Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 285 286 287 288 »
timjokkmokk

Ik ben waarschijnlijk niet de slimste maar zou er iemand van de redactie mij kunnen uitleggen wat het nut is van een politieke discusie bij een wieler site? Sorry maar als dit normaal is haak ik af als lezer van Wielerflits en gan ik wel over op de Donald Duck, dan lees ik in ieder geval een blad wat altijd neutraal blijft en wordt gestolen door figuren die denken de wereld te kunnen verbeteren. 

Dus redactie bedankt voor de jaren plezier met WIELER flits, maar ik haak af bij Wieler politiek!

Il Leopardo della Primavera

Mijn vragen zijn niet retorisch, dat jij ze niet kan/wil beantwoorden is niet mijn schuld.

Welke dierentuin doen we? Burgers Zoo blijf ik wel een leuke vinden. Progressief ook.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Bewijs maar eens dat Donald Duck neutraal is: tjoggemogge.

Burgers heeft idd stappen gezet Leo, vroegah, toen ik een klein Romansje was, was het echt zielig en sneu daaro.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wat grote vriend Netanyahu vooral gaat doen de aankomende tijd? Vluchtelingstromen op gang brengen door iedereen het land uit en bij de grenzen wegjagen.

Raul Alcala
timjokkmokk
#7175
Ik ben waarschijnlijk niet de slimste maar zou er iemand van de redactie mij kunnen uitleggen wat he...

Je mokt wat af, dus je naam doe je wel eer aan. RESPECT!

Als dat je ook goedkooplopende bloedlullen naast de rookworsten bij de HEMA kan kopen, en dan de HeMA gaat boycotten

Romāns Vainšteins

Heeft de PVV trouwens een heidag dat er nog geen dijenkletser van een zeperd geweest is vandaag?

esims4.0
Romāns Vainšteins
#7174
Ik vind 'racist' nogal een groot woord maar met al jouw verschillende uitspattingen samen kom je wel...

Door mijn mening zo te verdraaien diskwalificeer je jezelf alweer. Ik had het over topics die beheerst worden door zwarte muziek. Wie mijn Twitter account weleens heeft bekeken, ziet een zwart nummer in de kopfoto op plek twee. En dat is geen toeval. Op mijn voormalige muziekwebsite had ik een muzieklijst op basis van gemiddelde beoordeling (veel eerlijker dan meeste stemmen) en daar hadden sommigen ook de neiging om alle zwarte muziek bij het grof vuil te stemmen. Ik heb dat uiteindelijk opgelost zoals hieronder: beoordelingen moesten binnen bepaalde grenzen van mijn eigen beoordeling liggen. Kun je ook kritiek op hebben, maar dit was de enige manier om het voor mijzelf leuk te houden.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
#7177
Bewijs maar eens dat Donald Duck neutraal is: tjoggemogge. Burgers heeft idd stappen gezet Leo, vro...

Ja, wat mij betreft een dierentuin die toch wel aardig het goede voorbeeld geeft. Is echt heel positief veranderd de laatste tientallen jaren.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#7176
Mijn vragen zijn niet retorisch, dat jij ze niet kan/wil beantwoorden is niet mijn schuld. Welke di...

Dat is juist het idee erachter. Dat zijn vragen waar je het antwoord al kan raden of weet, of eerder al eens beanwoord zijn.

Nee, Brooklyn

Hahaha ik kan het gewoon niet laten. Kolerelijer die ik ben

Romāns Vainšteins

Dat is een geweldig nummer Raul. Hij heeft daar gewoon pure wodka gesnoven of zo. Ik klik hier natuurlijk niet maar ik ken de track. 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#7183
Dat is juist het idee erachter. Dat zijn vragen waar je het antwoord al kan raden of weet, of eerder...

Ik weet wat retorisch is. Ik stel de vragen, dus dan weet ik ook of ze retorisch zijn of niet. Dat jij ze niet wilt beantwoorden maakt ze niet retorisch. ;)

ODB is altijd goed natuurlijk

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#7184
Dat is een geweldig nummer Raul. Hij heeft daar gewoon pure wodka gesnoven of zo. Ik klik hier natuu...

Ok ok, dan voor de slechthorenden onder ons

Shit

Word, I'll bust that nigga ass right now

Ain't no, none of them niggas can't fuck with me

What? Nigga, you could never fuck with me, my nigga

I'll fuck you up right now, what? What? What? (Fuck you niggas)

Bust your motherfucking ass, boy

I ain't no motherfucking joke

You know who you talking to? (Yo, word up, bust that nigga ass, word up)

Ol' Dirty Bastard, you know what I'm sayin'?

