Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 267 ... 399 400
redacted_251125_8830

Dit bericht is verwijderd

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
redacted_251125_8830
Dit bericht is verwijderd

Mooi, mooi. Ik ben ook bezig het geloof voor mezelf in te vullen. Beetje bij beetje kom ik er voor mezelf uit. Geef er ook wat eigen invulling aan. Je innerlijke stem, je geweten. Ik kleur de pagina's steeds wat verder in.

Wat ik hier ook al eerder postte, hoe ik het geloof ervaar/zie. 

"Bestaat God dan?",vroeg een oude bekende me laatst toen ik hem vertelde dat ik sinds kort in God geloof. Ik vond het toen een vraag die me niet leek te passen. Nu mijmerend op de bank zeg ik, het lijkt me niet de juiste vraag. Ik bedoel, God is geen tafel. Is de hamvraag niet eerder, hoe draag je je kruis in de worsteling bergop? Een concept in de geest van hiërarchische harmonie..."

kraamhol
redacted_251125_8830
Dit bericht is verwijderd

Begrijpen we het ontstaan van het leven niet??? Lees eens een boek joh!

redacted_251125_8830
kraamhol
Begrijpen we het ontstaan van het leven niet??? Lees eens een boek joh!

Dit bericht is verwijderd

kraamhol
redacted_251125_8830
Dit bericht is verwijderd

we kwamen toch uit dinosauriers??

Il Leopardo della Primavera

Ah, esims is een baardaapgeloofaanhangwappiegristen. 

redacted_251125_8830

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Ah, esims is een baardaapgeloofaanhangwappiegristen. 

Net als ik

Raul Alcala

Als het geloof in God onverklaarbaar is, geldt dat net zo voor de oerknal 

Il Leopardo della Primavera

Het geloof in een God is goed verklaarbaar: mensen zoeken uitleg voor iets wat (op dat moment) nog onbegrijpelijk is. Ze zoeken ook zingeving, steun, kracht, een community, etc.  Prima verklaarbaar waarom mensen in een God geloven.

Raul Alcala

Het boeit ze niet Esims. Ze steken ons liever de gek aan. Ik maal er niet om, we hebben toch geen verantwoording af te leggen aan hen die er anders tegenaan kijken. Serieus, als ik m'n handen vouw en m'n ogen sluit en en in stilte of hardop me tot God wend, word ik altijd rustig(er)

Il Leopardo della Primavera

Grapjes maken over geloof moet toch kunnen? Of moet ik Hans Teeuwen hier gaan quoten?

Raul Alcala

Ik maal er niet om, geef ik aan.

Moet ik alles herhalen bij jou?

Romāns Vainšteins

'Daar ontstond bij mij het idee dat leven het complement daarvan is'

Kennelijk had je beter een gasmasker opgezet.

Romāns Vainšteins

God in al zijn bebaarde gedaanten is niet zelden een rookgordijn waarachter enge mensen met enge gedachten zich verschuilen. Bij al hun nare ideeen kunnen ze meewarig naar boven wijzen van 'he made me do it'.

Met dan nog een buitencategorie, zelf ongelovige engerds daarbovenop die deze leegte benutten om SithLord te worden. Trump, Erdogan, Orban, die Poolse engerd wiens tweelingbroer door een baardaap uit de lucht gevangen werd, Netanyahu natuurlijk, etc etc etc. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De oplossing is: kinderen 'Hoe alles begon, van oerflits tot nu' op jonge leeftijd laten lezen. Het is echt een prachtig cadeau (in overkoepelende zin), ook voorkom je er gekke gedachten tijdens scheikunde mee.

Raul Alcala

Daar heb jij iig geen God voor nodig. Je bent puur natuur in je freakiness

kraamhol

Voor ezi, effe goed luisteren, en tot het einde hè:

redacted_251125_8830
Romāns Vainšteins
'Daar ontstond bij mij het idee dat leven het complement daarvan is' Kennelijk had je beter een gas...

Dit bericht is verwijderd

kraamhol
Raul Alcala
Als het geloof in God onverklaarbaar is, geldt dat net zo voor de oerknal 

Memmen, die zijn natuurlijk onverklaarbaar. Maar fijn dat ze er zijn. En wat mij betreft geldt dat voor iedere vorm van geloof. Iedere? Nee, laten we voor het gemak het extremisme even uitsluiten, ook die meneertjes met speciale kleding die kinderkes in de kelderkes stoppen en dingekes met ze doen.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
God in al zijn bebaarde gedaanten is niet zelden een rookgordijn waarachter enge mensen met enge ged...

redacted_251125_8830

Dit bericht is verwijderd

Raul Alcala
kraamhol
Memmen, die zijn natuurlijk onverklaarbaar. Maar fijn dat ze er zijn. En wat mij betreft geldt dat v...

Ik probeer alleen maar aan re geven dat de atheïsten ook geen waterdicht verhaal hebben 

Raul Alcala
redacted_251125_8830
Dit bericht is verwijderd

Ach kerel. Iedere gek heeft z'n gebrek.

Raul Alcala

Of wat die dude met baard, die zo goed kon timmeren en de eerste surfplank ontwierp, met de regelmaat van de klok zei

"Wie zonder zonden is werpe de eerste steen"

Laatst gewijzigd
1 2 ... 267 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.