Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 301 ... 351 352
kraamhol
Raul Alcala
Betere alternatieven, proest Je mag ziekenhuizen scholen vluchtelingen kampen bombarderen als de vi...

Precies dit Raul. Maar denk dat leo ook beter geen vragen stelt, te dom, te onwetend.

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Hij zegt dit:"Er is een enorme asymmetrie. Westerse legers, en ook het Israëlische, kennen tuch...

Maar in welke oorlog gebeurt dat niet aan de kant van wat wij cultureel the good guys vinden? Oorlogsrecht is een hele bittere vorm van ironie. Het gaat om het feit dat er wel degelijk verantwoordingsorganen zijn en niet alleen voor de vorm. Natuurlijk gaat er daarmee nog genoeg fout en zal er genoeg onder het tapijt geveegd worden. Maar als je het vergelijkt met de andere zijde, dan is er eigenlijk geen vergelijking mogelijk. Roon stelt dus terecht dat er geen symmetrie is.

Wat ome Roon ook aankaart is dat je met linkse kanalen net zo hard in propaganda zit (of rechtse). Ik zou dat niet per se propaganda noemen, meer verkozen duiding vanuit overtuigingen. Maar goed, dat had ik met dat plaatje ook niet gedaan.

En welke suggestie hij wel lijkt te wekken is dat er aan de linkerkant vaak een nogal naieve blik op de fundamentalistische vijand heerst. Toekomst is moeilijk te voorspellen. We hebben wel eeuwen aan geschiedenis. Ook met alle religies. Ik zou op die laatste nog graag voort willen borduren, maar daar word ik heel oncomfortabel van.. voor het slapen gaan. Dus andere keertje.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
Maar in welke oorlog gebeurt dat niet aan de kant van wat wij cultureel the good guys vinden? Oorlog...

Het probleem wat ik vooral zie is dat Israel consequent schijt heeft aan het oorlogsrecht, nog meer dan (zo op het oog) Rusland en Oekraine. Scheelt dat de burgers daar in principe al weg zijn natuurlijk, maar toch. Palestijnen kunnen (mede door israel) ook niet echt vluchten.

 

Propaganda en overtuigingen zijn wel verschillende dingen. De eerste probeert op basis van veelal valse narratieven mensen te overtuigen, bij een overtuiging gaat het om een mening. statistieken die gemanipuleerd worden vallen onder het eerste bijvoorbeeld.

 

Eens dat links een soms wat naieve kijken heeft op dit soort dingen hoor. Maar zo heeft een andere groep (niet per definitie rechts) ook een vrij naieve blik op israel en dan vooral haar huidige regering. die lijken er wel van te genieten om te baden in het bloed van palestijnse burgers, dat is ook echt niet oke.

kleomantre

De Israëlische oorlogsvoerders en de Hamasleden zijn beide dom. De Hamassers omdat ze hoog risico op sterven of verwondingen hebben met nul resultaat en eigenlijk nog slechter af zijn dan voorheen. De Israëli's omdat ze de oorlog om the minds nooit winnen, ze voeden enkel dat wat ze bestrijden. Hoogstens halen ze de angel er voor relatief korte tijd eruit. Ergens in de toekomst begint dit riedeltje weer. Enkel de Opperbaas heeft er persoonlijk belang bij, die moet daadkrachtig overkomen om zijn gezicht te redden en zijn modus operandi is doorgaans Palestijnen pakken.

Raul Alcala

Ah ok. De straal negeer modus staat aan. Ook goed

Raul Alcala
kraamhol
Precies dit Raul. Maar denk dat leo ook beter geen vragen stelt, te dom, te onwetend.

Yo maat. Ja tis niet anders. 

Ik was jou nog vergeten te benoemen als Wim Hof adept. We zijn in de meerderheid hier 

Klootje Kriekeljon
Il Leopardo della Primavera
Het probleem wat ik vooral zie is dat Israel consequent schijt heeft aan het oorlogsrecht, nog meer...

