Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 266 ... 283 284
Raul Alcala

Wel grappig Kraam, dat je gisteren tegen me zei. Toe maar Raul,  ga maar op de uitnodiging van Romans in om een keer af te spreken.

Ik denk dat je nu wel begrijpt waarom contact met hem op wielerflis al meer dan genoeg is voor mij. Die quasi interesse vanuit zijn kant prik je zo doorheen. 

Moie

Raul Alcala

Eind middag ben ik weer online Leo. Ik beloof je m'n uiterste best te doen

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6626
Eind middag ben ik weer online Leo. Ik beloof je m'n uiterste best te doen

Ik kijk met smart uit naar je uitgestelde antwoord Roelieboel.

Romāns Vainšteins

'Zolang de partijen uit normaalland niet met de AfD willen samenwerken, blijft de woede van hun kiezers overeind'

Ik denk dat dat A: ruim overschat wordt en B: geen rekening houdt met het doorlopend implodatiegevaar van dergelijke partijen. Sith Höcke ís nog NIET de baas, zolang er geen Lord is kan het elk moment in elkaar storten. 

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6627
Ik kijk met smart uit naar je uitgestelde antwoord Roelieboel.

Dat is je geraaien. En wie weet kom ik nog eens naar Havana aan de Waal

Romāns Vainšteins

Wanneer de IND verplicht omegekeerde redenatie moet toepassen, inclusief quota, gaan er enkel mensen vetrekken en kan je dit werk net zo goed automatisch doen. Het gaat dan toch niet om de mensen maar om de ruimte, in plaats van mensen te laten liegen dat ze liegen beter een robot. Dan maak je per saldo minder mensen kapot.

Misschien moet Faber het gewoon zelf gaan doen: nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee nee,.. Heeft ze niet eens een telefoon of hersens voor nodig.

Romāns Vainšteins

Nieuws naar buiten dat de Lelylijn 11(!) miljard meer gaat kosten: als Groninger zijnde beveel ik warm aan dit plan te schrappen en het geld linea recta te investeren in vergeten achterlanden en vloeiende doorloop via Zwolle.

Dit nu doordrukken richting bodemloze put tegen zeer weinig meerwaarde is GEEN goed idee. Laat dat halfuurtje minder in trein maar zitten en gooi de btw op boeken er af, gaan we die dan lezen.

Raul Alcala

Het is natuurlijk uiterst complex, zelfs voor mij, om oplossingen aan te dragen voor de problematiek die de IND ervaart, Leo. Dat besef ik me. Ze weten het zelf vaak ook niet.

Salaris is weinig mis mee wat mij betreft. Ik gaf aan dat er oplossingen op korte termijn moeten komen. Want de emmer stroomt al over, en hoe langer oplossingen uitblijven hoe meer je aan het dweilen bent. De Kraam kraan staat immers wagenwijd open. Die moet dus eigenlijk dicht.

  • Grenscontroles zoals in Duitsland om te beginnen. In samenwerking met Duitsland zou ik zeggen. En België om de Bermuda driehoek dicht te timmeren. Sunny en ik vinden het prima als jij ook afentoe een dienst meedraait. Betaalt prima, a la IND. We hebben besloten Romans hiervoor uit te sluiten, omdat we hem ervan verdenken Ayoub en co door te laten inclusief 100 euro pp voor in z'n achterzak.
  • Beroepsprocedures flink beperken, dat scheelt geen slok op een borrel. Dat scheelt een fles Whiskey.
  • Nareis op nareis: een onbedoeld effect. Zie m'n eerder geposte lap tekst. Ik citeer "Leden van het kerngezin (vader, moeder en de kinderen) van een statushouder mogen naar Nederland komen. Soms zijn dit ook volwassen kinderen, die daarna zelfstandig asiel aanvragen en hun eigen kerngezin laten overkomen. De nareisprocedure is hier niet voor bedoeld." Als dat het geval is moet je de regels hierop aanpassen.
  • "Er zijn nu nog te veel contactmomenten die vanuit wet- en regelgeving noodzakelijk zijn, maar die voor de IND én de aanvrager overbodig zijn". Wet en regelgeving dus aanpassen. 
  • Een weinig flateuze foto van Minister Faber de wereld rondsturen. Dat zal vast en zeker ook een afschrikwekkend effect hebben. 
  • Opvang maximaal versoberen, geen luxe meer. De mensenhandelaren en vluchtelingen weten exact hoe ze in Nederland gepamperd worden. Maak het zo sober mogelijk en je zult zien dat de omtrekkende bewegingen naar ons land minder zullen worden. Geen aanzuigende werking meer. Aanzuigende werking sucks.
  • Verblijfsvergunning voor maximaal 5 jaar. Of minder als de situatie in hun thuisland weer van dien aard is dat ze weer veilig terug kunnen.
  • Veel zwarte hiphopvideos aan de grens, tering hard uit ghettoblasters dreunend.
  • Eventueel tijdelijk mensen uit andere overheidsinstanties overhevelen die qua kennis niet zoveel hoeven bij te leren om de IND te ondersteunen qua wegwerken achterstanden.
  • Asielzoeker zelf laten aantonen dat hij/zij in gevaar is. Zie het nieuws van vandaag.
  • "Studenten van buiten de Europese Unie die in Nederland willen studeren aan een hogeschool of universiteit, hebben een verblijfsvergunning studie nodig. Elk jaar verleent de IND duizenden studievergunningen aan studenten uit vooral China, India, de Verenigde Staten, Turkije en Indonesië." Flink inperken die toestroom, maar dat is dit kabinet ook van plan als je hun plannen leest.

