Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 250 251 252 253
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#6274
Het draait natuurlijk niet alleen om ruimte maar ook om voorzieningen, infrastructuur, enz. En was d...

Voorzieningen en infrastructuur zijn vrijwel overal in Nederland top en bieden genoeg mogelijkheden om opvangcentra in te richten/uit de grond te stampen. Daarnaast is ruim 50% van de grond in Nederland op dit moment boerengrond, dus zo betrekkelijk is ruimte niet. We hebben er nog zat van, alleen dat ligt voor een groot deel in handen van een kleine groep mensen met in verhouding belachelijk veel invloed.

Ik heb nog wel wat meer duiding: het is ook al vaker bewezen dat mensen in een multiculturele omgeving weinig problemen hebben met een opvangcentra. Hence de grote steden die aan hun plicht voldoen. Als jij in een overwegend Nederlandse (lees: wit) plaats woont ben je blijkbaar banger voor mogelijke negatieve gevolgen van zo'n opvangcentrum - die er zelden zijn mits het niet overvol wordt gepropt, wat Faber nu wel doet. Daarom is de spreidingswet ook zo'n goede oplossing voor het hele probleem.

Want het probleem is niet dat er nu teveel asielzoekers zijn of dat er nog te veel binnenkomen, het probleem is dat de opvang niet goed is geregeld. En dat blijft onder Faber.

PS: dan heb ik het niet over de specifieke gelukszoekers - wat overigens een erg kleine groep is - die we hier ook krijgen, ik ben absoluut ook voor strenger beleid jegens die groep. Maar we weten allemaal hoe lastig het is om je op 1 zo'n specifieke groep te richten, en de huidige maatregelen gaan niet helpen hiertegen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Groningen is in nagenoeg alles gemoedelijker, vrediger en meer relaxed dan de echte grote steden in het Westen. Asielzoekers in Rotterdam zullen wellicht andere uitdagingen, verlokkingen en toekomstbeelden hebben dan hier, ja.

Maar dat geldt eveneens voor Nederlanders.

kraamhol
kraamhol
Romāns Vainšteins
#6276
Groningen is in nagenoeg alles gemoedelijker, vrediger en meer relaxed dan de echte grote steden in...

Als Utrecht ook meetelt als echt grote stad: het is hier gemoedelijk, vredig en relaxed, en we vangen een pak vluchtelingen op waar je u tegen zegt. Kwestie van goede begeleiding, een groot hart, en je weinig aantrekken van de landelijke politiek.

Il Leopardo della Primavera
kraamhol
#6278
Als Utrecht ook meetelt als echt grote stad: het is hier gemoedelijk, vredig en relaxed, en we vange...

Hetzelfde in Nimma, maar dat heeft niet voor niets Havannah aan de Waal als bijnaam. ;)

Overigens is dit weekend hier de herdenking van Market Garden / de Waaloversteek. Moet zeggen dat dat me elk jaar meer raakt. En met de huidige (geo)politieke ontwikkelingen alleen maar meer. 

Nooit weer.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Il Leopardo della Primavera
#6279
Hetzelfde in Nimma, maar dat heeft niet voor niets Havannah aan de Waal als bijnaam. ;)Overigens is...

Dat zou mooi zijn, nooit weer. Maar het is van alle tijden Leo, het zijn golfbewegingen, ww2 was op de tijdlijn vd geschiedenis een golfje. Helaas weinig kraamfamilie over om het na te vertellen.

Klootje Kriekeljon

Je hebt zoals meestal gelijk in wat je wel zegt Leo. 

Want het probleem is niet dat er nu teveel asielzoekers zijn of dat er nog te veel binnenkomen, het probleem is dat de opvang niet goed is geregeld. En dat blijft onder Faber.

Dat kaartje toont denk ik aan wat nu het overkoepelende probleem is. Maatschappelijke draagkracht. PVV dat momenteel het gemiddelde vertrouwen van de burger in de politiek herstelt. Wil je mijn echte mening horen? Compleet omgekeerde wereld natuurlijk, hoe is dat mogelijk ondanks deze poppenkast. En Faber is het meest populaire poppetje van het kabinet, bizar. En toch is het een realiteit waar weinig partijen ook nog maar een begin van een idee over hebben hoe dat in godsnaam te keren of aan te pakken. Er moet gewoon een middenpartij komen met een goed alternatief verhaal. Zodat heus wel rationeel denkende mensen niet uit protest op de proleten van de PVV hoeven te stemmen.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
#6281
Je hebt zoals meestal gelijk in wat je wel zegt Leo.  [quote]Want het probleem is niet dat er...

