Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 287 ... 395 396
Il Leopardo della Primavera
kraamhol
Laten we beginnen met ned te boycotten voor het festival, geen plek voor vrouwensbashers en antisemi...

Gelukkig is Joost ook geen vrouwenbasher of antisemiet, dat scheelt. #JOOST4ES2025

esims4.0

Je zou bijna gaan denken dat WF gefinancieerd wordt door kraamtrol.

kraamhol
kleomantre
Terrorisme bestrijden is niks mis mee, daar mag je wat grenzen voor over. Ik ben niet Joods, ma...

Dank voor de uiteenzetting kleo. Maar laten we niet doen of het 'probleem' na ww2 ontstaan is, of dat antisemitisme gegroeid is na 7 oktober, het is vooral zichtbaarder geworden. Het probleem is van alle tijden, en geldt niet alleen voor het jodendom, maar voor alle minderheidsgroepen. Zoals eerder gezegd, de mensheid is ziek, en is dat altijd geweest. Wat is dit dan voor dooddoener van me? We maken er maar het beste van. Ik geef m'n leven voor een vrij Israel, en strijd m'n hele leven al tegen uitsluiting/haat jegens minderheidsgroepen. Misschien waren de eerste kraamjaren nog wel de meest onschuldige:).

Maar wat dan met de haat tegen de Palestijnen? Een onoplosbaar probleem, en lange termijn? Echt geen idee. Korte termijn weet ik wel: zoveel mogelijk terroristen uitroeien, zoveel mogelijk leiders, de grenzen zijn grijs, er is ongekend veel leed, aan alle kanten. Niets doen? Praten met ze? Hoe gaat dat er weer uitzien dan?

En ach, die snikkelopmerking van pudding, we kennen elkaar een beetje, vrij onschuldig. 

kraamhol
Gelukkig is Joost ook geen vrouwenbasher of antisemiet, dat scheelt. #JOOST4ES2025

hij heeft anders laten blijken, en dat weet je best.

esims4.0
Gaat er niet komen joh, veel westerse landen zitten nog met een te groot schuldgevoel na WO2 om Isra...

Zeg nooit nooit.

kraamhol
esims4.0
Je zou bijna gaan denken dat WF gefinancieerd wordt door kraamtrol.

Bij binnenkomst van je nieuwste account ben je gelijk WF gaan schofferen. Waarom? Je loopt gelijk weer flitsers uit te schelden, je bent weer aan het rapporteren, je verandert je eigen reacties om de haverklap, je loopt te liegen. Waarom dit alles? Waarom wil je zo graag op WF, als je overal een hekel aan hebt? Wat is het nut?

Ik zie het nut niet, dus enlighten me...

esims4.0

Haha die Baltische staten. Ich sage warum?

esims4.0
kraamhol
Bij binnenkomst van je nieuwste account ben je gelijk WF gaan schofferen. Waarom? Je loopt gelijk we...

"Ik zie het nut niet, dus enlighten me..."

1. Wielerflits schofferen
Wielerflits begint als eerste met schofferen door mensen zonder enige hint vooraf of toelichting achteraf te bannen. Je geeft zelf aan dat het lijkt op willekeur, hoe ze gemutst zijn. Bovendien speel jij daar zelf een rol in. Anderen bekritiseren om rapporteren, terwijl je het zelf ook doet.

2. Reacties veranderen
Meestal gaat dat om slordigheden corrigeren. Of zinnen iets beter formuleren. Vrijwel nooit een inhoudelijke wijziging.

3. Overal een hekel aan hebben
Op dit forum lijken de off-topic topics het populairst. Ik sta toevallig met het Israël standpunt niet aan jouw kant. En ik vind het ook raar dat de muziektopics beheerst worden door zwarte muziek, bij een sport die vrijwel alleen blanke sporters en fans heeft. Als ik om die reden een ander topic begin, dan lijkt dat niet geaccepteerd te worden en is het verzieken geblazen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
kleomantre
Terrorisme bestrijden is niks mis mee, daar mag je wat grenzen voor over. Ik ben niet Joods, ma...

