Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 300 ... 351 352
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
ik snap je sceptische insteek. Ik ben echter helemaal om. Zou bijna willen zeggen probeer het eens e...

Mwoah skeptisch, ik kijk naar de onderzoeken. Wie weet probeer ik het ooit, maar voorlopig hecht ik veel waarde aan een warme douche, helemaal als ik in de winter terug kom van een veldrit in de stromende regen ;)

Ragnar Lolbroek
Raul Alcala
Het toonaangevende tijdschrift PNAS vond het Radboud onderzoek artikel betrouwbaar genoeg om te plaa...

Science for dummies

Dat onderzoek was misschien interessant genoeg op te publiceren. Het wordt echter ook zo gepubliceerd dat iedere concullega het onderzoek kan herhalen. Publicatie met beschrijving van methode, onderzoeksopzet, proefpersonen verdeling ,...m.a.w. Als een concullega 12 of 16 proefpersonen nogal weinig vindt en het onderzoek herhaalt met 100 proefpersonen en toch significant kleinere effecten aantreft, dan is het een relevant vervolgonderzoek. De feitelijke effecten van de therapie/stimulus zijn in werkelijkheid mogelijk een pak kleiner dan in het initiële onderzoek gerapporteerd werd.

Zo evolueert wetenschap. Maar dat wisten jullie al.

Raul Alcala
Il Leopardo della Primavera
Zegt ook vrij weinig. Die publiceren vrijwel elk onderzoek, is immers een database     M...

Ja, laten we dingen vooral niet groter maken dan ze al zijn. En plat slaan als het ff kan. De miljoenen volgelingen met hun anekdotes op YouTube, of de oud collega die z'n angststoornis zag verdwijnen. Klootje, ondergetekende. 

Maar nee. Havermelk moeten ze drinken, 3 maal daags. En een abonnement op de de Volkskrant nemen. Dan lacht het geluk je vanzelf toe.

Ik denk dat wanneer jij het gaat proberen Leo, je in ieder geval minder (retorische) vragen gaat stellen. Dat wat op het plekje valt wat vaker blijft liggen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ja, laten we dingen vooral niet groter maken dan ze al zijn. En plat slaan als het ff kan. De miljoe...

Je zegt het goed; volgelingen. Geen idee waar je met je havermelk verhaal heen wil trouwens. Volgens mij dwingt niemand jou tot zo'n leven, of andere mensen. Good riddance. 

Raul Alcala

Ik kwam tot God omdat ik geloof dat God een concept is in de geest van battle uphill vs hiërarchische harmonie, icm met je innerlijke stem en geweten etc. In jezelf dus. De effecten van Wim Hof hebben iets vergelijkbaars, jezelf kunnen genezen. 

Gezien z'n voorkomen heeft Hof wel iets van Jezus. Alleen die grofgebektheid en z'n drang maar te blijven lullen en lullen als Plumpudding toch niet.

En daarmee het bewijs van mijn stelling. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mazzel

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Ik kwam tot God omdat ik geloof dat God een concept is in de geest van battle uphill vs hiërarc...

Mand. 

Raul Alcala

Ik ben wel een groot fan van tussen Kut en Kitsch

Romāns Vainšteins

@ Raul

Veel mensen die in god geloven komen inderdaad met dat soort onnavolgbaar gezwam. Een belangrijke indicator dat die baardapen stuk voor een gelul zijn.

Wat dat koud douchen en andere Wim Hofshit betreft, kou laat gewoon je bloedsomloop werken, afvalstoffen eerder foetsie, lichaam alert etc. Dat werkt wel ja. Na een langere avond met concert, kampvuur, bier, whiskey's? Volgende ochtend banen trekken, weg kater. In dit gedeelte van het jaar wielrennen helpt ook, lekker fris. Heeft geen ene dooie mallemoer met welke leipe baardaap dan ook te maken.

Klootje Kriekeljon

IJsbaden doen meer dan dat. Koude douches een stuk minder. Maar doe voor de gein eens een keer die ademhalingsoefening. Ik garandeer je dat je iets merkt, als je het goed doet. 

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Prima column van ome Roon

Mwoah, hij slaat bij vrij veel dingen in deze column (bewust) de plank mis. Neutraal is ie in ieder geval niet, zoveel is duidelijk.

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Mwoah, hij slaat bij vrij veel dingen in deze column (bewust) de plank mis. Neutraal is ie in ieder...

Je weet wat een column moet doen he.

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Je weet wat een column moet doen he.

Zeker, maar dingen expres verkeerd interpreteren om je column te onderbouwen is niet mijn ding. ;)

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
@ Raul Veel mensen die in god geloven komen inderdaad met dat soort onnavolgbaar gezwam. Een belang...

Onnavolgbaar gezwam

Dus jij gelooft ook in God?

Il Leopardo della Primavera

Gelukkig bombardeert israel geen vluchtelingenkampen.. Oh wacht.