Hierin ben ik het grotendeels met je eens. Ik kan er ook niet bij dat dit kabinet het vertrouwen van de burger hersteld, maar het is blijkbaar wel zo voor een deel van de bevolking. De reden dat Faber zo populair is (vermoedelijk ook alleen onder de PVV-stemmers e.d.) is dat vrij rechtdoorzee is en in de ogen van die mensen is zij toch degene die de zogenaamde asielcrisis wil aanpakken, want die mensen ervaren dat natuurlijk wel zo, vanuit hun veelal compleet witte wijken, dorpen, en omgevingen. 

Overigens was die vertrouwenspeiling van van De Hond, dus daar hecht ik ook niet per se veel waarde aan.

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6275
Voorzieningen en infrastructuur zijn vrijwel overal in Nederland top en bieden genoeg mogelijkheden...

"Daarnaast is ruim 50% van de grond in Nederland op dit moment boerengrond, dus zo betrekkelijk is ruimte niet."

Godallemachtig, er een paar maanden geleden met boter en suiker zijn ingegaan met de benodigde hoeveelheid landbouwgrond om de eigen Nederlandse bevolking te voeden, en dan nog een keer op deze toer gaan.

Ik vermoedde al dat zo'n kaartje hopeloos uitnodigt tot allerlei dom gemoraliseer. Ik zag mensen op Twitter bij dat artikel ook massaal een verband leggen met de biblebelt. Na enige tijd pas waarom ze dat zeiden, omdat ik zelf (ja SprintMaster, dat kan ook nog, zelf iets maken) kaartjes van de biblebelt had gemaakt, en dus een ander beeld voor me had.

Het enige dat ontegenzeggelijk opvalt zijn die drie noordelijke provincies, en dat lijkt mij te maken te hebben met de afstand tot Ter Apel. Missschien solidariteit op provinciaal niveau.

SprintMaster

Faber heeft gewoon glashard gelogen dat de beste juristen die noodwet hebben onderbouwd. De (zwartgelakte) stukken waarmee Timmermans zwaaide bewijzen dat. Het staat er gewoon niet in!

Gisteravond laat vroeg ik me af waar ik naar heb zitten te kijken. En het wordt nu wel duidelijk: het is één grote shitshow van Wilders om het vooral niet te hebben over de andere problemen, zoals Jimmy Dijk zei.

NSC heeft afgedwongen dat de ministerraad moet instemmen met de noodwet op basis van een gedragen en gemotiveerde onderbouwing. Wat gaat er dus gebeuren: Wilders gaat alles op scherp zetten, de NSC ministers in de minsterraad gaan tegenstemmen. Wat gaat de VVD doen? Als die ook tegenstemmen dan blokkeren ze het speeltje van Wilders en er dreigt een kabinetscrisis. Kun je weer een hele avond een shitshow mee vullen. 

Het ironische is dat als Wilders nu gewoon het via een spoedwet zou spelen, hij waarschijnlijk eerder resultaat boekt. Maar hij zal koste wat kost dit hele kabinet naar zijn pijpen laten dansen met zijn neppartij.

Laatst gewijzigd
esims4.0
SprintMaster
#6284
Faber heeft gewoon glashard gelogen dat de beste juristen die noodwet hebben onderbouwd. De (zwartge...

Haha, net zoals jij nergens hard kon maken dat Nederland zorgvuldiger is bij de eerste beoordeling van asielaanvragen, en dat daarom de cijfers hoger waren. Over glashard liegen gesproken.

Klootje Kriekeljon

RV, overal in de provincie is er een bovengemiddeld gevoel van we tellen niet mee of we worden niet gehoord. Al voor internet, corona, 9/11, gasboringen of wat dan ook. Maar de Groningers in het bijzonder hebben daar wel goede praktijkervaring mee de laatste jaren. Hoe gemoedelijk en vredig ze ook zelfs zijn als ze echt boos zijn, ik heb in omgeving familie en maat toch wel vaak gehoord hoe weinig vertrouwen er daar is in de overheid. Niet gek ook. Dat hele NAM-dossier was natuurlijk al schandalig. De rol van de overheid ook. En toen moesten de na getouwtrek voorzichtige excuses, politieke bezoekjes naar het verre Groningen, herstelbetalingen en andere fokkops nog komen. 
Ik hoorde van mijn nichtje dat je op een gegeven moment kon bellen toen er geld beschikbaar kwam. Halve dag in de wacht, einde verhaal alles al weg. Overal rijen alsof er concertkaartjes van Elvis te koop waren. Haar huis zoals eigenlijk alle oudere huizen in de polder hebben beschadigingen. Haar dochters huis staat zelfs in de steigers wegens instortingsgevaar. Tijdje niet gesproken maar volgens mij nog geen euro ontvangen. Mijn maat in de stad heeft 0 schade maar woont kennelijk wel in het gebied. Heeft toch een claim op geld gedaan en gekregen. Daar vind ik wel wat van, maar dat is een ander verhaal. 