Altijd fijn die flow van je, inclusief de broodnodige inhoud. Mbt je Marokkanen vergelijking met wat Joden nu bijvoorbeeld in Nederland overkomt. Los ff van hef gegeven dat ondanks dat ze al ver voor wo2 verdacht en meer waren gemaakt, heeft de gruwelijke genocide van Hitler en co ze niet gebroken. In tegendeel, zij proberen wél iets van hun leven te maken. Excelleren in van alles en nog wat. Met weinigen he. Zo'n 16 miljoen wereldwijd dacht ik. Plusminus 9 miljoen in Israël zelf, en 50.000 in Nederland

De ekte keppeltjekotsers zeggen dan smalend dat ze de wereld beheersen. Theorieën die Joden in een complot zien waarin een duistere elite wereldwijde macht probeert uit te oefenen.

FF door de bank genomen. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in allerlei soorten criminaliteit, bontkraagjes, straat intimidatie, 'pppssss hey die meisje lekker'. Als ze niet reageert is ze ineens een k@€#÷×r. Korte lontjes, islam boven alles.

En maar klagen over islamafobie. 

"Overigens vind ik de pieper en portofoon aanslag ook terrorisme en daarmee is het bij mij ook geoorloofd om te jagen (op vervolging van) Netanyahu en hoofden van de veiligheidsdiensten"

Ik vind het oorlogstechnisch subliem. De kritiek erop, net als op eerdere aanslagen in bv Iran, snap ik geen jota van. Israël moest minder burgerslachtoffers maken in Gaza,  terwijl dat juist Hamas haar ultieme schutting is gebleken. Dan doen ze het hiteck magistraal,  is het wéér niet goed. Wat mag Israël nog doen, behalve de Iron Dome overuren laten draaien?

Keppeltjes als kutscheten katapult uit de kast halen?

Laatst gewijzigd
kraamhol
hij heeft anders laten blijken, en dat weet je best.

We weten allemaal dat als er echt iets gebeurd zou zijn, die cameravrouw het filmpje wel online had geknald of Joost veroordeeld zou zijn op basis van dat filmpje. Er is niks geks gebeurd daar, behalve een doorgeslagen Isra-EBU en een Zweedse cameravrouw die blijkbaar een hekel had aan Joost. Maar dat terzijde.

esims4.0
Zeg nooit nooit.

Het is wel duidelijk dat vrijwel alle westerse landen die bij WO2 zijn betrokken nog steeds een schuldgevoel oid hebben. Ergens niet gek, maar ergens wel gek dat je dat niet los kan koppelen van de huidige problematiek.

Raul Alcala

Wéér die zwarte video frustratie he. Moeite met iets loslaten? En je weet de uitkomst ervan, net als je irritaties over mijn platte doch ranzige grappen en grollen. Dan krijg je er meer

Amen

esims4.0
Raul Alcala
Wéér die zwarte video frustratie he. Moeite met iets loslaten? En je weet de uitkomst...

Precies wat ik al zei, fundamentalisten op gebied van zowel muziek als politiek. Andersdenkenden zijn racist of antisemiet.

Raul Alcala
esims4.0
Precies wat ik al zei, fundamentalisten op gebied van zowel muziek als politiek. Andersdenkenden zij...

Nou nee. Ik nam het juist voor jou op. Ezi met impliciete verwijzing naar een hersenkronkel van een Duitser met een herdersmatje hond. Je klaagde vast ook over mijn vermeende kaping van zwarte hiphopvideos. Ik kan het me voorstellen dat dat jou op een manier storen kan, wat weer in bepaalde reacties van jou er hier weer uitkomt. Het jou soms pesten met een man of wat tegelijk met een soort van sardonisch genoegen die ik ook wel eens zie bij Marik, heb ik ook wel eens wat van gezegd.

Toen deed ik een paar dagen geleden een handreiking met John Bidon in m'n achterhoofd, en riep ik op die nazi vergelijking naar jou te stoppen, ik zou stoppen met m'n Jordan Peterson fetish en hiphop videos bij de vleet. Al sloeg je op gegeven moment de spijker op de kop als in Jack Spijkerman z'n hoogtijdagen. Het werd wat een gimmick, al is JP gewoon een zieke strijder! Lit!

