Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 252 253 254 255
Romāns Vainšteins

'Dat kán je niet uitleggen,... Het is, het is het is een gevóel!'

Raul Alcala

Nog zo eentje die blind is voor aangevoerde argumenten. Of lekt je dak van je tiny house?

kraamhol
Raul Alcala
#6324
Haat? Normaalland? Je spoort niet man. 

En inmiddels niet alleen haat richting vluchtelingen, maar richting vrijwel iedereen in dit topic. Je zou het bijna ezism gaan noemen. Er is overigens wel een medicijn: memmen!

Raul Alcala

Jouw haat overtreft inderdaad alle grenzen. Grensoverschrijdend gedrag noem ik het.

kraamhol
Raul Alcala
#6326
Nog zo eentje die blind is voor aangevoerde argumenten. Of lekt je dak van je tiny house?

Geen enkel- ik herhaal GEEN ENKEL- aangevoerd argument rechtvaardigt een asielcrisis. Lijkt erop of het in wokkieland alleen nog maar gaat over het woord crisis. Maar die crisis zit in de eigen kop, en de eigen broek.

Romāns Vainšteins

Ik ben geen voorstander van het begrip normaalland, je dient wel degelijk het sentiment van de PVV-aanhang in acht te nemen voor het totaalplaatje. Anderzijds verwacht ik dan wel wat inzicht met betrekking tot dat zowel de 'crisis' an sich als de weg daarheen ronduit lachwekkend zijn.

Wilders' poging om Orban-style het parlement buitenspel te zetten zal falen, als hij écht zit met de migratie richt hij zich op spoedwet(ten). Maar ik denk dat het allemaal om Sithlordschap gaat.

Raul Alcala

Juridisch blijkbaar niet Kraam, er is bv geen oorlog. Maar praktisch wel. Van alles loopt direct en indirect uit de klauwen

Laatst gewijzigd
kraamhol
Romāns Vainšteins
#6330
Ik ben geen voorstander van het begrip normaalland, je dient wel degelijk het sentiment van de PVV-a...

Normaalland is dát land, waarin we met z'n allen proberen er iets van te maken, met sociaal gevoel, met mededogen, en open te staan voor de moderne tijd. Het sentiment van een groot gedeelte van de pvv-aanhang billijkt juist het tegenovergestelde. Een sentiment van uitsluiting en haat, op basis van onwetendheid, ontevredenheid en laksheid.

Er is overigens ook kraamland, en daarin flikkeren we al die wokkies de noordzee in.

Raul Alcala

Elke 2 weken besteed ik 1,5 tot 2 uur aan vrijwilligers werk via Humanitas door tijd door te brengen met een weduwe uit Irak in een rolstoel. Over vrijwilligerswerk en goede doelen giften hoor je wmb niet of nauwelijks te lullen. Maar kom dan niet aanzetten met dat ik vreemdelingen of vluchtelingen haat!

 

Laatst gewijzigd
kraamhol
Raul Alcala
#6333
Elke 2 weken besteed ik 1,5 tot 2 uur aan vrijwilligers werk via Humanitas door tijd door te brengen...

Dat is helemaal prima Raul, maar je uitingen door de tijd duiden wel op haat. Misschien worden dingen te snel geschreven, zonder de klank van het echie. Misschien is dat wel de echte crisis: we leven en communiceren steeds vaker online.

kraamhol

we kunnen altijd nog wewe vragen om antwoorden:)

Raul Alcala

Kom dan eens met voorbeelden daarvan ipv platgeslagen platitudes, Kraam

Sunneklaas
kraamhol
#6316
Leg dan eens een keer uit wat dat dan precies is, die asielcrisis, ipv dat schreeuwen de hele tijd?...

Hoewel niet specifiek voor asielzoekers, maar meer specifiek niet-westerse immigranten: de enorme oververtegenwoordiging in criminaliteit en de gevangeniskosten die daarbij horen, de oververtegenwoordiging in werkloosheid, de overtegenwoordiging in het beroep doen op zorg (indien de cijfers hetzelfde zijn als in Belgenland), de overtegenwoordiging in de hulpvraag naar bijles, een beroep doen om leraren die schaars zijn, een beroep doen op de schaarse woningmarkt, jihadis die binnenkomen etc.

Wat is eigenlijk de meerwaarde van asielzoekers, die bijna uitsluitend via veilige landen binnenkomen (en dus gewoon veiligelanders zijn, en een aanvraag horen te doen in het eerste veilige land volgens het Vreemdelingenverdrag, en dat kan dus ook een niet EU-land zijn)? Vrijwel alleen kennismigranten (en dat zijn vrijwel nooit asielzoekers) leveren uiteindelijk per saldo centen op. De rest helpt, gemiddeld gezien, het land naar de klote. #diemeisje

Raul Alcala

Ik haat intolerante moslims met hun vaak politieke islam voor op de tong en praktijk. Ze zijn niet alleen een gevaar voor de Joden maar voor iedereen. Of moet ik voorlezen uit het boek 'De kanarie in de kolenmijn'?