SprintMaster

Hee Esims3.0, zij zou toch niet meer terugkeren naar dit 'linkse' forum. Je bent wel snel bekeerd zeg!

En je liegt nog steeds net zo hard als je illustere voorganger. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Gaat het alweer over die kut buitenlanders die onze banen in pikken, maar te lui zijn om te werken?!

Raul Alcala
SprintMaster
#6287
Hee Esims3.0, zij zou toch niet meer terugkeren naar dit 'linkse' forum. Je bent wel snel bekeerd ze...

Houd toch eens dat misplaatst arrogante smoelwerk van je en voer gewoon de discussies

Romāns Vainšteins

Helemaal bekend Klootje. Dat komt omdat de NAM 5000 zwiggeld geeft aan iedereen met een koophuis in de stad. Heb ik ook gehad. Sterker nog: ze stuurden een berichtje achteraf dat we er nog 5000 bij krijgen omdat anderen 10000 hebben gehad. Maar dit houdt in dat je verder niet dezelfde schades opnieuw aan mag dragen. Ook ik heb als wonend in het moerassige Grunn Zuid twijfels of er ook maar iets van schade is dat die 10000 rechtvaardigt maar ja...

In aardbevinggebied gaan die claims (ver) over de 10000 heen en kom je dus in een ander traject te zitten. Dat is de reden. Daar lopen claims van boven de ton en dan sta je tegenover het jusristenapparaat.

Die dag van Sovjet-Rijen voor schadevergoeding waarbij halverwege de dag het geld op was herinner ik me, dat was baardaapgeklaagd ja.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6276
Groningen is in nagenoeg alles gemoedelijker, vrediger en meer relaxed dan de echte grote steden in...

Tsja, Groningen is dat de laatste tijd helemaal niet meer. Heel, heel veel geweld en de route CS, Groninger Museum,  langs Pathé,  Zuiderdiep naar de Markten is een gure gevaarlijke plek bomvol met junks en dealers. En nauwelijks politie. Ondernemers klagen steen en been, klanten op terassen worden bedreigd

Ik was vorige week getuige van iets heel naars. Ik liep uur of 11 terug naar station via zuiderdiep toen een verwarde junk een Mercedes werd ingelokt door Oost Europeanen achtigen. Voor sex. Ze liep langs me en ik waarschuwde haar niet in te stappen. Niet veilig. Toch doen. De volgende dag zag ik haar bont en blauw door het centrum lopen. Ogen zoo verdrietig dat ik een traan moest wegpinken 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Reken maar dat Faber glashard heeft gelogen, dat weten de coalitiepartners ook en die hebben 0,0 vertrouwen in haar met Yesilgöz voorop die haar eigenlijk al 'hey kneus, ga eens aan de slag man' toebijtte.

Wat straks gaat gebeuren is dat na alle 'doe het niet!'-adviezen NSC afhaakt en VVD metéén het wiel pakt: dan maar spoedwet inclusief traject en het nodige bijvijlen om het door de 1e kamer heen te krijgen. Wilders lamme duim van X'en, BBB die hem probeert te troosten, Faber onherestelbaar beschadigd.

Raul Alcala

Romans, mattie van Malik.

Klootje Kriekeljon

VVD is als interbellum Duitsland. Maar ik ben niet gek. 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6293
Romans, mattie van Malik.

Houd toch eens dat misplaatst arrogante smoelwerk van je en voer gewoon de discussies

Raul Alcala

RV woont vast niet in de stad maar samen met Malik in een Tiny House in het Sterrenbos

"Grimmig

Alle buurtbewoners en ondernemers hebben er last van en balen van het, in hun ogen, lakse en milde optreden van de politie en handhaving. Een ondernemer op het Zuiderdiep legt uit: „De hele buurt wordt bevolkt door dealers en junks.”

