Mooi, mooi. Ik ben ook bezig het geloof voor mezelf in te vullen. Beetje bij beetje kom ik er voor mezelf uit. Geef er ook wat eigen invulling aan. Je innerlijke stem, je geweten. Ik kleur de pagina's steeds wat verder in.
Wat ik hier ook al eerder postte, hoe ik het geloof ervaar/zie.
"Bestaat God dan?",vroeg een oude bekende me laatst toen ik hem vertelde dat ik sinds kort in God geloof. Ik vond het toen een vraag die me niet leek te passen. Nu mijmerend op de bank zeg ik, het lijkt me niet de juiste vraag. Ik bedoel, God is geen tafel. Is de hamvraag niet eerder, hoe draag je je kruis in de worsteling bergop? Een concept in de geest van hiërarchische harmonie..."
God in al zijn bebaarde gedaanten is niet zelden een rookgordijn waarachter enge mensen met enge gedachten zich verschuilen. Bij al hun nare ideeen kunnen ze meewarig naar boven wijzen van 'he made me do it'.
Met dan nog een buitencategorie, zelf ongelovige engerds daarbovenop die deze leegte benutten om SithLord te worden. Trump, Erdogan, Orban, die Poolse engerd wiens tweelingbroer door een baardaap uit de lucht gevangen werd, Netanyahu natuurlijk, etc etc etc.
Memmen, die zijn natuurlijk onverklaarbaar. Maar fijn dat ze er zijn. En wat mij betreft geldt dat voor iedere vorm van geloof. Iedere? Nee, laten we voor het gemak het extremisme even uitsluiten, ook die meneertjes met speciale kleding die kinderkes in de kelderkes stoppen en dingekes met ze doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.