I'll fuck you up right now

Yeah, what? What? What? (Serve that nigga, yo)

He ain't sayin' nothin', fuck him (he ain't sayin' nothin', fuck him)

I'm the one-man army, Ason

I never been tooken out, I keep MC's looking out

I drop science like Cosby dropping babies

Enough to make a nigga go crazy

In the G building, taking all types of medicines

Your ass thought you were better than

Ason, I keep planets in orbit

While I be coming with deeper and more shit

Enough to make you break and shake your ass

As I create rhymes good as a Tastycake makes

This style, I'm mastered in

Niggas catching headaches, what? What? You need Aspirin?

This type of pain you couldn't even kill with Midol

Fuck around, get sprayed with Lysol

In your face like a can of mace, baby

Is it burning? Well, fuck it, now you're learning

How I don't even like your motherfucking profile

Give me my fucking shit, ch-ch-blaow

Not seen and heard, no one knows

You forget niggas be quiet as kept

Now you know nothing

Before you knew a whole fucking lot

Your ass don't wanna get shot (shot)

A lot of MC's came to my showdown

And watched me put your fucking ass low down

As you can go, below zero

Without a doubt I never been tooken out

By a nigga, who couldn't figure

Yo, by a nigga, who couldn't figure

Yo, by a nigga, who couldn't figure (Brooklyn Zoo)

How to pull a fucking gun trigger

I said, "Get the fuck outta here"

Nigga wanna get too close, do the utmost

But I got stacks that'll attack any wack host

Introducing, yo, fuck that nigga's name

My Hip Hop drops on your head like rain

And when it rains it pours, 'cause my rhymes hardcore

That's why I give you more of the raw

Talent that I got will riz-ock the spot

Mc's I'll be burning, burning hot

Whoa-hoa-hoa, let me, like, slow up with the flow

If I move too quick, oh, you just won't know

I'm homicidal when you enter the target

Nigga get up, act like a pig trying to hog shit

So I take yo' ass out quick

The mics, I've had it my nigga, you can suck my dick (dick)

If you wanna step to my motherfucking rep

Ch-ch-bloaw-blaow-blaow, blown to death

You got shot 'cause you knock, knock, knock

"Who's there?" Another motherfucking hard rock

Slacking on your macking 'cause raw's what you lack

You wanna react? Bring it on back (back)

Shame on you, when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

Shame on you, when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

Brooklyn Zoo (what?)

Shame on you, when you step through to (my nigga)

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

Shame on you, when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

Shame on you, when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

What? My nigga

Shame on you

Shame-

Shame on you when you step through to

Shame on, shame on, shame on you when you step through to

Shame on you when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

Shame on you when you step through to

The Ol' Dirty Bastard, Brooklyn Zoo

What? My nigga

Puddingbenen

Ik vind overigens de Joden vandaag wel heel kleinzerig als het gaat om haat. Ze piepen om het hardst, ieder kritisch woord is jodenhaat, de Joodse leider noemt zelfs de VN een antisemtisch vehikel, en ga zo maar door. Of ambassadeurs die provocerend een ster opplakken als ze de vergadering van de VN in gaan.

Maar je zou maar Marokkaan zijn. Dan ben je er in ons land veel erger aan toe dan als Jood. Want we hebben nog nooit een kabinet gehad dat geschreeuwd heeft om minder Joden (alhoewel ik de ouders van Faber daar ergens wel van verdenk), maar we hebben wel een kabinet dat "minder Marokkanen" wil, en dat ook gaat regelen (met deportaties?). Tenmiste, dat hoorde ik een staatssecretaris laatst zeggen, en het kabinet spreekt met 1 mond. En ook Wilders staat nog altijd achter zijn uitspraak, en heeft op dit moment zelfs 1/3 van de zetels op basis van moslimhaat, xenofobie en "minder Marokkanen". Is er ooit een anti-Jodenpartij geweest in Nederland die in de recente jaren hetzelfde heeft bereikt?

En dan hebben we het nog niet eens over kansongelijkheid. Nederlandse Marokkanen worden nog altijd minder snel uitgenodigd voor bijvoorbeeld stages of sollicitatiegesprekken dan de autochtone Nederlander. Iets waar de doorsnee Jood bijvoorbeeld ook geen last van heeft.

Maar bovenal gaan ze voorbij aan het feit dat de nieuwe golf van Jodenhaat niet begon op 7 oktober. Want er waren heel veel mensen, waaronder ook ik, die het prima vonden dat Israel daarop reageerde door iets te doen tegen Hamas. Maar de Jodenhaat (of moet ik zeggen, het anti-Israel sentiment) is pas echt begonnen toen bleek dat de reactie op de daad van Hamas veel meer weg had van genocide dan van een gerichte oorlog. En ik denk dat dit heel veel mensen, waaronder mijzelf, heeft doen veranderen van "kamp Jood" naar "kamp Gazaan / Palestijn". En dat is er niet beter op geworden door allerlei raids in de Westbank, en nu ook nog in Libanon.

