Er zijn er gewoon te veel. Daarmee bedoel ik: een teveel aan ezi's, check het artikel. Maar er zijn ook goeden, 30 vrijwilligers die in het azc gaan werken:
https://nos.nl/artikel/2539026-omstreden-azc-albergen-opent-na-twee-jaar-de-deuren
Toch ben ik wel verbaasd over mijn Kraamholmaatje. Op heel veel vlakken erg sociaal ingesteld. Maar als het zijn ontvelde snikkel raakt, dan maakt het hem ineens blijkbaar niet uit hoeveel onschuldige burgers moeten sterven voor "de zaak".
Ik kan dat moeilijk rijmen: tellen Palestijnen niet mee als mens? Verliest Kraamhol alle menselijkheid uit het oog als het gaat om de rechten van het Joodse volk? Of gelooft Kraamhol dat alle Palestijnen terroristen zijn, en daarom gewoon dood mogen. Net als alle Libanezen of Jemenieten...
Creme de la creme
Israëlische commando's hebben kleine, doelgerichte invallen gedaan in het zuiden van Libanon, schrijft The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. De special forces verzamelden volgens de Amerikaanse krant inlichtingen en deden verkenningen voor een mogelijk grondoffensief, dat volgens de bronnen al deze week kan beginnen.
Militairen zouden ook tunnels van Hezbollah langs de grens met Israël hebben betreden. De invallen vonden niet alleen recent plaats, maar ook in de afgelopen maanden.
Dat stijgende antisemitisme is voornamelijk te wijten aan dezelfde idiote denkfout: namelijk dat Netanyahu voor alle vormen en typen Joden wereldwijd staat, lees: het koppelen van deze gore duivel aan eeb gigantische bevolkingsgroep. Net zo knetterstom, kortzichtig en hersenloos als mij verwijten dat die flapdrol van een Wilders via trekpop Schoof de NL aan een touwtje heeft.
Dat jij het betreden van tunnels mooi vindt behoeft verder ook geen uitleg natuurlijk.
Nee dat behoeft geen verdere uitleg. Uitroeien die terroristen, al heeft romans z'n voorkeur dat we hier vooral klagen over de moeder van Maarten Ducrot
Lang leve Israel
@romein &pudding: als jood wordt je geboren in een vijandige omgeving, waar dan ook ter wereld, zo was het, en zo is het. In Israel is het zelfs nog wat extremer: praktisch alles eromheen ontkent het bestaansrecht van Israel. Dus is het volstrekt legitiem, om al het terrorisme zo ver mogelijk uit te roeien. Dat hamas en hezbol zich verschuilen achter 'onschuldige burgers', dat is niet ons pakkie an. En nee, het is geen kip&ei verhaal, wie er als eerste aggressie toonde. Die Israelische agressie is gebaseerd op het safe haven principe, de agressie van de terroristen gebaseerd op het wegvagen van alles wat joods is. Voelt u het verschil?
Maar we gaan er niet uitkomen, het Israel topic is niet voor niets gesloten, ik hou me nog redelijk op de vlakte in deze. En ezi zijn afkeer voor Joden past natuurlijk wel aardig in zijn straatje, een straatje vol met bruine poep op vieze hemdjes, die het riool niet meer aankan.
'By its right name'...
Terrorisme bestrijden is niks mis mee, daar mag je wat grenzen voor over.
Ik ben niet Joods, maar lijkt me stug dat je overal ter wereld in een vijandige omgeving wordt geboren als Jood. Wel zijn er altijd krachten die het graag blijven pushen en ook her en der gehoor vinden.
Niettemin ervaart een Jood (helaas) dat net als wat mensen van zeg even Marokkaanse afkomst ook ervaren tav topics als criminaliteit, een voortdurende associatie met de streng-orthodoxe Joden die in zichzelf gekeerd zijn en op andere manieren net zo'n achterlijke principes hanteren als bij de andere (grote) geloven en anders wel met de staat van Israel waar aan het bewind vaak wraak- en of moordzuchtige types zitten die een soort van Apartheid ook helemaal niet verfoeien. Waarbij wel gesteld moet worden dat er wel meer actiebereidheid is om om hete even wat Joods te beschadigen.
