De huidige regering denkt ook dat je een noodwet in kan voeren zonder noodsituatie, dus wat hun vinden neem ik op dit moment met een flinke korrel zout. Nogmaals, ga zelf eens bij zo'n AZC kijken voordat je alles klakkeloos aan neemt.
Nareis op nareis gaat dus gewoon letterlijk over 10 gevallen, kan je zo opzoeken staat op de interwebz.
Opvang in de regio gebeurd al HEEL veel, daar waar mogelijk.
@ Leo
Dat hele luxe-gelul komt voort uit noodoplossingen waar gemeenten willen voorkomen dat mensen op straat belanden en in allerijl een hotel volgooien. Dan heb je die hijgende peroxide wannabe-Sith die en plein camera gaat zitten janken dat Henk & Ingrid niet eens meer weten waar het knopje van een Jacuzzi zit.
Zó suf als je je door zoiets laat inpakken, loverboymateriaal.
échte AZC's zijn sober zat. Voor Oekraïners hebben ze veel gebouwen omgekat, die zitten in het algemeen echt wel wat luxer.
"Volwassek kinderen, die daarna zelfstandig asiel aanvragen en hun eigen kerngezin laten overkomen. De nareisprocedure is hier niet voor bedoeld."
Ik weet niet of het specifiek hierover ging. Maar al zijn het er 10, 30 of 50 per jaar. Kappen met die shit
Nou, gezien jij het hebt over versoberen kan ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat jij de laatste jaren nooit in een AZC bent geweest. Als ik het mis heb hoor ik het graag, dan kan je ook meteen aangeven waar er dan nog op versobert kan worden!
Tut, tut, uitroeptekens zijn niet nodig. Met Zahra, m'n Humanitas maatje, waar ik geregeld wat tijd mee doorbreng. Soms een wandeling (ik duw, ze zit in een rolstoel), soms wat hulp in het huishouden als ze erg moe is, of een bak koffie en taart vlakbij haar woning. Al staat ons contact nu even op een laag pitje, zoals je vast wel begrijpt Leo.
Wel frappant trouwens dat juist jij zo'n grap maakt terwijl je steigert als het paard van Anky als ik Lucille Werner erin gooi, of Esims de stoomboot van stal haalt. Of Sunny wil kielhalen als hij een specifieke foto plaatst uit Duitsland.
Aboutaleb die recent gortdroog direct na de Erasmusterreur blaat dat Allah Akbar uitslaan prima bella is. Weet je hoe ik zijn en jouw naam dan meen te moeten spellen?
H.y.p.o.c.r.i.e.t
Toch zal hij zich moeten verantwoorden richting de gemeenteraad
Ahmed - ik ben een salafist - Aboutaleb is een bijzonder kind
Aboutaleb is op veel gebieden een visionair gebleken tijdens het Rotterdamse burgermeesterschap. Dat hij zijn eigen geloofsovertuiging (voor zover echt aanwezig, ik twijfel) nog nét iets meer op de achtergrond had moeten houden nu en dan volg ik wel, trouwens. Had ie helemaal niet nodig.
Tussen "God heeft de grootste" en " Ik sloof de Heer", zit daar ook veel ruimte tussen?
Persoonlijk vind ik de bijbel, koran en aanverwante boeken allemaal even achterlijk. Alleen de Maya's en Egyptenaren hadden een punt dat de zon en haar precies goede afstand tov de aarde best invloedrijk is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.