Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 267 ... 283 284
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#6643
@ Leo Dat hele luxe-gelul komt voort uit noodoplossingen waar gemeenten willen voorkomen dat mensen...

Ja, ik weet het. Trieste bende. Met een goede spreidingswet hoef je ze dus ook helemaal niet allerijl in hotels etc te proppen.

Raul Alcala

Tut, tut, uitroeptekens zijn niet nodig. Met Zahra, m'n Humanitas maatje, waar ik geregeld wat tijd mee doorbreng. Soms een wandeling (ik duw, ze zit in een rolstoel), soms wat hulp in het huishouden als ze erg moe is, of een bak koffie en taart vlakbij haar woning. Al staat ons contact nu even op een laag pitje, zoals je vast wel begrijpt Leo.

Romāns Vainšteins

'Kom Zahra, even een tripje, Bad Nieuweschans is heel mooi!'

Rol, rol, -1.

Of is dit grapje 'er over'?

Overigens is vrijwilligerswerk voor Humanitas doen 'an sich' wel klasse. Die zitten echt met ernstige gevallen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Je grapt maar raak. Zoals die ene rapper (nee, die andere dan je denkt)- het laat me koud als een kapotte kachel 

Raul Alcala

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#6652
'Kom Zahra, even een tripje, Bad Nieuweschans is heel mooi!' Rol, rol, -1. Of is dit grapje 'er ov...

Wel frappant trouwens dat juist jij zo'n grap maakt terwijl je steigert als het paard van Anky als ik Lucille Werner erin gooi, of Esims de stoomboot van stal haalt. Of Sunny wil kielhalen als hij een specifieke foto plaatst uit Duitsland.

Aboutaleb die recent gortdroog direct na de Erasmusterreur blaat dat Allah Akbar uitslaan prima bella is. Weet je hoe ik zijn en jouw naam dan meen te moeten spellen?

H.y.p.o.c.r.i.e.t

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6655
Wel frappant trouwens dat juist jij zo'n grap maakt terwijl je steigert als het paard van Anky als i...

allah akbar is voor moslims hetzelfde als wat hallelujah voor katholieken is. Weinig bijzonders an sich.

Il Leopardo della Primavera

wel kudo's voor je vrijilligerswerk bij humanitas trouwens.

Romāns Vainšteins

Maar jezelf nu hypocriet vinden, dat weer niet?

'humor is de verbindende factor des levens, bla bla, zonder humor vindt liefde het hart niet, brabbel brabbel'

Romāns Vainšteins

Sowieso blijkt het om een zeer zwaar gestoorde ziel te gaan die al eerder zijn moeder bijna ombracht, misschien riep ie toen ook wel Alluh Akbar? Dat hele 'terrorristische aspect' zal er weldra vanaf gehaald worden. Want net zo als de 'asielcrisis' is het gelul.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6656
allah akbar is voor moslims hetzelfde als wat hallelujah voor katholieken is. Weinig bijzonders an s...

Toch zal hij zich moeten verantwoorden richting de gemeenteraad

Ahmed - ik ben een salafist - Aboutaleb is een bijzonder kind 

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
#6656
allah akbar is voor moslims hetzelfde als wat hallelujah voor katholieken is. Weinig bijzonders an s...

Tussen "God is de grootste" en "Loof de Heer" zit een wereld van verschil dat voor iedere leek en gelovige, behalve de linkse kerk op Wielerflits, duidelijk is. Bovendien is het eerste een handtekening geworden onder een terroristische aanslag. Het is überhaupt typerend dat allerlei achterlijkheid in de islam door links 'interessant' wordt genoemd.

Romāns Vainšteins

Aboutaleb is op veel gebieden een visionair gebleken tijdens het Rotterdamse burgermeesterschap. Dat hij zijn eigen geloofsovertuiging (voor zover echt aanwezig, ik twijfel) nog nét iets meer op de achtergrond had moeten houden nu en dan volg ik wel, trouwens. Had ie helemaal niet nodig.