Wat meer inhoud naar elkaar, met natuurlijk met behoud van je eigen cultuur, BTW. 

Leopardo wat minder (retorische) vragen stellen wil ik nog toevoegen. 

Ene oor in andere oor uit, bleek al snel, ook zeker bij jou. Oude voeten stiefelen blijkbaar beter. Leo vind ik nu wel een chille gast, met soms rare ideeën. Terwijl ik wel met hem naar de dierentuin zou gaan.

Romans blijf ik soms lastig peilen, zeikende monologen als paradepaardje, maar heeft een dikke huid. Kraam is Kraam. Ook al gooi je soms bakstenen naar me als ik weer eens wat klinkers uit de straat trek. Onze humor en Utreg verbindt ons toch altijd weer.

Ik twijfel of het gaat lukken hier qua, vooralsnog niet.

Natuurlijk een dikke bigup naar den Kloot. Gewoon top. Klaar. Kleo heb ik al genoeg geknuffeld. Sprintmaster soms mooie analyses, waarvoor dank. Verder zeik je wat teveel.

Maillot, zoals met roken vroeger. We komen er samen wel uit.

En iedereen die ik vergeten ben te noemen.....eeehm. Vergeten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims4.0
Precies wat ik al zei, fundamentalisten op gebied van zowel muziek als politiek. Andersdenkenden zij...

Ik heb jou nooit racist genoemd. Check je database maar.

Romāns Vainšteins

Een alternatief muziektopic opstarten ter vermijding van ook daar opduikende negers is natuurlijk best bizar.

Romāns Vainšteins

Maar even meer praktisch : kunnen jullie niet even ruilen van Israelvisie? Dat maakt eea een stuk logischer.

esims4.0
Raul Alcala
Ik heb jou nooit racist genoemd. Check je database maar.

Ik had jou ook niet meteen in gedachten daarbij, maar had wel verwacht dat je het zelf even gecheckt had. Net als dat ik het onbegrijpelijk vind dat Leopardo dacht dat behalve Donald Duck en WC-Eend alle andere eenden bruin waren.

Raul Alcala

Nee joh, daar ben jij de man voor. Muziek racist heb ik je genoemd. Allah, wil ik best terugnemen. Maar muziek opdelen in kleur, voer voor psychologen? Of ik moet nog een H aan je toevoegen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Maar even meer praktisch : kunnen jullie niet even ruilen van Israelvisie? Dat maakt eea een stuk lo...

Wie bedoel je met jullie?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik vind 'racist' nogal een groot woord maar met al jouw verschillende uitspattingen samen kom je wel in de buurt hoor. Het zijn vooral ook de opmerkingen zoals 'bij een door vooral witte mensen gevolgde en uigevoerde sport hoort ook witte muzieksmaak' die laten zien hoe diepgeworteld dit zit bij jou. Dat is niet zozeer racisme maar meer een gebrek aan voorstellingsvermogen/platen voor de kop.

Laatst gewijzigd
timjokkmokk

Ik ben waarschijnlijk niet de slimste maar zou er iemand van de redactie mij kunnen uitleggen wat het nut is van een politieke discusie bij een wieler site? Sorry maar als dit normaal is haak ik af als lezer van Wielerflits en gan ik wel over op de Donald Duck, dan lees ik in ieder geval een blad wat altijd neutraal blijft en wordt gestolen door figuren die denken de wereld te kunnen verbeteren. 

Dus redactie bedankt voor de jaren plezier met WIELER flits, maar ik haak af bij Wieler politiek!

Mijn vragen zijn niet retorisch, dat jij ze niet kan/wil beantwoorden is niet mijn schuld.

Welke dierentuin doen we? Burgers Zoo blijf ik wel een leuke vinden. Progressief ook.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Bewijs maar eens dat Donald Duck neutraal is: tjoggemogge.

Burgers heeft idd stappen gezet Leo, vroegah, toen ik een klein Romansje was, was het echt zielig en sneu daaro.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat grote vriend Netanyahu vooral gaat doen de aankomende tijd? Vluchtelingstromen op gang brengen door iedereen het land uit en bij de grenzen wegjagen.

1 2 ... 287 ... 395 396

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.