Overigens mág israel van het internationaal gerechtshof geeneens op de westbank aanwezig zijn. Maar gelukkig houdt israel zich aan het internationale oorlogsrecht volgens ome Roon dus er is niks aan de hand jongens, gewoon doorlopen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als ik echt high wordt van ademhalingsoefening en ik zit rechtop m'n adem in te houden, beweegt/stuwt m'n nek m'n hoofd omhoog van de rush 

Raul Alcala

Ik blow nu niet meer, maar als ik een jointje achter de kiezen had en een Wimpie deed, och tering jantje wat een feest.  Reggaeton in slowmotion in huize Raul 

Raul Alcala

Ik ga aan de wandel

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Gelukkig bombardeert israel geen vluchtelingenkampen.. Oh wacht. Overigens mág israel van he...

Hoe val je een vijand aan die zich terug blijft trekken onder burgers en ze als menselijk schild gebruikt, zodra je besloten hebt de cel aan te pakken/uit te roeien. Toen jullie van de week in koor propaganda riepen bij een suggestieve tekst boven een plaatje, had je ook bij het 1e plaatje in kunnen gaan op hoe laag de verhouding burgerslachtoffer/militant is voor een oorlog. Zelfs als je uitgaat van de cijfers van Hamas, die natuurlijk te hoog zullen liggen. Ome Roon verwijst volgens mij daarom ook naar Japan en Dresden als voorbeeld. Elk burgerslachtoffer is er 1 te veel, maar een oorlog zonder burgerslachtoffers is onmogelijk. Kijk je dan vervolgens naar die cijfers dan is die ratio dus relatief laag. Relatief laag als het gaat om andere oorlogen (wat ik hoor overal). En heel erg laag voor het begrip genocide (zie plaatje 1, met bronnen).

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Die ademoefening creeert trouwens een goede, relaxte  mood en focus voor uren bij mij

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Hoe val je een vijand aan die zich terug blijft trekken onder burgers en ze als menselijk schild geb...

De vraag is vooral waarom je zo'n grootschalige oorlog begint als er veel betere alternatieven zijn waarmee je ook nog eens je gijzelaars terug krijgt (niet dat bibi iets om die gijzelaars geeft). Daarnaast is vluchtelingenkampen bombarderen simpelweg een schending van het oorlogsrecht. En ja, dat hamas en hezbollah niets doen met het oorlogsrecht is walgelijk, maar dat israel doet alsof ze zich eraan houden maar ook hun kont ermee afveegt is niet veel minder walgelijk. de eerstgenoemden zijn er in ieder geval eerlijk over.

Raul Alcala

Betere alternatieven, proest

Je mag ziekenhuizen scholen vluchtelingen kampen bombarderen als de vijand zich daar schuil houdt én je vantevoren waarschuwt

Leo kan beter vragen stellen 

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
De vraag is vooral waarom je zo'n grootschalige oorlog begint als er veel betere alternatieven zijn...

Mbt oorlogsmisdaden natuurlijk eens. Hypocrisie! ;)

Ik zeg bewust, '.. zodra je besloten hebt de cel aan te pakken/uit te roeien.'
Wat zou het alternatief zijn dan, waar denk je aan?

Het is gewoon duidelijk dat politiek Israel besloten heeft het kwaad tot aan de wortel uit te roeien. Dat gijzelaarsverhaal is idd. een offer en gepasseerd station. Maar hoeveel zouden het uberhaubt overleefd hebben. Je hebt de verhalen vast gehoord van de geredde gijzelaars.

Ik heb de column niet nogmaals gescand. Zei ome Roon letterlijk dat Israel zich aan het oorlogsrecht houdt? 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Mbt oorlogsmisdaden natuurlijk eens. Hypocrisie! ;) Ik zeg bewust, '.. zodra je besloten hebt de ce...

Hij zegt dit:
"Er is een enorme asymmetrie. Westerse legers, en ook het Israëlische, kennen tuchtrecht voor soldaten die zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden."

Hij zegt het niet expliciet maar hij insinueert wel dat het israelische leger zich eraan houdt, maar de praktijk leert dat het anders is. En als er al mensen voor worden opgepakt roepen ministers meteen op om ze vrij te laten omdat het helden zijn. Overigens mogen burgerdoelen nooit worden aangevallen, ook niet als er vermoedens zijn dat er tegenstanders zitten. 

Het probleem is dat je hamas niet tot de wortel kan uitroeien, zo werken terreurgroepen als hamas nou eenmaal. snij er een hoofd af, en er komen er twee terug, bij wijze van dan. Daarnaast haal je ook bij veel normale burgers de sympthatie voor israel (nog meer) weg met zo'n actie waarbij ook veel burgers omkomen, en dat leidt mensen regelrecht in de handen van hamas en aanverwante organisaties. een oorlog voedt extremisme, dus mijn voorstel zou zijn om dit niet met een oorlog aan te pakken. Israel had jaaaaaren terug al voor een andere strategie moeten kiezen, dan had je denk ik veel leed en aanslagen zoals 7 oktober kunnen voorkomen. Maar dat is niet gebeurd, gelukkig is het nooit te laat om te veranderen. Het zou helpen om Palestina bv meer autonomie te geven, minder voedingsbodem voor extremisme zegmaar.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 300 ... 351 352

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.