Romāns Vainšteins

Tussen "God heeft de grootste" en " Ik sloof de Heer", zit daar ook veel ruimte tussen?

Persoonlijk vind ik de bijbel, koran en aanverwante boeken allemaal even achterlijk. Alleen de Maya's en Egyptenaren hadden een punt dat de zon en haar precies goede afstand tov de aarde best invloedrijk is.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims4.0
#6661
Tussen "God is de grootste" en "Loof de Heer" zit een wereld van verschil dat voor iedere leek en ge...

Spot on

Raul Alcala

De islam is in tegenstelling tot het jodendom (wetgevend, niet expansiegericht) en het christendom (expansiegericht, niet wetgevend) een wetgevende én expansiegerichte religie. En daarom ook wat mij en de praktijk betreft, een gevaar voor onze samenleving 

esims4.0

Ik hoorde een keer een boekbespreking op NPO Radio 1, waarin iemand op bezoek ging bij een dominee. Het gesprek belandde op een gegeven moment op het scheppingsverhaal. De hoofdpersoon stelde toen aan de dominee de vraag: "Daar geloof je toch zeker niet in?" met als verwacht antwoord: "Nee natuurlijk niet". Maar dat zei hij niet. Hij zei: "Gelukkig hangt de schepping niet af van jouw voorstellingsvermogen."

Ik moet altijd daaraan denken als Romans het weer eens heeft over baardapen, waarbij het verstand op nul gaat. Ik heb het al eens uitgelegd, dingen die we niet begrijpen (zoals het ontstaan van leven) en dat gat zelf invullen, dat is voor mij geloof. Maar Romans is dan allang weer bezig met demonisering van minister Faber.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims4.0
#6666
Ik hoorde een keer een boekbespreking op NPO Radio 1, waarin iemand op bezoek ging bij een dominee....

Mooi, mooi. Ik ben ook bezig het geloof voor mezelf in te vullen. Beetje bij beetje kom ik er voor mezelf uit. Geef er ook wat eigen invulling aan. Je innerlijke stem, je geweten. Ik kleur de pagina's steeds wat verder in.

Wat ik hier ook al eerder postte, hoe ik het geloof ervaar/zie. 

"Bestaat God dan?",vroeg een oude bekende me laatst toen ik hem vertelde dat ik sinds kort in God geloof. Ik vond het toen een vraag die me niet leek te passen. Nu mijmerend op de bank zeg ik, het lijkt me niet de juiste vraag. Ik bedoel, God is geen tafel. Is de hamvraag niet eerder, hoe draag je je kruis in de worsteling bergop? Een concept in de geest van hiërarchische harmonie..."

kraamhol
esims4.0
#6666
Ik hoorde een keer een boekbespreking op NPO Radio 1, waarin iemand op bezoek ging bij een dominee....

Begrijpen we het ontstaan van het leven niet??? Lees eens een boek joh!

esims4.0
kraamhol
#6668
Begrijpen we het ontstaan van het leven niet??? Lees eens een boek joh!

Nee we hebben geen flauw idee. Misschien wist je dat als je degelijk onderwijs had gehad.

kraamhol
esims4.0
#6669
Nee we hebben geen flauw idee. Misschien wist je dat als je degelijk onderwijs had gehad.

we kwamen toch uit dinosauriers??

Il Leopardo della Primavera

Ah, esims is een baardaapgeloofaanhangwappiegristen. 

esims4.0

Bij scheikunde op de middelbare school ging de lesstof op een gegeven moment over entropie: een systeem streeft naar maximale chaos. Daar ontstond bij mij het idee dat leven het complement daarvan is. Alsof het een correctie op het systeem is.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6671
Ah, esims is een baardaapgeloofaanhangwappiegristen. 

Net als ik

Raul Alcala

Als het geloof in God onverklaarbaar is, geldt dat net zo voor de oerknal 

1 2 ... 267 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.