Romāns Vainšteins

Kan dat in filmvorm Raul, met jezelf als verteller?

Raul Alcala

Nee, bij jou is toch alles aan dovemansoren gericht 

Il Leopardo della Primavera
Sunneklaas
#6337
Hoewel niet specifiek voor asielzoekers, maar meer specifiek niet-westerse immigranten: de enorme ov...

Dat gaat dus om mensen die hier al wonen en wellicht meedoen aan onze economie. Daar helpt de grenzen dichtgooien niet tegen, en zijn niet per definitie asielzoekers. 

 

Dus ik herhaal de vraag van Kraam nogmaals: wat houdt die asielcrisis nou in?

Raul Alcala

Al tig keer uitgelegd.  Je gaat vanzelfsprekend over je eigen antwoorden Sunny, maar ik zou zuiger Leopardo lekker negeren

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Nee hoor, helemaal niet tig keer uitgelegd. Ik heb nog nergens iemand antwoord zien geven op die vraag. Het feit dat je het niet kan betekent simpelweg dat er géén asielcrisis is. Hooguit iets wat mensen ervaren.

Gelukkig kan Schooffie dat ook heel goed, want 'omdat getallen is een loos begrip', aldus onze premier.

Romāns Vainšteins

'Nee, dat ga ik ik niet uitleggen want dat kán ik niet, het is een ervaring, een gevoel, een idee'

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6343
Nee hoor, helemaal niet tig keer uitgelegd. Ik heb nog nergens iemand antwoord zien geven op die vra...

Veeg die linkse stront eens uit je ogen dan

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6344
'Nee, dat ga ik ik niet uitleggen want dat kán ik niet, het is een ervaring, een gevoel, een...

Citeer je nu jezelf over de lieve, geweldloze stad Groningen?

esims4.0

Er is natuurlijk wel een crisis, daarvoor hoef je niet in Ter Apel te wonen om dat te weten. De spreidingsevangelisten zijn echter van mening dat iedere wereldburger, ongeacht de reden, een beroep kan doen op de welvaart (waaronder huisvesting) hier. We worden op dit moment gegijzeld door Europese wetgeving die hier nooit voor bedoeld is. Een beetje hetzelfde zoals de staat Israel goedkeuring gekregen heeft van de VN. Nooit rekening gehouden met deportaties van Palestijnen nadien.

Laatst gewijzigd
Sunneklaas
Il Leopardo della Primavera
#6341
Dat gaat dus om mensen die hier al wonen en wellicht meedoen aan onze economie. Daar helpt de grenze...

Huh? Dus ze doen geen beroep op woningen, zorg, leraren, zijn niet werkloos, en er zitten per definitie geen criminelen/jihadi's tussen? Asielcrisis willen afdoen als iets dat met een paar extra gymzalen opgelost kan worden en dat er daardoor geen crisis is, is enorm makkelijk. Je moet alles meerekenen. Er is geen plek voor ze, of dat nou in een woning, ziekenhuis, schoolgebouw of de gevangenis is. Tenzij de oorspronkelijke braafburger er op achteruit mag gaan, dan kun je kinderen tot hun 35ste bij de ouders laten wonen, patienten op lange wachtlijsten zetten/zorgkosten omhoog smijten, kinderen maar 4 dagen naar school sturen en criminelen eerder de keien opschoppen. Als de enige manier om asielzoekers te accomoderen het steeds minder kunnen voldoen aan de grondwetten van onderwijs, zorg, veiligheid en huisvesting is, hebbie misschien een probleem. En is het niet zo onlogisch dat je ze lekker in Belgenland/Duitsland laat.

Raul Alcala

Kwinsie, voor al uw gappen en mollen

"Cokehandelaar Quincy Promes is bereid het hoger beroep in zijn cokehandelzaak bij te wonen. Maar daarvoor stelt de stervoetballer wel een kleine voorwaarde.

"Profvoetballer Quincy Promes wil zijn hoger beroep niet bijwonen als hij het risico loopt bij aankomst in Nederland in de cel te belanden." Als reden voor het verzoek om hem vooral niet op te pakken, geeft Promes aan dat hij "zijn topsportcarrière wil voortzetten ‘en dat verenigt zich niet met een lange periode van detentie".

1 2 ... 252 253 254 255

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.