die mensen is zij toch degene die de zogenaamde asielcrisis wil aanpakken, want die mensen ervaren dat natuurlijk wel zo, vanuit hun veelal compleet witte wijken, dorpen, en omgevingen. 

Overigens was die vertrouwenspeiling van van De Hond, dus daar hecht ik ook niet per se veel waarde aan.

redacted_251125_8830
Il Leopardo della Primavera
Voorzieningen en infrastructuur zijn vrijwel overal in Nederland top en bieden genoeg mogelijkheden...

Dit bericht is verwijderd

SprintMaster

Faber heeft gewoon glashard gelogen dat de beste juristen die noodwet hebben onderbouwd. De (zwartgelakte) stukken waarmee Timmermans zwaaide bewijzen dat. Het staat er gewoon niet in!

Gisteravond laat vroeg ik me af waar ik naar heb zitten te kijken. En het wordt nu wel duidelijk: het is één grote shitshow van Wilders om het vooral niet te hebben over de andere problemen, zoals Jimmy Dijk zei.

NSC heeft afgedwongen dat de ministerraad moet instemmen met de noodwet op basis van een gedragen en gemotiveerde onderbouwing. Wat gaat er dus gebeuren: Wilders gaat alles op scherp zetten, de NSC ministers in de minsterraad gaan tegenstemmen. Wat gaat de VVD doen? Als die ook tegenstemmen dan blokkeren ze het speeltje van Wilders en er dreigt een kabinetscrisis. Kun je weer een hele avond een shitshow mee vullen. 

Het ironische is dat als Wilders nu gewoon het via een spoedwet zou spelen, hij waarschijnlijk eerder resultaat boekt. Maar hij zal koste wat kost dit hele kabinet naar zijn pijpen laten dansen met zijn neppartij.

Laatst gewijzigd
redacted_251125_8830
SprintMaster
Faber heeft gewoon glashard gelogen dat de beste juristen die noodwet hebben onderbouwd. De (zwartge...

Dit bericht is verwijderd

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

SprintMaster

Hee Esims3.0, zij zou toch niet meer terugkeren naar dit 'linkse' forum. Je bent wel snel bekeerd zeg!

En je liegt nog steeds net zo hard als je illustere voorganger. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Gaat het alweer over die kut buitenlanders die onze banen in pikken, maar te lui zijn om te werken?!

Raul Alcala
SprintMaster
Hee Esims3.0, zij zou toch niet meer terugkeren naar dit 'linkse' forum. Je bent wel snel bekeerd ze...

Houd toch eens dat misplaatst arrogante smoelwerk van je en voer gewoon de discussies

Romāns Vainšteins

Helemaal bekend Klootje. Dat komt omdat de NAM 5000 zwiggeld geeft aan iedereen met een koophuis in de stad. Heb ik ook gehad. Sterker nog: ze stuurden een berichtje achteraf dat we er nog 5000 bij krijgen omdat anderen 10000 hebben gehad. Maar dit houdt in dat je verder niet dezelfde schades opnieuw aan mag dragen. Ook ik heb als wonend in het moerassige Grunn Zuid twijfels of er ook maar iets van schade is dat die 10000 rechtvaardigt maar ja...

In aardbevinggebied gaan die claims (ver) over de 10000 heen en kom je dus in een ander traject te zitten. Dat is de reden. Daar lopen claims van boven de ton en dan sta je tegenover het jusristenapparaat.

Die dag van Sovjet-Rijen voor schadevergoeding waarbij halverwege de dag het geld op was herinner ik me, dat was baardaapgeklaagd ja.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 251 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.