Als dat heel sec je opvatting van propaganda is dan heb ik een andere. Een beetje zoals het woord racisme zijn waarde niet moet verliezen.

Even voor de duidelijkheid, ben ook zeker niet op de hand van Israel. Als je jaren terug al documentaires zag over de manier waarop ze beetje bij beetje met illegale nederzettingen land annexeren, walgelijke toestanden. De lui die zich in zo'n vijandige omgeving als eerste vestigen zijn de echte zionisten. De lui die niet veel later zonder moeite in totaal contrast van luxe woningen en armoede/muren op de achtergrond kunnen en willen wonen, scoren ook hoog op het gebied van dan geef je er echt helemaal niks meer om. 1 overeenkomst: het beloofde land. Niet gehinderd door twijfel over de missie.
Dat is wat op mij door de jaren nog het meest indruk heeft gemaakt in al die beelden van die gebieden. Overal muren, uitkijktorens, checkpoints, snelwegen door gebieden die niet van Israel zijn om ergens te komen wat ze afgepakt hebben. Het oogt daar op veel plekken als een vakantieland met luxe waar de bewoners een ander volk als honden huisvesten. En als je dat al generaties doet, hoe kun je de ander nog als menselijk blijven zien vraag ik me dan af.
Was ook 1 van mijn eerste gedachten een jaar geleden: wrang. Feestende naar de kibboets gaande naieve jongelingen en enkele kilometers verderop open luchtgevangenis. 

Raul Alcala

Darfur, Sudan. Hartverwarmend de aandacht en liefde die vanuit Leo en co uitgaan naar de bewoners, waar daadwerkelijk genocide bezig is

Klootje Kriekeljon

Zou Rusland niet aanhalen trouwens als ik jou was. Van wat ik begreep hebben die van de week nog een lichte variant van de zwaarste niet nucleaire bom gedropt in de Kharkov regio. Militair doel?

https://www.demorgen.be/video/productie/poetins-vader-van-alle-bommen-786524?referrer=https://www.google.com/

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon
Zou Rusland niet aanhalen trouwens als ik jou was. Van wat ik begreep hebben die van de week nog een...

Was een thermobarische bom/vacuümbom. Wat ook niet in overeenstemming met het internationaal recht zou zijn. Als je mensen beschouwt als afvallige nazi's kan er blijkbaar een uitzondering voor worden gemaakt. 🙄

Puddingbenen

Inmiddels is duidelijk dat de laatste 2 hardnekkige voorstanders van de Israelische genocide volledig uit positie geluld zijn.

Hoe ik dat weet? Nou heel simpel. Mensen die UPG zijn, die komen ofwel met het tegenargument dat "iemand onwetend is". Ofwel ze komen met argumenten als "Ja, maar dan moet je ook iets vinden van Darfur, Sudan of welke andere plek ter wereld waar OOK genocide wordt gepleegd". 

Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat Roelie en Kraamholletje geen enkel inhoudelijk argument meer over hebben om ook maar enige vorm van gelijk te hebben en te halen. Dan blijven er twee opties over, namelijk van standpunt veranderen, of jezelf afsluiten voor alle argumenten en heel diep in je holletje van je eigen overtuigingen te blijven zitten. En inmiddels kan iedereen wel zien welke keuze onze beide genocidesupporters hebben gemaakt.

SprintMaster

PlasSterk vergeet even dat Israel een extreem rechts kabinet heeft en dat Netanyahu wel moet doorvechten gezien hij chantabel is. Hamas kun je niet uischakelen, alleen tijdelijk. Maar dan krijg je er geheid een nog extremere organisatie voor terug, zie Irakoorlog-> ISIS. 

Wel moet gezegd worden dat Hezbollah helemaal niet zo populair is in Libanon, ze hebben het land min of meer gegijzeld. De meeste Libanezen zitten helemaal niet te wachten op nog meer geweld. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Puddingbenen
Inmiddels is duidelijk dat de laatste 2 hardnekkige voorstanders van de Israelische genocide volledi...