Raul Alcala

Zwarte hiphop videos als deze bijvoorbeeld 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6632
Het is natuurlijk uiterst complex, zelfs voor mij, om oplossingen aan te dragen voor de problematiek...

Sommige dingen kan ik me in vinden, anderen minder.

 

-Grenscontroles is totaal niet haalbaar. Je moet voor de grap eens kijken hoeveel wegen er alleen al in de regio nijmegen de grens over gaan. Als er al een personeelstekort is bij de IND, waar haal je dan de mensen hiervoor vandaan?

-Beroepsprocedures inperken daar waar kan prima.

-Nareis op nareis is een fabel, dat ging in 2023 letterlijk om 10 gevallen. Niet relevant.

-Ik ben wel benieuwd hoe die contactmomenten eruit zien en of je dat wettelijk kan inperken. Als het kan zonder nadelen, prima.

-Foto van Faber rondsturen lijkt me een goed idee, weten we meteen dat er nergens anders nog een populistisch-rechtse partij aan de macht komt.

-De opvang kan niet soberder, dan slaap je letterlijk in de buitenlucht. Loop maar eens bij een AZC naar binnen, er is daar letterlijk niks anders dan wat kartonnen muurtjes, bedden en een dak. Vooruit, badkamers.

-Verblijfsvergunning is nu al maximaal 5 jaar.

-Welke overheidsinstanties heb je daarbij in gedachten, en hoe los je de daar ontstane personeelstekorten op? Ervan uitgaande dat die mensen braaf dat doen al.

-Asielzoekers moeten nu al zelf aantonen dat ze in gevaar zijn.

-De enige studenten waaraan we nog geld verdienen inperken is wat mij betreft niet handig, en het verneukt onze kenniseconomie. Kan je beter arbeidsmigratie flink inperken en asielzoekers laten werken. Sla je meerdere vliegen in 1 klap.

Raul Alcala

Oh ja, nog meer opvang in de regio. Niet tijdelijk maar permanent

Raul Alcala

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/22/ind-werkt-met-ingrijpend-nieuw-toelatingsbeleid-asielzoeker-moet-nu-zelf-aantonen-dat-hij-gevaar-loopt-a4866714

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6634
Sommige dingen kan ik me in vinden, anderen minder.   -Grenscontroles is totaal niet haalbaar...

Soms zijn dit ook volwassen kinderen, die daarna zelfstandig asiel aanvragen en hun eigen kerngezin laten overkomen. De nareisprocedure is hier niet voor bedoeld."

Raul Alcala

-Verblijfsvergunning is nu al maximaal 5 jaar

Fair enough, dan maken we er 3 van

Raul Alcala

Volgens de Nederlandse regering is heel wat mogelijk onder de geldende regelgeving: verstrengen van de asielprocedure, beperken van de beroepsmogelijkheden, enkel nog tijdelijke verblijfsvergunningen (zoals John Crombez voorstelde toen hij sp.a-voorzitter was), minder kans op asiel voor overlastgevers, het beperken en versoberen van de opvang, minder rechten op gezinshereniging voor bepaalde categorieën vluchtelingen, geen hereniging meer met volwassen kinderen, meer partnerschappen met derde landen om illegale migratie af te remmen en de kans op terugname van afgewezen asielzoekers te verhogen

En nu geef ik de pijp aan Maarten

Romāns Vainšteins


  • Grenscontroles zoals in Duitsland om te beginnen. Vraag 1: wat doe je praktisch met onderschepte migranten die van buiten naar binnen willen c.q. degenen die van binnen naar buiten willen? We gaan hierbij uit van grenswachten aan de andere kant die eenzelfde belied hebben. En gasten zoals Sunny met hun grote 'anders knap ik het wel op'-waffel doen in de regel geen fuck. Dan zie ik eerder jou naar Bad Nieuweschans gaan ja.

  • Beroepsprocedures flink beperken. Klinkt makkelijk maar zal log gaan, dat heb je niet zomaar veranderd. Vooral ook niet omdat er internationale grondrechten mee gemoeid zijn.

  • Nareis op nareis beperken. Ik denk dat daar idd wel wat voor te zeggen is, maar wat voor aantallen (en dus impact) gaat het hier om? Ik bedoel dan dus de extreme gevallen zoals jij omschrijft, waar Yesilgoz over loog, die.

  • "Er zijn nu nog te veel contactmomenten die vanuit wet- en regelgeving noodzakelijk zijn, maar die voor de IND én de aanvrager overbodig zijn". Waar gaat dit over?

