Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 289 ... 399 400
Klootje Kriekeljon

Raul Alcala
esims4.0
Ik zou aanvullend ook gaan bijhouden of ze een video van Raul hebben aangeklikt.

Turfweken zijn cool. Staartdelingen ook.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon

Wat een strijder!

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon

Nog een stukje over Masha Amini ontbreekt alleen nog...Bibi de volksmenner. 

Romāns Vainšteins

Is gewoon een ordinaire oorlogscrimineel. Deze actie (inval) is natuurlijk wel te begrijpen uit tactisch en symbolisch oogpunt. Bufferzonetje opwerpen over de grens heen, niet op eigen grondgebied. Als dit staat gaan ze de Westelijke Jordaanoever beetje bij beetje afpakken. De tweestatenoplossing is volkomen dood nu en welke prijs Israel ooit gaat betalen zal de toekomst uitwijzen.

Puddingbenen

Ergens vergelijk ik Israel met dat kleine etterbakje in een vriendengroep vol spierballen en grote tattoo's. Dat ventje dat steeds ruzie zoekt met alles en iedereen, en zelfs iemand van 2 meter op zijn muil slaat, omdat ie zijn vriendengroepje achter zich weet.

Maar ik denk dat het tijd is om dat kleine kereltje eens de les te spellen. Dat Israel niet meer hoeft te rekenen op westerse steun of wapens. Dat dit land het maar helemaal zelf uit zoekt.

Ik vraag me af hoeveel er nog moet gebeuren wil de westerse wereld dat ook daadwerkelijk doen. Ik denk sowieso dat de VS tot aan de verkiezingen geen radicale koerswijziging gaat doen, want dat zou voor de democraten een gamechanger kunnen zijn in de verkiezingen. 

En in West Europa hebben we nog altijd last van het schuldgevoel uit WOII, al ben ik benieuwd wanneer dat een keer gaat stoppen. We hebben inmiddels de Duitsers al lang weer omarmd als goede buur, wat mij betreft mogen we inmiddels ook wel weer een streep trekken rondom dat medelijden met de Joodse gemeenschap daar in het Midden Oosten.

Romāns Vainšteins

NL geeft ook een duidelijke boodschap mee richting toekomstige landen waar ze missies gaan uitvoeren. Afghaanse bewakers mogen niet meer overkomen ook al hebben ze aldaar de Nederlanders beschermd. Je kan dus beter die lelijke kaaskoppen uitverkopen dan vetrouwen op hun 'voor wat hoor wat'-woord. Niks nieuws onder de zon, vraag maar aan de Molukkers.

Fijn volkje zijn we soms. Ze hebben werkelijk geen idee hoe gevaarlijk dit is voor aankomende missies, onnozelaars.

Gelukkig lijkt de beslissing aanvechtbaar bij de rechter, het is weer zo'n kotsopborrel van de PVV die dit veroorzaakt heeft.

Laatst gewijzigd
esims4.0

Een verbod op wereldleiders boven de 65 zou ik ook welkom vinden.

Romāns Vainšteins

Mooie suggestie Esims.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
NL geeft ook een duidelijke boodschap mee richting toekomstige landen waar ze missies gaan uitvoeren...

Hoe werkt dat precies? Een vrijstaat regelen voor Molukkers in een land waar je het niet meer voor het zeggen hebt? 

kraamhol

Verbod op alle ezi's zou ook veel oplossen.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Is gewoon een ordinaire oorlogscrimineel. Deze actie (inval) is natuurlijk wel te begrijpen uit tact...

Bibi gedraagt zich op tijd en stond wel als een despotisch eikeltje. Maar daarom ga ik nog geen compassie krijgen met Hezbollah of ander Jihadistische plofmoslims die betaald worden door die Ayatollah uit Teheran. 🤷‍♂️

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hoe dat (uit)werkt Klootje? Niemand vertrouwt nog het Nederlandse leger op missie, ze zoeken het zelf maar uit of worden bedonderd. Weigeren nu die Afghaanse bewakers oo te halen zal een hele dure misser blijken, en om wat?

Ze breken gewoon een keiharde belofte, ik hoop dat er advocaten en rechters op komen want het kan ook gewoon niet.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Hoe dat (uit)werkt Klootje? Niemand vertrouwt nog het Nederlandse leger op missie, ze zoeken het zel...

Nee met de Molukkers vroeg ik. Ik ken het verhaal, maar vraag me af hoe werkt dat precies. Volgens mij was het zo dat als de Japanners weg waren en we de boel weer voor het zeggen hadden er dan een vrijstaat zou komen. Maar hoe bereik je zoiets zonder zeggenschap over het land? Vechten voor een nooit haalbaar doel, zoals Israël van de kaart vegen. 

SprintMaster
esims4.0
Een verbod op wereldleiders boven de 65 zou ik ook welkom vinden.

Leuk lijstje: Biden, Xi Jingping, Modi, Poetin, Lula, Kishida, Scholz, Erdogan, Netanyahu. 

Il Leopardo della Primavera
Ragnar Lolbroek
Bibi gedraagt zich op tijd en stond wel als een despotisch eikeltje. Maar daarom ga ik nog geen comp...

Op tijd en stond? Altijd bedoel je. Overigens kan je prima een gruwelijke schijthekel hebben aan al die kampen, daar ben ik een mooi voorbeeld van.

kraamhol

Operatie Northern Arrows is begonnen kids, grondoffensief in Libanon. Dat is mooi wakker worden.

ja mooi, nog meer oorlog op deze aardkloot in de naam van een sprookjesbaardaap. vet mooi wakker worden man.

kraamhol
ja mooi, nog meer oorlog op deze aardkloot in de naam van een sprookjesbaardaap. vet mooi wakker wor...

Nee, ter verdere voorkoming van hezbol raketten vanuit daar op Israel, voor een veiliger Israel. Jazeker is dat lekker wakker worden.

kraamhol
Nee, ter verdere voorkoming van hezbol raketten vanuit daar op Israel, voor een veiliger Israel. Jaz...

waren daar die terrorpiepers en precisieraketten niet voor? 

kraamhol

We doen al het mogelijke om het terrorisme uit te schakelen.

SprintMaster

Bibi kweekt nog meer nieuwe verzetstrijders...

Romāns Vainšteins

Kraamie die 'we' zegt mbt Netanyahu's warheadz. 'Lekker ontwaken' met een oorlog. Niet serieus te nemen stookgedrag allemaal, beetje pesten en klieren. 'We', tuurlijk joh. Al sinds dat afgrijselijke kutliedje van die Netanyahu's leibandchick promoten glashelder, talentloos gestook.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

israel poogt hier tegelijk wat raketinstallaties te neutraliseren EN een bufferzone te maken over de grens, wat dus gewoon land pikken is. Het lijkt allemaal zeer uitgekiend maar zal zoals zo vaak lastiger blijken, ik sluit niet uit dat ze een stuk verder het land inmoeten toch.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Kraamie die 'we' zegt mbt Netanyahu's warheadz. 'Lekker ontwaken' met een oorlog. Niet serieus te ne...

niks pesten, met 'we' bedoel ik Israel, ik ben daar onderdeel van. Nog lekker gedroomd vannacht?

1 2 ... 289 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.