Uiteindelijk hebben een paar grote machten na WO II er een klerebende van gemaakt door het Joodse probleem van zich af te schuiven. Ergens is in de fase terreur onstaan, waar 7 okt een beetje het smerigste voorbeeld van is dat je kan bedenken. Maar Hamas en eventueel Hezbollah zijn niet het CORE-probleem. Dat is dat, hoewel er dagelijks genoeg handen welgemeen geschud worden of zijn geweest, tussen Israeli's en Palestijnen, de leiders er niet aan willen en er nu eentje bij zit die graag wil tonen hoe groot z'n .... enfin... icm dat zijn leiderschap staat met het kunnen ontlopen van berechting.
Pas als mensen elkaar normaal kunnen gaan benaderen en elkaar wat gaan gunnen kan er hoop aan de horizon verschijnen. Dat erop in bashen is alleen maar weer hetzelfde probleem voor weer twee/drie decennia verlengen. Het zal Netanyahu waarschijnlijk zelf worst wezen, dit type leider kan enkel leven met conflicten en het uitspelen ervan politiek.
Ik denk niet dat je het terrorisme kan uitroeien, dan zou je bijna elke Palestijn moeten pakken en dan heb je met pure genocide te maken. Vraag me ook af of je uberhaupt een inschatting kan maken over hoezeer er (welgemeend/actieve) steun is voor Hamas in Gaza. Het lijkt mij gewoon een illusie dat je zeg even alle 200.000 eruit kan wegmaaien. En wat dan? Gaat Israel alle schade dan netjes repareren, mensen wat vrijheden geven en goede bedoelingen tonen? Als ze daartoe niet bereid zouden zijn, dan is alles helemaal 100% kansloos wat nu gebeurt en kwaad met kwaad bestrijden.
Overigens vind ik de pieper en portofoon aanslag ook terrorisme en daarmee is het bij mij ook geoorloofd om te jagen (op vervolging van) Netanyahu en hoofden van de veiligheidsdiensten.
Tot slot @Puddingbenen, de wijze waarop jij hier jouw (op zich terechte) verontwaardiging verkondigd is wel van het gehalte antisemitisme, of zo verpak je je boosheid althans (o.a. met dat snikkel-gedoe)
Maar wat wel duidelijk is: die tweestatenoplossing gaat er nooit meer komen. Na Gaza is nu Libanon aan de beurt om 'gebufferd' te worden op een manier die de puinzone over de grens opwerpt. Daarna zullen de beelden komen van Palestijnen te Jeruzalem en Westeleijke Jordaanoever die beetje bij beetje weggepest, geslagen, geschoten en gedreven worden. Ondertussen is dat 'huis-voor-huis, computer voor computer' waar Kraam zo stoer mee dreigt met name bezig ín Israël, wie des pijpenkruls des veel te klein zwart badmutschjens niet eeuwig prijzen zal alsmede iedereen die havik Netanyahu's genocidepolitiek niet pruimt zal onder belangstelling van de Mossad staan. Vooral ook de Israeli zélf, vuile landverraders dat het zijn! Het wordt daar gewoon onvergefelijk, baardaapprijzend, dictatoriaal, sithbestuurd Orban-Oetang reservaat nr zoveel.
Ik weet niet of je die conclusie kunt trekken. Ik blijf erop hopen met een internationaal isolement. Te beginnen met een boycot op het Eurovisie Songfestival.
Gaat er niet komen joh, veel westerse landen zitten nog met een te groot schuldgevoel na WO2 om Israel zo hard te veroordelen. Terwijl die twee eigenlijk volledig los staan van elkaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.