  • Een weinig flateuze foto van Minister Faber de wereld rondsturen. Moet je wel snel zijn want anders komen ze pas ná haar aftreden aan.

  • Opvang maximaal versoberen, geen luxe meer. Dit is met krapte een nogal achterlijk idee en er is niet zoveel luxe anyway. Wat wil je doen dan, ruiten ingooien en onderschijten? Daarnaast zit je ook met wetgeving omtrent hygiene en levensstandaard. Leuk genoeg kan je een 'sobere' minimaalstandaard alleen waarmaken met genoeg plek, lees: de spreidingwet. 

  • Verblijfsvergunning voor maximaal 5 jaar. Hier liggen wel kansen maar dat moet zeer genuanceerd opgesteld worden inclusief disclaimers. 

  • Eventueel tijdelijk mensen uit andere overheidsinstanties overhevelen die qua kennis niet zoveel hoeven bij te leren om de IND te ondersteunen qua wegwerken achterstanden. Ik ken mensen die dit werk gedaan hebben bij de IND. Het is niet iets dat je 'zomaar' doet en ook niet iets waar je 'even aan meehelpt'. De verantwoordelijkheden zijn enorm. Wat ik eerder al zeg: als je omgekeerd moet redeneren beter met robots ipv over de rug van werknemers. Laat Faber die lasten dan maar dragen.

  • Asielzoeker zelf laten aantonen dat hij/zij in gevaar is. Klinkt leuk maar is is snel omzeilbaar als een malle. Ongeacht waar ze vandaan komen neuken ze een sekspop met de kop van de president (zijn vrouw) van achter op flikkeren dit op instagram : voilà in gevaar.

  • "Studenten van buiten de Europese Unie: Hier ga je van een koude kermis thuiskomen want juist op terreinen waar NL zelf kennis tekort komt zijn de studenten van buiten de unie. Ik voorspel juist omgekeerd en méér werving inclusief de expatbonus wanneer ze de carrière meteen voortzetten hier. En ik heb bakken inside-info hierover. Volgens mij zet Eppo de Flippo in op studenten van bínnen de EU tegenwerken middels (fun)studies te vernederlandsen.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6639
Volgens de Nederlandse regering is heel wat mogelijk onder de geldende regelgeving: verstrengen van...

De huidige regering denkt ook dat je een noodwet in kan voeren zonder noodsituatie, dus wat hun vinden neem ik op dit moment met een flinke korrel zout. Nogmaals, ga zelf eens bij zo'n AZC kijken voordat je alles klakkeloos aan neemt.

 

Nareis op nareis gaat dus gewoon letterlijk over 10 gevallen, kan je zo opzoeken staat op de interwebz.

 

Opvang in de regio gebeurd al HEEL veel, daar waar mogelijk.

Romāns Vainšteins

Dat 'opvang in de regio!' schreeuwen is altijd zo kostelijk. Newsflash, het leeuwendeel ZÍT in 'de regio'.

Turkije 4 miljoen Syriërs, Polen 2 miljoen Oekraïners, om maar wat te noemen.

Romāns Vainšteins

@ Leo

Dat hele luxe-gelul komt voort uit noodoplossingen waar gemeenten willen voorkomen dat mensen op straat belanden en in allerijl een hotel volgooien. Dan heb je die hijgende peroxide wannabe-Sith die en plein camera gaat zitten janken dat Henk & Ingrid niet eens meer weten waar het knopje van een Jacuzzi zit.

Zó suf als je je door zoiets laat inpakken, loverboymateriaal.

échte AZC's zijn sober zat. Voor Oekraïners hebben ze veel gebouwen omgekat, die zitten in het algemeen echt wel wat luxer.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#6641
De huidige regering denkt ook dat je een noodwet in kan voeren zonder noodsituatie, dus wat hun vind...

"Volwassek kinderen, die daarna zelfstandig asiel aanvragen en hun eigen kerngezin laten overkomen. De nareisprocedure is hier niet voor bedoeld."

Ik weet niet of het specifiek hierover ging. Maar al zijn het er 10, 30 of 50 per jaar. Kappen met die shit

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

'Nogmaals, ga zelf eens bij zo'n AZC kijken voordat je alles klakkeloos aan neemt.'

Hoe weet jij nou of ik weet hoe het er daar uitziet?

Raul Alcala
Romāns Vainšteins

Welke AZC's ben jij geweest dan Raul?

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6644
"Volwassek kinderen, die daarna zelfstandig asiel aanvragen en hun eigen kerngezin laten overkomen....

Ja daar ging het over, het zijn er 10. Dat is dus een maatregel die puur voor de buhne is. Bereik je echt niks mee.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#6645
'Nogmaals, ga zelf eens bij zo'n AZC kijken voordat je alles klakkeloos aan neemt.' Hoe weet jij no...

Nou, gezien jij het hebt over versoberen kan ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat jij de laatste jaren nooit in een AZC bent geweest. Als ik het mis heb hoor ik het graag, dan kan je ook meteen aangeven waar er dan nog op versobert kan worden!

1 2 ... 266 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.