En helaas is het lastige dat in het geval van de Joodse staat Israel land en volk zo verweven zijn. Dus dat je met haat jegens Israel eigenlijk ook automatisch het Joodse volk haat. En waarbij Israel hier heel geraffineerd gebruik van maakt door zelf ook steeds terug te verwijzen naar WOII, en de haat die er toen was vergelijkt met de haat van nu. En gebruik blijft maken van het schuldgevoel dat er van mij al lang niet meer hoeft te zijn.

En mijn haat heeft overigens niks te maken met het weggesneden snikkelvelletje, hun geloof, grote neuzen of welke andere uiterlijke of religieuze kenmerken dan ook. Zelfs al liepen ze allemaal met een Evenepoel-tattoo op hun bil, dan nog zou dat voor mij geen enkele reden zijn tot haat. Maar als je een ander volk aan doet wat je zelf zo'n 80 jaar geleden is overkomen, dan maakt mij dat inderdaad heel erg boos.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
#7185
Ik weet wat retorisch is. Ik stel de vragen, dus dan weet ik ook of ze retorisch zijn of niet. Dat j...

In je geheugen graven wil helpen. Vind retorische vragen op z'n minst net zo irritant als gasten die met een snik in hun stem zeggen dat ze zo slecht tegen onrecht kunnen. Joh, echt? Ik vind onrecht juist heerlijk op z'n tijd. Kaasplankje erbij.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#7188
In je geheugen graven wil helpen. Vind retorische vragen op z'n minst net zo irritant als gasten die...

Kom eens met een voorbeeld van een vraag van mij die retorisch was, ik wacht.

Ik stel soms gekke vragen ja, maar dat is bewust omdat het antwoord daarop vaak in conflict is met jouw denkbeelden. En daarom beantwoord jij ze niet.

Raul Alcala

Joh, ik lig voor daas. Of ik zeg het je de eerstvolgende keer of ik heb er morgen eentje voor je. 

Raul Alcala

Je eindconclusie is in ieder geval onjuist. Nu voel ik me verplicht met voorbeelden te komen

 

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#7150
Maar wat wel duidelijk is: die tweestatenoplossing gaat er nooit meer komen. Na Gaza is nu Libanon a...

Ik hem em nu 3x gelezen, maar los van de groffe taal die je grofbekt, Libanon heeft meer dan 8000 raketten op Israël afgeschoten de laatste tijd, is de agressor in deze. Moeten we Israël nu ook al verwijten dat zij wél een uitmuntend afweersysteem hebben?

kraamhol
Puddingbenen
#7187
Ik vind overigens de Joden vandaag wel heel kleinzerig als het gaat om haat. Ze piepen om het hardst...

Edit kraam: die laatste zin mag je achterwege laten!

kraamhol

Verder wel een grappig topic, vooral als je effe de laatste 3 uur doorneemt met spleetoogjes. 

Edit: en dan bedoel ik natuurlijk niet mijn japanse vriendin.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Kimonos, I love it. Zet dat eens af tegen die soepjurken en burkas elders. Sowieso, Japan en haar cultuur intrigeert me wel. Heb zelf zo'n scheidingsscherm Japan stijl in m'n appartement. Eten wow. Zelfs harakiri is anders dan je voor een trein gooien. Schande en eer spelen een grote rol in Japan.

Raul Alcala

Ik zie genoeg correlatie met de huidige politiek 

"Als we Okawari's discografie beter bekijken, kunnen we een soort correlatie opmerken tussen zijn albumhoezen. Allemaal gericht op het thema van de componist: de natuur. Deze zijn gemaakt door een Japanse grafisch kunstenaar die het pseudoniem Marumiyan gebruikt, die toevallig ook dezelfde interesse in de natuur heeft als Okawari. In elk van hen zien we een vrouw, die mogelijk Moeder Aarde vertegenwoordigt, omringd door een diversiteit aan flora, fauna en andere elementen die in de natuur te vinden zijn. Bovendien bestaat het kleurenpalet dat in alle hoezen wordt gebruikt voornamelijk uit primaire kleuren, waardoor het publiek deze focus op de natuur duidelijker kan zien"

Raul Alcala

Schande en eer is in die andere cultuur ook belangrijk,  BTW. Alleen niet die van jezelf maar van anderen. Vaak vrouwen, weetjewel. En dan botvieren, letterlijk en figuurlijk. Ook wel eerwraak genoemd. In linkse kringen houden ze het wat neutraler op femicide. 

Enfin. Wat ze in de koran over vrouwen zeggen, daar ben ik het wel mee eens. 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Sunny niet te vergeten natuurlijk.  Ouwe grens/kampbewaarder van me. Kamp Lo voor jou

Dit album ging ik destijds luisteren door de album cover.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 285 286 287 288 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.