Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 301 ... 399 400
Raul Alcala

Leuk, die lekkende ambtenaren 

kraamhol
Puddingbenen
Inmiddels is duidelijk dat de laatste 2 hardnekkige voorstanders van de Israelische genocide volledi...

Heb je bewijzen van die genocide? Zoja, dan moet je die even doorsturen naar het internationaal strafhof, want die hebben nog niets nl. Alleen een zeker kereltje op wf schijnt bewijzen te hebben. Of roeptoetert ie maar wat? Even denken hoor....zou voor jou ook goed zijn, beetje denken voor je hier die meuk plaatst.

kraamhol
Raul Alcala
Leuk, die lekkende ambtenaren 

Iedereen is weleens ongesteld, leuk is anders hoor, maar heel (bio)logisch.

Puddingbenen
Romāns Vainšteins
"Faber deed dit idee op toen ze in Denemarken een detentiecentrum bezocht voor asielzoekers die word...

Rechts en de rechtstaat: Lubach legde het nog een keer kinderlijk eenvoudig uit:

https://www.youtube.com/watch?v=pXPxfJSGvzo

Raul Alcala
kraamhol
Iedereen is weleens ongesteld, leuk is anders hoor, maar heel (bio)logisch.

Solo sukkeltjes, pukkeltjes op hun reet, praatjes bij de vleet

Zou Plum stiekem ambtenaar zijn?

Romāns Vainšteins

'Leuk, die lekkende ambtenaren'

Iedereen háát haar, ze lachen haar uit en zetten wedjes uit wanneer ze (eindelijk) oprot. Álles in die vrouw druist rechtstreeks in tegen de beroepscode en ethiek van de keten. Nooit zal ze enige vorm van gezag of aanzien krijgen, dit gaat sowieso fout.

Raul Alcala

Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek naar een andere baan. 

Vrij vertaald nav de uitspraak van Koning Pils hierover 

Romāns Vainšteins

'Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek naar een andere baan'

In dit geval is het natuurlijk niet te doen. Je gaat niet een heel ambtelijk apparaat vervangen omdat de nieuwe CEO een m*ng**l is, dan vliegt gewoon de CEO er uit. Haar onkunde en die van de partij reikt veel verder dan beleid. Ze waren zó veel slimmer geweest om er géén PVV'er op te zetten met meer sociale skills. Ik denk dat ze Mona Keizer hadden moeten kiezen, ook een trut maar wel één die deze portefeuille beter had kunnen uitvoeren.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wie zegt me dat het gehele ambtelijke apparaat tegen de moeder van Maarten Ducrot is?

Wil je wel op je taal letten, Romans? Ik vind het uitermate grof

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
'Zoals al eerder aangegeven, staat je als ambtenaar je het beleid niet aan, dan tyf je op op zoek na...

Vrij vertaald naar iedere voetbalploeg die er geen hol van bakt en de coach op straat zet ipv. de volledige ploeg.

kraamhol
kraamhol
Heb je bewijzen van die genocide? Zoja, dan moet je die even doorsturen naar het internationaal stra...

pcies...

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
Wie zegt me dat het gehele ambtelijke apparaat tegen de moeder van Maarten Ducrot is? Wil je wel op...

Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

Klootje Kriekeljon
Als dat heel sec je opvatting van propaganda is dan heb ik een andere. Een beetje zoals het woord ra...

Wrang is inderdaad het goede woord. En deze oorlog gaat hamas (of vergelijkbare terrorgroepen) niet wegkrijgen. Integendeel.

Romāns Vainšteins

Precies dat inderdaad.

Wat Faber probeert te introduceren is verregaande omgekeerde redenatie waarbij zo weinig mogelijk binnenlaten het doel is. Dat zijn níet de grondwaarden en skills waarop mensen in de keten werkzaam zijn. Daar wordt vanuit de casus geredeneerd.

Om daar toch beweging in te krijgen heb je een integer, dimplomatiek en sociaal vaardig bewindspersoon nodig. Geen bulderende heks met ijzige blik die rechtstreeks uit Das Boot geklommen lijkt te zijn. En het zijn ook niet de PVV-stemmers die staan te trappelen om de lege vacatures binnen dit apparaat op te vullen, die lui gaan liever schreeuwen en beweren dat ze als burgerwachters zélf buitenlanders de noordzee intrappen.

Laatst gewijzigd
kraamhol
Je stelt veel vragen voor iemand die niet van vragen houdt. Kraam eveneens.

say whaaaat?

kraamhol

Alsof je geer hoort preken:

De Iraanse ayatollah Ali Khamenei, geestelijk leider en de feitelijke baas van Iran, noemt de aanvallen van Hamas en Iran op Israël tijdens zijn preek 'volledig legitiem'. Dat zei hij bij de start van het traditionele vrijdaggebed in de grote moskee in Teheran. Deze week is dat tegelijk een herdenkingsdienst voor de gedode Hezbollah-leider Hassan Nasrallah.