Romāns Vainšteins

Ondertussen heeft Faber nog geen noodwet in elkaar weten te sleutelen maar wel een ultrahip plan aangedragen om bordjes 'binnenkort rot je weer op' bij ingangen van AZC's te plaatsen. Wanneer treedt deze kruising tussen Bulstronk, Kampbewaardster en het debiele zusje van Pipo de Clown af? Of gaat NL zich nóg weer voor lul zetten eerst?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

"Faber deed dit idee op toen ze in Denemarken een detentiecentrum bezocht voor asielzoekers die worden uitgezet. Ze dacht daar een bord gezien te hebben met zo’n soort tekst. Maar dat bord bestond niet, bleek toen ambtenaren dit nabelden. "Het bestaat alleen in haar hoofd", is in haar omgeving te horen."

Bord in d'r kop, meerdere, in het beste geval volgt er een fultonderbouwing, trekt NSC zijn steun terug en valt aankomende week dit kabinet. Wilders wil noodwetten en de democratie immers kapen, zijn ministers kunnen niets, de beloftes zijn allemaal weg. Nú kunnen ze nog stemmen ophalen, straks niet meer.

Raul Alcala

Leuk, die lekkende ambtenaren 

kraamhol
Puddingbenen
Inmiddels is duidelijk dat de laatste 2 hardnekkige voorstanders van de Israelische genocide volledi...

Heb je bewijzen van die genocide? Zoja, dan moet je die even doorsturen naar het internationaal strafhof, want die hebben nog niets nl. Alleen een zeker kereltje op wf schijnt bewijzen te hebben. Of roeptoetert ie maar wat? Even denken hoor....zou voor jou ook goed zijn, beetje denken voor je hier die meuk plaatst.

kraamhol
Raul Alcala
Leuk, die lekkende ambtenaren 

Iedereen is weleens ongesteld, leuk is anders hoor, maar heel (bio)logisch.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
"Faber deed dit idee op toen ze in Denemarken een detentiecentrum bezocht voor asielzoekers die word...

Rechts en de rechtstaat: Lubach legde het nog een keer kinderlijk eenvoudig uit:

https://www.youtube.com/watch?v=pXPxfJSGvzo

Raul Alcala
kraamhol
Iedereen is weleens ongesteld, leuk is anders hoor, maar heel (bio)logisch.

Solo sukkeltjes, pukkeltjes op hun reet, praatjes bij de vleet

Zou Plum stiekem ambtenaar zijn?

Romāns Vainšteins

'Leuk, die lekkende ambtenaren'

Iedereen háát haar, ze lachen haar uit en zetten wedjes uit wanneer ze (eindelijk) oprot. Álles in die vrouw druist rechtstreeks in tegen de beroepscode en ethiek van de keten. Nooit zal ze enige vorm van gezag of aanzien krijgen, dit gaat sowieso fout.

 

Raul Alcala

Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek naar een andere baan. 

Vrij vertaald nav de uitspraak van Koning Pils hierover 

Romāns Vainšteins

'Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek naar een andere baan'

In dit geval is het natuurlijk niet te doen. Je gaat niet een heel ambtelijk apparaat vervangen omdat de nieuwe CEO een m*ng**l is, dan vliegt gewoon de CEO er uit. Haar onkunde en die van de partij reikt veel verder dan beleid. Ze waren zó veel slimmer geweest om er géén PVV'er op te zetten met meer sociale skills. Ik denk dat ze Mona Keizer hadden moeten kiezen, ook een trut maar wel één die deze portefeuille beter had kunnen uitvoeren.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wie zegt me dat het gehele ambtelijke apparaat tegen de moeder van Maarten Ducrot is?

Wil je wel op je taal letten, Romans? Ik vind het uitermate grof

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
'Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek na...

Vrij vertaald naar iedere voetbalploeg die er geen hol van bakt en de coach op straat zet ipv. de volledige ploeg.

 

1 2 ... 301 ... 351 352

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.