Wijzend naar de ingang van de Folkingestraat: „Daar staat altijd een groep van een man of tien te dealen. Aan de overkant bij Pathé staat ook een groep dealers. Onderling schreeuwen ze hard naar elkaar. En er wordt openlijk gedeald op klaarlichte dag. Ik zie het constant gebeuren, zelfs met handhaving van de gemeente ernaast. Niemand grijpt in. Ze worden amper opgepakt of weggestuurd.”

 

En dan heb je nog de vele junks die op de dealers afkomen. Die blijven in de buurt hangen om te gebruiken en hun roes uit te ‘slapen’. Ook zij zorgen voor overlast. „Het is onguur op straat en dat van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat, maar hoe later op de dag hoe drukker en grimmiger het wordt”, stelt de ondernemer.

Horeca-uitbaters in de buurt onderstrepen de lezing. „’s Ochtends moet ik junks van mijn terras wegsturen. De ene keer gaat dat makkelijk, maar net zo vaak worden ze agressief. Tegenwoordig bel ik de politie, want ik heb geen zin in een mes in mijn ribben omdat ik iemand vriendelijk verzoek te vertrekken. Maar dat schiet niet op, de politie zit om de hoek, maar het duurt soms wel 20 minuten voordat ze hier zijn. Dan is de junk al gevlogen.”

 

Zijn collega vult aan: „Vroeger werd de zaak vaak door een persoon afgesloten. Dat doen we niet meer. We zijn altijd met zijn tweeën als we sluiten en ik durf hier eigenlijk geen vrouwen alleen meer aan het werk te laten. Het is niet veilig.” Dat gevoel heeft een onderneemster om de hoek ook. „Het maakt niet uit of ik links of rechts de deur uitga, ze zijn overal. Daar staat altijd een groep en daar ook. Het gebeurt heel vaak dat ik naar de zaak wil, maar doorloop omdat ik er niet langs durf. Dan de zaak maar wat later open.”

De omwonenden en ondernemers zien niet alleen dat de dealers en junks steeds brutaler en agressiever worden. Het aantal groeit ook in rap tempo. Een van de ondernemers: „Ik zie bijna dagelijks nieuwe gezichten, ze komen overal vandaan.” De verklaring schuilt volgens hem in de reputatie die Groningen in den lande heeft. „Junks en dealers komen vanuit Rotterdam, Amsterdam en andere steden hiernaartoe omdat ze weten dat de politie in Groningen mild is. Elders worden ze weggestuurd, gefouilleerd en opgepakt, hier rijdt de politie alleen maar langs. Heel sporadisch wordt iemand aangesproken of opgepakt.”

 

Raul Alcala

"Vorig jaar werden in de gemeente Groningen iets meer dan 15.000 misdrijven geregistreerd. Dat is een lichte daling ten opzichte van het jaar ervoor. Opvallend in de misdaadcijfers die vrijdag werden gepubliceerd is de sterke stijging van de ’traditionele’ criminaliteit in de gemeente. Het duidt erop dat het aantal geweldsdelicten, seksuele misdrijven, diefstallen en vernielingen flink is toegenomen.

Waar landelijk de traditionele misdaad vorig jaar voor het eerst sinds het begin van de coronacrisis een toename liet zien, is de opwaartse trend in Groningen al een paar jaar aan de gang."

 

Raul Alcala

Voor die ene gast doorspekt met bijgevoegde bijvoeglijke naamwoorden

Romāns Vainšteins

VVD heeft natuurlijk een heerlijke positie vergeleken met de anderen nu, dat is wel eens neders geweest de afgelopen tijd.

NSC zit klem tussen hun grondwaarden en het coalitieakkoord, nu volledig blootgelegd.

Wilders zit klem tussen eergevoel en pragmatiek, dat eerste zorgt dat het tweede onbereikbaar héél ernstig vertraagd wordt.

BBB is er het sneust aan toe met tegelijk Buigen, Barsten, en Blut. Dat bleef de afgelopen wat buiten zicht maar gaat nog flink dooretteren als de afgeknipte staart van een Auschwitzvarken. 

En dan Yesilgöz. Die kan op het mooiste moment zichzelf opwerpen als de grote doorpakker met het pushen van nood- naar spoed, de zwarte piet bij NSC achterlatend net zoals dat gebeurde tijdens de formatie toen ze allebei wilden gedogen. En dit staat nog los van dat het feit dat ze 88% van het partijprogramma het akkoord binnengefietst heeft. 

Ik ben geen VVD'er maar vind het wel knap hoe ze alles voor elkaar gefixt heeft, zo glad als een aal.

1 2 ... 250 251 252 253

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.