,,Het beleid van onze vijand is om het zaad van verdeeldheid en opruiing te zaaien, om een wig te drijven tussen alle moslims. Zij zijn dezelfde vijanden van de Palestijnen, Libanezen, Egyptenaren en Irakezen. Ze zijn de vijand van het Jemenitische en Syrische volk", verklaarde de Iraanse opperste leider, die een geweer naast zich had staan. ,,Moslimlanden moeten de verdedigingsgordel omdoen tegen de gemeenschappelijke vijand, van Afghanistan tot Jemen, van Iran tot Gaza en Libanon", verklaarde Khamenei.

De opperste leider zei dat zijn land 'zijn plicht niet zal uitstellen of overhaasten' in de confrontatie met Israël.

Hij bevestigde ook aanvallen vanuit Libanon op de Israëlische regio Haifa. Het Israëlische luchtverdedigingssysteem onderschepte de twee raketten en er vielen geen dodelijke slachtoffers. Hezbollah had eerder de aanval aangekondigd op Telegram.

Puddingbenen
kraamhol
Alsof je geer hoort preken: De Iraanse ayatollah Ali Khamenei, geestelijk leider en de feitelijke...

ik zou ze huilend beschuldigen van antisemitisme, Kraampie!

kraamhol
Puddingbenen
ik zou ze huilend beschuldigen van antisemitisme, Kraampie!

Het is dat je bent verschenen net vóór de ban van de laatste ezi, anders zou je nog denken dat...wacht even...

Puddingbenen

Faber is gewoon geboren in de verkeerde tijd. Die had het geweldig gedaan als kampbewaarder in WOII. 

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar haar ECHTE opvattingen over de Joodse gemeenschap. Want ze zit natuurlijk in de partij van Jodenknuffelaar Wilders, en dat maakt dat ze op dat gebied niet vrijuit mag spreken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze niks heeft met Joden, Moslims, Roma, homo's, negers, lesbo's, transmensen en maak het lijstje nog maar wat langer. Is tenminste mijn inschatting als ik haar zie acteren...

Ik mag hopen dat het NSC heel snel de stekker uit dit kabinet gaat trekken. Want dat is het enige juiste om te doen.

kraamhol

Als NSC de stekker eruit trekt, trekken ze de stekker uit zichzelf, en nemen de pvvd vrolijk hun kiezertjes over...laten we nog effe wachten.

Puddingbenen

Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig hoe het er de afgelopen paar weken aan toe is gegaan binnen het NCS. Toen bleek welke kant Wilders en Faber op bewogen, hoe de gesprekken over de begroting gingen, op welk moment (en waarom) Omtzigt besloot om ziek thuis te gaan zitten, etc.

Want je gaat bijna denken dat de partij van binnenuit wordt uitgehold door bewindspersonen die meer hebben met de macht dan met de principes van de partij.

kraamhol

Iemand überhaupt al iets vernomen van zigt? Ergens een reactie van hem zou toch niet gek zijn?

Ragnar Lolbroek
Puddingbenen
Faber is gewoon geboren in de verkeerde tijd. Die had het geweldig gedaan als kampbewaarder in WOII....

Het zou me niet verbazen als er stiekem wat antisemitische sympathieën verstopt zitten in de PVV.

Bij de Vlaamse collega's worden er wel eens bloemen gelegd op graven van notoire collaborateurs (August Borms) & SS'ers (Willem Heubel). 

Romāns Vainšteins

Ik zie Omtzigt de zaken 'pensioengang' en 'het goede doen' wel met elkaar combineren eigenlijk.

• Faber komt met flutonderbouwing
  • Raad van Sate keurt deze af
  • NSC zegt 'dat wordt een spoedwet'
  • VVD wíl dat wel maar blijft stellen, links of rechtsom, regel die shit (bekent geen kleur)
  • Wilder schreeuwt 'accepteer die shit, anders blaas ik de boel op en verdwijnt NSC!''
  • Genoeg NSC'ers die hun baan willen houden en dan die noodwet maar willen slikken willen zich afsplitsten en zo het kabinet, inclusief noodwet, levend houden.
  • Omtzigt grijpt in. Het kán niet anders dan dat de statuten bevatten dat híj het gedeelte NSC is en de afsplitsers, ook al zijn het er 19, níet (beetje à la Wilders)
  • BOEM! Kabinet kapot. Misschien dat Omtwzigt weer zichzelf verkiesbaar stelt als nakende oppositiepartij. Hij blijft dan genoeg krijgen hoor, zeteltje of 3-5.

Romāns Vainšteins

Zou een passend einde van deze shitshow zijn: alle wetten nog niet doorgevoerd, Schoof met pensioen, Wilders woedend met 40 zetels in de oppositie omdat iedereen hem uitsluit. Kleurrijk kabinet van CDA, PvdA/GL, VVD, D66, CU.

Beetje rechts, beetje links, beetje baardaap.

1 2 ... 301 ... 399 400

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.